#آیا کسب در آمد از کاشت ناخون جایز است🤔
@Talavat14011020GRan
⛔️نمازگزاران این صفات را ندارند⛔️
ﺇِﻥَّ ﺍﻟْﺈِﻧﺴَﺎﻥَ ﺧُﻠِﻖَ ﻫَﻠُﻮﻋﺎً * ﺇِﺫَﺍ ﻣَﺴَّﻪُ ﺍﻟﺸَّﺮُّ ﺟَﺰُﻭﻋﺎً * ﻭَﺇِﺫَﺍ ﻣَﺴَّﻪُ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮُ ﻣَﻨُﻮﻋﺎً * إِلَّا #الْمُصَلِّينَ
🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
1⃣ حرص 📛
إِنَّ الْإِنسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا
ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺣﺮﻳﺺ ﻭ ﺑﻲ ﺗﺎﺏ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ (معارج١٩)
2⃣ بی تابی و اضطراب 📛
إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا
ﭼﻮﻥ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺭﺳﺪ ، ﺑﻲ ﺗﺎﺏ ﺍﺳﺖ (معارج٢٠)
3⃣ بخل 📛
وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا إِلَّا #الْمُصَلِّينَ
ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﻴﺮ ﻭ ﺧﻮﺷﻲ [ ﻭ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺭﻓﺎﻫﻲ ] ﺑﻪ ﺍﻭ ﺭﺳﺪ ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺨﻴﻞ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ.مگر #نماز_گزاران(معارج٢١و۲۲)
@Talavat14011020GRan
حضرت آیتالله خامنهای
پرسش: آیا غسل و وضو با ناخن کاشته شده صحیح است یا اشکال دارد؟ آیا این نوع ناخن زینت محسوب میشود؟
پاسخ: کاشت ناخن با فرض صدق زینت باید از نامحرم پوشیده شود. تشخیص زینت بودن یا نبود موکول به نظر عرف جامعه است. (استفتاء کتبی از دفتر آیتالله خامنهای)
در صورت کاشت ناخن برای وضو و غسل باید مانع و لو به صرف هزینه ممکن- برطرف شود و در صورتی که برطرف کردن آن ممکن نیست یا مشقت غیرقابل تحمل دارد باید وضو جبیرهای بگیرد.
در فرض سؤال کاشت ناخنی که قابل کندن نیست مانع است. بنا بر این وضو و غسل باطل است. مگر این که شخص غسل و وضو را به صورت جبیره انجام بدهد که در این صورت و ضو و غسلش صحیح است و کیفیت غسل و و ضو جبیره در رساله عملیه ذکر شده به آنجا مراجعه شود و چون خود ناخن جبیره است دست تر روی جبیره کشیده میشود. (آیتالله خامنه ای، استفتائات واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء باب وضو، ص 19) نه اینکه روی جبیره شسته شود.
آیتالله مکارم شیرازی
پرسش: آیا کاشت ناخن مصنوعی که سطح ناخن را میپوشاند و قابل رشد است مانع وضو است؟ آیا زینت محسوب میشود؟
پاسخ: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است. (سایت آیتالله مکارم شیرازی، سؤال 9)
به نظر آیتالله مکارم کاشت ناخن در صورت ضرورت اشکال ندارد. در هر صورت اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان میبایست برای وضو و غسل ناخن مصنوعی را بردارد، اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا موجب حرج و سختی غیرقابل تحمل باشد، به صورت جبیرهای وضو و غسل را انجام دهد (یعنی روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد) وضو و غسل صحیح است. (آیتالله مکارم، استفتائات واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهرا، جزوه غسل، صفحه 16 و 18)
چنین ناخنی در مورد سؤال پیش گفته زینت محسوب نمیشود. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهراء)
آیتالله سیستانی
پرسش: حکم غسل و وضو با ناخن کاشته شده، چیست؟ آیا کلاً میتوان با ناخن کاشته شده غسل کرد و وضو گرفت؟ اگر این طور است چگونه باید انجام شود؟ آیا زینت محسوب میشود؟
پاسخ: کاشت ناخن جایز نیست. چراکه مانع از رسیدن آب به اعضا در وضو و غسل و تیمم خواهد بود. (سایت آیتالله سیستانی، سؤال و جوابها، احکام وضو، مربوط به سؤالات بخش احکام وضو.)
