eitaa logo
اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
1.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
805 ویدیو
221 فایل
کانال دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری) #دانش‌آموخته‌حوزه‌علمیه‌قم #دکتری‌حقوق‌عمومی #دکتری‌حقوق‌فضای‌مجازی #مبلغ_زبان‌دان ارتباط با کانال: @STABATABAEI_IR فقاهتی @radasabz برهانی @Borhani_99
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 جواهر لعل نهرو از رهبران جنبش استقلال هند و کنگره ملی هند بود. 🔺 دانشگاه جواهر لعل نهرو یکی از دانشگاه‌های دولتی در دهلی نو است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۹ تأسیس شده و رتبه دوم را در میان دانشگاه‌های دولتی هند دارد.
📚 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿 قسمت ۳۵: دانشگاه جواهر لعل نهرو 🌿 🔷 پس از دیدار با امام بخاری و سخنرانی در مسجد جامع دهلی، نماینده امام خمینی به دعوت «پروفسور آگوانی» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه «جواهر لعل نهرو» از این دانشگاه بازدید و در اجتماع دانشجویان، سخنرانی می‌کنند. این نکته باید خاطر نشان شود که این دانشگاه، مرکز چپی‌های هند بوده است و مارکسیست‌ها نفوذ فوق‌العاده‌ای در این دانشگاه داشته و دارند. 🔶 این دانشگاه یکی از قوی‌ترین مراکز رشته‌های علوم انسانی و به‌ویژه «علوم سیاسی» در شبه قاره تلقی می‌شود. سخنرانی حضرت آقا در این دانشگاه، مورد استقبال چشمگیر واقع می‌شود که بخشی از آن مرهون کنجکاوی اساتید و دانشجویان این دانشگاه راجع به انقلاب اسلامی در ایران است. 🔷 نکته دیگری که بر حساسیت دیدار نماینده امام خمینی از این دانشگاه مشهور افزوده است، برگزاری نمایشگاهی در مورد اعدام‌های اوایل انقلاب است که از سوی دانشجویان ایرانیِ کمونیست و با همراهی دانشجویان چپِ هند سامان یافته بود. این نمایشگاه، چند صباحی پیش از آمدن معظم‌له به هند و به منظور تخریب وجهه جمهوری اسلامی، برگزار شده بود. 🔶 محور سخنرانی معظم له در این دانشگاه بر پیدایش جمهوری اسلامی، کارآمدی و اهداف آن است. دقت در متن موضوعات طرح شده و سبک طرح آن در این سخنرانی، حاکی از مخاطب شناسی دقیق ایشان است. شاهدان این سخنرانی را بسیار روشنگرانه تلقی و سبب رفع ابهامات و تبلیغات سوء توصیف می‌کنند. 🔷 یکی از دانشجویان ایرانی این دانشگاه، تأثیر این سخنرانی را چنین گزارش می‌کند: 🔶 «من کورسی در دانشگاه جواهر لعل نهرو داشتم و خود از نزدیک و به صورت میدانی تأثیر عمیق این سخنرانی در دانشجویان را لمس کردم که یک نمونه را باز می‌گویم. یکی از دانشجویان خانمی به نام «عایشه» بود که مسلمان نبود، هندویی متمایل به کمونیسم بود که به همراه شوهرش از مبارزان بنگالی بودند. نام‌گذاری وی به عایشه بدین سبب بود که پدرش ایامی در کشور مصر سفیر هند بود و از این اسم خوشش می‌آید و دخترش را عایشه می‌نامد. 🔷تأثیر سخنرانی معظم‌له چنان بود که این خانم پس از سخنرانی حضرت آقا به من گفتند: «این سخنان، سخنانی بود که من تا به حال از هیچ کس دیگر نشنیده بودم و کاملاً با آنچه ما از اسلام سنتی در هند سراغ داشتیم، متفاوت بود.» 🔶 یکی از همراهان معظم له در یادداشت‌های خود از این سفر آورده است: 🔷 «یک خانم هندی که استاد زبان پارسی دانشگاه جواهر نعل نهرو بود، سخنانی با این مضمون گفت که انقلاب اسلامی ایران با انقلاب ما پیوندهایی دارد و در اصل باید بگویم انقلاب ما هم هست. امیدواریم، روزی سالروز پیروزی انقلاب افغانستان را هم اینجا جشن بگیریم.» 🔺️ در قسمت‌های آینده، گزیده‌ای از این سخنرانی از نظر می‌گذرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی 🌐 Publiclaw360.com
