eitaa logo
تنبیه الأمة
2.7هزار دنبال‌کننده
177 عکس
82 ویدیو
22 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @saleh63
مشاهده در ایتا
دانلود
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 بخشی از احوال جناب حمزه سید الشهداء سلام الله عليه @Tanbiholomah
🟩حمایت از مدافعین حریم عفت و ایمان 🔷با توجه به اینکه حجاب و پوشش ریشه در آیات نورانی قرآن و نیز ریشه در تمدن ایران دارد مردان جامعه را به غیرت و زنان جامعه را به پوشش، حجاب و عفاف فاطمی دعوت و جهت حمایت از مدافعین عفت و ایمان در اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از اجرای شرکت می نماییم. 🗓 پنج شنبه ۶ اردیبهشت ⏰ساعت ۱۶:۳۰ 🕌 حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ اگر شراب‌خوار را حد نمی‌زنید لااقل از بیت المال هزینه نکنید 🖋 حسین محمودزاده 📗 «همانا شراب و قمار و... پلید و از عمل شیطان است؛ از آن‌ها دوری کنید تا رستگار شوید.» (قرآن کریم؛ سوره مائده‌؛ آیه‌ ۹۰) 💠 امام رضا علیه‌السلام:‌ «هرگز خداوند پیامبری را نفرستاد مگر این‌که حرام شمردن شراب بخشی از آئین او بود» (عیون اخبارالرضا، ج۲، ص۱۴) ♨️ هر از چند گاهی، خبر مرگ یا بستری‌شدن عده‌ای به دلیل مصرف مشروبات الکی در رسانه‌ها منتشر می‌شود و در کنار همه‌ی عوارض و حواشی،‌ فرصتی نیز برای تحلیل‌ها و آسیب‌شناسی‌ها و ... فراهم می‌آید. 🔺 از میان همه‌ی این تحلیل‌ها، شاید مضحک‌ترین و مغالطه‌آمیزترین تحلیل، از آن عده‌ای است که چنین سوانحی را ناشی از ممنوعیت مشروبات الکلی در ایران می‌شمرند و این را بهانه خود برای اعلام مخالفت با آن می شمرند!! ♨️ جالب این‌که این افراد با این سطح آگاهی از جرم‌شناسی و روان‌شناسی اجتماعی، هرگز - برای مثال- تلفات ناشی از سوء‌مصرف مواد روانگردان و توهم‌زا در غرب را ناشی از قوانین ممنوع کننده‌ی آن‌ها در آن کشورها نمی‌دانند. یا توضیح نمی‌دهند چرا در عین آزادی کامل مشروبات الکلی در ایالات متحده، طبق آمار رسمی دولتی، سالانه ۱۴۰ هزار نفر به خاطر مصرف مشروبات الکلی به کام مرگ می‌روند؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر در کشور اسلامی ایران این حرام قطعی الهی قانونی و عادی بشود، آمار چنین مرگ‌های تأسف‌انگیزی کمتر شود؟ یا اصلا به مفاسد اجتماعی مترتب بر آزادی مشروبات الکلی که هم در متون دینی ذکر شده‌اند هم تجربه آن را تأیید می‌کنند، فکر کرده‌اند؟ 🔻 همه این مسائل شاهد بر آن است که صاحبان تحلیل‌های پیش گفته، دغدغه‌ی جان انسان‌ها را ندارند و اغراض دیگری را از این به اصطلاح تحلیل‌ها پیگیری می‌کنند. ⛔️ نافرمانی حکم مسلّم قرآن و داشتن این رفتارهای پرخطر، هزینه‌های مادی مختلفی را بر نظام سلامت کشور تحمیل می‌کند که بخشی از این هزینه‌ها به شکل مستقیم در قالب حق بیمه از شهروندان دیگر گرفته می‌شود و بخش دیگر نیز از بیت المال مسلمین و بودجه‌ی عمومی کشور پرداخت می‌شود. برای هر فرد مسلمان و مؤمن به قرآن، این سنگین است که ببیند علاوه بر ارتکاب محرمات