⁉️چرا اینقدر برای اربعین هزینه میکنند؟
🔹یکی از سوالات پرتکرار این روزها، درباره «هزینههای جمهوری اسلامی ایران برای پیادهروی اربعین» است. چرا در شرایط اقتصادی فعلی به جای رفع مشکلات مردم، چنین هزینههایی انجام میشود؟
اگر منصفانه به این قضیه نگاه کنیم:
1⃣ هزینههای دولت برای اربعین مربوط به داخل ایران است و بخش زیادی از آن، صرف احداث یا تقویت زیرساختها میشود. دولت وظیفه دارد زیرساختهای کشور را بهینه کند و چه فرصتی بهتر از اربعین که به این مناسبت، استانهای محروم غرب کشور، از راه، امکانات حمل و نقل و رفاهی مناسب برخوردار شوند. در شرایط عادی این استانها کمتر مورد توجهند، بنابراین سفر اربعین، فرصت خدمت دولت به این استانها را فراهم میکند و نه تنها هزینه نیست که نوعی سرمایهگذاری است.
2⃣ وزارت گردشگری وظیفه دارد مردم را به سفر به نقاط مختلف کشور تشویق کند تا کسب و کار مردم از راه توسعه گردشگری، رونق بگیرد. حتی برای این هدف، هزینههای سنگینی همچون احداث دریاچههای مصنوعی صورت میگیرد. اما در سفر اربعین دولت با کمترین هزینه، این هدف را محقق میکند.
3⃣بخش زیادی از هزینههای سفر اربعین، مردمی است و دولت حتی در ایجاد زیرساختها هم کمتر از مردم و کمکهای مردمی مشارکت دارد. مردم با عشق و علاقه در این راه هزینه میکنند.
4⃣ هزینههای کم دولت در سفر اربعین برای همه است و فقط برای مسافران اربعین نیست. بسیاری از مردم از این مسیرها استفاده میکنند و از امکانات بین راهی بهره میبرند، بدون اینکه بخواهند به سفر اربعین بروند.
5⃣وقتی دولت برای یک برنامه هزینه میکند، طبیعی است که عدهای از این هزینه استفاده کنند و عدهای استفاده نکنند. اما راه برای استفاده همگانی از امکانات اربعین باز است و به بخش خاصی از جامعه اختصاص ندارد. همانطور که وقتی دولت سینما یا سالن تئاتر میسازد، برای همه میسازد ولی ممکن است عدهای از آن استفاده نکنند. عدم استفاده عدهای از این امکان، دلیل نمیشود چنین فرصتی برای بقیه فراهم نشود.
6⃣هزینه دولت برای سفرهای مشابه که جنبه تفریحی دارد و هیچ نقشی در فرهنگسازی و هویتسازی شهروندان ندارد، به مراتب بیشتر از سفر اربعین است. برای نمونه، کافی است تسهیلات سفرهای تفریحی به کشورهای دیگر و ارزهای مسافرتی که به این سفرها داده میشود را با تسهیلات سفر اربعین مقایسه کنیم. موضوع، روشنتر از آن است که پنهان بماند.
7⃣کشورهای دنیا به دنبال رشد و تقویت بنیانهای اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی خود هستند و این را از وظایف حکومت خود میدانند. ایران هم به عنوان یک کشور مسلمان شیعی، همین رویه عاقلانه را پیش گرفته و با فراهم کردن سفر اربعین، به تقویت فرهنگ دینی خود میپردازد. چه فرصتی بهتر و والاتر از زیارت امام حسین علیهالسلام و پیادهروی اربعین که مدرسه خودسازی و مایهی شادابی، نشاط و سلامتی جسم و جان است و باعث انسجام ملی و اتحاد بینالمللی میشود.
#گروهتبلیغیآفاق
#اربعین
#پیادهروی
#کربلا
https://eitaa.com/Tanbiholomah
❇️علمای مجاهد
📆به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی(رضوان الله علیه)
1⃣وجههای بین رؤسای ادارات و فرماندهان و مأموران کسب نموده است.
