✅ معرفی پایگاههای دانلود رایگان مقالات
۱- سایت ایران پیپر
یکی دیگر از سایت های ایرانی دانلود رایگان مقالات، سایت ایران پیپر است که با آدرس iranpaper.ir فعال است. شیه عملکرد ایران پیپر با سایت بیونت مشابه است و دانلود مقالات از این سایت به وسیله ی کد doi مقالات امکان پذیر است. ایران پیپر در آستانه ی چهارمین سال فعالیت خود، به جامع ترین سامانه ی تامین منابع علمی در ایران تبدیل شده است.
۲- سایت فری پیپر
سایت فری پیپر آخرین سایتی است که در این مطلب معرفی می کنیم. فری پیپر با آدرس freepaper.me، امکان دسترسی رایگان و نامحدود به مقالات موجود در وبسایت های علمی مرجع را فراهم میکند. این سایت ادعا می کند که استفاده از این افزونه، برای همیشه رایگان خواهد بود.
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
#وبینار معرفی نرمافزار درایة النور 3 و کتابخانه رجال شیعه و اهلسنت
🔸🔹🔸🔹🔸
🎤 در این جلسه مجازی، ضمن آشنایی با فعالیتهای گروه حدیث در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، نرمافزار درایة النور 3 و کتابخانه رجال شیعه و اهلسنت معرفی خواهند شد.
شرکت در جلسه مجازی:
noo.rs/pajooh
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در دادهپردازی هوشمند علوم اسلامی و انسانی
www.noorsoft.org
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
قانون اساسی؛ تامینکنندهٔ آزادی های مشروع
چهل و چهار سال پیش میثاقی ملی تصویب شد که حاصل پرداخت بهای خون ملت برای رسیدن به «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود. آزادی شعاری نیست که لقلقهٔ زبان انقلاب ها و حکومت ها باشد و تمام. آزادی اولین حق و نیاز مترتب بر «حق حیات» است. حق حیات (زندگی) بدون آزادی هیچ نمیارزد.
حال که امروز -۱۲ آذر- روز تجدید میثاق با این قانون اساسی شریف است، باید آرمان های انقلاب اسلامی را مرور کنیم. چند نکته دربارهٔ «آزادی» در قانون اساسی :
۱- وفق اصل دوم، انسان از آزادی تکوینی برخوردار است. اما از آنجا که هر تکوینی مسلتزم تشریع است، لذا آزادی انسان [حق آزادی] توأم با تکلیف و مسؤولیت در برابر الله و خلق الله (مردم و محیط زیست) است. باید به یاد داشته باشیم که حق و تکلیف دو روی یک سکه اند، همچنان که در قرآن کریم نیز به شدت بر «تلازم حق و تکلیف» تاکید می ورزد. یکی از جنبه های آیهٔ «لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا» همین مسالهٔ است. ما معتقدیم که آزادی انسان، حق و وسیله ای برای تکامل روح و تقرب او به سوی خدا است و اگر «آزادی» چنین کارکرد و اثری نداشته باشد «آزادی» نیست؛ بلکه بردگی و اسارت نفس و طاغوت است.
۲- وفق اصل سوم، از آنجا که «آزادی» ابزاری برای «سیر تکاملی انسان به سوی خدا» است، ملت ایران در حدود قانون از آزادی های سیاسی و اجتماعی برخوردار اند. آزادی های مذکور در مسیر بیان عقاید سیاسی و اجتماعی در چارچوب اسلام و محیطی سالم، زمینه ای برای تضارب آراء و رشد عقل و اندیشه عمومی است. امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
«اِضرِبُوا بعضَ الرأيِ ببعضٍ يَتَوَلَّدْ مِنهُ الصَّوابُ» رايزنى كنيد تا انديشه درست متولّد شود. (غرر الحکم، حدیث ۲۵۶۷).
