eitaa logo
سُلَّمْ | کـاوه
727 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
217 ویدیو
5 فایل
@HKaveh حسین کاوه عقل باید نردبان دل بود... www.sollam.ir وبگاه مجالی برای تأمل و تحلیل www.hkaveh.ir شناسه
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علوم سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 امام خمینی کبیر: اسلام اصلش دین سیاست است! 🌐 AEOS.IR/post/81 محتوای تفصیلی 🔻 امام خمینی‌ره: اسلام یک دینی است که احکام عبادی‌اش هم سیاسی است. 👥 در گفتگو با حامد الگار متفکر مسلمان انگلیسی-آمریکایی 7 دیماه 1358 قم. 🔺 شناسه ارجاع: جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۴۸ تا صفحه ۴۶۶ #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ انقـلاب ارزشمند اسلامی 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 تمام ارزش و عیار انقلاب به اسلامی بودن آن است وگرنه هر خروش و خیزش عده‌ای علیه جمعی دیگر لزوماً قابل تقدیر و ستایش نیست. 🔸 و اسلامی بودن متضمن، الوهیت، حقانیت، عدالت، حکمت، استقلال، آزادی، عزت، شرف، مصلحت، کرامت، سعادت، مقاومت و امید است. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان 🌐 AEOS.IR/post/82 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان متولد 1351 خمین / کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) ۱۳۷۵ـ۱۳۸۰ / اتمام کارشناسی ارشد علوم سیاسی (مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)) ۱۳۸۵ / دکترای علوم سیاسی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) پاییز ۱۳۸۵ـ۱۳۹۲ /عضو هیأت علمی (گروه فقه سیاسی) پژوهشگاه تحقیقات حکومت اسلامی (وابسته به دبیرخانة خبرگان رهبری) از آبان ۱۳۸۷ ـ اسفند ۱۳۹۱ / عضو همکار علمی مؤسسه امام آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (در: گروه تاریخ و اندیشة معاصر و کارگروه مردم‌سالاری دینی) (۵ سال تا آبان ۱۳۸۷) / مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ دوتـا سـه نـکـتـه 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 امر به معروف و نهی از منکر ناظر به حریم عمومی می‌باشد که هم اشراف به حکم و موضوع می‌خواهد و هم انصاف در نوع و چگونگی برخورد با افراد. 🔸 لذا افرادی که نمی‌دانند را باید روشن و آگـاه کرد، افرادی که نمی‌توانند را باید یـاری و کمک کرد و افرادی که نمی‌خواهند را باید توبیخ و افشـاء کرد. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علوم سیاسی
♦️ ترسیم نمونه‌ای از دو قطبی کاذب و دو قطبی اصیل از دیدگاه امام خامنه‌ای عزیز 🌐 AEOS.IR/post/79 متن کامل 🔻 من این را به شما بگویم - با تجربه‌اى که بنده از اول انقلاب تا حالا دارم - که غالبِ دسته بندی‌هاى سیاسىِ کشور ما از این قبیل[گروه گرایی] بود که متأسفانه بعد به دسته بندیهاى عمیق‌تر هم منتهى شد. در آن سالهاى ریاست جمهورىِ بنده، دو گروه در کشور بودند: چپ و راست. یک عده‌اى مى‌گفتند چپ، یک عده مى‌گفتند راست.[18 آبان 85] 🔺 البته امروز آن طور نیست. امروز یک عده عمیقاً با نظام جمهورى اسلامى مخالفند؛ حالا با زبان‌ها و شعارهاى گوناگون و تحت پرچم‌هاى مختلف با اصل نظام مخالفند. مخالفت هم نه به خاطر اینکه یک جایگزین بهترى براى آن دارند. با همان شعارهایى که جمهورى اسلامى به خاطر مبارزه با آنها به وجود آمد، مى‌خواهند با جمهورى اسلامى مخالفت کنند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ تـرویـج غـیـر اسلامیِ اسـلام! 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 نگرش کاسبکارانه در برخی افراد و مجموعه‌های مذهبی موجب شدت گرفتن تجارت فرهنگی و تبدیل شدن مخاطب به مشتری شده است! 🔸 رانت و اسراف و تبذیر برخی افراد و مجموعه‌های مذهبی از بیت المال مسلمین نیز مزید بر علت فوق، یکی از عوامل کم برکتی امور می‌باشد. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 منشور روحانیت؛ پیام ویژۀ امام خمینی کبیر به علما، روحانیون و طلاب 🌐 AEOS.IR/post/83 متن کامل ♦️ گزیده / استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه‌ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه‌زدن انتخاب نمود، یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربه ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌های نفوذ تقویت گردید. اولین و مهم‌ترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‌ای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دونشان فقیه و ورود در معرکه سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه می‌آورد، یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته‌اند... وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست «و» حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. به زعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد و الا عالم سیاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسه‌ای زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه‌ها بود که هر کس کج راه می‌رفت متدین‌تر بود. یاد‌گرفتن زبان خارجی، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک به‌شمار می‌رفت. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ ضـمـن حـمـایـت، مـنـتـقـدیـم! 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 وقتی که دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی بهترین نیروهایشان را به میدان آورده‌اند کـم توجهی به مزیت‌های انقلابی خطای راهبردی است. 🔸 آقای رئیس جمهور! خـوبـی شما ضعف تیم‌تان را جبران نمی‌کند لذا تا دیر نشده توان و ظرفیت‌ نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی را به کار بگیرید. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ گره‌ای که با دست بــاز می‌شود... 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 دشمنان خارجی و داخلی دارنـد کـاری می‌کنند که مردم از رأی دادن به افرادی با دغدغه‌های انقلابی و منش مردمی پشیمان و مأیوس شوند. 🔸 آقای رئیسی شما نیز در کنار تلاش‌ و دغدغه‌هایی که دارید، با به کارگیری انقلابیون و اتخاذ رویکرد قاطع و تحولی اعتماد و امید مردم را حفظ کنید. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 مختصری پیرامون معنای اصطلاح آنارشیسم 🌐 AEOS.IR/post/84 متن کامل ♦️ گزیده / واژه‌ی آنارشیسم ریشه در زبان یونانی دارد و ترکیبی از (archos) به معنی سرور، سر، رئیس و حکومت و پیشوند (an) برای منفی کردن می‌باشد. پس می‌توان سروری‌ستیزی یا حکومت‌ستیزی را معادل‌های مناسبی برای این واژه دانست و از لحاظ لغوی آنارشی به معنی «بی‌حکومتی» است. در زبان فارسی واژهٔ اقتدارگریزی توسط فرهنگستان زبان و ادب پارسی برای معادل آنارشیسم معرفی شده‌ است. آنارشیسم یکی از ایدئولوژی افراطی عصر جدید است که با هر نوع سازمان یا نهادی مخالفت می‌کند و به ویژه حکومت را به عنوان مظهر تجمع قدرت سیاسی مورد حملات بسیار قرار می‌دهد. آنارشیسم به لحاظ مبانی نظری خود کاملا ایدئولوژی‌ای مدرن است و نحوی اعتراض افراطی فردگرایانه به ماهیت سلطه گرانه زندگی اجتماعی در تمدن مدرن و ایدئولوژی‌های مارکسیستی و لیبرالیستی است. آنارشیست‌ها در ایجاد تشکل‌های بزرگ سیاسی چندان موفق نبوده‌اند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ نـقــطـۀ کـانــونـی تـقــابـل 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 خمینی کبیر با زنده کردن یاد خدا و اقامۀ دین تمدن ساز الهی ستون اصلی خیمه‌شب‌بازی تمدن و فرهنگ منحط غربی یعنی الحاد را در هم شکست. 