آیتالله مدنی ضمن ابلاغ پیام و بیانات امامخمینی به مردم سعی میکرد با روشهای مسالمت آمیز، مأموران شهربانی و انتظامی را به همکاری و همراهی با انقلاب و مردم وادار کند. رئیس سازمان اطلاعات و امنیت همدان به رئیس شهربانی این شهر در این باره چنین هشدار داد: «باتوجه به اینکه یاد شده ] آیتالله مدنی[ از بدو ورود، ظاهراً اهالی را دعوت به آرامش نموده و حتی از ایذا و آزار مأموران انتظامی توسط اهالی جلوگیری به عمل آورده است و از این رو، وجههای بین رؤسای ادارات و فرماندهان و مأموران کسب نموده که امکان دارد این عمل به منظور گمراه کردن نیروی انتظامی منطقه باشد تا در فرصت مناسب ضربه غیرقابل جبرانی به مأموران وارد آورد».
2⃣گرفتن اماننامه از آیت الله
جایگاه و مقبولیت آیتالله مدنی در میان دولتمردان وقت به حدی رسیده بود که وقتی بعضی از آنها که تهدید میشدند؛ به محضر آیتالله مدنی میرسیدند و از وی امان نامه میخواستند. حسین همدانی ـ از مبارزان و یاران آیتالله مدنی ـ در این زمینه میگوید: «یک پلیسی بود که خیلی بد عمل میکرد. شب، «گروه حدید» یک نامهای، انداخته بود در منزلش از زیر در؛ به محض اینکه دیده بود گروه حدید وی را تهدید کرده، آمده بود مسجد جامع... نماز اول آیتالله مدنی در مسجد جامع که تمام شد. آیتالله مدنی داشت صحبت میکرد. آن پلیس پای منبر نشسته بود و دائم میگفت با حاج آقا کار دارم. حالا اینجا آقا داشت صحبت میکرد. آقای مدنی گفت: «چه میگویی... » بعد آن وقت، بیخ گوشش صحبت کرد و یک نامهای هم به او داد. آقای مدنی بالای منبر نامه را خواند و دید که میگوید که من را تهدید کردهاند بکشند من زن دارم، بچه دارم، من آقا اصلاً دیگر کار ندارم؛ اگر هم به من مأموریت بدهند انجام نمیدهم. شما هم امان نامه به من بده. آقای مدنی بالای منبر گفت: «آقا ایشان توبه کرده، کسی با او کاری نداشته باشد».
3⃣فعلاً کلیه امور شهر، زیر نظر آیت الله انجام میشود.
این اقدام، ساواک همدان را وادار کرد تا با ارسال گزارش، ضمن برشمردن نمونههایی از این ادای احترام مقامات دولتی به آیتالله مدنی ،خطرات این اقدامات را گوشزد کند، در این گزارش آمده بود: «شیخ اسدالله مدنی، فعلاً کلیه امور شهر، زیر نظر وی انجام میشود و شهربانی تحت نظر او است و رابط بین آنها سروان نیکو سخن میباشد که کلیه گزارشات توسط وی به شیخ مدنی داده میشود. اخیراً، رئیس شهربانی به تهران احضار [شد] که مدنی به رابط شهربانی اظهار میدارد چرا رئیس شهربانی نهاوند به تهران اعزام شده بایستی به ما تحویل [داده] تا او را مجازات و عقدههای مردم خالی میشد. حال با رفتن رئیس شهربانی مردم چگونه عقدههای خود را خالی کنند که در پاسخ سروان نیکو سخن مرتباً، بله قربان گفته و اظهار میدارد من بعد همین کار را خواهم کرد جناب مدنی...
