eitaa logo
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
935 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
855 ویدیو
13 فایل
✍️ سیاه‌مشق 🕌 بستری برای تمرینِ طلبگیِ ترازِ انقلاب در فضای مجازی 💬 این‌جا با شما دربارۀ #دین، #معنویت، #دانش، #انقلاب و #زندگی حرف می‌زنم. ▪️ طلبۀ حوزۀ مشهد و مسئول قرارگاه مکتب توحید 🔸 سید محمدحسین دعائی 📩 درگاه ارتباط: @SmhDoaei
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 از رنجی که می‌بریم 🔖 نقد درون‌گفتمانی بعضی از تحلیل‌ها و کنش‌ها در جبهۀ انقلاب بخش اول ▪️ فهم نادرست از رجزها و تهدیدهای نظامی ▪️ غفلت از تحولات میدانی و دگرگونی متغیرها ▪️ برخورد گزینشی با سخنان رهبر شهید و فرماندهان ▪️ قضاوت‌های تخصصی بر اساس اطلاعات عمومی ▪️ ظلم‌های ناخواسته به حماسه‌های انقلابی ▪️ افتادن در دام کمال‌گرایی افراطی ▪️ نگاه تقلیل‌گرایانه به پروژۀ محو اسرائیل بخش دوم ▪️ فهم نادرست نهی امام بزرگوار از اظهارات غیرتخصصی ▪️ نادیده‌گرفتن توصیه‌های امام بعد از پذیرش قطعنامه ▪️ تحریف معنای وحدت و گلایه‌های نابه‌جا از تذکرات ▪️ تقلیل معنای «راز نظامی» به تعداد پهپادها ▪️ تحلیل‌های ساده‌انگارانه از واقعیت‌های پیچیده ▪️ غفلت از اقتضائات تربیت در مقیاس کلان بخش سوم ▪️ نگاه نادرست به حوادث بعد از جنگ دوازده‌روزه ▪️ برخورد سلیقه‌ای با بیانات رهبر شهید انقلاب ▪️ غفلت از معنای سکوت صحنۀ نبرد ▪️ تعریف مذاکره به توافق با شیطان ▪️ خلط معنای «مبارزه» با «جنگ» ▪️ بهانه‌گیری‌های سیاسی ▪️ نتیجه‌گیری غلط از درز خبر مذاکره بخش چهارم ▪️ برچسب‌زنی به منتقدان شکل حمایت از لبنان ▪️ دفاع بد از حزب‌الله ▪️ تحلیل‌ها و کنشگری‌های ناتراز ▪️ تعریف غلط از جهاد تبیین ▪️ برخورد نادرست با بیانیۀ شورای عالی امنیت ▪️ عدم التزام به توصیه‌ها و تأکیدهای خود بخش پنجم ▪️ ندیدن نقش خود در ایجاد دلسردی و انشقاق اجتماعی ▪️ کوتاهی در جهت‌دادن به مطالبات مردم ▪️ غفلت از تبیین معنای درست مطالبه‌گری ▪️ تلقی ناقص از سبک تربیتی رهبران انقلاب ▪️ تبدیل ناخواستۀ انقلابی‌ها به اپوزیسیون نظام ▪️ خلط مردم‌سالاری دینی با خودبنیادی آنارشیک ▪️ نادیده‌گرفتن برآیند و برونداد دغدغه‌ها بخش ششم ▪️ اعتبارزدایی از نهادهای قانونی نظام ▪️ تبدیل سرکشی‌های مدنی به یک جریان اجتماعی ▪️ انکار امکان، وقوع و قبح مخالفت با شورای عالی امنیت ▪️ تلقی ناقص از سبک تربیتی رهبران انقلاب ▪️ نگاه فصلی به وحدت و غفلت از دوام ضرورت آن ▪️ غفلت از فاصلۀ فکری خود با رهبر شهید انقلاب بخش هفتم ▪️ پیداکردن مخرج‌مشترک با پروژه‌بگیران فاسد ▪️ تکمیل پازل دشمن ▪️ گلایه‌های ناموجه از نادیده‌گرفتن مرزبندی‌ها ▪️ توهم اجماع جبهۀ انقلاب حول محور شهید رئیسی ▪️ توجیه خودبنیادی و خودسری در جبهۀ انقلاب ▪️ تخریب جبهۀ انقلاب با برچسب‌زنی‌های غیرمستقیم ▪️ عدم التزام به الزامات کنش در ضمن یک جبهه ▪️ غفلت از الگوی نظارت، نقد و مطالبه‌گری تراز انقلاب 🌻 @Smh_Doaei | سید محمدحسین دعائی