رهبر انقلاب یکی از ویژگی های حکومت تراز را «ارتقای جامعه در عرصه فکر، بینش و اخلاق» می دانند. ایشان اشاره میکنند که
بزرگترین جنایت معاویه، عقب نگه داشتن مردم در فکر، بینش و اخلاق است (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسهٔ ۵).
به همین خاطر است که صهیونیسم و استکبار جهانی به دنبال «عقلزدایی از جهان» به دنبال جنگ های نرم و معرفتی از طریق ابزار های سمعی و بصری آن (موسیقی و رسانه و...) است.
۳- مطابق اصول شصت و هفتم و یکصد و بیست و یکم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور مکلف به حمایت از «حق آزادی» هستند. نمایندگان مجلس سوگند یاد میکنند که
در گفته ها و نوشته ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشند.
و رئیس جمهور نیز سوگند یاد میکند که
از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کند.
✍ سهیل نجاری؛ دانشجوی علوم قضائی
به مناسبت روز قانون اساسی جمهوری
اسلامی ایران -۱۲ آذر ۱۴٠۲
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔺 معرفی استراتژی جدید دانمارک در دیجیتالیسازی
🔹 استراتژی دیجیتالیسازی دانمارک، یک برنامه جامع برای بهرهگیری از قدرت فناوریهای دیجیتال برای منافع جامعه است و بر اساس نیازهای فعلی و آینده دانمارک و تجربه این کشور در زمینه دیجیتالیسازی استوار است./سیتنا
خبر در لینک👇
https://www.citna.ir/node/288491
@dideban_majazi
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
1⃣ فرایند رسیدگی حقوقی و کیفری به دعاوی مالکیت فکری (حقوق مالکیت صنعتی و حقوق مالکیت ادبی و هنری)
2⃣ مراجع صلاحیت دار
3⃣ ویژگی های جرایم حوزه مالکیت فکری
4⃣ انواع دعاوی حقوقی و کیفری
5⃣ قوانین حاکم بر موضوع
6⃣ تشریفات رسیدگی
7⃣ تحلیل نمونه آرا قضایی (رویه قضایی)
🔹لینک ثبت نام دوره:
https://www.majdpub.com/workShop/WorkShopList.aspx
@dideban_majazi
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
-1970200830_-568539355.pdf
231.7K
#یادداشت
📄 قانون اساسی و نسلهای آینده
🖊محمدحسن فتاحى
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
◽️همایش ملی تنظیمگری فضای مجازی برگزار می شود
🔸 توسط #مرکز_مطالعات_فضای_مجازی و با شعار تنظیمگری مردمی، همگرا و اخلاقمدار همایش ملی تنظیمگری فضای مجازی برگزار می شود.
💢 همایش #تنظیمگری_فضای_مجازی به منظور تبیین چارچوب های نظری تنظیمگری مطلوب؛ گفتمانسازی و ترویج تنظیمگری؛ تبیین مسایل تنظیمگری و ارائه راهکارهای تنظیمگری فضای مجازی کشور در محورهای مبانی و اصول تنظیمگری فضای مجازی، مسائل و چالشهای تنظیمگری فضای مجازی کشور، و راهکارها و راهبردهای تنظیمگری فضای مجازی برگزار می شود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/htanzzimgari
#همایش
#تنظیم_گری_فضای_مجازی
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR
✅ گزیده جلسه اول سخنرانی حجتالاسلام دکتر طباطبائی
🕌 تهران، مسجد جامع امامعلی(ع) شهران
⏰ ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
موضوع سخنرانی: شرح خطبه فدکیه
#قسمت_نخست
🔺داستان فدک
فدک اسم سرزمینی است در شمال مدینه در نزدیکی قلعه های خیبر که حدود ۱۰۰ کیلومتر با مدینه فاصله دارد. ساکنین این قلعه ها و سرزمین ها طوایفی از یهود بودند.