همچنین فرمانده پادگان هم تلفناً، همبستگی خود را اعلام و اظهار بندگی نمود که مراتب، قبلاً به عرض رسیده است فرماندار و تمام مدیران کل ادارات به منزل مدنی رفته، ضمن اعلام همبستگی روش کار خود را از وی سؤال نمودهاند بازاریان و سایر طبقات مختلف مردم هم به همین منوال. ضمناً، شیخ مدنی در مدت کوتاهی که به همدان وارد شده، در تمام سخنرانیهای خود مردم را به آرامش دعوت و از تهمت زدن و کشتن و آتش زدن منع نموده است...
ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇
ادامه از فرسته قبل👆👆👆
4⃣کنترل مواد سوختی، زیر نظر آیت الله
آیتالله مدنی علاوه بر کنترل و تسلط بر ادارهها و شهربانی سعی کرد که مسائل مادی و رفاهی مردم شهر همدان را نیز به گونهای نظم دهد و مانع از هرگونه اجحاف و فشار بر مردم شود. یکی از مشکلات مردم همدان در آن زمان، کمبود مواد سوختی بود. با توجه به اعتصاب کارگران شرکت نفت و سرمای شدید این شهر، رفع این معضل از اهمیت خاصی برخوردار بود. در همین زمینه حجت الاسلام غلامحسن بهرامی ـ سخنگوی جامعه روحانیت همدان ـ اعلام کرد: «جامعه روحانیت همدان، کنترل مواد سوختی این شهر را در دست گرفته است».
برای توزیع مواد سوختی میان خانوادههای همدانی کمیتهای زیر نظر آیتالله مدنی و عالمی دامغانی تشکیل شد. این کمیته به هر خانواد ۱۰ کوپن ۲۰ لیتری نفت میداد که با ارائه آن، نفت دریافت میکردند. کوپنها برای مصرف یک ماه هر خانواده بود که هزینه تهیه آن را کمیته مذکور پرداخت میکرد؛ ولی پول نفت را مردم به فروشنده میدادند.
5⃣نشست قصابان و سهامداران شهر با آیت الله
درباره قیمت گوشت و نان نیز تدابیری اتخاذ شد و کمکهای دارویی و مالی نیز در اختیار نیازمندان قرار گرفت. حتی به شهرهای دیگر نیز کمکهایی شد. روزنامه «آیندگان» در این باره نوشت: «قیمت گوشت در همدان از کیلویی ۳۸۰ ریال به ۲۵۰ ریال کاهش یافت و برای پایین آوردن قیمت گوشت گاو نیز بررسیهایی صورت گرفت. کاهش قیمت گوشت در همدان به دنبال نشستی که قصابان و سهامداران این شهر با آیتالله مدنی داشتند اعلام شد. همچنین با تشویق جامعه روحانیت همدان مبنی بر اینکه فروشندگان به سود کمتر قانع باشند، نرخ نان خانگی که از سوی روستائیان در شهر عرضه میشود از ۴۵ ریال به ۳۰ ریال کاهش یافت و میزان پخت آن نیز افزایش داده شد. از سوی جامعه روحانیت همدان همچنین کمکهای دارویی، پزشکی، که درباره نیاز درمان و آمبولانس و آذوقه و نیز کمکهای نقدی برای مردم نهاوند ارسال و همچنین کمکهای دارویی و مالی نیز به قزوین اهدا گردید».
6⃣کمکهای مردمی
از سوی مردم، کمک نقدی و غیرنقدی زیادی در اختیار آیتالله مدنی قرار میگرفت تا به نیازمندان رسانده شود؛ چنانچه محمدحسین واعظ ـ ساکن روستای علی آباد ـ یک وانت نان و مبلغ ۱۶۰۰ تومان پول که جمع آوری شده بود را در اختیار آیتالله مدنی قرار داد. از سوی دیگر، آیتالله مدنی برای جلوگیری از هر گونه اختلاس و اخاذی اعلام نمود که مردم مواظب باشند و فقط به افراد تعیین شده از سوی جامعه روحانیت همدان، اعانه و کمک پرداخت نمایند. او همچنین از صاحبخانهها خواست که با مستأجران همکاری کرده، از نظر مالی آنان را تحت فشار قرار ندهند؛ چرا که بازار در حال تعطیلی بود و کارمندان نیز در اعتصاب به سر میبردند و آنان درآمدی نداشتند. بدین ترتیب، کنترل شهر در اختیار آیتالله مدنی و انقلابیون قرار گرفت و مردم نیز در این زمینه نهایت همکاری را داشتند.
