eitaa logo
طاقدیس سبز سلامت
88 دنبال‌کننده
332 عکس
297 ویدیو
18 فایل
🍀زمین خانه ماست... 🍀محاسبه میزان آلایندگی امواج در ساختمان 🍀سلامت مادر، جنین و کودک در مقابل امواج وای فای 🍀محصولات: کاور- پشه بند- برچسب- رنگ - کاغذ- دکوراسیون آرشیتکت دربیگی: 09127035121
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از malekiarch
*💠نسل C؛ فرصت یا تهدید؟!* 🔻حکایت یک مواجهه: گفتمان انقلاب و نسل نوخاسته 🔹نسل(Generation)، به دسته ای از افراد گفته می شود که در فاصله ی زمانی معینی به دنیا آمده اند، بنا به زمینه های مشترک تجربه‏ های جمعی را پشت سرگذاشته اند و عمدتاً تابع ارزش ها و هنجارهای یکسانی هستند. ایکس(X)، وای(Y)، زد(Z) و آلفا(Alpha) اصطلاحاتی هستند که در غرب برای مشخص کردن نسل های دهه های اخیر مورد استفاده قرار گرفته‏ است. در این بین به ویژه “نسل Z”(تقریباً همتای دهه هشتادی ها در ایران) که به آن ها “زومر” یا “بومی دیجیتال” نیز گفته می شود، از تفاوت های بنیادینی با نسل های پیشین برخوردارند که می توان از آن به “شکاف نسلی” تعبیر کرد. مثلاً تمایلات شدید ساختارشکنانه. به عنوان نمونه: اگر در بین نسل های قبل ابرقهرمان بتمن یک شخصیت محبوب بود، برای آن ها جوکر هرج و مرج طلب(آنارشیست) محبوبیت پیدا کرد.(همان طور که در ایران نیز شخصیتی مثل تتلو مورد اقبال این نسل قرار گرفت). 🔹زومرها که با حدود دو میلیارد نفر و ۲۶درصد از جمعیت دنیا، در حال حاضر پرجمعیت ترین نسل را تشکیل می دهند در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سراسر جهان از اهمیت تعیین کننده ای برخوردارند و بسیاری از سیاستمداران برای کسب پیروزی، تبلیغات انتخاباتی خود را روی آن ها متمرکز می کنند. اما مهم‌ترین ویژگی نسل Z یا زومر، وب محور بودن آن هاست. نکته ای که باعث شده طی یک تقسیم بندی کلان تر، از یک نسل کاملاً متمایز، راهبردی و سرنوشت ساز در جهان سخن به میان آید: “نسل C”. نسلی که پروش یافته ی بستر اینترنت است، فرهنگ و جامعه پذیری اش در کوچه پس کوچه های شبکه های اجتماعی شکل گرفته و مرزی میان واقعیت و مجاز قائل نیست. 🔹نسل سی (Generation C)، که نخستین بار در سال ۲۰۱۲ توسط برایان سولیس تحلیلگر حوزه ی دیجیتال مطرح شد، عنوانی است که به گروه رشد يافته با فناوری های نوین ارتباطی اطلاق می شود. پيشرفت امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فضای مجازی، شکل‌گيری سبک زندگی جديدی را به دنبال داشته که آميخته با فناوری های آنلاين است. اين فضا بستری برای شکل‌گيری نسل جديدی شده که ويژگی های رفتاری جمعی متفاوتی با نسل‌های قبلی دارند. افراد نسل C هم براساس سن‌ و سال و هم بر اساس استفاده‌شان از امکانات ديجيتالی تعريف شده‌اند. از نظر سن اغلب آن ها متولد ميانه‌ ی دهه‌ ی ۱۹۸۰ میلادی به بعد هستند. اما آن چه به افراد اين نسل هويت مستقلی بخشيده نه رده بندی سنی، بلکه نوع