تنبیه الأمة
🔰مجموعه انصار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار میکند: اولین دوره #آموزش امتداد ابراهیم 🔻ب
‼️ بزرگوارانی که قصد شرکت در دوره به صورت مجازی و برخط دارند عضو کانال زیر شوند.
به هنگام شروع جلسه پخش زنده هم شروع خواهد شد:
https://eitaa.com/melat_motalebegar
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 رقیب انتخاباتی که شیطان اکبر نیست
🎥 امام خامنهای
🔸 بعضیها رقیب انتخاباتی خودشان را #شیطان_اكبر به حساب میآورند! شیطان اكبر آمریكاست، شیطان اكبر صهیونیسم است؛ رقیب جناحی كه شیطان اكبر نیست، رقیب انتخاباتی كه شیطان اكبر نیست.
♨️ خط درگیری را با دشمن مشخص كنیم [نه با رقیب انتخاباتی].
📌 مناهج:
بیاخلاقی، لجنپراکنی، تخریب رقیب انتخاباتی از سوی همه طیفها ناپسند و مذموم است و از افرادی که خود را در دایره حزبالله و انقلاب میدانند ناپسندتر و مذمومتر است.
اگر مطیع رهبری هستیم، اگر دلدادهی مرام اخلاقی #شهید_جمهور هستیم، #اخلاق باید خط قرمز ما باشد.
علیالخصوص طلاب و آحاد روحانیت باید بیش از همگان در رعایت اخلاق و همچنین سفارش دیگران به رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی پیشتاز باشند.
🗂 #تبلیغ_سیاسی
#اخلاق_انتخاباتی
#خط_تبیین
📲 نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
هدایت شده از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
🗂 بسته محتوایی انتخاباتی کانال دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
📝خدمات و دستاوردهای دولت مردمی
📘کتابچه رییس جمهوری تراز انقلاب
📘دولت مردمی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی
📘 نمایشگاه روایت پیشرفت / ثمرات تلاش های دو ساله دولت مردمی در آینه آمار و نمودار
📘اخبار خوب و امید بخش
📘عبور از بحران بی دولتی
📘مقایسه عملکرد اقتصادی دولت های 11 و 12
📘بررسی تحلیلی عملکرد و اقدامات نظام
📘فایل های نمایشگاهی روایت پیشرفت
📘چشم انداز 3 ساله اقتصاد ایران
📝پاسخ به شبهات
📘 شبهات انتخابات
📘شبهات پر تکرار
📘یک ون شبهه
📘پاسخ به شبهات اقتصادی
📘پاسخ های آسان به سوالات سخت
📝روش های بالابردن مشارکت مردم در انتخابات
📘 ایده ها و قالب های انتخاباتی
📘 منبرکهای انتخاباتی
📘بسته انتخاباتی پاس گل
📘متغیر های تاثیر گذار بر انتخابات
📘محتوای کاربردی نقاشی پیشرفت برای کودکان
📘روش های کنشگری بانوان در انتخابات
📝اخلاق و ملاک های انتخاباتی
📘اخلاق اسلامی انتخابات
📘 منشور اخلاقی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران
📘به کدام کاندیدا رأی بدهیم؟
📘انتخابات عرصه وعده ها یا ارزش ها؟
📝احکام انتخابات
📘شرکت در انتخابات واجب عینی است
📘حکم خرید رأی
📘انتخابات و رأی سفید
📘مساله تجسس در انتخابات
📘انتخابات و مساله امر به معروف
✅دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزههای علمیه 👇
https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 نکات دقیق و مهم آیتالله میرباقری
✅ بایستههای رقابت درونگفتمانیِ جبهۀ انقلاب
ما باید رقابت درونگفتمانیِ جبهۀ انقلاب را بپذیریم؛ منتها اولاً این رقابت باید کاملاً اخلاقی و همافزا باشد و زمینه را بهنفع رقبای بیرونی تغییر ندهد؛ ثانیاً در جهت افزایش ظرفیت انسانی انقلاب، گفتوگوی فعّال (نه انفعالی) با جریانهای رقیب را فراموش نکنیم، هم با بدنه عمومی و هم با لایۀ نخبگانی آنها.
همۀ کاندیداهای انقلابی، در دورههای قبلی نشان دادند که بهنفع آرمانها حاضر به فداکاری و ائتلاف سیاسی هستند.