🌐منبع: https://psri.ir/?id=i2j11k6a
#علمای_مجاهد
#شهید_مدنی
https://eitaa.com/Tanbiholomah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ عمق تحول فقهی سیاسی امام خمینی در نجف مطرح شد
🎥 مرحوم آیت الله شاهرودی قدس سره
✅ شهید صدر از مفاد درس امام خمینی -قدس سره- به وجد آمد و فرمود: اولین بار است یک مرجع تقلید مباحث ولایت فقیه را مطرح میکند و تحول بزرگی است در حرکت تاریخ فقه ما.
✅ شهید صدر شاگردان خود را ملزم کرد بر یادگیری مفاد دروس ولایت فقیه امام خمینی قدس سره.
#ولایت_فقیه
#امام_خمینی
#شهید_صدر
@Tanbiholomah
❇️ عدم انحصار «استناد به معصوم» در روایات
📝در نقد بیان آقای تبریزیان
🖋سید حسن روحبخش
🔹آقای تبریزیان، اخیرا چنین گفته است:
«علماء به رای خودشان و نه روایات عمل میکنند، مثلا میگویند خمس را باید به فقیه داد، ولی هیچ روایتی ندارند، و یا هیچ روایت معتبری دال بر تقلید وجود ندارد، و نیت در وضوء مخالف قرآن است، قرآن میگوید نیت در وضوء معتبر نیست و هیچ روایتی دال بر اعتبار نیت در وضوء ویا نماز ویا روزه نداریم، اینها فتاوای به رای فتوای بدون علم است، فتوای با قیاس منطقی است، این فتوا با پیروی از ابو حنیفه است»
🔹نقد
1⃣اینکه ایشان اصرار دارد هر فتوایی بایستی مستند به نص روایی باشد، صحیح نیست؛ زیرا اگر چه هیچ شکی نیست که استناد هر فتوایی به دین بایستی در قالب استناد به معصوم باشد، ولی استناد به معصوم منحصر در گفتههای او نیست، (بلکه چه بسا سکوت شخص از فریادش رساتر باشد) مثلا اگر شاگردان این شخص در حضورش کاری را با انتساب به او انجام دهند و او آنها را از این کار نهی نکند قهرا معلوم میشود که کار این شاگردان مورد رضایت ایشان بوده است، و گر نه آنها را از این کار نهی میکرد. و اما حجیت استناد به معصوم بدون روایت، به جهت علم به رای و نظر معصوم (علیه السلام) است که با وجود امکان ردع، ردعی نفرمود و قهرا راضی به افعال پیروان خویش بوده است، و دیگر فتوای در این موارد فتوای به رای معصوم خواهد بود و نه فتوای به رای شخص مفتی.
2⃣مثال لزوم نیت قربت در وضوء داخل در این موضوع میتواند قرار بگیرد، که متشرعین هیچگاه وضوء به قصد خنک شدن را کافی نمیدانستند، و وضوء را به قصد قربت میگرفتند، یعنی قصد قربت را به نحو لزومی، به شارع منتسب میکردند که او چنین میخواهد، و قهرا این ارتکاز متشرعه ناشی از رای وفرمان معصوم (علیه السلام) بوده است.
پس این عمل چون در دائره اعمال شرعیه بوده است، مستند مشروع بودنش فراتر از تقریر قرار دارد، و بایستی خود شارع فرمان به چنین کاری داده باشد، و گر نه ردع از این سیره ها مانع از استمرار آن میگشت، مخصوصا که اگر قصد قربت لازم نبود، اصرار متشرعه بر این مطلب داخل در تشریع محرم قرار میگرفت.
