14.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 رهبر انقلاب: زندگى امام جواد در میان ائمه، کمنظیر است
🔹براى اینکه این بزرگوار با اینکه دوران امامتشان کوتاه نبود، یعنى ۱۷ سال تقریباً دوران امامت ایشان بود اما ۲۵ سال بیشتر عمر نکردند.
◾️شهادت امام جواد (علیه السّلام) تسلیت باد
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کجا بره سائل آل موسی بن جعفر
همه درا بسته شد روی من غیر این در💔
#شهادت_امام_جواد
#حاج_مهدی_رسولی
#استوری
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🔗 ایتا :
🍃@ShifteganeTarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تلاش برای منصرف کردن مردم از #مشارکت در #انتخابات، خط خبری رسانههای بیگانه
#انتخابات | #روشنگری
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹چی میتونه جزء غصه ی دوری جوونو پیر کنه...
عزیز آدم دیر کنه
اللهمعجللولیڪالفرج 🌿
#استوری
مبلغان کانال #شیفتگانتربیت مخاطبین گرانقدر هستند 👇
مباحث را به یک نفر ارسال فرمائید 🌹👌
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نحوه شهادت امام جواد علیه السلام از زبان حجة الاسلام والمسلمین عالی
🏴 حتماً ببینید/ مناظره ای که موجب شهادت امام جواد علیه السلام گردید.
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat
💠نماز دهه اول ماه ذی الحجه
🗓به مدت 10شب مابین نماز مغرب و عشاء خوانده میشود.
🔻کیفیت خواندن نماز
🔸«مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره اعراف را می خواند:
🔹«وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»
✅ در روایتی که در کتاب اقبال الاعمال نقل شده، امام باقر علیه السلام به فرزندش امام صادق علیه السلام سفارش کرده که این نماز را در دهه اول ذی الحجه ترک نکند، چرا که اگر آن را در این دهه بخواند در ثواب حاجیان شریک خواهد بود، هرچند که به حج نرفته باشد. سیدبن طاووس، الاقبال، ۱۴۰۹ق، ج۱، ص۳۱۷
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat
شیفتگان تربیت
۸ #پارت_دوم 📚 #غدیر_در_گذر_زمان ⬅️ زهیر بن قین همراه گروهی از قبیل فزاره و بجیله، از مکه عازم کوفه
۹
#پارت_اول
📚 #غدیر_در_گذر_زمان
🔸۲۲ ذیالحجه:
⬅️طبق آیه ۸۸ سوره یوسف در ۲۲ ذیالحجه یوسف پیراهنش را برای شفای چشمان پدر، از طریق برادران (برای رفع فقرو قحطی نزد پوسف آمده بودند) فرستاد.
⬅️به نوشته شیخ محمد حسین مظفری میثم تمار، غلام و عاشق مولا امیرالمومنان است ،امام پیش بینی میکند که دستها و پاها و زبانش را میبرند و بر نخل آویزانش میکنند... ابن زیاد برای اینکه پیش بینی علی علیه السلام درست نباشد دست و پایش را میبرد اما زبانش را نه!
میثم آنقدر از فضایل علی میگوید تا ابن زیاد دستور دهد :" تا بنی امیه بیش از این رسوا نشده زبانش را ببرند.
⬅️ مسلم بن عقیل، برادرزاده و داماد امیرالمومنین و سفیر و نایب خاص امام حسین علیهما سلام، روز ۱۵ رمضان ۶۰.ق، به همراه تعدادی از یاران امام، به سوی کوفه اعزام میشود، روز ۵ شوال وارد کوفه شده،با ۱۸ هزار نفر بیعت میکند، ابن زیاد خفگان ایجاد میکند،مردم میترسند و او را تنها میگذارند روز نهم ذیالحجه روز عرفه او و هانی بن عروه را به شهادت میرساند، این خبر ۱۰ روز پیش از ورود امام ۲۲ ذیالحجه به سرزمین کربلا در منزل ثلعبه به ایشان میرسد، خبر شهادت مسلم و یارانش گروهی که سودای شهادت نداشتند را،از همان جا، از همراهی امام باز میگرداند.
شیخ مفید در کتاب الارشاد ج.۳۲ ص.۸۲ میآورد، همان شب ۲۲ ذیالحجه ۶۰ قمری در ثلعبه امام به خواب میروند،چون بیدار شد فرمودند: "هاتفی را دیدم که ندا کرد، شما به سرعت میشتابید و مرگ نیز به سرعت شما را به سوی بهشت میراند."
حضرت علی اکبر علیه السلام عرضه داشت: " پدر جان مگر بر حق نیستیم؟! "
حضرت فرمود : "چرا فرزندم! سوگند به خدا که بازگشت همگان به سوی اوست، ما برحق هستیم."
عرضه داشت: " ما دیگر از مرگ پروایی نداریم."
