نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!
دو پلکم زخمی از شلاقِ باران شد، چه بارانی!
پردهی نارنجیِ ایتا را که بزنی کنار، کلهات را محتاط و آرام ببری توی گروهها؛ میبینی که آدمهایی با کلمات زره پوشی، جینگ و جینگ میزنند توی سر و صورت هم. تخریب! بد واژهایی هست این کلمه. اولش با تعریف و تمجید شروع میشود و بعد به مرده و زنده طرف مقابلِ مخالف رحم نمیشود حتی. دارم فکر میکنم اگر ما آدمهای مدعیِ انقلابی، همین طور بی پروا بزنیم دخل هم را در آوریم، سودش میرود توی جیب چه آدمها و جریانهایی؟
جوابش را امام سالها پیش توی صحیفهاش آورده:
اگر گروههای شما با هم اختلاف پیدا بکنند، ممکن است اشخاصی که لایق این مقام نباشند به این مقام برسند... سرنوشت اسلام و مسلمین را به دست کسی که لایق برای این مقام نباشد، ندهید.
#انتخابات
دو چیز شما را تعریف می کند:
صبرتان وقتی هیچ چیز ندارید ،
رفتارتان هنگامی که همه چیز دارید ...
نگرانِ این نباش که اگر نبودی ، کسی جایِ تو رو بگیره ..
جایی بِمون ، که از خالی کردنش نترسی .
اصلا گاهی لازمه نقطه چینِ لحظههای کسی بشی و نایابترین گزینه برایِ پُر کردن
دور باشی و خارج از دسترس ..
ببینی برایِ پُر کردنِ جایِ خالیات تا کجایِ جهان ، دنبالِ تو میگرده؟!
تا کجا برایِ پیدا کردنت ، گزینههایِ اضافه رو خط میزنه ، تا کجا برایِ با تو کامل شدن ، میجنگه !
و کجا تسلیم شده و سراغِ گزینههایِ دیگه میره !
حواست باشه !
بعضیها فقط به دنبالِ پُر کردنِ جایِ خالیاند ..
لیاقتِ تو ، جایگاهیست که با کسی غیر از خودت پر نمیشه .
همونجا که دیگران ، نکاتِ انحرافیاند ، اما تو ؛ اوّلین و آخرین انتخاب ،
اما تو ؛ تنها گزینهی ممکن !