3⃣و مثال رجوع به فقیه نیز همین گونه است، زیرا دسترسی به معصوم علیه السلام در همه مکانها وزمانها فراهم نبوده، وسیره شیعیان بر رجوع به فقهاء اصحاب اهل بیت علیهم السلام بوده است، وهیچ ردعی از این سیره نشده وبلکه از آیات وروایات فراوانی میتواند رضایت شارع را به این سیره کشف نمود.
4⃣و مثال وجوب اعطاء خمس به فقیه جامع الشرائط، با توجه به اینکه خمس ملک امام علیه السلام میباشد، داخل در دلیل حرمت تصرف در مال غیر بدون احراز اذن ویا طیب او میباشد که دارای ادله عقلی ونقلی است، مثل روایت «لَا يَحِلُّ دَمُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ وَ لَا مَالُهُ إِلَّا بِطِيبَةِ نَفْسِه» و قدر متیقن از طیب نفس امام زمان علیه السلام مصرف آن در مواردی است که مورد رضایت حضرتش با اذن از مرجع تقلید میباشد.
5⃣و اما مثال ولایت فقیه که به نظر فقهاء بزرگی مثل صاحب جواهر دارای مستند قرآنی نظیر آیه «اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم» میباشد، و البته روایات معتبر دیگری هم از نظر بسیاری از فقهاء مستند این مطلب میباشد، مضافا به ادله عقلی و نقلی دیگر.
و البته اشکالات فراوان دیگری هم به این چند خط مطلب ایشان وارد است، که از آن صرف نظر میکنیم.
https://eitaa.com/Tanbiholomah
⛔️ دعوت به هلاکت، ضلالت، ظلمت
🖋علی اشراقی
🔹یکی از زیارات مخصوصه حضرت رسول (صلی الله علیه و آله)، زیارت ایشان از راه دور است که در الإقبال سید بن طاووس و المزار شهید اول نقل شده است. در فرازی از این زیارت، عبارتی درباره رسول گرامی اسلام وارد گردیده که توصیفی متفاوت از رسالت ایشان بیان میکند:
«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي اسْتَنْقَذَنَا بِكَ مِنَ الْهَلَكَةِ وَ هَدَانَا بِكَ مِنَ الضَّلَالَةِ وَ نَوَّرَنَا بِكَ مِنَ الظلمات»
سپاس خدای را که ما را به سبب رسول مکرم اسلام از هلاکت رهانید، از ضلالت خلاصی بخشید و از ظلمات و تاریکیها به نورانیت رهنمون گردید.
1⃣اگر مسلمانان با اتصال به رسول خاتم، از هلاکت و ضلالت رهانیده شده، از ظلمات به نور هدایت شدهاند، یعنی، هر آنچه بیرون از دایره اسلام است؛ هلاکت، ضلالت و ظلمات است. این سخن بدان معناست که، نه تنها نسخهای رهابخش بیرون از جهان رسول الله وجود ندارد، بلکه تمام آنچه که در بیرون از این جهان است، هلاکت، ضلالت و ظلمات است.
2⃣هر اندیشه و تئوری که انسان مسلمان را به بیرون از زیست اسلامیاش فرامیخواند، برای او راهی غیر از راه اسلام میداند، طرحی دیگر از طرح نبی خاتم برای او در میاندازد، چیزی نیست جز؛ هلاکت، ضلالت و ظلمات. و بالوضوح و العیان میبینیم که امروز، این سهگانه در غرب مدرن تجمیع شده است. انسان غربی، راه گم کرده، از نور فاصله گرفته و هلاک گردیده است. و همین غرب، جهان اسلام را به آنسوی فرامیخواند، به اتوپیایی (آرمانشهری) که در باطن آن سهگانه هلاکت، ضلالت و ظلمات نهفته است.
