eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
713 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمؤمنین عليه السلام: اگر از آنچه گذشته است عبرت مى گرفتى، آنچه را مانده است قدر مى دانستى. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش با چه غسل هایی میتوان نماز خواند؟ ✅ پاسخ تنها با غسل جنابت میتوان نماز خواند، ولى با غسلهاى دیگر باید وضو گرفت. آیات عظام سیستانى،نورى و وحید: با همه غسلهاى واجب و مستحب معتبر(غیر از غسل استحاضه متوسطه) میتوان نماز خواند. اگر چه احتیاط مستحب آنست که درغیرغسل جنابت وضوهم بگیرد. آیت الله مکارم: با همه غسل هاى واجب ومستحب معتبر میتوان نمازخواند و گرفتن وضو واجب نیست. اما احتیاط مستحب آنست که در غیر غسل جنابت، وضوهم بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند غیر رسمی: مجموعه پیش رو روایتی است از دیدارهای غیررسمی و صمیمانه رهبر معظم انقلاب با فعالان فرهنگی،هنری و علمی کشور که دور اخیر آن از سال ۱۳۹۵ با عنوان «جلسات پنجشنبه‌ای» برگزار شده است. 🔰زمان پخش این قسمت از مجموعه مستند غیر رسمی: 🔹پنجشنبه ساعت 20 از شبکه سوم سیما 🔹 جمعه ساعت 21 از شبکه افق 🔹 شنبه ساعت 20 از شبکه مستند 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💪کولاک جوان انقلابی ✌️ ساخت نفتکش غول پیکر اقیانوس پیما 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️مطابقت با واقع ، امری ممکن یا محال ( 1 ) 🔹در منطق ارسطویی علم به تصور و تصدیق و تصدیق به یقین و ظن تقسیم می شود . تصدیق عبارت است از ترجیح یکی از دو طرف خبر و اگر این ترجیح همراه با نفی احتمال طرف آخر به صورت حتمی باشد به آن یقین می گویند و الا ظن . 🔸یقین مشترک لفظی هست برای دو معنا. یقین بالمعنی الاعم عبارت از مطلق اعتقاد جازم و یقین بالمعنی الاخص همان اعتقاد مطابق با واقعی هست که احتمال نقض در آن داده نشده و از سر تقلید نیز نیست .مراد از یقینیات در باب صناعات خمس ( مشخصا برهان ) و مبادی اقیسه همین معنای دوم است . به عبارت دیگر یقین بالمعنی الاخص متقوم به سه عنصر است :1 – اعتقاد جازم 2-مطابقت با واقع ( جهل مرکب نباشد ) 3- ثبات و عدم امکان زوال بدین صورت که از سر تقلید نباشد ♦️بحث ما سر مقوم دوم است . چگونه می توان مطابقت مفاد قضیه ای را با واقع اثبات کرد ؟ آیا این امر ممکن است یا محال ؟ آیا برای همه محال است یا برای بعضی این امر میسر نیست ؟ 💠در معرفت شناسی (Epistemology ) مبنایی وجود دارد که از اصل وجود واقع و نفس الامر را منکر است . به نظر می رسد می توان این مبنا را به برخی از سوفیست ها نسبت داد . 🔻مبنای دیگر اصل واقع را منکر نیست ولی مطابقت معرفت آدمی را با نفس الامر انکار می کند . طبق این مبنا کسی نمی تواند ادعای مطابقت شناخت خود را با واقع داشته باشد و صرفا می تواند بگوید که : من برای فلان قضیه دلیل دارم . 🔸مبنای سوم شکاکیت کانتی است . فلسفه کانت امکان شناخت آنچه ورای ذهن هست را به همان صورت که وجود دارد مورد تردید قرار می‌دهد .او معتقد بود که ذهن مانند لوح صاف و آئینه نیست که خارج را آن طور که هست بازتابند بلکه ذهن در فرآیند شناسایی دخالت می‌کند و مقولات پیشینی خود را بر آنها تحمیل می‌کند. کلید واژه شکاکیت کانتی نومن و فنومن است . 🔺مبنای آخر همان مبنای مورد استقبال منطق ارسطویی هست . طبق این مبنا نفس الامر وجود دارد و ما می توانیم به آن دست یابیم و فهم ما می تواند عین واقع باشد و گزاره های مختلفی در معرفت بشری وجود دارد که عینا مطابق با واقع و نفس الامر است . نگارنده درصدد تقویت مبنای دوم و در مقام نقد مبنای منطق ارسطویی هست . فعلا با کلام سوفیست ها که احتمالا به شکاکیت محض منجر می شود و مبنای کانت کاری نداریم . عمده مطالب منطق ارسطویی مقبول علمای شیعی هست ... ادامه دارد ... 