اما باید توجه کرد که ائتلاف سیاسی، با وجود بداخلاقیهایی که ظرفیتهای جبهۀ انقلاب را فرسایش میدهد، ممکن نیست. با این چالشها، اگر هم در پایان به وحدت برسیم، وحدت سیاسیِ پایدار نخواهد بود.
@Tanbiholomah
هدایت شده از دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه
همایش تخصصی امتداد ابراهیم
اجتماع بزرگ حوزویان و فعالین فرهنگی اجتماعی استان قم
موضوع: تبیین راهکارهای افزایش مشارکت و بررسی آخرین اخبار و نظر سنجی ها
زمان: شنبه ۲ تیر ساعت ۱۶:۳۰
مکان: سالن اجتماعات دارالشفا
با ارائه:
دکتر محسنی مدیر مرکز افکارسنجی دانشگاه تهران
✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزههای علمیه 👇
https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 قرارداد عوامانه یا برداشت عالمانه؟!
🖌 محمد مصطفی زاده
چند روز قبل، آقای دکتر ظریف در ضمن گفتگوهای انتخاباتی به آیاتی از قرآن کریم تمسک و بر اساس آن ادعا کردند که طبق نظر قرآن کریم، حتی اگر دشمنان ما مکررا هم نقض عهد کردند ولی باز از ما تقاضای توافق جدیدی کردند ما باید آن را بپذیریم و با توکل بر خدا، چشم بر بدعهدی گذشته آنها بپوشیم و دوباره توافق کنیم. (پیشینه این استدلال در سخنان آقای حسن روحانی نیز می باشد)
برای بررسی این نظریه، باید مجموعه آیات قرآن خصوصا آنجاها که خدای متعال در مقام بیان ضابط کلی است را مد نظر قرار داد.
الف) در آیه 12 و 13 توبه می خوانیم: وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ (12) أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَ تَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (13)
علامه طباطبایی در ذیل این آیه می فرماید: « منظور در آيه مورد بحث قومی است كه با زمامدار مسلمانان عهدى داشته و آن را شكستهاند، و خداوند پیمانهایشان را لغو دانسته و دستور مىدهد كه با آنان كارزار كنيد .»
می بینید تعلیلی که خدای متعال برای مقابله با این کفار ذکر می کند، بدعهد بودن و بی وفایی به تعهداتشان است. (انهم لا ایمان لهم)
ب) در ذیل آیه 8 توبه ( كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فيكُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى قُلُوبُهُمْ وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُون) نیز ایشان می فرماید: «معناى آيه شريفه چنين است: چگونه مشركين در نزد خدا و رسول عهدى دارند و حال آنكه اگر بر شما دست يابند در باره شما عهد و قرابت را رعایت نخواهند كرد، امروز شما را با چرب زبانى راضى مىكنند ليكن دلهايشان به گفتههايشان ايمان نداشته و بيشترشان فاسقند .»
یعنی باز بدعهد و پیمان شکن بودنشان را دلیل مقابله با ایشان شمرده است و باز در آیه 10 خدای متعال تاکید می کند که لا يَرْقُبُونَ في مُؤْمِنٍ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ.
آیت الله جوادی آملی می فرماید: «در بخشی از آیات قرآن دارد بالأخره بعضی ها كافر هستند ولی با شما كاری ندارند شما هم با آنها كاری نداشته باشید، با این كفار می توانید زندگی مسالمت آمیز داشته باشید. این مربوط به کفار است؛ اما مستكبر، غیر از كافر است؛ فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ﴾ برای اینكه ﴿إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾ نه «لا اِیمان لهم» یعنی نه چون ایمان ندارند و كافر هستند با آنها بجنگید چون خیلی ها ایمان ندارند و كافرند ولی می شود با آنها زندگی كرد و كنار آمد؛ اما كسی كه اَیمان ندارد _ «اَیمان» جمع «یمین» است _ یعنی قطعنامه, سوگند, توافق, موافقت نامه، هیچ چیزی را به رسمیت نمی شناسد، خب شما با چنین آدمی چگونه می توانید زندگی كنید؟! فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾؛ اینها قطعنامه شان, توافقشان, امضایشان را به رسمیت نمی شناسند، اینها ﴿لاَیرْقُبُونَ فِی مُؤْمِنٍ إِلّاً وَلاَ ذِمَّةً﴾، خب چگونه می توانید با اینها زندگی كنید؟! امروز امضا میكنند فردا انكار می كنند, امروز توافق میكنند فردا انكار می كنند! برهان قرآن كریم این است كه "لا اَیمان لهم".»