🔸 دشمنی غربی‌ها و نوکران آنان با جمهوری اسلامی ریشه در تضاد بنیادین و ذاتی و ماهوی دارد لذا هرگز نباید آن را به تعارض منافع مادی تقلیل دهیم. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
♦️ کـــــدام ایـــــران؟!؟ 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 ایرانِ قاسم سلیمانی‌ها ایرانِ ملّت امام حسین است لذا این جغرافیای سرزمینی است که شرافت خود را از ساکنانش می‌گیرد نه برعکس... 🔸 ایرانِ سیدجواد طباطبایی‌ها ایران قومیت و نژاد و خاک است لذا این انسان‌ها هستند که شرافت خود را از جغرافیا می‌گیرند نه برعکس... 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 معرفی کتاب فصول منتزعه 🌐 AEOS.IR/post/86 اطلاعات بیشتر ♦️ گزیده / فصول منتزعه از آثار متفکر بزرگ، فارابی است که به زبان عربی نوشته و شده که به فارسی نیز ترجمه شده است. این کتاب بیشتر مسائلش دربارۀ بخش‌های حکمت عملی، سیاست مدن و دانش اخلاق و تدبیر منزل است و برخی از فصل‌های آن هم دربارۀ حکمت نظری مانند شناخت مبدأ و ویژگی‌های آن است. نویسنده در این کتاب، مطالبى جالب در موضوع تدبیر مُدُن و اصلاح سبک زندگى اجتماعى از دیدگاه اندیشوران قدیم نقل کرده است. نویسنده در این اثر، آیین شهریارى را نزد پیشینیان بررسى کرده است. ساختار کتاب حاضر، از مقدمه مصحح و مقدمه مؤلف و متن اصلى (شامل صد فصل) تشکیل شده است. روش نویسنده در این اثر، عقلى و تحلیلى است. مترجم: حسن ملکشاهی / قطع: وزیری / تعداد صفحه: 208 / انتشارات: سروش #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ حجاب، دلار، مسمومیت و غیره 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 در ماجرای دزدی، صاحبخانه نگهبانش را مؤاخذه کرد! پرسیدند به نگهبان چکار داری؟ گفت: اگر نگهبان را ادب نکنم هر روز باید با دزدان درگیر باشم. 🔸 بدون اغراق در اکثر مشکلات امروز ما ردپـای فضای ولنگار مجازی دیـده می‌شود که اگـر آن را سامان ندهیم هـر روز باید منتظر یک ماجرا باشیم. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 سیدجواد طباطبایی؛ مردی که پروژۀ فکری‌اش را تمام کرد و رفت... 🌐 AEOS.IR/post/87 متن کامل 🔻 گزیده / برای نسل بنده سیدجواد طباطبایی فقط یک اندیشمند نیست، او مظهر غُدّی علمی است و همین است که او را مهم می‌کند، ولو اینکه اشتباه بگوید... در دهه‌های هفتاد و هشتاد که دوران دگردیسی فکری بخش زیادی از انقلابیون از سروش و ملکیان و مجتهد شبستری و کدیور و فنایی و دیگران بود، سید جواد سفت بر سر حرف اول خود که همان «تجدد ایرانی» یا «مدرنیته ایرانی» بود، ایستاد. 🔺 گزیدۀ دوم / اما حوادث اخیر نیمه سال 1401، برای سیدجواد طباطبایی خوابی دیگر دیده بود که من آن را پایان پروژه می‌نامم. سیدجواد کتومی که تاکنون در لفافه با انقلاب اسلامی مواجه شده بود، به یکباره از «انقلاب ملی دوم» سخن گفت؛ «انقلابی ملی علیه انقلاب اسلامی»؛ انقلاب ملیِ بدونِ رهبری که علیه سیاست‌نادانانی است که کمر به نابودی ایران بسته‌اند یعنی ملایان و چپ‌گراها!!! #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ گفتمان سازی عمـلی! 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 بهترین روشی که موجب گفتمان‌سازی می‌شود، اثبات درستی یک ایده و طرح و تبیین فواید آن به وسیلۀ الگوپردازی و نمونه‌سازی عینی است. 🔸 تا قائلین یک اندیشه نتوانند ایده و طرح خود را ولو در یک مقیاس کوچک عملی کنند، نباید انتظار عملی کردن آن توسط دیگران را داشته باشند. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علوم سیاسی
