امام صادق علیه السلام:
برادر جز در هنگام نیازمندی شناخته نمی شود.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi
﷽ #احکام_غسل
❓پرسش
در هنگام غسل كردن ايا بايد به داخل گوش و سوراخ گوش كه گوشواره هست دست كشيد يا نه احتياجي نيست و اب خودش نفوذ ميكنه؟
📝پاسخ
در هنگام غسل همين که به ظاهر بدن (جاهايي که ديده مي شود) آب برسد (که معمولاً آب مي رسد) کفايت ميکند و لازم نيست داخل سوراخ گوش و داخل بینی شسته شود يا دست کشيده شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠من بیشترین اشکالات رو بر خودمون می کنم، موانع ما عمدتا موانع درونی است.
#استوری
#سیاسی
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر فیلم هفت و نیم:
🔹این فیلم چالشی و جنجالی که محصول مشترک بین ایران و افغانستان است در سال ۱۳۹۹ تولید شده است.
🔻فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغانستانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت میکند
وقصه دخترانی است که جمعه شب
مراسم عروسی آنها برگزار می شود،
اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسئلهای هستند.
#معرفی_فیلم
#حقوق_زنان
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️فتوای عجیب و غریب محمد بن اسماعیل بخاری صاحب معتبرترین کتاب روایی اهل سنت
🔹اگر اهل یک آبادی، از شیر یک گاو یا گوسفند و یا شتری بخورند، تمام اهالی آن آبادی، با یکدیگر برادر و خواهر رضاعی شده و به یکدیگر محرم می شوند!!😝
🔸«سرخسی» حنفی، در کتاب «المبسوط» راجع به این مسأله مینویسد:
▪️«ولو أن صبيين شربا من لبن شاة أو بقرة لم تثبت به حرمة الرضاع لأن الرضاع معتبر بالنسب وكما لا يتحقق النسب بين آدمی وبين البهائم فكذلك لا تثبت حرمة الرضاع بشرب لبن البهائم و كان محمد بن إسماعيل البخاري صاحب التاريخ رضي الله عنه يقول تثبت الحرمة و هذه المسألة كانت سبب اخراجه من بخارا فإنه قدم بخارا في زمن أبي حفص الكبير رحمه الله و جعل يفتي فنهاه أبو حفص رحمه الله و قال لست بأهل له فلم ينته حتى سأل عن هذه المسألة فأفتى بالحرمة فاجتمع الناس و أخرجوه»▪️
اگر دو کودک از شیر یک گوسفند و یا یک گاو بنوشند، به واسطه چنین امری نشر حرمت ثابت نمیشود (محرمیت رضاعی ایجادنخواهد شد)؛ چرا که محرمیت رضاعی به واسطه نسب ایجاد میشود و همچنان که ارتباط نسبی بین آدم و حیوان ایجاد نمیشود؛ محرمیت رضاعی نیز با نوشیدن شیر حیوانات به وجود نمیآید. اما محمد بن اسماعیل بخاری صاحب تاریخ میگوید: (به واسطه چنین امری) محرمیت ایجاد میگردد، و همین مسأله باعث اخراج او از شهر بخارا شد؛ چرا که او در زمان ابوحفص کبیر وارد بخارا شد و شروع به صدور فتوا نمود؛ اما ابوحفص او را از این کار نهی نموده و به او میگفت: تو اهلیت این کار را نداری، اما او از این کار دست برنداشت تا این که در مورد این مسأله از او سؤال شد و او نیز چنین فتوایی را صادر کرد که همین امر سبب شد تا مردم جمع شوند و او را از شهر بیرون نمایند.
المبسوط، ج 30، ص 297؛ دار النشر: دار المعرفة - بيروت
#اهل_سنت
#بخاری
#طنز
👇👇
@Taammolate_talabegi
✍️ ابن عربی و انقطاع عذاب
🔹ابن عربی معروف به شیخ اکبر از بزرگترین و مشهورترین چهره های عرفان نظری در طول تاریخ بلکه می توان گفت بنیان گذار آنست .
♦️از جمله اعتراضاتی که بر ابن عربی شده ، اینست که او همه گناهکاران حتی ملحدان و کافران را بالأخره ناجی و رستگار دانسته و به انقطاع عذاب (به معنی درد و رنج) حتی از کفار قائل شده است .🧐
🔸 محی الدین می گوید که کفار هم اگر چه در آتش دوزخ 🔥مخلدند و هرگز از آن بیرون نمی آیند، ولی پس از مدتی به آتش جهنم عادت کرده و در نتیجه دوران عذاب پایان میپذیرد و زمان نعمت و سعادت فرا میرسد ، عذاب ، گوارا گشته و در این حالت عذاب را به واسطه عذویت طعمش «عذاب» مینامند .
🔵 در فص یونسی فصوص الحکم چنین می گوید : و لکن فی النار إذ لا بدّ لصورة النار بعد انتهاء مدّة العقاب أن تکون برداً و سلاماً علی من فیها و هذا نعیمهم
🔴در فتوحات مکیه مینویسد: فهم یتلذذون بما هم فیه من نار و زمهریر و ما فیها من لدغ الحیّات و العقارب؛ کما یتلذّ أهل الجنة بالظلال و النور و لثم الحسان من الحور.
⚫️در جای دیگر فتوحات می گوید : قلت إنه في عذاب هكذا يكون أهل النار ف لاٰ يَمُوتُ فِيهٰا وَ لاٰ يَحْيىٰ أي لا يستيقظ أبدا من نومته فتلك الرحمة التي يرحم اللّٰه بها أهل النار الذين هم أهلها و أمثالها كالمحرور منهم بتنعم بالزمهرير و المقرور منهم يجعل في الحرور و قد يكون عذابهم توهم وقوع العذاب بهم
⚪️و اضافه می کند : و أما أهل النار الذين هم أهلها و لم يقل أهل العذاب و لا يلزم من كان من أهل النار الذين يعمرونها أن يكونوا معذبين بها فإن أهلها و عمارها مالك و خزنتها و هم ملائكة و ما فيها من الحشرات و الحيات و غير ذلك من الحيوانات التي تبعث يوم القيامة و لا واحد منهم تكون النار عليه عذابا كذلك من يبقى فيها لا يموتون فيها و لا يحيون و كل من ألف موطنه كان به مسرورا و أشد العذاب مفارقة الوطن فلو فارق النار أهلها لتعذبوا باغترابهم عما أهلوا له
#تأمل
#عرفان_نظری
#ابن_عربی
👇👇
@Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه ای از بدبختیای ذهن دینی-فلسفی
#طنز
👇👇
@Taammolate_talabegi
امام علی علیه السلام:
به کاری که درستی آن برایت روشن نیست تصمیم مگیر.
#حدیث
👇👇
@Taammolate_talabegi