الهی و عدم برخورد شرعی -تعزیر- با خاطیان، از سرمایه‌های عمومی نیز برای جبران خسارت گناهکاری این افراد هزینه شود؛ و همچنین عده‌ای قلم به دست با ژست دروغین دلسوزی برای جان افراد، نعل وارونه زده و پروژه‌ی عادی‌سازی منکری مانند شرابخواری -که خود عامل مرگ سالانه هزاران نفر در جهان است- را پیگیری کنند. ✅ پیشنهاد ما این است که همان‌طور که هزینه‌ی درمان جراحات ناشی از اقدام به خودکشی، یا نزاع‌های خیابانی مشمول تعهد برخی بیمه‌ها نمی‌شود، به همان شکل، هزینه‌ی درمان و جبران خسارات بدمستی و عیاشی عده‌ای معدود نیز از محل بیت المال و حق بیمه‌ای که ماهانه از دسترنج کارگر و کارمند مسلمان کسر می‌شود، پرداخت نگردد. به این افراد خدمات اورژانس و درمان ارائه شود، اما با هزینه‌ی آزاد و شخصی خودشان. @Tanbiholomah
ـ﷽- عجل الله تعالی فرجه 🔰 مراسم عزاداری ظهر شهادت علیه السلام 🎤 سخنران: استاد 🎤 مرثیه خوان: حجت الاسلام والمسلمین کربلایی جواد 🗓 شنبه ۱۵ اردیبهشت از اذان ظهر 📍 بلوار شهید محمد منتظری کوچه ۱۲ علامه طباطبایی قدس سره 📌 برای پارک وسایل نقلیه، به پارکینگ شهید کاظمی مراجعه شود. برادران و خواهران 📌 جهت اطلاع از برنامه‌ها و محتوای مراسمات، در کانال هیئت عضو شوید. 👇👇👇 Eitaa.com/ansarolmahdi_aj
هدایت شده از طلبه مدیا
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ مشکل تراشی! 🔰 توصیه‌های مهم علیه‌السلام به شیعیان ‼️ اگر اینگونه نباشید؛ سختی‌ها و مشکلات دامن‌گیر من خواهد شد! 🏴 علیه‌السلام تسلیت باد 🎙 آیت الله محمدمهدی شب زنده‌دار 📲 به طلبه مدیا بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/657522961Cbd43c59a42
تغییر سرنوشت «یک ملت»، با حضور «دو یاور» اگر امیرمؤمنان «حمزه» و «جعفر»، و امام صادق ع چند نفر مانند «هشام‌بن‌حکم» داشت، نه خانه علی در آتش می‌سوخت نه خانه ابی‌عبدالله! نه سیدالاوصیاء را کشان‌کشان می‌بردند نه شیخ‌الائمه را! گاه وجود دو یاور، سرنوشت یک امّت را تغییر می‌دهد!. پی‌نوشت؛ أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلَا إِلَى مَا وَصَلَا إِلَيْه(کافی ج8 ص190) https://eitaa.com/farbehi
646c53d2c92ab4.00683728.بررسی تطبیقی نقش مردم در نظریه ولایت فقیه بر اساس دیدگاه امام خمینی و آیت الله مصباح یزدی.pdf
480.9K
📚معرفی مقاله 🔹 نقش مردم از نظر اسلام در تشکیل حکومت، از مسائل مهم در فقه سیاسی ست که در بین اندیشمندان معرکه آراء می باشد. ⬅️ در این بین، نظرات مرحوم امام راحل و مرحوم آیت الله مصباح یزدی به عنوان دو اندیشمند صاحب نظر در این مسئله، قابل توجه و مورد اعتنای محققین بوده و هست. 📘 این مقاله از طلبه فاضل جناب آقای رضا نریمیسایی به مقایسه نظرات این دو عالم بزرگ پرداخته و نسبت بین آن دو رو بررسی کرده است. ✅ قابل توجه است که این مقاله جزو مقالات برگزیده در جشنواره علامه حلی ره در سال جاری می باشد. @Tanbiholomah
هدایت شده از الفقه و الاصول