آیاتی با این مضمون که در بیان قاعده کلی رفتار با عهدشکنان هست خط مشی اصلی قرآن کریم را در برابر اینان روشن می کند. علاوه بر اینکه این مسئله یک مسئله عقلایی روشنیست که وقتی با دشمن و حتی رقیب قراردادی میبندیم باید سابقه پایبندی به تعهداتش را دیده و ضمانت های لازم را گرفته و ساده اندیش نباشیم.
❇️ پس از این مقدمه آیات محل استشهاد برگردیم:
ادامه👇👇👇
@Tanbiholomah
👆👆👆ادامه
آیات 55 تا 62 انفال دال بر این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با گروهی از کفار چند مرتبه عهد بستند ولی اینها عهد را شکستند. خداوند متعال دستور میدهد که دیگر به ایشان مهلت نده و به گونه ای دمار از روزگارشان در بیاور که درس عبرتی برای افراد پشت جبهه شان شود. و اگر ترس این را داری که گروهی عهدشکنی کند (یعنی نشانه های عهدشکنیشان روشن شده است) توافق را به سوی او پرتاب کن و مثل خودشان با آنها رفتار کن! مبادا کفار گمان کنند که با این خیانتها از دست ما فرار کرده اند! آنها حریف ما نیستند. شما هم هرگونه که می توانید نیروی خود را برای ترساندن دشمنان آماده کنید. و اگر کافران مایل به تسلیم (یا صلح) بودند تو هم بپذیر و بر خدا توکل کن. اگر بخواهند به تو نیرنگ بزنند با نگران نباش چرا که خداوند برای تو کافی است.
همانطور که از این آیات روشن می شود خدای متعال در برابر عهد شکنان و حتی کسانی که نشانه های عهد شکنی شان روشن شده است بسیار با شدت برخورد می کند. به بیان مرحوم علامه طباطبایی آیات کریمه دو قانون الهی را در برابر عهدشکنان متذکر می شود:
1. اگر عهدشکنی کردند بر حاکم اسلامی لازم است بر ایشان سخت بگیرد
2. اگر به گونه ای رفتار میکنند که خوف عهد شکنیشان میرود نیز مثل خود آنها رفتار کرده و پیمان را به خودشان پرتاب کند.
⁉️ حال آیا معقول است که خدای متعال بفرماید اگر گروهی که با شما عهد بسته اند ولی ترس از عهدشکنی شان داری به واسطه شواهد و قرائن رفتارهایشان، عهدشان را ملغی کن ولی باز اگر گفتند می خواهیم عهدی ببندیم بپذیر! واضح است که به قرینه آیات بالا مراد این است که اگر گونه ای ابراز علاقه به صلح کردند که دیگر خوف از عهد شکنیشان نیست از آنها بپذیر نه در هر شرایطی! بلکه اساسا به احتمال قوی (همانطور که برخی مفسران هم گفته اند) مراد از سلم تسلیم شدن در برابر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می باشد نه صرف معاهده.
همچنین در ابتدای آیات که می فرماید تو با اینها عهد بستی ولی هر بار عهد شکنی کردند قطعا به معنای این نیست که پیامبر اکرم دقتهای عاقلانه در اطمینان به دشمن را نداشته اند و راحت به حرف آنها اعتماد کردند بلکه به اصطلاح طلبگی موضوع آیات قضیه خارجیه است و ناظر به اتفاقی است که در آن پیامبر اکرم چند مرتبه با گروهی عهدی بستند (که آیه در مقام بیان آن و شرایطش و کیفیت آن و اینکه پیامبر در مقابل آنها چه تضمینی گرفتند و چه شرایطی بر معاهده حاکم بوده است نیست) ولی آنها عهدشکنی کردند.
✅ خلاصه اینکه از مجموع آیات به وضوح استفاده می شود که نباید به گونه ای با دشمن قرارداد بست که او بی دردسر و به راحتی عهد شکنی کرده و به ریش مسلمانها بخندد بلکه حتی اگر نشانه های بد عهدی آنها روشن شد باید با شدت مقابله به مثل نمود.