3⃣و علوم انسانی مدرن وظیفه تئوریسازی برای این دعوت را به عهده دارد. موظف است، انسان مسلمان را از رسول الله جدا نماید تا او را در گرداب هلاکت، ضلالت و ظلمات دفن نماید، همانطور که در آیه شریفه آمده است:
«وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي»
⬅️و حالا مسئولیتی دارد انسان مسلمان در برابر انسان مظلوم آسیب دیده مدرنیته، که دستش را بگیرد و با حقیقت اسلام آشنایش کند، راه نجاتش را نشان دهد و دنیای بشریت را از شر اندیشه صهیونیستی_مدرنیته برهاند.
https://eitaa.com/Tanbiholomah
💢در ضروریات دین نمیشود اجتهاد کرد💢
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی
(در جمع دانشجویان دانشگاه قزوین)
🔹به برکت این نظام دین به میدان آمده، قدر این فرصتی که خدای تبارک و تعالی به برکت رهبریهای امام ومقام معظم رهبری و به برکت قطرات خون شهدا، به ملت ایران عنایت کرده واین نظام تا حالا استوار باقی مانده را بدانیم.
🔹از واضحات اجتهاد این است که در ضروریات نمیشود اجتهاد کرد. منِ طلبه امروز بخواهم بگویم در زمان ما ببینیم آیا حجاب واجب است یا نه؟ این جز بیسوادی دلیل دیگری ندارد، البته ممکن است کسی معاند باشد یا جهات دیگری داشته باشد، اما علت اصلیاش بیسوادی است!
🔹 الآن این شعارهایی که میدهند «زن زندگی آزادی» لبّش این است که میگویند ما دین نمیخواهیم! بحث بحث حجاب نیست، حتی بحث حکومت اسلامی هم نیست، هدف حذف اسلام و دین است، البته ریشهی این شعارها از مراکز امنیتی موساد و انگلیس و آمریکا سرازیر میشود.
🔹هشدارهایی که رهبری معظم انقلاب دیروز در فرمایشاتشان فرمودند هشدارهایی بسیارکلیدی و اساسی است، واقعاً دانشجویان و حوزویان، اساتید حوزه و دانشگاه و همه اقشار مردم خصوصا مسئولین باید به آن توجه نمایند.
🔹از خدای تبارک و تعالی عاجزانه استدعا داریم که ما را قدردان دین خودش، قدردان نظام و قدردان رهبری معظم انقلاب قرار بدهد.
#حجاب
#ضروری_دین
https://eitaa.com/Tanbiholomah
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ آنها مسئول امنیت اسرائیلاند
🎥 مرحوم آیتالله محمد مهدی الخرسان الموسوی در سال ۲۰۰۳ در گفتگو با الجزیره، اهداف آمریکا از حمله و اشغال عراق را برشمرده بود
#خط_تبیین
@Tanbiholomah
❇️ سخنان اخیر استاد علوی بروجردی؛ اشکالی مبنایی و اشکالی بنایی
🖋میر نواب حسینی
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 ابتدا به زعیم عالیقدر شیعه، مرجع الانام و نائب الامام حضرت آیتالله العظمی حاج آقا حسین بروجردی رضوان الله تعالی علیه ادای احترام میکنم.
🔸 بر اساس ارادت قلبی به آن زعیم عالیقدر، به نواده دختری ایشان استاد بزرگوار حاج سید محمدجواد علوی بروجردی نیز عرض سلام و احترام دارم؛ چرا که «المرء یحفظ في ولده».
🔸 هرچند حقیر هیچگاه شاگرد ایشان نبودهام؛ اما از باب مباحثه طلبگی و با احترام؛ یک اشکال مبنایی و یک اشکال بنایی را نسبت به سخنانشان عرضه میدارم:
♨️ استاد علوی بروجردی گفتهاند: «مبارزه با بهاییت، مبارزه فرهنگی است.»
🔹 ظاهر کلام این است که پذیرفتهاند «مبارزه با بهاییت» ضرورت دارد و بر همین مبنی، «روش مبارزه فرهنگی» را پیشنهاد نمودهاند.
1⃣ اشکال مبنایی این است که:
❓دلیل شما برای «ضرورت مبارزه با بهاییت» چیست؟ آیا امروز باید با بهاییت مبارزه کرد؟!