📛دوگانه‌هایی بی بنیاد اشاره برخی از نویسندگان و پژوهندگان عرصه فقه سیاسی، به تناسب وضعیت سیاسی کشور، دوگانه‌هایی را طرح کرده و تعارضی را تصویر نموده و حکم به تقدم یک طرف به طرف دیگر میدهند. پیشتر، درباره دوگانه موهومی «حق امام یا حق مردم» در اینجا نوشته بودم و در این یادداشت میخواهم درباره دوگانه دیگری بنویسم که، آقای سیدضیاء مرتضوی بیان کرده و میان «نظام اجتماعی» از «نظام سیاسی» تفکیک کرده و در مقام تعارض حفظ نظام اجتماعی را مقدم بر حفظ نظام سیاسی میداند. نتیجه ای که ایشان گرفته، متبلا به نقصی است که در نوع نگاه به رابطه حاکمیت اسلامی با مردم وجود دارد که در ادامه توضیح داده میشود. ✅رابطه تقومی میان حاکمیت و مردم 1⃣در اندیشه سیاسی اسلامی، با تأکید بر فقه امامیه، نظم سیاسی حاکم بر جامعه از درون پایگاه اجتماعی برمیخیزد و قوام می یابد. درست در نقطه مقابل با اندیشه «قهر و غلبه»، نظم سیاسی اسلامی دارای ریشه اجتماعی بوده و از پشتیبانی مردمی برخوردار است و این مردم هستند که «نظم سیاسی ولائی» را که مشروعیتش الهی است، پذیرا بوده و آن را محقّق ساخته و قدرت لازم برای فعلیت یابی آن را فراهم میسازند. و در مقابل، حاکمیت نیز زمینه های تحقق مطالبات مشروع و دینی مردم مسلمان را فراهم ساخته، بسترهای ارتقاء ظرفیتهای معنوی و عقلانی آنان را مهیا نموده و تلاش در شکوفایی «قوه اختیار» ایشان میکند. و به عبارت دیگر، در نظام سیاسی ولایی - چه با حضور امام معصوم (سلام الله علیه) و چه با حضور فقیه- است که، مجال واسعی برای گسترش دامنه اختیارات آحاد مردم فراهم گردیده و امکان رشد عقلانیت آنها به وجود می آید. 2⃣اما در برابر این اندیشه، آقای سیدضیاء مرتضوی و همفکران ایشان، در تصویر رابطه میان حاکمیت با مردم، همیشه در مقام تعارض نشسته و تلاش در تقدم جانب مردم بر حاکمیت دارند. در حالیکه، تصویر «تعارض» در نظم سیاسی برخاسته از «قدرتِ استیلائی» اصالت داشته و در میانه رابطه حاکمیت با مردم مطرح میشود، ولی در نظم سیاسی اسلامی چنین نبوده و تضاد خواسته حاکمیت با مطالبه مردم به مثابه «استثناء» است که حکم ویژه خود را دارد و در ادامه نیز درباره آن گفته خواهد شد. در نظام ولایت فقیه، تمام تلاش فقیهِ حاکم بر این است که، امر «اداره» در پیوند میان «قدرت اجتماعی» و «قدرت سیاسی» صورت بسته شود، نه با تکیه بر «قدرتِ سیاسی» صرف. و در بستر چنین رابطه ای مطالبات مردم مسلمان سازگار و همراه با اهداف حاکمیت اسلامی خواهد بود نه در تضاد با آن. 3⃣علیرغم رابطه «تقوّمی» میان نهاد حاکمیت با مردم، ممکن است در برخی موارد نادر، تعارض و تضادّی میان این دو بخش به وجود آید که در این صورت، راه حل ها متفاوت میگردد. راه حل آقای مرتضوی و همفکران ایشان- که اساساً رابطه حاکمیت و مردم را در تضادّ و تعارض تفسیر میکنند- اینگونه خواهد بود که برای اینکه نظام اجتماعی فروپاشی نشود، باید نظام سیاسی از خواسته خود - هرچند بحق و مشروع هم باشد- کوتاه آمده و نظام اجتماعی را حفظ نماید. اما راه حل مبتنی بر اندیشه سیاسی ولائی در چند مرحله مطرح میشود: اول؛ حاکمیت در چنین موقعیتی تمام تلاش خود را مصروف تنویر افکار عمومی و تبیین علل و عوامل تصمیمات خود میکند. اگر در مرحله تبیین، همسویی و همراهی مردم با تصمیم حاکمیت صورت بگیرد که فبها و اما اگر چنین نشد؛ دوم؛ حاکمیت در مقام کسر و انکسار قرار گرفته و میان آنچه که مردم مطالبه آن را دارند با آنچه که او میخواهد محقّق شود، نسبت سنجی میکند. اگر آن مقصود حاکمیت که اجراء شریعت اسلام باشد به گونه ای است که با تعطیلی موقت آن ضربه ای به شریعت وارد نشده و حاکمیت اسلامی مخدوش نگردیده و مفاسد دیگری مترتب نمیشود، موقتاً جانب مطالبه مردم را گرفته و تلاش در خروج از موقعیت «تعارض و تضادّ» میکند تا بتواند در موقعیتهای دیگری با استفاده از ظرفیتهای دینی مردم، امکان اجراء شریعت در همان موضوع مورد منازعه را فراهم سازد. سوم: اما اگر، تعطیلی حکم شارع به گونه ای باشد که مقدمه تعطیلی سایر احکام بوده و مفاسد عظیمی لازم می آید، باید بر این اجراء شریعت پای فشرد و از آن کوتاه نیامد. و احتمال واهی «فروپاشی اجتماعی» در این نوع رابطه تنگاتنگ میان مردم و حاکمیت اسلامی، احتمالی ضئیله و حقیر خواهد بود که تأثیری در استنتاج نخواهد داشت. ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇
هدایت شده از الفقه و الاصول
ادامه از فرسته قبلی 👆👆👆 4⃣بلی، در یک صورت میتوان از فروپاشی نظم اجتماعی سخن گفت و آن هم زمانی است که، به مرور زمان غالب مطالبات مردم با حاکمیت اسلامی در تضاد قرار بگیرد. یعنی، همان مردمی که یک زمانی پایگاه شکل گیری حکومت اسلامی بودند، از اهداف و آرمانهای الهی و اسلامی رویگردان شوند که در این صورت، ادامه حکومت مبتلا به موانع ثبوتی و تکوینی میگردد. یعنی، اساساً حکومتی که جای پایی در درون اراده های عمومی نداشته باشد، متزلزل گردیده و فاقد قدرت و عاجز از اقامه دین و اداره حکومت میشود. و روشن است که در این صورت حکومت اسلامی نیز مجاز نخواهد بود با قهر و غلبه به حیات خود ادامه دهد. ◀️به نظر میرسد، برساختن «دوگانه‌های بی بنیاد» در بیان برخی اهل قلم و بیان، ریشه در «نارسی اندیشه سیاسی» ایشان دارد. و آنگونه که بحق و شایسته باشد، به مفهوم «حکومت اسلامی» راه نیافته و یا اینکه، در منازعات سیاسی امکان درک و فهم حقیقت را از دست داده اند. همچنانکه، در وضعیت کنونی جمهوری اسلامی نیز، عموم مردم خواهان اجراء اسلام بوده و احکام اسلامی را زمینه بخش تحقق عدل و قسط اجتماعی میدانند. و اگر تعارضاتی میان مردم با حاکمیت به وجودمی آید، در اعتراض به عدم اجراء عدالت اسلامی، وجود فساد اقتصادی و فرهنگی به دلیل تصمیمات لیبرال مسلک است. و اگر چنانچه، حاکمیت تلاش خود را وقف احیاء حقوق عامه نموده و حق مردم را از مسکن، اقتصاد و معیشت آنچنان که شایسته ایشان است به ایشان اعطاء نماید، هیچ گاه تعارضی به مانند «حجاب» به وجود نمی آید. و مردم فهیم مسلمان ایران نیز در «قانون حجاب» جانب حاکمیت را خواهند گرفت. و اتفاقاً نقطه تعارض و تضاد مردم ایران، با سیستم سرمایه داری و ظلم نهادینه شده در آن است نه با تصمیمات شرعی حکومت اسلامی، و باید تیغ تیز حمله را به سمت عقاید لیبرالی‌ای گرفت که جمهوری اسلامی را میتواند در برابر مردم قرار دهد، نه به جانب اجراء شریعت اسلام. https://eitaa.com/alfigh_alosul