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️تاملی در عبارتی منسوب به امام زمان ( الکافی کاف لشیعتنا ) - بخش دوم 🔹در تکمیل پست قبل و در نقد انتساب جمله فوق به امام زمان برخی از احادیث عجیب و غریب کافی ارائه می شود : 🔻1-پیامبر در نوزادی از پستان ابوطالب شیر می خورد محمد بن يحيى، عن سعد بن عبد الله، عن إبراهيم بن محمد الثقفي، عن علي بن المعلى، عن أخيه محمد، عن درست بن أبي منصور، عن علي بن أبي حمزة عن أبي بصير، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: لما ولد النبي صلى الله عليه وآله مكث أياما ليس له لبن، فألقاه أبو طالب على ثدي نفسه، فأنزل الله فيه لبنا فرضع منه أياما حتى وقع أبو طالب على حليمة السعدية فدفعه إليها. ( کافی ج 1 ص 448 چاپ الاسلامیه ) 🔻2- حدیث سلسله الحمار ( روایتی که همه روات آن الاغ هستند ) وَرُوِیَ اَنَّ اَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ (علیه‌السّلام) قَالَ: اِنَّ ذَلِکَ الْحِمَارَ [الْحِمَارِ عُفَیْر] کَلَّمَ رَسُولَ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فَقَالَ: بِاَبِی اَنْتَ وَ اُمِّی اِنَّ اَبِی حَدَّثَنِی عَنْ اَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ اَبِیهِ اَنَّهُ کَانَ مَعَ نُوحٍ فِی السَّفِینَةِ فَقَامَ اِلَیْهِ نُوحٌ فَمَسَحَ عَلَی کَفَلِهِ ثُمَّ قَالَ: یَخْرُجُ مِنْ صُلْبِ هَذَا الْحِمَارِ حِمَارٌ یَرْکَبُهُ سَیِّدُ النَّبِیِّینَ وَ خَاتَمُهُمْ فَالْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنِی ذَلِکَ الْحِمَار. ( کافی ج 1 ص 237 ) 🔻3-روایات سهو النبی در نماز محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن عثمان بن عيسى، عن سماعة ابن مهران قال: قال أبو عبد الله (عليه السلام): من حفظ سهوه فأتمه فليس عليه سجدتا السهو فإن رسول الله (صلى الله عليه وآله) صلى بالناس الظهر ركعتين ثم سها فسلم فقال له ذو الشمالين: يا رسول الله أنزل في الصلاة شئ؟ فقال: وما ذاك، قال: إنما صليت ركعتين، فقال رسول الله (صلى الله عليه وآله): أتقولون مثل قوله؟ قالوا: نعم، فقام (صلى الله عليه وآله) فأتم بهم الصلاة وسجد بهم سجدتي السهو، ( کافی ج 3 ص 355 ) عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد البرقي، عن منصور بن العباس، عن عمرو بن سعيد، عن الحسن بن صدقة قال: قلت لأبي الحسن الأول (عليه السلام): أسلم رسول الله (صلى الله عليه وآله) في الركعتين الأولتين؟ فقال: نعم، قلت: وحاله حاله قال: إنما أراد الله عز وجل أن يفقههم. ( همان ص 356 ) محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن علي بن النعمان، عن سعيد الأعرج قال: سمعت أبا عبد الله (عليه السلام) يقول: صلى رسول الله (صلى الله عليه وآله) ثم سلم في ركعتين فسأله من خلفه يا رسول الله أحدث في الصلاة شئ؟ قال: وما ذلك؟ قالوا: إنما صليت ركعتين، فقال: أكذلك يا ذا اليدين؟ وكان يدعى ذا الشمالين فقال: نعم، فبنى على صلاته فأتم الصلاة أربعا. وقال: إن الله هو الذي أنساه رحمة للأمة الا ترى لو أن رجلا صنع هذا لعير وقيل: ما تقبل صلاتك فمن دخل عليه اليوم ذاك قال: قد سن رسول الله (صلى الله عليه وآله) وصارت أسوة وسجد سجدتين لمكان الكلام. ( همان ص 357 ) 🔻4- روایات مطلاق بودن ( زیاد طلاق دهنده ) امام حسن حُمَيْدُ بْنُ زِيَادٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ عَلِيّاً قَالَ وَ هُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ لَا تُزَوِّجُوا الْحَسَنَ فَإِنَّهُ رَجُلٌ مِطْلَاقٌ‏ فَقَامَ رَجُلٌ مِنْ هَمْدَانَ فَقَالَ بَلَى وَ اللَّهِ لَنُزَوِّجَنَّهُ وَ هُوَ ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ ابْنُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَإِنْ شَاءَ أَمْسَكَ وَ إِنْ شَاءَ طَلَّقَ. ( کافی ج 6 ص 56 ) عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي الْعَلَاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ ع طَلَّقَ خَمْسِينَ امْرَأَةً فَقَامَ عَلِيٌّ ع بِالْكُوفَةِ فَقَالَ يَا مَعَاشِرَ أَهْلِ الْكُوفَةِ لَا تُنْكِحُوا الْحَسَنَ فَإِنَّهُ رَجُلٌ مِطْلَاقٌ‏ فَقَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ فَقَالَ بَلَى وَ اللَّهِ لَنُنْكِحَنَّهُ فَإِنَّهُ ابْنُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ ابْنُ فَاطِمَةَ ع فَإِنْ أَعْجَبَتْهُ أَمْسَكَ وَ إِنْ كَرِهَ طَلَّقَ‏ .( همان ) در حالی که در خود همین کافی آمده که خداوند فرد مطلاق ذواق را دوست ندارد : عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ، عَنْ غَيْرِ وَاحِدٍ: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: «مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ مِمَّا أَحَلَّهُ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ- أَبْغَضَ إِلَيْهِ مِنَ الطَّلَاقِ، وَ إِنَّ اللَّهَ يُبْغِضُ الْمِطْلَاقَ‏ الذَّوَّاقَ». ( کافی ج 11 ص 464 ) ❓سوال :
آیا با وجود امثال اینگونه روایات می توان ادعا کرد که امام زمان کتاب کافی را کافی برای شیعیان دانسته است ؟ 💠پ.ن: 🔷1-برخی روایات که در فروع کافی وجود دارد بر پایه این مبنا مورد استناد قرار گرفت که فروع کافی نوشته خود کلینی هست نه فردی دیگر 🔶2-این روایات را با این پیش فرض ملاحظه کنید که شیخ کلینی همه کافی را صحیح می داند 👇👇 @Taammolate_talabegi
◀️ رسانه های رسمی «فقه تخصصی نظام ساز» در فضای مجازی 📲 ایتا https://eitaa.com/feghheumanism 📲 سروش http://sapp.ir/feghheumanism 📲 اینستاگرام https://instagram.com/fegh.hehumanism?igshid=18jnh7c581gu0 📲 تلگرام https://t.me/feghheHUMANISM 🆔 مدیر موسسه https://instagram.com/dr.hemati_h?igshid=1c71s8iam722h •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ◀️ اهم رشته های تخصصی که هم اکنون در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام (فقه تخصصی نظام ساز) ارائه و تدریس می شود: فقه التربیه فقه السیاسه فقه الملکیه الفکریه فقه البیولوجیه (زیست فن آوری)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیر المومنین علیه السلام: عذر برادرت را بپذیر و اگر عذری نداشت برایش عذری بتراش. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش کفاره روزه رابه چه کسي بايدداد؟ اياميتوان به امام جماعت مسجدمحل کفاره رابدهيم؟ 📝پاسخ کفاره روزه را بايد به فقير بدهيد مي توانيد کفاره را به امام جماعت محل يا امام جمعه بدهيد و نوع آن را ذکر کنید تا در مورد به مصرف فقير برسانند لازم به ذکر است که کفاره غير عمد براي هر روز 750 گرم گندم یا برنج است که باید به فقیر بدهید واگر قیمت آن را می دهید باید فقیر را وکیل کنید که همان طعام را تهیه کند درغیر این صورت کفاره از شما ساقط نمی شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆واکنش من 😂😂 🧐وقتی مامانم می گه بیا ببینم این چیه تو جیبت؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 درخواست تعطیلی پنجشنبه ها در قوه قضائیه از رئیس قوه و جواب حاج آقا رئیسی. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️جواز همبستر شدن مولا با کنیز خود جلوی چشم دیگران 🔹شیخ طوسی در تهذیب روایتی را از امام صادق بدین گونه نقل کرده است : ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﺑﻦ ﺳﻌﻴﺪ ، ﻋﻦ ﺣﻤﺎﺩ ﺑﻦ ﻋﻴﺴﻰ ، ﻋﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻳﻌﻔﻮﺭ ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ‏( ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ‏) ﻓﻲ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻳﻨﻜﺢ ﺍﻟﺠﺎﺭﻳﺔ ﻣﻦ ﺟﻮﺍﺭﻳﻪ ﻭﻣﻌﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻣﻦ ﻳﺮﻯ ﺫﻟﻚ ﻭﻳﺴﻤﻌﻪ ، ﻗﺎﻝ : ﻻ ﺑﺄﺱ . آيا جايز است مردی در خانه با كنيز خود نكاح كند و با این حال در خانه افرادی هستند كه اين عمل را می بينند ؟ اشکالی ندارد. http://lib.eshia.ir/10083/8/208/%D9%85%D9%86_%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87 🔸روایت به لحاظ سندی بی شک روایتی صحیح است . علامه مجلسی درملاذ الأخيار ج13 ص 407 ، صاحب جواهر در جواهر الكلام ج‌30 ص 313، فاضل هندی در كشف اللثام ج‌7 ص350، شهید ثانی در مسالك ج‌8 ص 99، مولی احمد نراقی در مستند الشيعة ج‌16 ص 25، صاحب ریاض در رياض المسائل (ط - الحديثة) ج‌11 ص442، سید احمد خوانساری در جامع المدارك في شرح مختصر النافع؛ ج‌4 ص 357 و بزرگان دیگری هم روایت را سندا صحیح می دانند و در متون فقهی به آن استناد کرده اند.نرم افزار درایه النور هم روایت را صحیح ارزیابی کرده است . ❓ سوال حال تصور کنید مولایی 10 کنیز دارد و موقع همبستری با یکی از آنها 9 کنیز دیگر مشغول تماشای این عمل جنسی باشند.آیا این عمل کاری اخلاقی هست ؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹تناقضات جزئی از تأمل عمیق است!! ذهن دینی فلسفی 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین عليه السلام: معيار خوبى كردن، منت ننهادن به آن است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش اگر در بین نماز، ذرات غذای مانده در بین دندان ها را فرو ببریم، نماز اشکال پیدا می کند؟ ✅پاسخ اگر در بین نماز، غذایی را که لای دندانها مانده فرو ببرد، نمازش باطل نمی شود. آیت الله نوری: احتیاط واجب آن است که در بین نماز، غذایی را که لای دندانها مانده فرو نبرد. همه مراجع عظام جز صافی و زنجانی: اگر قند یا شکر و مانند اینها در دهان مانده باشد و در حال نماز کم کم آب شود و فرو رود نمازش اشکال پیدا میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳چرا شادمهر باید از این مملکت بره!؟ بله آقای کویتی پور هستند، ممد نبودی ببینی... 👇👇 @Taammolate_talabegi
استاد وکیلی صورت های ورود دین به مسائل جامعه.mp3
8.44M
📼 در این قطعه صوتی استاد وکیلی به صورت خلاصه با مثالهای کاربردی ۹ شکل حضور دین در علوم انسانی و مسائل مورد نیاز جامعه رو بحث میکنند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
﷽؛ 👈 با توجه به نزدیک شدن به سالگرد کتاب برای برگزاری مسابقه، نذر فرهنگی، هدیه دادن، تهیه برای مدارس و... با در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 👈 کتاب هم اکنون در حال ترجمه به چهار زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیولی است. ویژگی‌های کتاب👇👇 1️⃣ انتخاب هدفمند داستان‌هایی از زوایای مختلف زندگی حاج قاسم برای انتقال ویژگی‌های ایشان به نسل جدید؛ 2️⃣ برای هر داستان تصویرسازی جذاب و اختصاصی انجام شده است؛ 3️⃣ ذیل هر داستان تمرین‌های متفاوتی ــ برای نهادینه‌سازی پیام مورد نظر ــ برای مخاطب در نظر گرفته شده است؛ 4️⃣ کتاب برای رده سنی ۹+ نوشته شده است؛ 5️⃣ در پایان کتاب ده سوال به همراه پاسخنامه برای برگزاری مسابقه در سطح مدارس، کانون‌های مساجد و... طراحی شده است. 👈 برای تهیه کتاب (20 عدد به بالا ) با تخفیف ویژه و پست رایگان به آیدی @m_a_1363 پیام دهید یا با شماره 09338276836 تماس بگیرید. 👈 برای تهیه زیر 20 عدد به آیدی زیر پیام دهید👇👇 @admin_morabbi 👈 برای دیدن چند نمونه از داستان‌های کتاب، وارد کانال شوید👇👇 https://eitaa.com/amoghasem