در زمان طاغوت که بهاییها بر شئون مختلف مملکت چنبره زده بودند؛ شاید مبارزه با آنها مسأله مهمی بود؛ اما امروز چنین مبارزهای یا مسأله نیست و یا اهمیت بسیار کمی دارد. زیرا به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، دست فرقه ضاله بهاییت از این مرز پرگهر کوتاه شد و با نظام سلطنتی به زباله دان تاریخ رفت.
لذا امروز مسأله شماره یک مردم و نظام، مبارزه با بهاییت نیست. مسأله امروز مردم و نظام، «مبارزه با تورم و گرانی» است؛ «مشکل اقتصاد» است.
🔺 امروز هرکسی که در ایران زندگی میکند، مسلمان باشد یا غیرمسلمان، با «کاهش ارزش پول» به او ظلم میشود!
🔺 کاهش ارزش پولی که یکی از علتهایش «خلق پول بی ضابطه توسط برخی بانکها» است که فراتر از مجوزهای بانک مرکزی اعتبارات خلق میکنند و متأسفانه فراتر از مجوزها به شرکتهای زیر مجموعه خود تسهیلات میدهند!
‼️ در چنین شرایطی، استاد علوی بروجردی از ظلمی نامعلوم به برخی از افراد یک فرقه منحرف صحبت میکنند.
بنده نمیدانم این ظلمها اتفاق افتاده است یا نه؟ ولی هر ظلمی در هرجا به هرکسی را محکوم میکنم.
❗️لکن به گونهای نشود که ظلم قطعی صورت گرفته به ۸۰ میلیون ایرانی با هر فکر و عقیدهای (یعنی مسأله اقتصاد و تورم ناشی از خلق پول بی ضابطه) فراموش شود.
✅ توقع مردم از امثال ایشان ورود در مسأله اقتصاد و ارائه راهکار و مجاهدت برای پیادهسازی نظام اقتصادی اسلام است.
متأسفانه ایشان برخلاف جمع کثیری از فقها، قائلند: «اسلام نظام اقتصادی ندارد!» و در مصاحبهای بیان کردند که اسلام فقط احکام اقتصادی دارد.
🔺 اختلاف نظر علمی مشکلی ندارد؛ اما ایشان که به احکام اقتصادی اسلام قائل هستند؛ کاش در آغاز درس خود، بیان میکردند که آیا «خلق پول فراقانونی و اعطای تسهیلات به شرکتهای زیرمجموعه» مصداق «ظلم به عموم مردم» یا «خیانت در امانت» یا «افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام معیشت مردم» یا «اتلاف اموال عموم مردم» یا هر عنوان حرام ظالمانه دیگری هست یا خیر؟
🔺 ایشان قطعا احکام جزاء و حدود و تعزیرات اسلام را قبول دارند. ای کاش حکم اسلام برای مجازات آن مدیرعامل متخلف بانک را بیان میکردند که این چنین به آحاد مردم ظلم میکند و پیگیر اجرای آن میشدند!
🔺 امروز اگر کسی دچار ضعف اعتقادی شود یا به فلان فرقه منحرف گرایش پیدا کند؛ علتش «قوت تبلیغات روشنفکرنمایانه» آنها نیست بلکه «قدرت ظالمان در تضییع حقوق عموم مردم» و «ضعف امثال استاد بزرگوار در مبارزه با آنها» و العیاذ بالله، ایجاد شبهه ناکارآمدی شریعت مقدسه است.
♨️ بنابراین: مبنای کلام ایشان یعنی «ضرورت مبارزه با بهاییت» دچار اشکال اساسی است.
2⃣ و اما اشکال بنایی این است:
⁉️ سلمنا که «مبارزه با بهاییت ضرورت دارد»؛ چرا خودتان مبارزه فرهنگی با بهاییت را آغاز نمیکنید؟
قبل از نوشتن این سطور به پایگاه اینترنتی دفتر ایشان مراجعه کردم. اما متاسفانه در موضوع «نقد فرقه ضاله بهاییت» به تألیف یا تدریسی از ایشان دست نیافتم.
