eitaa logo
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
935 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
855 ویدیو
13 فایل
✍️ سیاه‌مشق 🕌 بستری برای تمرینِ طلبگیِ ترازِ انقلاب در فضای مجازی 💬 این‌جا با شما دربارۀ #دین، #معنویت، #دانش، #انقلاب و #زندگی حرف می‌زنم. ▪️ طلبۀ حوزۀ مشهد و مسئول قرارگاه مکتب توحید 🔸 سید محمدحسین دعائی 📩 درگاه ارتباط: @SmhDoaei
مشاهده در ایتا
دانلود
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
رُطَب‌خورده، منعِ رُطَب کِی کند؟! این روزها افراد و جریان‌هایی از تقطیع بیانات رهبر معظم انقلاب در
یک جلوه از برخوردهای سلیقه‌ای و غیرروشمند با بیانات رهبر عزیز انقلاب رو میشه تو بازنشر پیام‌های بارگزاری‌شده در کانال ایشون و رمزگشایی از اون پیام‌ها توسط جریان‌های مختلف تماشا کرد. البته تناقض نظرها دربارۀ این کانال هم در نوع خودش جالبه: از «خدشه در اصل اعتبار و واقع‌نمایی کانال نسبت به آراء رهبری» تا «استنتاج‌های خاص از روز و ساعت انتشار یک پیام در کانال» ... 🌻 @Smh_Doaei
رهبر شهید انقلاب در آخرین سخنرانی خود فرمودند: «مسئله‌ی ما با آمریکا این است که آن‌ها می‌خواهند ایران را ببلعند، ملّت ایران مانع است، جمهوری اسلامی مانع است. این‌ها مایلند که بر ملّت ایران تسلّط پیدا کنند. این حرف‌هایی هم که رئیس‌جمهور آمریکا می‌زند، گاهی تهدید می‌کند، گاهی می‌گوید باید فلان کار بشود، فلان کار نشود، معنایش این است که این‌ها در پی تسلّط بر ملّت ایرانند. ملّت ایران درس‌های اسلامی و شیعی خودش را خوب بلد است؛ می‌داند که چه‌ کار کند. امام حسین علیه‌السّلام فرمود: مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَ یَزید؛ کسی مثل من، با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند. ملّت ایران در واقع می‌گویند: ملّتی مثل ما، با این فرهنگ، با این سابقه، با این معارف عالی، با سردمدارانی مثل افراد فاسدی که امروز در آمریکا بر سر کارند، بیعت نخواهد کرد.» بر همین اساس ریشه و منشأ بعد از آغاز را باید در جستجو کرد. و این یعنی: اگر می‌خواهیم این بعثت استمرار و ارتقاء پیدا کند، باید مکتب عاشورا را بشناسیم، این شناخت را بر وضعیت فعلی جامعه تطبیق داده و بر اساس آن، وظیفۀ امروز خود را تشخیص بدهیم. به حول و قوۀ الهی، در پنج‌شب دوم دهۀ اول ماه محرم، در جمع عزاداران حسینی، در همین رابطه عرائضی را تقدیم خواهم کرد. زمان: از شب ششم محرم تا شب دهم محرم، حدود ساعت ۹:۴۵ مکان: میدان صاحب‌الزمان عجل‌الله‌فرجه 🌻 @Smh_Doaei
🔰 داغ رباب ▪️ تقدیم به ساحت قدسی بانوی عشق و شعر، ملیکۀ جنت‌مآب، همسر آفتاب، حضرت رباب سلام‌الله‌علیها داغ رباب خانۀ دل را خراب کرد آتش فشاند و سینۀ ما را کباب کرد در سال‌های وصل تو انگور تازه بود یک اربعین جدایی‌ات او را شراب کرد هرگز نبود باور او دیدنِ سرَت روزی که همسری تو را انتخاب کرد او بود آن‌که با هنرش عکس عشق را تا روز حشر در دل هر دیده قاب کرد با آتشی که از دل او شعله می‌کشید شن‌های دشت کرب و بلا را مذاب کرد این شعله‌ای که در دل هر روضه هست را باید به پای سوز دل او حساب کرد با سایه‌سار سرو قدَت بس که انس داشت بعد از تو سایه‌بان سرَش را جواب کرد آری در اعتراض به داغ فراق تو در زیر آفتاب خدا اعتصاب کرد یک‌سال بیش بعد تو در این جهان نبود یعنی که بی‌تو از همه‌چیز اجتناب کرد شاعر اگرچه طاقت این بار را نداشت در شعر خود رباب تو را هم خطاب کرد: ای آن‌که مویه‌های تو نام حسین را ذکر شبانه‌روزی هر شیخ و شاب کرد بزم عزای شوی تو را گرم می‌کند آن شعله‌ای که از دل تو انشعاب کرد خشکیده بود غنچه شش‌ماهه‌ات ولی این غنچه را سه‌شعبۀ دشمن گلاب کرد در انتهای غائله آبی که خورده‌ای جان تو را دوباره پُر از التهاب کرد با هیچ‌کس حرارت آتش نکرده بود کاری که با تو این دوسه‌تا جرعه آب کرد حالا که آب هست علی‌اصغرم کجاست؟ این غم بلور قلب تو را آسیاب کرد می‌خواستی وداع کنی با عزیز خود اما حسین فاطمه پا در رکاب کرد در مجلس یزید ولی سر به تو رسید این‌گونه حق دعای تو را مستجاب کرد بعد از وصال او دوسه‌بیتی سروده‌ای این عاشقانه در دل ما انقلاب کرد با هیچ منطقی نشد اثبات حق ولی شعر تو منکران هنر را مُجاب کرد بانوی شعر! شعر مرا هم قبول کن هر ذره با تو کار دوصد آفتاب کرد جانم فدای عشق و وفاداری‌ات رباب صد مثنوی نثار غزل‌خوانی‌ات رباب 🗓 ۱۴۳۷ قمری 🏷 🌻 @Smh_Doaei