✍️تاملی بر دلیل تنافر برای اثبات عصمت انبیاء 🔹یکی از مهمترین ادله معتقدین به عصمت دلیل تنافر است . این دلیل بیانگر اینست که اگر گناه یا خطایی از پیامبری صادر شود این امر موجب تنافر و دور شدن مردم از آنها و در نتیجه نقصان در امر و هدف رسالت می شود . بدین خاطر خدا با ویزگی عصمت انبیاء را برای اقبال مردم و هدایت مهیا می سازد . 🔸قبل از نقد این دلیل لازم به تذکر است که نقد دلیل اصلا ملازمه ای با نفی و رد مدعی ندارد . امکان دارد همه ادله مدعایی نامعتبر باشد ولی در عالم واقع مدعی امری ثابت باشد ( دقت کنید ) . در اینگونه مواقع باید برای مدعای خود دنبال دلیلی معتبر باشیم و پیرو دلیل . 💠نقد 🔻1 – ادیان دیگر چه الهی و چه بشری تقریبا قائل به عصمت انبیاء و موسسین خود از گناه و خطا نیستند با این حال پیروان فراوانی دارند . به عنوان مثال کتاب مقدس مملو از خطاهای انبیاء از زنای با محارم گرفته تا شرب خمر هست . اگر سرزدن خطا یا گناهی باعث تنافر مردم شود در اینصورت این انبیاء باید پیروانی نداشتند 🔻2- بخش زیادی از مسلمانان در طول تاریخ قائل به عصمت پیامبر اسلام فقط در دایره دریافت و ابلاغ وحی بوده و در سایر امور دنیوی ایشان را مبرا از خطا ندانسته اند . با این حال دست از مسلمانی و اعتقاد به نبوت برنداشتند . 🔻3- رهبران غیر مذهبی فاسدی وجود داشتند که فساد اخلاقی و غیر معصوم بودن آنها مانع اطاعت پیروانشان نشده است . در ضمن این افراد معجزه حسی هم نداشتند که باعث جمع شدن مردم گرد آنها شود . لذا این تصور که سرزدن خطا یا گناه باعث دورشدن مردم از پیامبری شود تصور چندان درستی نیست 🔻4 – خطا یا گناه کردن پیامبر می تواند از جهتی مقوم دعوت او نیز باشد بدین صورت که وقتی پیامبری دچار خطا شود و بعد از آن توبه کند به سان پیروان خود خواهد شد که دچار خطا و گناه می شوند و بعد از آن توبه می کنند . در اینصورت پیروان این نبی بیشتر با مراد خود احساس همسانی می کنند . 🔻5- بر فرض صحت دلیل تنافر این دلیل فقط عصمت پیامبر را فقط در انظار عمومی ثابت می کند و توان اثبات عصمت را برای خلوت شخصی ندارد . بسیار اتفاق می افتد که فردی بین جمع خیلی از امور را انجام ندهد ولی در خلوت خود بارها این عمل را انجام داده باشد . این گزاره که تضاد در حیات خلوت و جلوت فردی در نتیجه منجر به آشکار شدن حیات خلوت او می شود چندان دلیل متقنی برای آن وجود ندارد . 🔻6- در خود قرآن نیز مثال نقضی برای دلیل تنافر وجود دارد . خداوند پیامبری را به سوی فرعون می فرستند که قبلا مرتکب خطای قتل نفس شده است . طبق دلیل تنافر خداوند نباید حضرت موسی را که خطایی بزرگ کرده بود به نبوت مبعوث می کرد . 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: تدبیر و آینده نگری پیش از عمل تو را از پشیمانی ایمن می سازد. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓پرسش 1. وقت غسل جمعه تا چه زمانی است؟ 2. آیا جایز است قضای غسل جمعه را وسط هفته انجام داد؟ ✅ پاسخ 1. از اذان صبح روز جمعه تا اذان ظهر می باشد، هر چند نزدیک ظهر بهتر است و اگر تا این موقع انجام نداد، می تواند آن را بدون قصد ادا و قضا بعد از ظهر بجا آورد. 2. می تواند از صبح شنبه تا غروب بجا آورد، ولی قضای آن در روزهای دیگر وارد نشده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🚩🚩🏴🏴🚩🚩 سلام فاطمیه،سلام ماه ماتم سلام اشک و گریه،سلام ناله و غم سلام ای سیاهی،سلام ای کتیبه سلام بزم روضه،سلام نوحه و دم 👇👇 @Taammolate_talabegi