کاربريشان از اينترنت، امکانات ديجتال و فضای مجازی است. افراد نسل C حضور پررنگی در فضای مجازی دارند و اغلب آن ها کاربرانی هستند که روزانه زمان قابل توجهی را در اينترنت سپری می کنند تا جایی که گاه ساعات آنلاين بودنشان بيشتر از آفلاين بودنشان است. آن ها اينترنت را برای همه ی عرصه‌های زندگی اعم از امور شخصی، کاری و تجاری، خريد، سرگرمی و... به‌ کار می گيرند. مهم‏ ترين بستر فعاليت اين کاربران جایی نيست جز رسانه‌های اجتماعی. 🔹این نسل با ویژگی هایی شناخته می شوند که همگی در ادبیات انگلیسی با حرف C آغاز می شوند و از این رو به این عنوان نامگذاری شده اند: constant connectivity:اتصال مداوم به اینترنت و فضای مجازی collaboration:همگرایی change:میل به تغییر co-creation:هم آفرینی chameleons: دمدمی مزاجی cyborgs: تمایلات سایبرنتیک و استفاده از کاربرد تکنولوژی به عنوان جزئی از بدن curiosity: کنجکاوی connected collective consumer: مصرف کننده ی جمعی متصل 🔹انقلاب اسلامی ایران به عنوان ساختارشکنانه ترین رویداد سیاسی قرن بیستم و بر هم زننده ی نظم قدرت های جهانی با طرح شعارهایی چون: نه شرقی، نه غربی، استکبارستیزی، عدالت گستری و…، از چنان ویژگی های متمایزی برخوردار است که می تواند تبدیل به یک ارزش بزرگ و گفتمان غالب در بین این نسل در سراسر جهان شود. از سوی دیگر این نسل آینده ساز نیز ویژگی های خاصی دارد که می تواند به رشد و توسعه ی گفتمان انقلاب کمک شایانی کند. 🔹 اما گیر کار کجاست؟! روش های ارتباطی، خصوصاً در حوزه های فرهنگ و رسانه. بنابراین در شرایطی که جهان دارد سوار بر روند پرشتاب توسعه ی ابزار ارتباط جمعی وارد واقعیت افزوده و عصر متاورس می شود، لازم است دستگاه های فرهنگی و رسانه ای کشور با درک واقیات زمانه و ضروریات تخصصی تغییرات بنیادین در روش و رویکرد ارتباطی خود ایجاد کنند. به عنوان مثال چنان چه رسانه ی ملی افق های تحولش را بر این مبنا تنظیم نکند نه تنها راه به جایی نخواهد برد و تغییراتش به تحول منجر نخواهد شد، بلکه با نعل وارونه به نتیجه ی معکوس خواهد رسید و به شکاف نسلی و زوال اجتماعی دامن خواهد زد. نسل نوخاسته ی جامعه ی ایران در نسبت با گفتمان انقلاب، هم می تواند یک تهدید باشد و هم یک فرصت: همه چیز بستگی به نحوه ی مواجهه دارد. ✍️محسن سوهانی 🆔@cultural_
هدایت شده از malekiarch
باور Belief | دانشنامه پژوهه پژوهشکده باقرالعلوم http://pajoohe.ir/%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1-Belief__a-42536.aspx
هدایت شده از malekiarch