سردار سید مجید موسوی: آغاز نظم جدید تنگهٔ هرمز ... مراقب روایت‌های دروغین و شایعات دشمن باشیم. 🌻 @Smh_Doaei
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی‌حسین قاضی‌زاده؛ از پادوها و مزدورهای رسانه‌ای ترامپ و نتانیاهو. بردن اسمش و پخش صدا و تصویرش آزارم میده؛ اما برای تبیین واقعیت صحنه در فضای غبارآلود این روزها لازمه. 🌻 @Smh_Doaei
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فدای اون چهرۀ برافروخته از عشقتون؛ فدای اون حال عبودیت و مراقبه‌تون؛ فدای اون قلب منقلب و روح بی‌قرارتون؛ فدای اون معنویت لبریزشده در جامعه‌تون؛ فدای اون تواضع و حق‌‌محوری‌تون؛ فدای اون دل سرشار از یاد شهیدانتون؛ فدای اون چفیۀ سر شونه‌تون؛ فدای اون دست آسیب‌دیده‌تون؛ فدای اون صدای پُرطنین و لحن جذابتون؛ فدای اون بغض فروخورده و اشک فروغلتیده‌تون. ما ـ گرفتارهای عشق شما ـ می‌خوایم گرفتار خودمون نباشیم؛ می‌خوایم از سیم‌خاردار نفسمون عبور کنیم؛ چون می‌خوایم از سیم‌خاردار دشمن عبور کنیم؛ چون می‌خوایم همون راهی رو بریم که شما رفتید؛ چون می‌خوایم مثل شما اهل جهاد و استشهاد باشیم. میشه دعامون کنید؟ میشه حالا که از قال و مقال این عالم نجات پیدا کردید و با ملکوتی‌ها هم‌نفس شدید دست ما رو هم بگیرید؟ واقعا چرا نشه؟ معلومه که میشه. وقتی تو این دنیا به یاد همه بودید و همه رو دوست داشتید و برای همه دعا می‌کردید، حتما تو اون دنیا هم همین‌طوره. نگاهمون کنید و برامون دعا کنید که سخت محتاجیم و دلتنگ ... 💔😭 🌻 @Smh_Doaei
ماجرا را درست و کامل تعریف کنیم! ▪️ نظام ـ علی‌رغم قضاوت‌های عجولانه و تهمت‌ها ـ با تکیه بر اقتدار نظامی و هوشمندی سیاسی خود، آتش‌بس در لبنان را به کرسی می‌نشاند؛ ▪️ تنگه، طبق توافق‌های قبلی و با هماهنگی فرماندهان میدان و مسئولان دیپلماسی باز می‌شود؛ ▪️ یا به‌خاطر محدودیت‌های جنگی و شرائط غیرعادی کشور یا از روی غفلت و کوتاهی، اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نمی‌گیرد؛ ▪️ همزمان ترامپ، عملیات روانی خود را تشدید می‌کند؛ ▪️ در این میان، عده‌ای از کانال‌داران و تریبون‌داران شروع می‌کنند به تحلیل‌ها و کنش‌های عجولانه و غلط؛ ▪️ بخشی از مردم، به‌حق نگران می‌شوند؛ ▪️ بخشی از این نگران‌ها شروع می‌کنند به متهم‌کردن خودی‌ها و پابه‌زمین‌کوبیدن؛ ▪️ از طرف افراد و نهادهای مختلف، توضیحات خوبی ارائه شده و ابهام‌ها تا حد زیادی برطرف می‌شوند؛ ▪️ اما همچنان بر آتش بی‌اعتمادی و نگرانی مردم دمیده می‌شود؛ ▪️ به‌موازات این آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های داخلی، دشمن هم بدعهدی کرده و محاصرۀ دریایی را ادامه می‌دهد؛ ▪️ و به همین خاطر تنگه مجددا بسته می‌شود. و این یعنی: ▪️ نظام، مقتدرانه ایستاده است. ▪️ نظام، در اوج اقتدار، بسیار مظلوم