eitaa logo
کانال تفسیر نفیس 3
30 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🍃💫🍃🌸🍃💫 💠دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین مدیر موسسه فرهنگی 💢 با نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر ⚜️ با موضوع گزارش عملکرد فرهنگی موسسه 📍تهـران 📆دوشنبه ۷ آبانــماه ۱۴۰۳ 🍃🌸🍃💫🍃🌸🍃💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فریاد چند هزار نفری لبیک یا حسین / سیدنی - استرالیا
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ۲ درس بزرگ در این فیلم کوتاه👆 ۱_پرهیز از سوء ظن فرمان خداوند: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْم... ای اهل ایمان! از بسیاری از گمان‌ها و قضاوت‌ها درباره دیگران بپرهیزید؛چراکه برخی ظنّ و پندارها معصیت است...📖حچرات، ۱۲ ۲_سخاوت بی‌منّت کودک امام صادق علیه‌السلام سخاوت (واقعی) آنست كه بى‌درخواست (نیازمند) انجام گيرد سخاوتی‌كه درمقابل درخواست‌باشد ناشى از شرمندگى و براى فرار از سرزنش است 📚بحارالأنوار،ج ۶۸،ص۳۵۶
♦️ دو سوال درباره قیامت   خداوند در ایه اول سوره مبارکه قمر می فرماید: ((اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ)) قیامت بسیار نزدیک شد سوالی که مطرح است اینکه ۱۴۰۰ سال قبل خداوند فرمود قیامت نزدیک شد پس چرا هنوز واقع نشده است؟ جواب ۱- دو نوع قیامت داریم یکی قیامت صغری که با مرگ هر انسانی آن واقع می شود. رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إذا ماتَ أحَدُكُم فَقد قامَت قِيامَتُهُ ، يَرى ما لَهُ مِن خَيرٍ و شَرٍّ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هرگاه يكى از شما بميرد،قيامتش برپا شده است، و آن چه براى او از خير و شر هست مى بيند . 📘كنز العمّال : 42123 طبق این مورد ایه که فرمود قیامت نزدیک شد منظور مرگ انسانها است که بسیار به انسان نزدیک است. ۲- اگر منظور قیامت کبری باشد آن هم بسیار نزدیک است چون عمر دنیا هر چند هزار سال هم که بعد از نزول آیه طول بکشد در مقابل ابدیت عمر آخرت بسیار کم و ناچیز خواهد بودو بسیار زود تمام خواهد شد. لذا وقتی در قیامت از انسان می پرسند چقدر در دنیا بودی ( منظور از دنیا زندگی در دنیا و عالم برزخ است چون برزخ هم جزو دنیا حساب می شودو هر دو انها ماندن در زمین و در مقابل قیامت است) ) ((قَالَ كَمْ لَبِثْتُمْ فِي الْأَرْضِ عَدَدَ سِنِينَ)) آنها در جواب می گویند به اندازه یک روز یا قسمتی از روز ((قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أَوْ بَعْضَ يَوْمٍ)) مومنون ایات ۱۱۲ و۱۱۳ در نتیجه اینکه قرآن فرمود قیامت نزدیک است با هر دو مورد هم قیامت صغری و هم قیامت کبری سازگار است.
پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله وَ لَمَوْلُودٌ فِي أُمَّتِي أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ همانا یک نوزادِ متولد شده در امّتم، از آنچه خورشید بر آن می تابد، نزد من محبوب تر است. 📚مستدرک الوسائل ج14 ص153
🍂حرفی که دارم با شما گفتن ندارد  این حرف‌های بی‌صدا گفتن ندارد... 🍂 این دردها درمان ندارد غیر وصلت این غصه بی‌انتها گفتن ندارد... تعجیل در فرج مولایمان صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان و نتانیاهو در سازمان ملل حتما این چند ثانیه را ببینید👌
🌹 پیام قرآنی ۸ آبان ماه ١٤٠۳ 👈 هر روز یک آیه: ۞وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْءٍ ۚ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ۞ ۞آیه ۲۱ سوره طور۞ ۞ كسانى كه خود ايمان آوردند و فرزندانشان در ايمان، پيرويشان كردند. فرزندانشان را به آنها ملحق مى‌كنيم و از پاداش عملشان هيچ نمى‌كاهيم كه هر كسى در گرو كار خويشتن است.۞ 💬 پیام ها ۱-در اسلام محور ايمان است، نه خانواده و خويشان. «وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمانٍ» ۲- نتيجه ملحق شدن به راه حق نياكان در دنيا، ملحق شدن به آنان در بهشت‌ است. ۳- همراه بودن با نسل و فرزند، يكى از لذّات بهشتى است. «أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ» ۴- علاقه به فرزند حتّى در آخرت نيز وجود دارد. «أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ» ۵- الحاق فرزندان در دنيا، سبب تنگ شدن مسكن و يا از دست دادن رفاه است ولى الحاق در بهشت هيچ كاستى ندارد. وَ ما أَلَتْناهُمْ‌ ... مِنْ شَيْ‌ءٍ ۶- ملحق شدن نسل انسان به او، از آثار عمل نيك است. أَلْحَقْنا ... بِما كَسَبَ رَهِينٌ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حدیث روز 💠 ۱۱۷۶ 💢 پرسیدن برای فهمیدن نه آزردن🌺🌸 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و قَالَ (علیه السلام) لِسَائِلٍ سَأَلَهُ عَنْ مُعْضِلَةٍ: سَلْ تَفَقُّهاً، وَ لَا تَسْأَلْ تَعَنُّتاً؛ فَإِنَّ الْجَاهِلَ الْمُتَعَلِّمَ شَبِيهٌ بِالْعَالِمِ، وَ إِنَّ الْعَالِمَ الْمُتَعَسِّفَ [الْمُتَعَنِّتَ] شَبِيهٌ بِالْجَاهِلِ الْمُتَعَنِّتِ. 🔹همواره براى كسب آگاهى پرسش كن، نه براى ايجاد زحمت. زيرا نادانى كه چيزى مى آموزد، همانند داناست، و دانای بی انصاف شبيه به نادانى است كه براى زحمت ديگرى سؤال مى كند. 📚 حکمت 320 نهج البلاغه