مسجد؛ یک عبادتگاه روزمره:🌷 در آخرالزمان مردم زمان زیادی برای کشف حقایق و کسب معاش میگذارند و زمان کمی برای عبادت و راز و نیاز دارند. بدین جهت خدا یک دهم عبادت سایر امتها را از امت پیغمبر آخرالزمان می پذیرد. نماز نوعی عبادت روزانه و روزمره است که بیشتر در ساعات غیر کاری و بصورت سریع (حدود ۵ دقیقه) و به کرات انجام میشود بنابراین نیاز به مکانی روز مره در میان مردم و جامعه و حتی بازار دارد و هر جا انسان بیشتری حضور داشته باشد، مساجد بیشتری نیز حضور خواهد داشت ولی در ادیان پیشین، معابد در خارج از شهر و نقاطی دوردست ساخته میشد. شاید بتوان گفت در هیچ دینی به اندازه اسلام خدا از رگ گردن نیز به انسان نزدیکتر نیست. این روزمرگی نماز و عرفان اسلامی تاثیر خود را در طراحی و سادگی مساجد گذاشت.🙏🌷🌺🌹
هدایت شده از malekiarch
بر اساس عقیده و باور عمل کنیم یا تفکر و تعقل؟ 👌❤️🙂
هدایت شده از malekiarch
هدایت شده از malekiarch
هدایت شده از malekiarch
هدایت شده از malekiarch
ble.ir/join/MDg4OTIwYm لینک گروه بازارچه هنر و معماری با ۱۴۰۰ عضو و محل خوبی برای بازاریابی و تبلیغات معماری
❌دوره رایگان مزاجشناسی ✅( تشخیص مزاج در یک دقیقه) ⛔ بادقت تا انتها بخون خیلی مهمه 🕘زمان دوره: امشب راس ساعت ۲۱ 🔺مکان: بصورت لایو در کانال ایتا میم‌صادطب (لینک عضویت در کانال میم‌صادطب)👇 https://eitaa.com/joinchat/1970536510Ca603ce450b ⚠️ پس راس ساعت ۲۱ وارد کانال شو و منتظر باش تا لایو شروع بشه! ⛔برای اینکه بتونی لایو رو ببینی حتما باید ایتا رو بروزرسانی کنی رفیق وگرنه لایو بهت نمایش داده نمیشه! ❌این لایو به هیچ عنوان ذخیره نمیشه پس همین الان ساعت گوشیت رو کوک کن تا جا نمونی و سر وقت توی کانال باشی چون قراره کلی نکته ناب و کاربردی رو بهت بگم. ضمنا قلم و کاغذ هم همراهت باشه! ⚠️اگه هنوز ثبت‌نام نکردی اینم لینک ثبت‌نام در دوره رایگان مزاجشناسی 👇👇👇👇👇 https://digiform.ir/mezajmimsadteb ☝️☝️☝️☝️☝️ 🎁با افتخار و بدون قرعه‌کشی به تمام عزیزانی که از طریق لینک بالا☝️ ثبت‌نام کردن و تا آخر این لایو حضور داشته باشن در انتهای لایو یک هدیه ویژه از طرف میم‌صاد تقدیم خواهد شد!
هدایت شده از malekiarch
مساجد(معابد مسلمانان)، جامع معابد🌹: پیغمبر میگوید دین برادرم موسی دنیوی و دین برادرم عیسی اخروی بود و دین من جامع دنیا و آخرت است. نماز مسلمانان را که خوب بنگری در آن اجزایی از عبادت ایستاده یهود و نشسته مسیحیان و تعظیم و سجود ادیان دیگر (مدیتیشن پویا و....) می یابی. گویا که نماز خیرالعمل است و در دین امت آخر الزمان بعنوان جامع و جمع کننده سایر ادیان بهترین حالات قرار داده شده است.🌹🌷🌺 به همین نحو مسجد (معبد مسلمانان) نیز جامع معابد ادیان دیگر است و در تجربه تبدیل کلیسا و آتشکده به مساجد، مسلمانان که خود وارث علم و تمدن گذشتگان بودند، بهترین عمل را انجام داده و مساجد خود را بر مبنای حی علی خیر العمل و استفاده از بهترین مدلها ساختند. بعنوان مثال محراب که از مهراب گرفته شد و فرم چهارطاقی که از آتشکده گرفته شد و ماذنه که از ناقوس گرفته شد و وقتی به قول آیت الله بهجت معابد سایر ادیان محترمند و در صدر و ذیل اسلام این معابد تبدیل به مساجد شدند، چه اشکال دارد که بر مبنای حی علی خیر العمل مسلمین را وارث بهترین های سایر ادیان و تمدنها بدانیم؟🙏🌹🌷🌺