بله اگر گروهی که برنامه ظلم و تعدی به شما ندارند برقراری روابط عادلانه با آنها ایرادی ندارد (لا ینهاکم الله ) و ایشان هم تا زمانی که بر عهد خود استوار ماندند ما نیز موظف به حفظ پیمانیم (فمااستقاموا لهم فاستقیموا لکم) اما این به معنای انعقاد قراردادهای ضعیفی که دشمن بدون هزینه بتواند آن را نقض کند یا بستن دوباره قرارداد با همان دشمن وقتی که هنوز نشانه های بد عهدی در او باقی است نمی باشد.
⚠️ در آخر توصیه ای به آقای دکتر ظریف دارم.
پیشنهاد میکنم اینجور مسائل که نیاز به تخصص در آیات مختلف قرآن دارد را از اهلش که تخصص لازم دارند بگیرند و الا به خطا و گمراهی میفتند.
توصیه میکنم این نکات مفسر عالی قدر آیت الله جوادی آملی دام ظله را همیشه آویزه گوش داشته باشند:
1⃣ «مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بینالمللی میخواهد، باید طرزی توافقها را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند، اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد عوامانه نوشته شده است!»
2⃣« وقتی باطرف امریکایی دست می دهید،بعدش انگشتان خودرا بشمارید که کم نشده باشد! این را از سر شوخی نگفتم بلکه کاملا جدی بود.»
3⃣«به آنها گفتم اینها به هیچ وجه قابل اعتمادنیستند، ما در کودتای ۲۸مرداد آمریکاییها را دیدیم. سه سال قبل هم گفتیم که دیاثت سیاسی هم وجود دارد مواظب باشید. قبل از اینکه دیگران بگویند برجام خطر دارد ما به اینها گفتیم.»
@Tanbiholomah
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ همین که رأی بدیم تکلیفمون رو ادا کردیم؟!
🖊 آیت الله حائری شیرازی(ره)
#انتخابات
#معاشرین
📲 به طلبه مدیا بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/657522961Cbd43c59a42
❇️ درس و بحث را رها کنید و تبلیغ کنید!
امام خمینی رحمة الله علیه:
🔹 ما اگر چنانچه یک رئیس جمهور داشته باشیم که ناباب از کار در بیاید همه چیز ها از بین می رود!
در اين ايّام، كه اعلان می كنند، مسأله انتخاب رئيس جمهور [را]، آن اشخاصی که در حوزه ها هستند باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و آن جاهای دور افتاده و کمک کنند.
و اگر نکنند فردا مسئولند پیش خدا و اگر مسامحه کنند فردا مسئولند پیش خدا!
اگر شما نکنید آنها که بر ضد شما هستند می کنند این کار را، تبلیغ می کنند!
یک نفر که وارد بشود و در رأس امور واقع بشود و خدای نخواسته فاسد از کار درآید یک کشور را به فساد می کشاند!
صحیفه نور ج ۱۵ ص.۵۹
@Tanbiholomah
هدایت شده از ملتِ مطالبهگر
🎯 بسته جامع انتخاباتی امتداد ابراهیم (آموزش کنشگری انتخاباتی)
فیلم کوتاه توضیح کل بسته
شبکه معاشرین؛
📼 صوت آموزشی شبکه معاشرین
🎥 موشن گرافی شبکه معاشرین
🗞 گفتگوی ساندویچی (محتوا برای ارتباط با معاشرین)
آیدی پشتیبان شبکه معاشرین
@Morteza_abo_fatemeh
تاکسی رانها؛
🎥 فیلم توضیح کار تاکسی عسلی
🗞 گفتگوی ساندویچی (محتوا برای راننده تاکسی)
آیدی مسئول کار تاکسی ها
@Mhmdi2
بسته محتوایی؛
📚 منبرک
🗞 گفتگوی ساندویچی برای شبکه معاشرین و طرح تاکسی
🎞 لینک دانلود بسته چند رسانه
کانال امتداد ابراهیم (کانال جامع محتوای فضای مجازی)
آیدی مسئول محتوایی (به جهت پشتیبانی و پاسخ به سوالات و شبهات)
@salavat1369
فضای مجازی؛
لینک آدرس آموزش های فضای مجازی (آپارات، روبیکا، اینستاگرام) و آدرس گروه های عملیات مجازی
آیدی مسئول مجازی
@ostadayoobisupport
آیدی مسئول اعزام مبلغ
@Jahmadii
آیدی مدیر ستاد انتخاباتی امتداد ابراهیم
@Morteza_abo_fatemeh
#ملت_مطالبه_گر| عضو شوید👇
https://eitaa.com/melat_motalebegar