❇️ تحریف دفاع مقدس در سینما!! 📝 نقد فیلم سینمایی آسمان غرب 🖋 حسین محمودزاده 🔸 برای تماشای فیلم «آسمان غرب» رفتیم؛ به قول بچه‌ها «فیلم جنگی هلیکوپتردار!». هم قبل از دیدن فیلم ذوق داشتند هم بعدش پسندیده بودند؛ به خاطر هیجان جنگ و پرواز و عشق ذاتی پسربچه‌ها به خلبانی. 🔺 البته نمایش صحنه‌هایی از جدی‌بودن درد و رنج جنگ، به وضوح تکان‌شان داده بود. چندبار اواسط فیلم از من پرسیدند آیا این‌ها واقعی بوده؟ می‌گفتم بله، جنگ همین‌طور بوده و عمو علی و عمو محمد هم در شرایط مشابهی شهید شدند. ‼️ هرچند فیلم، داستان خاصی نداشت. قصه فیلم روزهای اول جنگ، و چگونگی تمرد خلبانان نیروی هوایی ارتش از دستور بنی‌صدر بود؛ اما فاقد تعلیق، نه گره و نه شخصیت‌پردازی! درون‌مایه‌اش هم این بود که اگر نظام هم در کار نباشد، یا نظام هم به مردم خیانت کند، مردم و فرزندانشان در ارتش می‌توانند از کشور دفاع کنند. ❗️حضور امام خمینی هم در حد یک عکس کوچک به اندازه‌ی کف دست بود؛ که دوبار نشان داده شد. 🔻 سینماگر ایرانی (خوب‌هایشان) خجالت می‌کشد عناصر دینی و مذهبی را نشان بدهد. ظاهراً تکنیک شرمسارسازی از دین، با برچسب‌های تندروی یا هرچه دیگر که بوده، خوب جواب داده است. آوردن هر گونه نماد و اسم دینی، در اثر هنری «ذنب لا یغفر» است. حالا اثر هنری به کنار، اما تاریخ را که دیگر نمی‌شود عوض کرد! همه می‌دانیم که ادبیات حاکم بر رزمندگان چه بوده است (از وصیت‌نامه‌ها مشخص است: اسلام و کفر و امام و قرآن، پررنگی گفتمان دینی و اسلامی و ...) اما دریغ از یک کلمه در مورد اسلام در این فیلم!! به معنای واقعی کلمه «هیچ» ردپای مشخصی از دین و دیانت در دیالوگ‌ها و شعارها نیست. باید به زور گوش تیز کنی شاید چیزی بشنوی، مثلا یکجا موقع سقوط، در بین ده‌ها حرف بی‌ربط و عربده‌ی نامربوط، یک صدای مبهمی یک یا علی هم می‌گوید. همین نمایش تمام حضور اهل‌بیت علیهم‌السلام در دفاع مقدس ماست! ⛔️ دقیقا انگار کارگردان و نویسنده و عوامل فیلم از سر خجالت این شعارها را پنهان کردند! چیزهایی که می‌دانیم ستون گفتمان روحی و معنوی جنگ بودند. ولی در عوض به اغراق در ادبیات فعلی سیاسی پرداخته است (یعنی مردم خوبند و مسئولین بد هستند)؛ به شکلی غیرقابل باور، حرف‌ها و شعارهای روزهای اول جنگ را شبیه حرف‌ها و شعارهای انتخاباتی فعلی و کلیشه‌های رسانه‌ای امروزی در دوگانه‌سازی بین مردم و مسئولین به نمایش درآورده بود. ⁉️ چرا به دست خودمان جلوی چشم‌ خودمان تاریخ جنگ، تاریخ ایدئولوژیک جنگ، تحریف می‌شود و ما ساکتیم؟!! 📆 اردیبهشت ۱۴۰۳ @Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سرباز اسلام 🎥 خلبان شهید علی اکبر شیرودی ♨️ ستون گفتمان روحی و معنوی دفاع مقدس همین بیاناتی است که شهید علی اکبر شیرودی می‌گوید؛ اما در بازنمایی و روایت دفاع مقدس، گاهی این‌ها سانسور می‌شود!! 〰〰〰〰〰 📌 آگاهی بیشتر: ❇️ تحریف دفاع مقدس در سینما!! https://eitaa.com/Tanbiholomah/628 @Tanbiholomah