⬅️ ۶۶.ق در ایام مختار ثقفی، ابراهیم فرزند مالک اشتر، با لشکری به سوی موصل برای جنگ با ابن زیاد حرکت کرد، ابراهیم در ۵ فرسخی موصل، بر کرانه رود خازر و ابن زیاد در کنار رود خازر با ۳۰ هزار لشکر، اردو زد....سرانجام ابن زیاد شکست خورد و جمع زیادی از همراهانش موقع فرار در رود غرق شدند خود ابن زیاد هم، روز عاشورا، دهم محرم ۶۷.ق به دست "شریک بن جبیر تغلبی" به درک واصل شد.
⬅️ بنیانگذار مکتب " تفکیک " علامه شیخ مجتبی قزوینی روز ۲۲ ذیالحجه الحرام ۱۳۸۶ که در مشهد درگذشت و در جوار بارگاه امام رضا (ع) به خاک سپرده شد ،شرح حال جامع و ارزشمند این فقیه مجتهد با مقدمه استاد علامه محمدرضا حکیمی چاپ و منتشر شده است...
#خلاصه
#مسابقه
🏴🌿
@ShifteganeTarbiat
شیفتگان تربیت
﷽ #مســــابقه از کتاب #غدیردرگذرزمان هدیه نقدی برای افراد برگزیده 😍🎁🎁🎁🎁 👈وقت کامل برای مطالعه
اگر دوست دارید
برای #غدیر کاری کنید
اما توان مالی و... ندارید؛ همین دعوت عموم مردم برای شرکت در این #مسابقه برکت عظیمی در زندگی شما خواهد داشت.
#به_عشق_مولا 🌱
https://eitaa.com/joinchat/2153840705Cd3695f0b90
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 تصاویر لحظه اصابت موشکهای یمن به ناو هستهای و هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا
#وعده_صادق
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 با حجاب برای اولین بار از قدم زدن در خیابان لذت بردم
⭕️ صحبتهای جالب «رُزالی» بانوی تازه مسلمان بریتانیایی که روزگاری بازیگر هالیوود بوده است
#حجاب
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat
هر روز یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
«إِنَّكُمْ وَمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ أَنتُمْ لَهَا وَارِدُونَ»
شما و آنچه غیر خدا میپرستید، هیزم جهنّم خواهید بود؛ و همگی در آن وارد میشوید.
تفسیر:
به دنبال آیات گذشته که از سرنوشت مشرکان ستمگر بحث مى کرد، در این آیات روى سخن را به آنها کرده، آینده آنها و معبودهایشان را چنین ترسیم مى کند: شما و آنچه را غیر از خدا مى پرستید آتشگیره جهنمید! (إِنَّکُمْ وَ ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ).
حَصَب در اصل به معنى پرتاب کردن چیزى در آتش است ـ مخصوصاً قطعات هیزم که در تنور پرتاب مى کنند ـ
بعضى گفته اند: حطب (بر وزن سبب) که به معنى هیزم مى باشد در لغات مختلف عرب، تلفظ هاى متفاوتى دارد، بعضى از قبائل آن را حصب و بعضى دیگر خضب مى نامند و از آنجا که قرآن براى جمع بین قبائل و طوائف و دل ها بوده، گاه لغات مختلف آنها را به کار مى گیرد، تا از این راه، جمع قلوب شود، از جمله همین کلمه حَصَب است که تلفظى است از قبائل اهل یمن در واژه حطب.
🌺🌺🌺
به هر حال آیه فوق، به مشرکان مى گوید: آتشگیره جهنم و هیزمى که شعله هاى آن را تشکیل مى دهد، خود شما و خدایان ساختگى شما است و همچون قطعه هاى هیزم بى ارزش، یکى پس از دیگرى در جهنم پرتاب مى شوید!
آنگاه اضافه مى کند: شما وارد بر آن مى شوید (أَنْتُمْ لَها وارِدُونَ).
این جمله یا به عنوان تأکید مطلب گذشته است، و یا اشاره به نکته جدیدى است، و آن این که اول بت ها را در آتش مى افکنند، سپس شما بر آنها وارد مى شوید، گوئى خدایانتان با آتشى که از وجودشان برمى خیزد از شما پذیرائى مى کنند.
اگر سؤال شود انداختن بت ها در جهنم چه فلسفه اى دارد، در پاسخ باید گفت: این خود یک نوع عذاب و مجازات است براى بت پرستان که ببینند در آتشى که از بتهایشان زبانه مى کشد مى سوزند، از این گذشته تحقیرى است براى افکار آنها که به چنین موجودات بى ارزشى پناه مى بردند.
البته این در صورتى است که ما تَعْبُدُونَ به معنى معبودهاى بى جان و بت هاى سنگى و چوبى باشد (همان گونه که از کلمه ما استفاده مى شود، زیرا ما غالباً براى موجود غیر عاقل است).
ولى اگر مفهوم آن را عام بگیریم و شامل شیاطینى که معبود واقع شدند، بشود نکته ورود این معبودها در جهنم کاملاً واضح است; چرا که خود شریک جرم اند.
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۹۸ سوره مبارکه انبیاء)
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🍃@ShifteganeTarbiat