📚 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿 قسمت ۳۶:همسنجی استعمار در ایران و هند🌿 🔶 «از این که خودم را در میان برادران و خواهرانی می‌بینم که احساس خویشاوندی ما با آن‌ها چیز تازه‌ای نیست، بلکه از دیر زمانی که در شدت اختناق به سر می‌بردیم و در دوران دولت جبار پهلوی هم، با آن‌ها زندگی و احساس خویشاوندی می‌کردیم، بسیار خوشحالم. 🔷 قبلاً برای اینکه مسرت خودم را از این دیدار بیشتر تأکید کرده باشم، باید بگویم در دوران گذشته با تشریح مبارزات خستگی ناپذیر ملت شما در راه کسب استقلال، سعی می‌کردیم دریچه‌ای روی ملت خودمان باز کنیم و در حدیث شما، وصف حال ملت خودمان را می‌کردیم و همیشه احساس می‌کردیم با شما پیوند عمیق و ناگسستنی داریم. با مشکلاتی که دولت‌های پلید استعماری برای شما ایجاد کرده‌اند، آشنایی داریم. از اینکه نزد شما هستم، از زبدگان ملتی که حداقل 90 سال برای استقلال مبارزه کرده، بسیار خوشحالم. 🔶 قبلاً بایستی تشریح کنم که چگونه بودیم؛ بدون این، وضعیت ما روشن نخواهد شد. ما هستیم با سابقه تاریخی دیرینه؛ چند صد سال بود که اسلام در مردم ما وارد شده بود. 🔷 حدوداً 1300 سال، مردم از اسلام جز ظواهر و تشریفات و آداب را درک نکردند. حکام و پادشاهان جائر و سلسله جنبانان اختلاف طبقاتی ننگین، به نام اسلام حکومت می‌کردند و چنین وانمود می‌کردند که اگر پادشاهان نباشند، ملت زنده نخواهد ماند تا اینکه استعمار وارد کشور ما شد. 🔶 استعمار وقتی وارد شد، همانطور که شما خوب می‌دانید، آنچه از بدی‌ها بود، با رنگی نو آن را تثبیت کرد و یا به روش‌هایی آن را صعب العلاج کرد. البته استعمار در کشور ما از نوع استعمار در کشور شما نبود؛ استعمار در کشور ما از نوع نفوذ غیر مستقیم بود. ✅ آثار استعمار و اثرات آن عبارت بود از: 🔴 نابود کردن منابع مالی و ثروت آفرین؛ 🔴 نابود کردن منابع انسانی و اثرات آن که ما را در فرهنگ خودشان هضم کنند؛ 🔴 وحدت و یکپارچگی مردم را به شیوه‌های گوناگون با عناوینی مثل شیعه و سنی و اخیراً از طریق معتقدین به مکاتب گوناگون بر هم زدن. 🔴 گرایش مارکسیستی در ایران مستقیم در مواردی و غیر مستقیم در مواردی توسط استعمارگران انجام شد. تنها حزب کمونیست ایران، حزبی بود که با انگلیس‌ها روابط پنهانی داشت. 🔴 از جمله ضایعات دیگری که استعمار برای کشور ما به وجود آورد، با هضم شخصیت ملی مردم، به مردم ما فهمانده شده بود که امکان مقاومت در مقابل قدرت‌ها وجود ندارد. همانطور که ثابت شده بود که نیروها و امکانات آن‌ها در جهت احیای انسانیت به کار گرفته شده است. 🔷 کشوری بودیم وابسته، از نظر اقتصاد و مصرف ما را وابسته کرده بودند. تولیدات نزدیک به صفر، صنعت مونتاژ، ابتکارها عملاً سرکوب شده و شده بودیم بدل‌نویس و نسخه‌نویس تفکر غربی. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی https://b2n.ir/247098 🌐 Publiclaw360.com
تلاوت قرآن کریم . تندخوانی . ترجمه بسم الله الرحمن الرحیم امام صادق علیه السلام : قرآن به منزله ترنجی است که بوی آن معطر و طعم آن لذیذ است. @radasabz ارتباط با ادمین https://eitaa.com/telavattahdirQurankarim