است. ▪️ در سطوح عالی حاکمیت، هیچ اراده‌ای جز ارادۀ دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در مقابل دشمن وجود ندارد. ▪️ مردم باید روزبه‌روز خود را ارتقاء داده و متناسب با شأن متعالی خود، به فکر نقش‌آفرینی‌های بهتر و مؤثرتر باشند. ▪️ مردم باید از تجربه‌های پی‌درپی درس بگیرند، دشمن را بشناسند و تلاش او برای دوقطبی‌سازی و تقابل‌آفرینی داخلی را ناکام بگذارند. ▪️ متأسفانه به خواص و نخبگان خیلی امیدی نیست؛ به همین خاطر مردم باید خودشان یاد بگیرند که حضور میدانی، شور انقلابی، هیجان حماسی، مطالبه‌گری جدی و حتی نگرانی‌های مسئولانه و دلسوزانه لازم است؛ اما در کنار این‌ها، عقلانیت و بصیرت، فهم درست صحنه، درک نقشۀ دشمن، رعایت متانت، حفظ روحیه، مراعات جانب ادب و منطق، بی‌اعتنائی به شایعات و توهمات، اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی، امیدواری مؤمنانه و باور قطعی به نصرت خدا هم ضروری است. 🌻 @Smh_Doaei
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
ماجرا را درست و کامل تعریف کنیم! ▪️ نظام ـ علی‌رغم قضاوت‌های عجولانه و تهمت‌ها ـ با تکیه بر اقتدار
به نظرم این روزها چند گروه باید در رفتار خود تجدیدنظر جدی داشته باشند: ▪️ کسانی‌که بدون لحاظ شرائط غیرعادی کشور، محدودیت‌های جنگی و البته نارسایی‌های مزمن و سابقه‌دار حاکمیتی، برای همۀ سؤال‌های خود پاسخ فوری می‌خواهند. ▪️ کسانی‌که به‌خاطر خط‌های تحلیلی غلط، دچار توهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های وسواس‌گونه شدند. ▪️ کسانی‌که به‌جای روحیه‌بخشی و امیدآفرینی، با تحلیل‌ها و کنش‌های خودشان، به یأس و نگرانی مردم دامن می‌زنند. ▪️ کسانی‌که به‌جای گره‌گشایی و حل مسئله بر اساس محکمات و مسلّمات، به ابهام‌ها و سؤال‌های مردم اضافه می‌کنند. ▪️ کسانی‌که به‌جای جهت‌دادن به مطالبات مردم و کمک به ارتقاء سطح عقلانیت در فضای جامعه، بر موج احساسات و هیجانات مردم سوار شده و به آن سرعت می‌دهند. ▪️ کسانی‌که با انگیزۀ ایجاد بسط ید برای ولیّ جامعه، به اعتبارزدایی از ارکان حاکمیت مشغولند. ▪️ کسانی‌که با دغدغۀ پیشگیری از خیانت نفوذی‌ها، منتظرند یک مسئولی توییت بزند تا به هر قیمتی ثابت کنند که بدترین کار ممکن صورت گرفته است. ▪️ کسانی‌که با نیت‌های پاک و دغدغه‌های خوب، دارند طعم شیرین پیروزی‌های به‌دست‌آمده را به دهان همه تلخ می‌کنند. ▪️ کسانی‌که به‌جای تلاش برای بازکردن گره کار جبهۀ انقلاب، ناخواسته آن را کورتر می‌کنند. ▪️ کسانی‌که به‌جای حرکت در مسیر اعتدال و عقلانیت انقلابی، تفریط‌ها را بهانه می‌کنند و به افراط‌ها دامن می‌زنند. ▪️ کسانی‌که دارند به‌شکل ناخواسته، جای پای یک جریان خودبنیاد و خودسرِ به‌ظاهر انقلابی را محکم می‌کنند. اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا ... 🌻 @Smh_Doaei