❇️ سلبریتی متشکریم 🖋 مرتضی صادقی 🔸 وقتی در موضوع الزامات حاکمیتی در بحث حجاب و عفاف، می‌گفتیم: «رواج جلوه‌های دور از حیا و عفت در جامعه، خواهی نخواهی اثر خودش را خواهد گذاشت و جلوگیری از آن ولو با اجرای قوانین الزام‌آور تأثیر مثبت خود را در جلوگیری از فروریختن سنگرهای حیا و عفت جامعه خواهد داشت»، عده‌ای با ژست روشنفکری ایراد می‌گرفتند که حجاب و عفاف مقوله صرفا فرهنگی است و قوانین الزام‌آور تأثیر مثبتی در آن ندارد و فقط باید روش‌هایی را دنبال کرد که با آگاهی‌دادن باعث تحول درونی و اخلاقی در شخص شود. ✅ اما حالا شاهد از غیب رسیده است! با جماعتی مواجه هستیم که قطعا از حیث آگاهی، آنچه لازم است بدانند را می‌دانند و سالهای طولانی تحت ضوابط صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه تولید کرده‌اند؛ اما به محض اینکه عرصه شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های نمایش خانگی - که ظاهرا خالی از قانون و ضابطه‌های لازم است- برایشان گشوده می‌شود مرزهای بی‌اخلاقی و بی‌حیایی را دوان دوان پشت سر می‌گذارند و این یعنی دسته‌ای از سلبریتی‌ها به دلائلی از جمله سبک زندگی، اطرافیان، نوع معاشرت و ... با وجود اینکه مدت‌ها تحت ضوابط صدا و سیما فعالیت کرده‌اند، اما عقاید دیگری دارند و شکل دیگری از زندگی را انتخاب کرده‌اند. حالا تصور کنید: ➖ آن آقای برنامه‌ساز کودک قرار بود از سی سال قبل با استانداردهایی که در شبکه نمایش خانگی مراعات می‌کند در صدا وسیما برای فرزندان ما برنامه تولید کند. ➖ یا مجری‌هایی که خارج از صدا و سیما در برنامه‌هایشان مکررا شگفتانه‌های تازه‌ای از شوخی‌های غیر اخلاقی برای مخاطب دارند، قرار بود از سالها قبل برای مخاطبان میلیونی صدا و سیما با تشخیص خود چنین برنامه‌هایی بسازند. ➖ یا کارگردانان و برنامه‌سازانی که امروز جلوه‌هایی از ارتباطات پشت صحنه بین زن و مردشان و شوخی‌ها و تکه‌پرانی‌های دور از نزاکتشان را جلوی دوربین آورده‌اند، قرار بود با استانداردهای برآمده از فرهنگ و فکر خودشان برنامه‌های تلوزیونی بسازند!! ♨️ شکی نیست اگر این اتفاقات و موارد مشابه آن قرار بود در فرض فقدان ضوابط الزام‌آور صدا و سیما از ابتدای انقلاب تا امروز در تلویزیون بیفتد، تأثیرات جبران‌ناپذیری بر فرهنگ عمومی و حیا و عفت جامعه می‌گذاشت و اوضاع به مراتب از اینکه هست بدتر می‌بود. 🔺 لذا گرچه ظاهرا مسؤولین نسبت به کنترل فضای مجازی و شبکه‌های نمایش خانگی در خواب عمیقی فرو رفته‌اند، اما به هر حال آنچه این دسته از سلبریتی‌ها از خود بروز داده‌اند شاهد صدقی بر مدعای اول است و نشان داده که وجود قوانین و ضوابط الزام‌آور در کنار کارهای فرهنگی و آگاهی‌بخش دربخشهای مختلف جامعه ضرورت دارد. 🔻 به همین خاطر باید گفت: سلبریتی متشکریم. @Tanbiholomah