💎 مختصری پیرامون معنای اصطلاح سوسیالیسم 🌐 AEOS.IR/post/85 متن کامل ♦️ گزیده / سوسیالیسم (Socialism) از ریشه لاتینی سُکیوس (Socius) به معنی همراه و شریک یا از واژه ی «سوسیال» (Social) به معنای اجتماعی و پسوند ایسم، در زبان فرانسه گرفته شده‌است. سوسیالیسم (Socialism) در لغت به‌معنی اصالت جمع، جامعه‌گرایى و جامعه‌باورى، از واژه فرانسوى سوسیال (Social) به‌معناى اجتماعى، اخذ شده است. ریشه لاتینى آن، واژه Socius به‌معناى شریک و همراه است. سوسیالیسم در واقع ایدئولوژی است که در مخالفت با کاپیتالیسم قائل به لغو مالکیت خصوصی و خواهان برقراری مالکیت اجتماعی می‌باشد. این ایدئولوژی درصدد است تا به تحقق مالکیت اجتماعی توسط اتحادیه‌های کارگری یا پرولتارلیا کمک کند و به‌طور غیرمستقیم توسط دولت (پاسدار همه منافع مردم)، نه گروه‌های خاص اجرا شود و اصالت دادن به اجتماع، مخلوقات اجتماعی و کاهش یا حذف تقسیمات طبقاتی را هدف خود می‌داند. #️⃣ 🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
♦️ مسمومیت و جنگ شناختی 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 اکثریت غالب مسمومیت‌های اخیر یا به عبارت دقیق‌تـر دومینوی توهم مسمومیت در نوجوانان حساس، ریشه در عملیات روانی رسانه‌ای دارد... 🔸 جنگ شناختی چنان ذهن را درگیر می‌کند که علم حضوری افراد به احوالات بدن خویش را نیز به چالش می‌کشد و حتی موجب عوارض واقعی می‌گردد. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
سُلَّمْ | کـاوه
♦️ مسمومیت و جنگ شناختی 🌐 www.sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 اکثریت غالب مسمومیت‌های اخیر یا به عبارت دق
📌 تذکر چهار استاد محترم حوزه و دانشگاه در خصوص توییت فوق 👆 👤 ح.س: سلام علیکم / نظر آقا خلاف شماست و این را امر واقعی می داند. 👤 م.ش: سلام برادر / خیر، واقعاً عامل داره / تلقین نیست. 🔻👤 ع.م: این تحلیل خیلی غلط است برادر / حتما مسمومیت ریشه واقعی دارد و البته رسانه به آن ضریب می‌دهد... ✍️ پاسخ حقیر 👇 علیکم السلام 🙏 ضمن تشکر از توجه و تذکر شما 👤 حسین کاوه: بنده در متن توییت نفیاً یا اثباتاً در خصوص وجود و یا عدم علت و عامل اصل مسمویت‌های اولیه و ابتدایی یا همۀ مسمومیت‌ها اظهار نظر نکرده‌ام لذا با قید «اکثریت غالب» و تعبیر تفسیری «دومینوی توهم مسمویت» و مجدداً با قید «نوجوانان حساس» مصادیق نظر خود را تخصیص زده و بیشتر در صدد توجه دادن مخاطب به اهمیت و میزان تأثیر عملیات روانی و جنگ شناختی منجر به هیستری جمعی هستم که حتی می‌تواند به پدید آمدن عوارض واقعی مادی بر روی جسم و بدن افراد گردد. 🔺👤 ع.م: بزرگوارید / ایده هیستری جمعی وجه جنایت طرف دشمن را کاهش می‌دهد / هرچند بی تردید بخشی قابل توجهی از آن می‌تواند از استرس یا هیستری جمعی شکل بگیرد... 👤 م.خ: اولاً علم حضوری که خطاپذیر نیست. اگر در موردی خطا رخ داد حتما پای علم حصولی در میان است. ثانیا اینکه آیا می‌توان به بدن و اعضای آن علم حضوری داشت مورد اختلاف بوده و امثال آیت‌الله مصباح علم حضوری به اعضای بدن را نفی می‌کنند. ✍️ پاسخ حقیر 👇 👤 حسین کاوه: در این مورد حق با شما است. اشکال از بنده است که در استخدام اصطلاحاتی فلسفی مانند «علم حضوری» جهت تخاطب عرفی در فضای مجازی چنان مسامحه آمیز عمل کرده‌ام که عملاً موجب غلط و اشتباه شده‌ام. لذا همینجا از شما و مخاطبان عزیز پوزش می‌طلبم. 🌹