*Dua after daily prayers in Ramadhan month:* بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ In the Name of Allah; the All-beneficent, the All-merciful. ✨اللّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ، ✨O Allāh, Instill Happiness in the Spirits of the Inhabitants of the Grave ✨اللّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ، ✨O Allāh, Enrich Every Indigent (Poor One) ✨اللّهُمَّ أَشْبِعْ كُلَّ جَائِعٍ، ✨O Allāh, Satisfy Every Hungry Person ✨اللّهُمَّ اكْسُ كُلَّ عُرْيَانٍ، ✨O Allāh, Clothe Every Unclothed One ✨اللّهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ، ✨O Allāh, Facilitate the Payment of Every Indebted One ✨اللّهُمَّ فَرِّجْ عَنْ كُلِّ مَكْرُوبٍ، ✨O Allāh, Relieve Every Deeply Anguished One ✨اللّهُمَّ رُدَّ كُلَّ غَرِيبٍ، ✨O Allāh, Return Every Stranger ✨اللّهُمَّ فُكَّ كُلَّ أَسِيرٍ، ✨O Allāh, Free Every Captive ✨اللّهُمَّ أَصْلِحْ كُلَّ فَاسِدٍ مِنْ أُمُورِ الْمُسْلِمِينَ، ✨O Allāh, Reform Every Uneven Affair of the Muslims ✨اللّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ، ✨O Allāh, Cure Every Sick Person ✨اللّهُمَّ سُدَّ فَقْرَنَا بِغِنَاكَ، ✨O Allāh, Fill Our Poverty With Your Needlessness ✨اللّهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حَالِنَا بِحُسْنِ حَالِكَ، ✨O Allāh, Change Our Unpleasant State Into Your Beautiful State ✨اللّهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ وَأَغْنِنَا مِنَ الْفَقْرِ، ✨O Allāh, Facilitate the Payment of Our Debt And Make us Needless إنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ. Surely You Are All-Powerful Over Everything. @Drsart
📚 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿 قسمت ۳۷: دکترین سیاسی اسلام 🔷 در کنار تلاش تبهکارانه‌ای که دشمنان ما روی ما ملت مسلمانِ ضعیفِ پایمال شده انجام می‌دادند، یک جریان عمیق ضعیفی وجود داشت؛ تداوم اندیشه و فرهنگ اسلامی. 🔶 ما ایرانی‌ها بیشترین حجم کتاب‌های مربوط به اسلام را فراهم آورده‌ایم و علما را مثل امام بخاری و ... . این جریان گاهی به جریان تبهکارانه نزدیک می‌شد، گاهی دور می‌شد و رو در رو قرار می‌گرفت، اما هرگز قطع نشد در مقابل استعمار. ✅ اسلام به عنوان یک تفکر مترقی و به عنوان یک ایدئولوژی و یک دکترین سیاسی مطرح شد. 🔷 این تفکر، ابتدا از هند سپس در مصر و نسل سوم، ایران. اول بار، علمای اسلامی هند که با انگلیس‌ها مبارزه می‌کردند، این حرکت را آغاز کردند و در مصر به اوج رسید و در ایران، این تفکر بیشترین عمق را پیدا کرد. این تفکر انقلابی از وقتی وارد ایران شد، ابتدا در دست متفکران و پیشروان و به تدریج، در دست جوان‌ها و دانشجویان [قرار گرفت]. 🔶 در کنار این جریان فکر مترقی، یک مسائل دیگری هم رشد کرد و آن عامل نارضایی مردم ما از وضع حکومت جبار بود؛ این انقلاب از سال 1341 توسط روحانیت قم به رهبری امام خمینی، با اعتراض به رژیم وقت شروع شد و با تکیه به مردم پیش رفت و در طول دو سال، بیش از ۵۰ هزار شهید تقدیم کرد و در سایه پایداری‌ها، حکومت جمهوری اسلامی تشکیل شد. 🔷 در طول 16 سال با نثار خون عزیزترین فرزندان خود، برای پیروزی این انقلاب تلاش کردند تا اینکه این انقلاب پیروز شد تا مسلمان‌ها را از وابستگی به فرهنگ بیگانه نجات دهد. از فقر مادی نجات دهد، از توسرخوریِ اجانب نجات دهد، از فساد اخلاقی نجات بدهد. از اختلاف‌ها و دوئیت‌ها و تفرقه‌هایی که به وسیله دشمنان اسلام ایجاد شده، نجات بدهد و خلاصه از محدود شدن و خلاصه شدن انسان در نیازهای مادی و سرگرمی‌های پوچ نجات دهد و آن‌ها را به معنویت اسلامی و الهی رهنمون شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی https://b2n.ir/874694 🌐 Publiclaw360.com