یادداشتی قابل‌تأمل از کانال محلّل متأسفانه ما از گذشته در موضوعات رسانه‌ای ضعف داشته‌ایم و طبعاً در شرایط فعلی، این مشکل دست‌کم به سه‌دلیل در مواقعی تشدید شده است: اول. شرایط پیچیده، سریع و مبهم: شرایط فعلی، خصوصاً وقتی مذاکرات سیاسی به جریان می‌افتد، بسیار پیچیده، چندمتغیره و سریع است. به عبارتی، سرعت تحولات به کسری از ساعت رسیده و هر چنددقیقه ممکن است یک اتفاق جدید روی دهد که همه موارد قبلی را برهم بزند. در این شرایط، ارائه اطلاعات و تحلیل و ... خصوصا بر روی رخدادها، تقریبا غیرممکن است و صرفا باعث بی‌اعتبارشدن افراد می‌شود. این برای طرف مقابل نیز صادق است. از این رو، شما می‌بینید که خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خارجی دائما صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که ساعتی بعد، کذب، نقص و نقض آن‌ها مشخص می‌شود. یک مثال آن، این است که بندهایی که در حال مذاکره است و یا یک پیشنهاد از سوی یک طرف است، به شکلی غیرکامل از سوی رسانه‌های غربی مطرح می‌شود. به این موضوعات باید در خود مذاکرات رسیدگی شود. دوم. شرایط جنگی: در حقیقت ما در یک جنگ متعارف با دو کشور خارجی قرار نداریم؛ بلکه مستقیماً در حال نبرد با دو دولت تروریست هستیم که ترور، ذات دکترین آن‌ها محسوب می‌شود. در چنین شرایطی، چه در وضعیت جنگی، چه در حالت آتش‌بس، تلاش برای ردزنی مسئولین ادامه دارد. این شرایط سخت، هم باعث بروز برخی ناهماهنگی‌ها شده و هم ارتباط میدان (نه به‌معنای عرصه نظامی) و رسانه را کمرنگ می‌کند. سوم. اما وجود فردی مانند ترامپ است که همانند یک بوق عملیات روانی کار می‌کند. برای وی نیز مهم نیست که حرف‌هایش تا چه میزان انسجام داشته باشد. وی خود نیز هر ساعت حرف‌های خود را نیز تغییر می‌دهد و این را می‌توانید در هر حرف او رصد کنید. لذا نباید بر روی همه حرف‌های او حساب باز کرد. تجربه پافشاری بر آتش‌بس در لبنان و اکنون بستن مجدد تنگه هرمز به دلیل محاصره دریایی نشان می‌دهد که باید از قضاوت‌های سریع و عجولانه پرهیز کرد. راهکار چیست؟ با این حال روشن است که تداوم وضع فعلی نیز غیرممکن است. زیرا باعث انهدام مرجعیت داخلی و همچنین ایجاد ابهام و تردید و بی‌اعتمادی و خشم در میان مردمی می‌شود که اکنون مهم‌ترین و راهبردی‌ترین اهرم ما هستند. بنابراین با توجه به مسائل فوق‌الذکر یکی از بهترین راهکارها، توضیح شرایط کلی و روندها از سوی مقامات کشورمان، به‌جای توضیح رخدادها است. این یعنی توضیح زمینه‌ها و روندها به جای رویدادها باعث می‌شود تا یک درک کلی شکل گرفته و بعداً نیز بتوان رویدادها را در آن شرایط تحلیل کرد. 🌻 @Smh_Doaei