بنا بر این کسی که ناخن مصنوعی کاشته باید آنها را برای غسل و وضو از بدن جدا کند و در صورت داشتن عسر و حرج باید نیت غسل و وضوی جبیرهای کند. و علاوه بر آن نیز باید تیمم نماید و اگر با علم به این مسئله از ناخن مصنوعی استفاده کرده باشد احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن نمازهای خوانده شده را قضا کند.
به نظر میرسد ناخن مصنوعی عرفاً زینت محسوب میشود ولی در صورتی که شک دارد حکم زینت را نخواهد داشت. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء
@Talavat14011020GRan
📖 #درس_1 🔵 #روخوانی🔴
💠 #حروف_الفبای_عربی 💠
🔸تعداد حروف الفبای زبان عربی مانند فارسی است با این تفاوت که چهار حرف آن در عربی وجود ندارد(چ پ ژ گ) که این حروف در عبارت ((گچ پژ)) جمع شده است . بنابراین حروف زبان عربی28حرف می باشد ، گرچه بعضی علماء آن را29حرف ذکر کرده اند والف مدی را حرفی مستقل می دانند . هر حرف دارای شکل ، صدا و اسم مخصوص به خود است.
🔹شکل حروف : مانند فارسی است ؛ به جز سه حرف:
1- حرف« تاء » (تـ ت ـة ة)
2- حرف « کاف » (ک ک )
3- حرف« یاء »به شکل های(یـ ی) و دو شکل دیگر می باشد که قابل تایپ کردن نیست .
🔹صدای حروف : شیوه ی تلفظ 10 حرف از زبان عربی با فارسی متفاوت است این حروف عبارتند از:
(ث ح ذ ص ض ط ظ ع غ و) که با نحوه ی تلفظ این حروف دربخش تجوید آشنا می شوید.
🔸اسامی حروف : اسامی 12حرف درزبان عربی با فارسی متفاوت است .
در تصویر زیر جدول حروف را با نام عربی و فارسی آنها مشاهده می کنید 👇🏼
@Talavat14011020GRan
#روخوانی
#اسامی_حروف_عربی
اسامی حروفی که به همزه ختم میشوند برای سهولت، همزه آنها را تلفظ نمی کنند
@Talavat14011020GRan
☀️از امیرالمومنین ع روایت شده است:
غیبت کردن، تلاشِ آدم ناتوان است.
📚نهج البلاغة، حکمت۴۶۱
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع:
الْغِيبَةُ جُهْدُ الْعَاجِز.
☀️ب. از رسول الله ص روایت شده که فرمودند:
شش خصلت است که هیچ مومنی از دنیا نرود و یکی از این خصلتها را داشته باشد مگر اینکه خداوند ضمانت کرده که وی را به بهشت ببرد:
[آخرین موردش] شخصی که نیت و تصمیمش این باشد که غیبت هیچ مسلمانی را نکند؛ پس اگر بر این روال بمیرد خداوند ضمانت کرده است که وی را به بهشت ببرد.
📚الدعوات (للراوندي)، ص227
قَالَ رسول الله ص:
خِصَالٌ سِتٌّ مَا مِنْ مُسْلِمٍ يَمُوتُ فِي وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ إِلَّا كَانَ ضَامِناً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يُدْخِلَهُ الْجَنَّةَ:
... وَ رَجُلٌ نِيَّتُهُ أَنْ لَا يَغْتَابَ مُسْلِماً فَإِنْ مَاتَ عَلَى ذَلِكَ كَانَ [ضَامِناً] عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَل.
@Talavat14011020GRan