🔺علت آمدن یهود به حجاز
آمدن یهود به حجاز و سکونت شان در مدینه به قرنها قبل از ظهور اسلام برمی گردد. علمای یهود از پیامبران سلام الله علیهم أجمعین شنیده و در کتابها خوانده بودند که در آخرالزمان پیامبری مبعوث می شود که پیامبران پیشین را تصدیق می کند و دینش جهان گیر می شود. آنها به امید درک پیامبر آخرالزمان و ایمان به او به حجاز مهاجرت کردند و در اطراف مدینه ساکن شدند؛ زیرا می دانستند که پایتخت آن پیغمبر مدینه خواهد بود. یهودیان اطراف مدینه سه طایفه معروف بودند (بنی قریظه، بنی قینقاع، بنی نظیر)
🔺ویژگیهای قوم یهود
۱. مثل سایر یهودیان بسیار مال دوست بودند و فکر اقتصادی داشتند.
۲. دوراندیش و عاقبت اندیش بودند و وقتی وارد حجاز شدند سعی کردند که سرزمینهای حاصل خیز و مکانهای استراتژیک را شناسایی کنند و قلعه های محکمی برای خود بنا کنند.
۳. اهل علم و دانش بودند و نسبت به اعراب، از تمدن برتری برخوردار بودند. یهودیان با این ویژگیها از موقعیت خاصی در بین اعراب برخوردار بودند.
🔺عهد شکنی یهود
بعد از این که پیغمبر اکرم (ص) به مدینه مهاجرت فرمودند و عملاً دولت اسلامی در مدینه تشکیل شد، پیغمبر اکرم (ص) با طوایف مختلف یهود معاهده ای بستند و بنا شد که آنها متعرض مسلمان ها نشوند و با دشمنانشان همکاری نکنند؛ ولی هیچ کدام از این طوایف به عهد خود وفا نکردند و پنهانی با مشرکین مکه از یک طرف و بعدها با منافقین مدینه از طرف دیگر روابطی برقرار کردند و حتی توطئه کردند که جنگی علیه پیغمبر اسلام راه بیاندازند. منافقین به آنها قول داده بودند که اگر شما به مدینهن حمله کنید ما دو هزار نفر هستیم و به شما کمک خواهیم کرد. در سوره منافقون به این هدف منافقان اشاره می کند و می فرماید: «یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنا إِلَى الْمَدینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَل[منافقون، 8]؛ منافقان می گفتند: ما عزیز هستیم و مسلمانها آواره های مکه هستند و ذلیلند و ما اینها را بیرون خواهیم کرد» وقتی پیغمبر اکرم (ص) اطلاع پیدا کردند برای جنگ با آنها آماده شدند و نهایتاً جنگهایی اتفاق افتاد که یکی از آنها جنگ خیبر بود. در جنگ خیبر قلعه های خیبر که مهم ترین قلعه استراتژیک یهودیان بود (وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم)[حشر، 2] به دست توانای امیرالمؤمنین علیه السلام فتح شد. خبر فتح خیبر به اهل فدک رسید. آنها برای در امان ماندن از بلایی که بر سر اهل خیبر آمد به پیغمبر پیشنهاد مصالحه کردند و نهایتاً بزرگان فدک پیشنهاد کردند که ما زمین ها و اموالمان را به شما می دهیم به شرط این که جانمان سالم بماند. پیغمبر (ص) هم قبول کردند و آنها هر کدام به اندازه یک شتر از اموالشان برداشتند و بقیه را تسلیم پیغمبر اکرم (ص) کردند.
🔺اختصاص فئ به پیامبر در قرآن
قرآن در اول سوره حشر به این ماجرا اشاره می کند و می فرماید: وَمَا أَفَاء اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَیْهِ مِنْ خَیْلٍ وَلَا رِکَابٍ وَلَکِنَّ اللَّهَ یُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلَى مَن یَشَاء وَاللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ[حشر، 6]؛ مضمون این آیه این است: این سرزمینی را که بدون قوای نظامی تصرف کردید و خود مردم آن جا آنها را به پیغمبر بخشیدند، این اموال با سایر اموالی که مسلمان ها در جنگ ها به غنیمت می گیرند تفاوت دارد.
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 👇
🆔 Eitaa.com/TABATABAEI_IR