هدایت شده از malekiarch
حفظ دستاوردهای بومی (سنتی) در معماری، شهرسازی و هنر از مصادیق امر به عرف (امر به معروف) می باشد؟🤔 اجماع عرف و رای اکثریت (جمهوریت، مقبولیت نظام) از جمله منابع قانون گذاری در نظامهای غیر دینی و دینی می باشد. یکی از ادله فقهی نیز اجماع است که گاهی از آن بعنوان اجماع عرفی، علما و فقها یاد میشود. بصورت خاص در فقه شیعه در موارد فقدان نص صریح، قضاوت و درک برخی مفاهیم و معانی گاهی نظر عرف مبنا قرار میگیرد. معماری سنتی، بومی و جاری در طی هزاران سال بر اساس اجماع نظرات هنرمندان و به سازی و اصلاح مداوم الگوها شکل گرفته و رد پای دین و مفاهیم متافیزیکی و دینی در آن دیده می شود. شاید بدین جهت بتوان گفت امر به معماری بومی و بالاخص سنتی از مصادیق امر به عرف و امر به معروف می باشد.🙏🌹🌷🌺🤔 لطفا این مطالب را نقد کنید و درست آن را بنویسید.🤲🤲🤲
‍ 🔶 معماری سبز 🔸مسکن مکانی است که می‌بایست آرامش را به ما هدیه دهد. زمان بسیار زیادی از هر فرد در منزلش سپری می‌شود، نباید این زمان نادیده گرفته شود. گیاه نعمتی است که می‌تواند قسمتی از این آرامش را در منزل ایجاد نماید. 🔸 وجود گیاه در یک خانه علاوه بر زیبایی فواید زیر را نیز دارد: ➖ کاهش استرس ➖ تلطیف کردن هوا ➖ پایین آوردن و متعادل کردن فشار خون و تنظیم ضربان قلب ➖ تقویت چشم ➖ پاک کردن هوای اتاق ➖ کمک برای افزایش تمرکز (به همین دلیل توصیه می‌شود در محیط‌های آموزشی و اداری بیشتر از گیاهان استفاده کنید) ➖ ایجاد نشاط و شادمانی ➖ رسیدگی به گیاهان بخشی از ایام فراغت صاحبخانه را به خوبی پر می‌کند. ➖ بخشی از میوه و سبزی خانه را تامین می‌کند(طبق توصیه ائمه (علیه‌السلام) و موضوع مقاومت اقتصادی، سعی شود از گیاهان و درختان خوراکی و مثمر استفاده شود) ☀️ همچنین رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله) می‌فرمایند: 🌻 «نگريستن به سبزه، بر بينايى مى‌افزايد.»(مسند الشهاب ، ج 1 ، ص 193) 🔸 در طراحی فضای مسکونی باید به فضاهایی برای پرورش گیاهان دقت نمود. اگر خانه دارای حیاط باشد که باید بخشی از آن را برای باغچه اختصاص داد و همچنین استفاده از روف‌گاردن(roof garden) در پشت بام و تعبیه فضاهای ایمن در بخش راه‌پله که موجب زیبایی این مسیر شود. 🔸 همچنین در داخل منزل به غیر از فضای لبه پنجره که عموما برای گذاشتن گلدان استفاده میشود میتوان فضاهای خاص برای گل و پرورش گیاه در نظر گرفت. یکی از فضاهایی که برای پرورش گیاه مناسب است بالکن خانه میباشد که برای این منظور باید بالکن به اندازه کافی بزرگ و خوب طراحی شده باشد. فضای بالکن برخلاف شکل امروزی میتواند تعامل بیشتری با بخش پذیرائی و داخلی خانه داشته باشد که افزایش ارتباط فضایی بیرون و داخل باعت خلق فضایی دلچسب‌تر می‌شود. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari