eitaa logo
تحلیل سیاسی برتر
3.3هزار دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
9.3هزار ویدیو
278 فایل
بنام خدا چیزی که امیرالمؤمنین (ع) را آن‌طور زیرفشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آنگونه مظلوم کرد،نبودن تحلیل سیاسی درمردم بود و اِلّا همه مردم که بی‌دین نبودند.تحلیل سیاسی نداشتند.امام خامنه‌ای ادمین ها: @Bozorqmehr @Mahdimahdavi1400 @finalbattle
مشاهده در ایتا
دانلود
📣رویکرد رهبر معظم انقلاب نسبت به نقش و تأثیر مردم در جمهوری اسلامی 🔻جایگاه مردم و نقش انتخابات آنان در جمهوری اسلامی ایران، یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های شکل‌دهنده رفتار سیاسی مقام معظم رهبری در انتخابات، انتصابات و کنش‌های آنان در قبال مشکلات، چالش‌ها و کاستی‌های دولت‌هاست. 🔻نگاه ایشان به جایگاه دولت‌های برآمده از انتخاب مردم نشان‌دهنده باور ایشان به مردم‌سالاری برخاسته از ۱۲ فروردین ۵۸ است. 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
۱۲ فروردین‌ماه ۹۹، این‌بار شرایطی متفاوت از سال‌های گذشته دارد. پیدا شدن ویروس کرونا و وضعیت خاص جهان و اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور، روز جمهوری اسلامی را از دهه‌های گذشته متفاوت کرده است. ۱۲ فروردین؛ اولین نماد عینی و عملیاتی از نقش مردم در انقلاب اسلامی ایران اصلی‌ترین و مؤلفه ۱۲ فروردین، جدای از رأی به «جمهوری اسلامی» نمادی عینی و عملیاتی از شعار «آزادی» و «نقش مردم» در انقلاب بود. تنها حدود ۵۰ روز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روز‌های ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و بیش از ۹۸ درصد واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رأی «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند. چه از منظر زمان سرعت عمل در برگزاری انتخابات و چه از لحاظ به رفراندوم گذاشتن اصل چیستی و ماهیت انقلاب، در انقلاب‌های بزرگ قرن‌های اخیر این اتفاق در نوع خود بی‌نظیر و استثنایی است. حمایت رهبری از دولت‌ها؛ علی‌رغم ضعف‌ها و کاستی‌ها یکی از موضوعات و شبهاتی که در خصوص عملکرد رهبر معظم انقلاب در دهه‌های گذشته مطرح می‌شود، شیوه عملکرد و حمایت ایشان از دولت‌ها در دوره‌های مختلف با توجه به مشکلات است. ایشان در سخنانی پس از اعتراضات دی‌ماه سال ۹۶ فرمودند: «بنده البتّه تذکّراتی می‌دهم -عرض کردم، آنچه من گاهی علنی میگویم، یک‌دهم آنچه در جلسات خاص با آقایان عرض می‌کنیم هم نمی‌شود؛ گاهی هشدار می‌دهیم، گاهی دعوا می‌کنیم؛ معمولاً مسائل گوناگون را تذکّر می‌دهیم- منتها خب عرض کردیم، به‌قدر وسع. بنده این را به همه عرض بکنم: من مردم‌سالاری دینی را صادقانه قبول کرده‌ام، ما واقعاً قبول داریم مردم‌سالاری دینی را؛ هرکسی را که این مردم انتخاب بکنند، ما او را رئیس میدانیم، او را مسئول میدانیم، کمک به او را لازم میدانیم و وظیفه‌ی خودمان میدانیم؛ با همه‌ی دولت‌ها این‌جور بوده، با این دولت هم همین‌جور است. بنده به همه‌ی دولت‌ها کمک کرده‌ام. البتّه من در کار‌های جزئی این‌ها دخالت نمی‌کنم، در وظایف ویژه‌ی این‌ها دخالتی نمی‌کنم، امّا کمکشان می‌کنیم. همه‌ی دولت‌ها را بنده کمک کرده‌ام، به این دولت محترم هم همین‌طور، کمک می‌کنیم.» (۱) این سخنان نشان دهنده تاکید چندباره ایشان بر حمایت از دولت‌ها و انتخاب مردم و باور واقعی به آرای مردم است. در این یادداشت سعی داریم با بررسی مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده جایگاه مردم‌سالاری دینی در اندیشه و عملکرد رهبر انقلاب به تعهد به انتخاب مردم و چرایی حمایت یا سکوت در قبال دولت‌ها از سوی امام خامنه‌ای پاسخ دهیم. ۱- جایگاه مردم‌سالاری در اندیشه و تفکرات امام خامنه‌ای امام خامنه‌ای در سال‌های آغازین دهه­ هشتاد و ابتدای دهه­ چهارم انقلاب اسلامی، نظریه‌ی مردم‌سالاری دینی، ضرورت مشارکت سیاسی مردم مسلمان ایران را در قالب یک تئوری بومی که توانایی توضیح تمام ابعاد مربوط به نظام­سازی سیاسی را داراست مطرح نمودند. مردم‌سالاری دینی یکی از مفاهیم مهم و تأثیرگذار در شکل‌گیری ماهیت جمهوری اسلامی است. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
۲- مردم‌سالاری؛ متفاوت از دموکراسی غربی یکی از برداشت‌هایی که از مردم‌سالاری می‌شود، آن است که این مفهوم به‌نوعی ترجمه کلمه «دموکراسی» و بازگردانی آن به زبان فارسی است. این در حالی است که در ادبیات رهبر معظم انقلاب مردم‌سالاری دینی که نتیجه اقدام امام خمینی (ره) است با دموکراسی کاملاً متفاوت است. «در مورد مردم، مهم‌ترین کاری که امام کردند، این بود که مفهوم مردم‌سالاری را از چیزی که طراحان دموکراسی غربی و عوامل آن‌ها در صحنه‌های عملی می­خواستند نشان بدهند، به‌کلی دور کردند. سعی آن‌ها این بود که این‌طور القا کنند که مردم‌سالاری با دین‌سالاری و دین‌داری سازگار نیست. امام این مفهوم باطل را زایل کرد و مردم­سالاری دینی -یعنی همان جمهوری اسلامی- را در دنیا مطرح کرد» (۲) ضمن آنکه مردم‌سالاری اگر به معنی دموکراسی ترجمه شود، ناخواسته این مسئله به وجود می‌آید که مردم‌سالاری دینی با دین‌سالاری در تضاد است و نمی‌تواند جامعه را به کمال برساند، اما امام خامنه‌ای در باورهایشان معتقدند این انتخاب مردم با هدایت الهی در حقیقت بخشی از مسیر هدایت و کمال جامعه است. «در مردم‌سالاری دینی، مردم انتخاب می‌کنند…، اما این خواست و انتخاب و اراده در سایه‌ی هدایت الهی، هرگز به بیرون جاده‌ی صلاح و فلاح راه نمی‌برد و از صراط مستقیم خارج نمی­شود. نکته اصلی در مردم‌سالاری دینی این است». (۳) ۳- خاستگاه الهی مردم‌سالاری دینی یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم شکل‌دهنده جایگاه مردم‌سالاری دینی در تفکر و عملکرد‌های امام خامنه‌ای، توجه به خاستگاه مردم‌سالاری دینی است. از منظر ایشان مبنای مردم‌سالاری و رجوع به آرای مردمی صرفاً یک قرارداد دوطرفه مانند آنچه در توجیه دموکراسی در فلسفه سیاسی غرب گفته می‌شود نیست و یا اینکه مردم‌سالاری و رجوع به آرا و انتخاب آنان تنها یک روش برای اداره کشور نیست. بلکه خاستگاه آن از حق و تکلیف الهی است؛ لذا در این نگرش مراجعه به اراده و رأی مردم یک الزام الهی و اسلامی است؛ برخلاف آنچه برخی مراجعه به مردم را تنها سمبلیک و متأثر از دنیای کنونی می‌دانند. «مبنای مردم‌سالاری دینی با مبنای دموکراسی غربی متفاوت است. مردم‌سالاری دینی که مبنای انتخابات ماست و برخاسته از حق و تکلیف الهی انسان است، صرفاً یک قرارداد نیست». (۴) «مراجعه به رأی، اراده و خواست مردم، در جایی که این مراجعه لازم است، نظر اسلام است؛ لذا تعهد اسلامی به وجود می‌آورد… در نظام جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری یک وظیفه دینی است.» (۵) ۴- پایه‌های مشروعیت در مردم‌سالاری پایه‌های مشروعیت آن، دوگانه و توأم با یکدیگر است. صلاحیت دینی و رضایت مردم دو پایه مشروعیت مردم‌سالاری دینی از منظر رهبر معظم انقلاب است. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
پایه اول: صلاحیت­های دینی نخستین پایه مشروعیت، داشتن صلاحیت دینی است. «در نظام اسلامی، آن کسی که به‌عنوان، ولی فقیه مشخص می‌شود، چون اساساً مسئولیت او مبتنی بر معیارهاست، چنانچه این معیار‌ها را از دست داد، به خودی خود ساقط می‌شود. وظیفه‌ی مجلس خبرگان، تشخیص این قضیه است». (۶) «ضوابط رهبری و ولایت‌فقیه طبق مکتب سیاسی امام بزرگوار ما، ضابطه‌های دینی است؛ ضابطه، ضابطه‌ی معنوی است. ضابطه عبارت است از علم و تقوا و درایت… اگر یکی از این ضابطه‌ها از او سلب شود، چنانچه همه‌ی مردم کشور هم طرفدارش باشند، از اهلیت ساقط خواهد شد». (۷) یکی از مؤلفه‌های مهم در تفکرات رهبر انقلاب نسبت به مردم‌سالاری دینی آن است که نه تنها اهلیت و حق حکومت برای شخص، ولی فقیه، بلکه برای تمام ارکان سیاسی و صاحبان قدرت بر مشروعیت دینی استوار است. بر این اساس داشتن مشروعیت دینی و صلاحیت دینی لازم است. پایه دوم: رضایت و انتخاب مردم در مردم‌سالاری دینی صرف وجود صلاحیت و مشروعیت دینی، فرد را صاحب حق نمی­کند. از منظر امام خامنه‌ای حق حاکمیت وقتی جاری می‌گردد که صاحب صلاحیت از طریق پذیرش و آرای مردمی حکومت برسد. «در نظام اسلامی دارا بودن معیار‌ها (مشروعیت دینی) کافی نیست بلکه انتخاب مردم هم شرط لازم است و بدون انتخاب مردم امکان ندارد». (۸) انتخاب شروط لازم و کافی برای دو مشروعیت دینی و مردمی نشان می‌دهد که در مردم‌سالاری دینی در جایگاه تفکرات امام خامنه‌ای توأم از دو مشروعیت در کنار هم برای تحقق حق حاکمیت است. «هر دولتی در ایران اسلامی که به مردم خود تکیه نداشته باشد، مشروع نیست». (۹) «هر کس که اکثریت مردم به او رأی دهند، مشروعیت مردمی دارد و این همان چیزی است که نظام می‌خواهد و رهبری نیز این شخص را معتبر می‌شمارد و او را تنفیذ می‌کند». (۱۰) این سخنان تفسیر تنفیذ حکم ریاست جمهوری بعد از آرای مردمی است. از منظر امام خامنه‌ای تنفیذ آرای مردمی برای ریاست جمهوری در حقیقت رسمیت یافتن و حقوقی شدن یکی از پایه‌های مشروعیت برای ریاست جمهوری است. در جملات بالا اهمیت رأی مردم برای انتخاب ریاست جمهوری در نظام فکری رهبری و لزوم داشتن مشروعیت مردمی و تکیه به مردم برای حاکمیت و اداره کشور است. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
۵- ولایت الهی، ارتباط با مردم در نگاه رهبری به مسئله حاکمیت و ولایت در اسلام، نقش مردم از این منظر حائز اهمیت است که حاکمیت عامل مردم و در حقیقت نماینده‌ای از حق آنان برای حاکمیت است. «در نظام اسلامی، حکومت عامل مردم است؛ دست مردم است؛ نماینده و خادم و کارگزار مردم است؛ صاحب حق مردم‌اند». (۱۱) از منظر امام خامنه‌ای حاکمیت در اسلام برخلاف برخی تفکرات غربی به معنی داشتن سیطره بر مردم و زندگی آنان و ابزاری در اختیار سرمایه داران نیست، بلکه ولایت الهی به دنبال ارتباط‌گیری با مردم و تلاش برای هدایت، افزایش معرفت، بصیرت و توان زندگی مادی و معنوی است. «اسلام، حکومت را با تعبیر ولایت بیان می‌کند. معنای آن این است که در نظام سیاسی اسلام، آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد و آن کسانی که قدرت حکومت بر آن‌ها در اختیار اوست، ارتباط و اتصال و پیوستگی جدایی‌ناپذیری از هم دارند… هر حکومتی که این‌طور نباشد، این ولایت نیست... در اسلام افراد جامعه و افراد انسان، در حساب سیاسی اسلام به‌حساب می‌آیند؛ در واقع همه چیز مردم‌اند. ولایت الهی با چنین حضوری از مردم معنا می‌دهد. حقیقت ولایت الهی این است: ارتباط با مردم». (۱۲) جمع‌بندی لذا ما شاهدیم در نظام فکری و عملی رهبر انقلاب توجه به ارتباط با مردم، کسب تجربه و بصیرت سیاسی و ارزشمند شمردن تصمیمات جامعه به دفعات رخ‌داده است. این مسئله ناشی از نگاه دینی به ولایت و جایگاه حق و تکلیف در هدایت جامعه است. علی‌رغم ابهامات و شبهاتی که برخی در خصوص سکوت یا همراهی امام خامنه‌ای با اقدامات دولت‌ها مطرح می‌نمایند و ناشی از عدم واکنش مناسب جایگاه رهبری می‌دانند، اما دیدگاه و باور حقیقی ایشان به مردم‌سالاری دینی و همراهی جامعه در تحقق ولایت الهی و جامعه تراز آرمان‌های انقلاب اسلامی اصلی‌ترین دلیل حمایت آنان برای تحقق تصمیمات دولت‌ها و حل مشکلات مردم است. به طور خلاصه می‌توان گفت جایگاه مردم‌سالاری، اهمیت مشروعیت مردمی در کنار مشروعیت الهی، عدم پذیرش تغلب در کسب قدرت و جایگاه ولایت الهی در ارتباط با مردم مجموعه مؤلفه‌هایی است که به ما کمک می‌کند بخشی از چرایی و اهداف حمایت از دولت‌ها علی‌رغم انتقادات و برخی کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب قابل درک و فهم شود.  ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
📣آیا آمریکا به دنبال کودتا و حمله نظامی در عراق است؟ 🔻آمریکا با خارج کردن دیپلمات‌های خود از عراق و همچنین تخلیه سه پایگاه نظامی مهم در این کشور و همچنین تهدید کردن حشد الشعبی به نابودی به دنبال اجرای فتنه جدید در عراق است. 🔺 به نظر می‌رسد که شکست‌های پی‌درپی این کشور در برابر بسیج مردمی عراق باعث شده تا آمریکا به دنبال ماجراجویی جدیدی در عراق باشد که به نظر می‌رسد این بار نیز واشنگتن بزرگ‌ترین بازنده آن خواهد بود. 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
آمریکا در روز‌های گذشته اقداماتی را در عراق انجام داده است که گمانه‌زنی‌های بسیاری را در بین کارشناسان به وجود آورده. بسیاری بر این باور هستند که آمریکا سعی دارد تا کودتای نظامی در عراق علیه گروه‌های شیعه انجام دهد و برخی نیز از حمله نظامی به حشد الشعبی عراق خبر داده‌اند. اما در عراق چه خبر است و آمریکا به دنبال چیست؟ اقدامات مشکوک آمریکا در عراق آمریکا در روز‌های گذشته و به بهانه شیوع ویروس کرونا اقدام به خارج کردن دیپلمات‌های خود از سفارت‌خانه و کنسولگری آمریکا در اربیل کرده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که چند پایگاه نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق طی چند روز اخیر تخلیه شده‌اند. به نظر می‌رسد این‌گونه تصمیمات صرفاً انگیزه "امنیتی" داشته باشد و کرونا دلیل آن نیست. برخی کارشناسان معتقدند. این‌گونه تدابیر نشانه‌ای پیشینی از رخداد‌ها و تحولاتی باشد که ممکن است در روز‌ها و هفته‌های آتی در عراق اتفاق بیفتد، مثل انجام حملاتی گسترده به نیرو‌های حشد الشعبی. تخلیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق نیز از جمله اقدامات قابل تأمل و مشکوک عراق در روز‌های اخیر است. نخستین پایگاهی که نظامیان آمریکایی از آن خارج شدند، پایگاه نظامی "قائم" در استان الانبار بود که در اختیار نیرو‌های عراقی قرار گرفت. دومین پایگاه نیز پایگاه "القیاره" در جنوب موصل در استان نینوا بود. سومین پایگاه نیز پایگاه "k ۱" در کرکوک، شمال عراق بود که نظامیان آمریکایی از آن خارج شدند. آمریکایی‌ها مدعی شدند که خروج نظامیانشان از عراق به دلیل شیوع کرونا در این کشور است. تلاش برای نابودی حشد الشعبی نیز از جمله برنامه‌های آمریکا در عراق است. «کمال الحسناوی» یکی از فرماندهان الحاد الشعبی و دبیر کل «جنبش الابدال» عراق اعلام کرده که مقامات آمریکایی پیام‌هایی را به عادل عبد المهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق ارسال کرده‌اند و به وی اطلاع داده‌اند به پایگاه‌های الحاد الشعبی حمله خواهند کرد. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در یک گزارش اختصاصی از دستور پنتاگون برای تهیه طرح نظامی جهت نابودی کتائب حزب‌الله عراق خبر داده است. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
آمریکا در عراق به دنبال چیست؟ اما آمریکا در عراق به دنبال چیست و آیا این اقدامات با هدف زمینه‌سازی برای آغاز یک تجاوز نظامی به عراق و یا کودتایی با هدف تجزیه عراق صورت می‌گیرد؟ ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه به خاطر شیوع کرونا، نظامیان خود را از عراق خارج می‌کنند، در حالی است که از یک‌سو، طبق اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت، عراق سومین کشور موفق در مقابله با کرونا است و از سوی دیگر نظامیان آمریکایی به آمریکا بازنگشته‌اند، بلکه در داخل عراق جابجا شدند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که کرونا بهانه‌ای برای فتنه آمریکا در عراق شده است. در همین راستا، «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی عراقی، در این خصوص عنوان می‌کند که آمریکایی‌ها تصمیم گرفته‌اند از پایگاه‌های نظامی‌ای که وضعیت امنیتی شکننده‌ای دارند و پناهگاه‌های امن در آن‌ها وجود ندارد، خارج شوند. احتمالا آمریکایی‌ها به دنبال حملات وسیعی بر ضد پایگاه‌های گروه مقاومت در عراق هستند به همین دلیل اقدامات پیشگیرانه‌ای را در این خصوص انجام داده‌اند تا نیرو‌های نظامی خود، در تیررس گروه‌های مسلح نباشند. در همین راستا «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» خروج کارمندان سفارت آمریکا از عراق را زمینه‌سازی برای حمله به مواضع نظامی عراق ازجمله الحاد الشعبی دانست. از سوی دیگر «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق از "وجود ادله و شواهد" و نیت آمریکا برای نوعی کودتای نظامی در عراق از طریق عناصر داعش خبر داد و اعلام کرد: «ادله و قرائنی وجود دارد از طرحی آمریکایی برای توطئه علیه عراق از طریق تلاش برای کودتا؛ قرائنی که ما به آن دست‌یافته‌ایم، حاکی از فعال کردن هسته‌های خاموش داعش در سه استان عراق یعنی صلاح الدین، نینوی و دیالی است». در همین زمینه، یک روزنامه کویتی نیز به نقل از یک منبع آگاه فاش کرد، آمریکا برای اجرای یک کودتای نظامی در عراق برای کنترل قدرت برنامه‌ریزی می‌کند و این موضوع را به متحدان خود در بغداد اطلاع داده است. البته برخی نیز معتقدند که کودتای آمریکا در عراق تنها یک فریب و اقدام تبلیغاتی و رسانه‌ای است که آمریکایی‌ها برای تحقق چند هدف مانند فشار به گروه‌های سیاسی عراقی برای دادن رأی اعتماد به کابینه عدنان الزرفی و تلاش برای ترساندن گروه‌های مقاومت برای متوقف کردن عملیات مقاومت علیه نیرو‌های آمریکایی دنبال می‌کنند. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
نتیجه آمریکا بزرگ‌ترین دشمن خود در عراق را بسیج مردمی این کشور یا حشد الشعبی می‌داند. تلاش‌های زیادی از سوی آمریکا و عربستان باهدف حذف حشد الشعبی صورت گرفته که موفقیت‌آمیز نبوده است. تحریم این گروه در کنار ترور فرماندهان آن باعث نشده تا برنامه‌های حشد الشعبی متوقف شود. به همین دلیل در فاز جدید توطئه جدیدی علیه این جریان در راه است. آمریکایی‌ها از رهگذر تحرکات مشکوک خود در عراق به دنبال ضربه زدن به نیرو‌های حشد الشعبی هستند؛ نیرو‌هایی که البته امروز در اوج آمادگی به سر می‌برند و بدیهی است که هرگونه ماجراجویی و حماقت تروریست‌های آمریکایی علیه آن‌ها با پاسخی سخت، قاطعانه و پشیمان کننده همراه خواهد بود. گروه‌های مقاومت در عراق از جمله گردان‌های حزب‌الله صراحتاً اعلام کرده‌اند که در برابر حماقت‌های طرف آمریکایی دست‌بسته نخواهند نشست و پاسخ سختی به هرگونه حماقت احتمالی آن خواهند داد. بدیهی است، در شرایطی که حشد الشعبی در اوج آمادگی و قدرت به سَر می‌برد، تروریست‌های آمریکایی موفق به تحقق اهداف خود علیه آن نخواهند شد. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
🔴راهی نو با برنامه‌ریزی ۱۴۰۰ ساله 🔻رای مردم ایران به جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ آغازگر تقابل جدی میان آن‌ها و نظام لیبرال دموکراسی شد. لیبرال‌ها که در آن روز‌ها مدعی پایان تاریخ بودند، آغازگر جنگی نابرابر با جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی، فرهنگی و اقتصادی شدند. 🔻استقرار نظام جدید با گفتمان و ایدئولوژی متفاوت از ایدئولوژی جهانی، از همان ابتدا سبب چالش بین دو گفتمان و نزاع ۴۰ ساله گردید. 🔻 در این چهار دهه، لیبرال دموکراسی از تمامی گزینه‌های روی میز خود استفاده کرد تا اولا جمهوریت نظام را زیر سوال ببرد و ثانیا زمینه ساز شکست ایده حکمرانی دینی شود. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود از ایرانیان غرب زده نیز بهره بردند. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
✅تقابل غرب با جمهوری اسلامی 🔻غربی‌ها از ابتدای وقوع انقلاب اسلامی وارد تقابل با جمهوری اسلامی شدند. برنامه کلی آن‌ها این بود که مردم ایران نباید طعم شیرین حکومت در سایه اسلام را بچشند و دیگر کشور‌ها جمهوری اسلامی را الگو خود قرار ندهند. 🔺 آن‌ها برای رسیدن به هدف، راه‌های مختلفی را طی کردند. در سال‌های اول انقلاب، سیاست مداران آمریکا راه نظامی و خشن را علیه ملت ایران انتخاب کردند. 🔹جریانات ضدانقلاب در استان‌های کردستان، آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گنبد را تحریک و علیه حکومت مرکزی شورش ایجاد کردند. 🔹 کودتا‌های مختلفی همچون کودتای نوژه، گروه برانداز پارس، گروه نما به فرماندهی سرهنگ رضازاده، گروه نیما باهمکاری سیا و جبهه ملی به رهبری منوچهرشایگان و گروه نجات انقلاب اسلامی به رهبری قطب زاده را به راه انداختند. 🔴راه اندازی جنگ هشت ساله دیگر اقدام غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی بود، آمریکا حتی در اواخر جنگ به طور مستقیم وارد عرصه درگیری نظامی با ایران شد؛ ناو‌های خود را وارد خلیج فارس کرد و نفت‌کش‌ها و سکو‌ها‌ی نفتی و حتی هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داد. 🔻با وجود تمام این اقدامات در حوزه نظامی دستاورد قابل قبولی برای آمریکا به دست نیامد و جمهوری اسلامی راه خود را طی کرد. 🔹بعد از شکست آمریکا در حربه نظامی، جنگ در عرصه فرهنگ آغاز شد. آن‌ها با فهم اینکه منشاء اقتدار نظامی ایران، فرهنگ اسلامی این کشور است. تهاجم در عرصه فرهنگ را آغاز و به صور رسمی بودجه برای آن تصویب کردند. 🔴آژانس مستقل «Broadcasting Board of Governors Link» یکی از آژانس‌های دولت آمریکاست که وظیفه گسترش ایدئولوژی لیبرال دموکراسی در سراسر دنیا را بر عهده دارد. این آژانس قوی‌ترین ابزار پروپاگاندای دولت آمریکا محسوب می‌شود و وزیر امور خارجه دولت امریکا عضو هیات رئیسه آن می‌باشد. 🔹«صدای آمریکا»، «رادیو آزادی»، «رادیو آسیای آزاد» و بسیاری از شبکه‌های دیگر رادیویی یا ماهواره‌ای، مستقیم و غیرمستقیم، تحت نظارت و حمایت این آژانس دولتی آمریکایی فعالیت می‌کنند. 🔹سرویس فارسی‌زبان صدای آمریکا به طور تخصصی مخاطبان داخل ایران را هدف گرفته است. شبکه صدای آمریکا بودجه‌ای 1/19 میلیون دلاری و «رادیو فردا» 1/11میلیون دلار به صورت سالانه دریافت می‌کند. این سرویس‌ها ۲۴ ساعته در طول شبانه‌روز برای مخاطبان ایرانی برنامه پخش می‌کند. 🔻نمونه دیگر در این عرصه افشاء قرارداد «مسیح علینژاد» در روز‌های اخیر است. او بخاطر برنامه‌هایش در شبکه صدا آمریکا ماهانه ۱۲۰ هزار دلار (۱۲۷ میلیون تومان) دریافت می‌کند. البته این مبلغ بخش اندکی از درآمد او است و درآمد عمده وی مستقیما از جانب وزارت خارجه آمریکا و شخص پمپئو تامین می‌شود؛ بنابراین آمریکا افرادی همانند مسیح علینژاد که به ظاهر ایرانی هستند را با پول به سربازان خود تبدیل کرد تا در راستای مقابله با جمهوری اسلامی به آن‌ها خدمت کنند. 🔹بعد از ناکامی آمریکا در دو جنبه نظامی و فرهنگی، مقامات کاخ سفید بهترین راه را فشار حداکثری اقتصادی تعریف کردند. تندرو‌های آمریکایی که همزمان با روی کار آمدن ترامپ به مناسب قدرت این کشور دست یافتند، خوش بینانه فکر می‌کردند فشار حداکثری اقتصادی باعث سقوط جمهوری اسلامی خواهد شد. 🔺🔺بر این اساس ابتدا شروط ۱۲ گانه پمپئو (وزیر امور خارجه آمریکا) را بیان و در ادامه تحریم حداکثری را علیه ملت ایران اعمال کردند. شدت تحریم‌ها سبب شد تا آمریکایی‌ها تصور کنند جمهوری اسلامی نمی‌تواند چهل سالگی خود را جشن بگیرد. 🔹🔹سخت‌گیری آن‌ها در این عرصه به حدی بود که دارو و ملزومات پزشکی را هم برای بیماران ایرانی تحریم کردند. «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در این خصوص اظهار می‌کند: آمریکایی‌ها واقعاً دروغ می‌گویند که برای دارو و مواد غذایی ایران محدودیت درست نمی‌کنیم. ما خودمان میلیارد‌ها دلار پول در کشور‌های مختلف مانند کره جنوبی، ژاپن و خیلی از کشور‌های دیگر داریم. اما از محل پول خودمان یک دلار نمی‌توانیم برای خرید دارو و مواد غذایی جابجا کنیم و آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند. 🔹اهمیت این موضوع برای مقامات آمریکایی به حدی بود که با وجود درخواست نخست وزیر پاکستان، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و دولت انگلیس برای لغو محدود تحریم‌ها در روز‌های کرونایی آن‌ها هرگز با آن موافقت نکردند و حتی شرط کمک به جمهوری اسلامی را همگامی با لیبرال دموکراسی بیان داشتند. ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
✅پیاده نظام داخلی لیبرالیسم 🔹جمهوری اسلامی در طول حیات چهل و یک ساله خود در کنار درگیری با نمایندگان رسمی لیبرال دموکراسی که به بهانه‌های مختلف همچون حقوق بشر، فعالیت‌های هسته‌ای، منطقه‌ای و... در پی مقابله با این نظام بودند، در عرصه داخل با سرسپردگان این اندیشه گلاویز بود. 🔻 افرادی در داخل تفکراتشان همان اندیشه‌های دانشمندان غربی، چون ماکس وبر، هابر ماس، هگل، جان لاک، پوپر، مارتین لوتر و هانتینگتون در موضوعاتی، چون جامعه توده ای، مردم سالاری دینی، لیبرال دموکراسی و سکولاریسم و روشنفکری دینی است. 🔻اصول و مبانی‌شان همان اندیشه لیبرال دموکراسی و اعتقاد به نسبیت، تساهل، پولورالیسم، مادی گرایی، سکولاریسم، اومانیسم، فمینیسم و... است. از جمله سران این تفکر می‌توان به: 🔺 عبدالکریم سروش (که دین را از سیاست و حکومت جدا می‌کند و در نهایت قانون طبیعت و قرارداد اجتماعی لاک و هابز را اصل قرار می‌دهد) 🔹 حسین بشیریه (که تنها راه موفقیت جمهوری اسلامی را در تغییر ساختار‌های حقوقی و سیاسی به منظور رسیدن به دموکراسی واقعی می‌داند) 🔹 محسن کدیور (ولایت فقیه را امری ساختگی تعریف و وظیفه فق‌ها را تنها منصب قضاوت، افتاء و استنباط احکام شرعی ذکر می‌کند) 🔹 سعید حجاریان (به عنوان لیدر فکری، پیشنهاد‌های تخریبی نظیر فتح سنگر به سنگر، فشار از پایین و چانه زنی از بالا را مطرح کرد وحتی در فتنه ۸۸ با راه اندازی شبکه‌های اجتماعی در فکر تغییر نظام بود)، فیاض زاهد، رامین جهانبگلو، عزت الله سحابی، مصطفی ملکیان و... دیگر فعالان این عرصه هستند، که وظیفه شان اشاعه لیبرال دموکراسی در درون جمهوری اسلامی می‌باشد. 🔻مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت این افراد در مطبوعات می‌فرمایند: «امروز مطبوعاتی پیدا می‌شوند که همتشان، تشویش افکار عمومی و ایجاد اختلاف و ایجاد بدبینی در مردم و خوانندگان نسبت به نظام است.» ✍ 💔 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 به کانال تحلیل سیاسی برتر در ایتا و تلگرام بپیوندید 🌸👇 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