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طنین افتخارآمیز و اعجازگونۀ شعارهای محکم و متین مردم در میدان انقلاب رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله‌تعالی: «نباید با اعلام بناء بر مذاکرات با دشمن، تصور شود که حضور در خیابان‌ها لازم نیست. اگر بر فرض ضرورتاً نوبت دورۀ سکوت صحنۀ نبرد نظامی رسیده باشد، وظیفۀ آحاد مردمی که امکان حضور در میادین و محلات و مساجد را دارا هستند، سنگین‌تر از قبل به نظر می‌رسد. مسلّماً فریادهای شما در میادین، در نتیجۀ مذاکرات مؤثر است.» ای کاش به‌جای اصرار بر کنش‌ها و تحلیل‌های عجولانه و احتمال‌پایه و به‌جای پمپاژ عصبیت و عصبانیت بین مردم و به‌جای تبدیل ناخواستۀ انسجام، انگیزه، امید و انرژی حمایت‌گرانۀ آن‌ها به دودستگی، دلزدگی، نگرانی، ناامیدی و بی‌اعتمادی وسواس‌گونه، همۀ توان و تلاش خود را متمرکز می‌کردیم روی حفظ حضور مؤمنانه و هوشیارانۀ مردم در خیابان. آن‌وقت نه شاهد خلوت‌شدن خیابان‌ها بودیم؛ نه این موج نگران‌کنندۀ نگرانی را در بین مردم می‌دیدیم؛ نه زمینه برای تضعیف خودی‌ها و پیشرفت نقشۀ دشمن مهیا می‌شد و نه امکان کارشکنی، سنگ‌اندازی و خرابکاری برای ضعیف‌ها، ترسوها و خائن‌ها به وجود می‌آمد. واقعا حیف ... 💔 🌻 @Smh_Doaei
32.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نماهنگ «این مردم» 🎙 با نوای حاج مهدی رسولی 🌻 @Smh_Doaei
بیانیۀ دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملی همان‌گونه که در بیانیۀ پیشین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به استحضار ملت شریف ایران رسید، پس از شکست دشمنان مهاجم به ایرانِ عزیز در میدان نبرد نظامی، با مقاومت تاریخی و بی‌نظیر مردم و نیروهای مسلح کشورمان، از روز دهم جنگ، ارسال پیام‌ها و درخواست‌های آمریکایی‌ها برای آتش‌بس و مذاکره برای پایان‌دادن به جنگی که خود آغاز کرده بودند شروع شد. جمهوری اسلامی ایران در روز چهلم جنگ و با اعلام رسمی رئیس‌جمهور آمریکا در پذیرش طرح ۱۰ ماده‌ای ایران به‌عنوان چارچوب مذاکرات پایان جنگ، انجام این مذاکرات را با وساطت کشور دوست و برادر پاکستان، در اسلام‌آباد پذیرفت. این مذاکرات، ۲۱ ساعت به‌طور بی‌وقفه به طول انجامید و هیئت ایرانی، مطالبات مردم ایران را با جدیت و ابتکار عمل، در اوج بی‌اعتمادی به آمریکا مطرح و پیگیری کرد. دشمن به رغم این‌که پیش از آغاز مذاکرات پذیرفته بود در چارچوب طرح ۱۰ ماده‌ای ایران عمل کند، در طول مذاکره مطالبات جدید و زیاده‌خواهانه‌ای مطرح کرد که با موضع قاطع هیئت ایرانی مواجه و متوجه شد که جمهوری اسلامی ایران به پشتوانۀ قدرت رزمندگان در میدان و غیرت و حمیت و هوشیاری مردم حاضر در صحنه، به‌هیچ‌وجه از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد. به همین دلیل این مرحله از مذاکرات بدون نتیجۀ مشخص پایان یافت و ادامۀ آن به زمانی دیگر که دشمن از زیاده‌خواهی دست بردارد و خواسته‌های خود را مطابق با واقعیت‌های میدان در مقابل ایرانِ پیروز و سربلند اصلاح کند، موکول شد. در روزهای اخیر، با حضور فرمانده ارتش پاکستان در تهران به‌عنوان واسطه و طرف میانجی مذاکرات، پیشنهادات جدیدی از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی آن‌ها است و هنوز پاسخی به آن‌ها داده نشده است. در این‌جا به ملت بزرگوارمان، رزمندگان در میدان و مردم غیور و سلحشور حاضر در میادین و خیابان‌ها در شهرها و روستاهای کشور اعلام می‌کنیم هیئت مذاکره‌کنندۀ ایرانی که با توکل به خدای متعال و به پشتوانۀ حمایت‌های مردم و عزم و ارادۀ فولادین و قدرت سلاح آتشین رزمندگان وارد میدان نبرد سیاسی برای تثبیت پیروزی‌های شگرف و تاریخی ملت ایران در این جنگ تحمیلی ناجوانمردانه شده است، سر سوزنی سازش و عقب‌نشینی و مسامحه نخواهد کرد و با همۀ توان از منافع و مصالح ملت ایران و خون‌های عزیز و گران‌بهایی که در این جنگ برای حفظ استقلال، عزت و سربلندی ایران ریخته شده، به‌ویژه خون پاک رهبر عزیزتر از جانمان دفاع خواهد کرد. یکی از پیش‌شرط‌های ضروری پذیرش آتش‌بس موقت از سوی ایران، توقف آتش در همۀ جبهه‌ها از جمله لبنان بود که دشمن صهیونی از همان ابتدا با حملات وحشیانه به کشور لبنان و حزب‌الله قهرمان، آن را نقض نمود. با پافشاری جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونی به آتش‌بس در لبنان تن در داد و مقرر شد در صورت رعایت آتش‌بس در همۀ جبهه‌ها توسط دشمن، تنگۀ هرمز به‌صورت موقت تا پایان زمان آتش‌بس، صرفا برای عبور کشتی‌های تجاری و نه شناورهای نظامی و شناورهای غیر نظامی کشورهای متخاصم‌، با کنترل و مجوز نیروهای مسلح ایران و از مسیر تعیین‌شده توسط ایران، گشایش مشروط داشته باشد. با عنایت به این‌که عمدۀ تجهیز پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقۀ خلیج فارس، از طریق عبور و مرور شناورها از تنگۀ هرمز تأمین می‌شود و این، تهدید علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقۀ خلیج فارس می‌باشد، ایران مصمم است تا زمان پایان قطعی جنگ و تحقق صلح پایدار در منطقه، نظارت و کنترل بر تردد از تنگۀ هرمز را اعمال نماید. این امر با دریافت اطلاعات کامل از شناورهای عبوری، صدور گواهی عبور مطابق ضوابط اعلامی جمهوری اسلامی ایران، متناسب با شرایط جنگی و پرداخت هزینه‌های مربوط به خدمات تأمین امنیت، ایمنی و حفاظت از محیط‌زیست و در مسیرهای اعلام‌شده توسط جمهوری اسلامی ایران، اعمال می‌شود. همچنین تا زمانی که دشمن قصد اخلال در عبور و مرور شناورها و اعمال روش‌هایی همچون محاصرۀ دریایی را داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران آن را از موارد نقض آتش‌بس قلمداد کرده و از گشایش مشروط و محدود تنگۀ هرمز جلوگیری خواهد کرد. دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملی با یادآوری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید می‌کند برای تثبیت کامل دستاوردهای میدان نظامی و موفقیت در میدان دیپلماسی، همچنان حضور مردم رشید ایران در میادین و خیابان‌ها و حفظ هوشیاری کامل در جبهه‌ها و مراقبت از انسجام ملی توسط مسئولان، رسانه‌ها و فعالین سیاسی و اجتماعی ضروری است. 🌻 @Smh_Doaei