✅ سلسله نشستهاي علمي _ فرهنگی چالش کرونا و زندگی مومنانه شرکت در این نشست‌های مجازی به همه دانشجویان و اساتید گرامی توصیه می‌شود. @Drsart
🔹برنامه ها در خبرگزاری های ایسنا؛ ایکنا و حوزه پوشش داده خواهد شد. 👇بار گزاری در آپارات👇 https://www.aparat.com/ut_farabi آرشیو نشست ها در کانال های ایتا و تلگرام با عنوان 👇 @archivecorona ‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ 👇 با توجه به تکمیل ظرفیت در واتساپ بصورت زنده در سامانه امجد می توانید مشاهده نمایید.👇 http://amjad.jde.ir/qm 🔺نام کاربری: نام و نام خانوادگی شما 🔺رمزعبور: ۱۲۳۴۵۶ ⏱هر شب ساعت ۲۲:۳۰ ماه مبارک رمضان
📚 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿 قسمت ۳۸: ادامه سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه جواهر لعل نهرو 🔷 اینجا فرصت این هست که بگوییم این انقلاب با توجه به چه پایه‌هایی شروع شد. ضایعاتی که در طول سلطه استکبار جهانی پیش آمد، نشان دهنده پایه‌های انقلاب ماست. اولین ضایعه، از خود بی خود شدن بود، در فرهنگ بیگانه غرق شدن و الینه شدن بود. انقلاب ما راه بازگشت به خود و حفظ شخصیت فردی و اجتماعی و کشوری را گشود و این یکی از پایه‌ها و شعارهای انقلاب ما بود. 🔶 در طول استبداد، مردم ما مفهوم آزادی را نمی‌فهمیدند. ما وقتی در کلاس‌های آموزش اسلامی بارها به زحمت می‌افتادیم، مطبوعات و رادیو تلویزیون، در اختیار نظام بود. کار به فسادش نداریم، مهم این بود که مردم در اداره این‌ها نقشی نداشتند. 🔷 در طول این مدت، به جز دوره دکتر مصدق، هرگز نماینده‌ای از مردم به مجلس نرفته بود و مردم ما و حتی خود من نمی‌دانم مشهد چند نماینده داشت و چه کسانی بودند؛ بنابراین یکی از اصول انقلاب ما آزادی بود و این حق را می‌خواستیم به مردم خودمان برگردانیم. 🔶 ضایعه دیگری که باز بر ما تحمیل شده بود، مبارزه با اسلام بود. در ایران، استعمار و ایادیش، به شدتِ هرچه بیشتر با اسلام مبارزه می‌کردند و بسیار ظریف و لطیف ظاهر اسلامی را حفظ می‌کردند، اما سعی می‌کردند از محتوا خالی بشود. 🔷 بنابراین یکی از هدف‌های انقلاب ما بازگشت به اسلام خالص و اصیل بود و اسلام اصیل یعنی اسلامی که بر دو پایه استوار است: اداره زندگی انسان و تأمین معنویات. جالب است بدانید یکی از شعارهای بسیار مهم در تظاهرات میلیونی این شعار بود: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و جالب است که این شعار را خود مردم ساخته بودند. جمهوری اسلامی از این انقلاب جوشید و پیروز شد. 🔶 نه شرقی و نه غربی ما چقدر در راه محقق کردن هدف‌ها موفق هستیم؟ اگر از ما سئوال شود، خواهیم گفت کمتر از حدی است که ما را قانع کند. در مقابلِ آمریکا که آنقدر وابستگی داشتیم مثل جنین و مادر، ارتباط خود را با او قطع کردیم و بعد با اقمار او [یعنی] اسرائیل، آفریقای جنوبی و مصر و در نهایت، قطع رابطه اقتصادی کردیم. این جدایی از آمریکا موجب نشد که ما را به یک قطب دیگر اعم از روسیه و غیره معتقد کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️ به قلم: حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی 🌐https://b2n.ir/714643 🌐 Publiclaw360.com
https://b2n.ir/424539 آرشیو همه قسمتهای گذشته را در سایت اندیشه حقوق عمومی دنبال کنید.