❗️با کمال احترام، ابتدا این آیه را برای تذکر به خودم و ایشان میخوانم که:
«أ تأمرون الناس بالبر و تنسون أنفسکم؟!...» (بقره/۴۴)
🔹 و سپس به ایشان پیشنهاد میدهم که:
یا مثل مرحوم امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه در مبارزهی فرهنگی با «کتاب اسرار هزار ساله» عمل نمایید و مدتی درس را تعطیل کنید و «کشف الاسرار» بنویسید.
🔸 یا حداقل درس «نقد بهاییت» را به روشی که صحیح میدانید برای عموم مردم بیان کنید.
هرکدام از این روشها را در «نقد وهابیت» نیز میتوانید ادامه دهید.
والسلام علی من اتبع الهدی
و العاقبة للمتقین
#علوی_بروجردی
#بهائیت
@Tanbiholomah
⛔️ بهائی، شهروند نیست
📝 خطای آشکار آقای علوی بروجردی در شناخت بهائیت
🖋 علی اشراقی
🔹 جناب آقای علوی بروجردی، در درس خارج ۵ مهرماه، با استناد به روش حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در برابر ابن ملجم، برای سومین بار به «ضرورت مراعات حقوق شهروندی بهائیت» تذکر داد.
🔸پیرامون بیانات ایشان نکاتی هست که تقدیم میشود:
1⃣اول: مهمترین چالشی که در این سخنان وجود دارد، فقدان شناخت صحیح از فرقه «بهائیت» است. چنانچه این شناخت، از منابع تئوریک و نظری (چه کتابهای خود بهائیت و چه کتابهای ناقد بهائیت) فراتر رود و در منابعی سیر کند که، زندگی روزمره بهائیان را به تصویر کشیده است، شناخت کاملتری از وضعیت این فرقه در اختیار خواهد گذاشت. علیالخصوص بهائیانی که توبه کرده و از این آیین به در آمده و مسلمان شده اند، اطلاعات واقعیِ حقیقی در اختیار خواهند گذارد. به عنوان نمونه میتوان به کتاب «سایه شوم بهائیت» نوشته: مهناز رئوفی، مراجعه کرد که پیشتر بهائی بوده و سپس مستبصر شده و مسلمان گردید. در این کتاب، ساختار تشکیلاتی بهائیان داخل ایران و سیستم اطلاع رسانیِ (بخوانید جاسوسی ایشان برای اسرائیل) گسترده و شبکه وسیع جاسوسی در خانواده های بهائی، به خوبی توضیح داده شده است. با مطالعه این منابع، به خوبی میتوان به معنای «جاسوس بودن» بهائیان منتقل گردید و به عمق و گستره آن راه یافت. و ساده انگارانه و سطحی نگرانه، با موضوع جاسوسی آنها برای اسرائیل برخورد نکرد. و اینگونه نپنداشت که، وقتی سخن از جاسوسی شخص بهائی میرود، شبیه همان جاسوسی سیستم های امنیتی است، نه اینگونه نیست، بلکه جاسوسی بهائی، خانوادگی، شبکه ای و به صورت اعتقادی است.
2⃣دوم: آیا چنین فرقهای با چنین ماهیتی میتواند برخوردار از «حق شهروندی» باشد؟ پاسخ به این پرسش را از جوابیه آقای عبدالله شهبازی (تاریخ پژوه و یهودشناس معاصر) نقل میکنیم:
«آقای کدیور به این پرسش توجه فرمایند: آیا بهائی میتواند بدون عضویت در تشکیلات بیتالعدل حیفا بهائی باشد؟ و در صورتی که فرد بهائی بهرهمندی خود از حقوق شهروندی ایران را منوط به رسمیت شناختن تشکیلات حیفا کند وظیفه دولت چیست؟ شاید آقای کدیور مطلع نیستند که از منظر بهائیان دستورات بیتالعدل فراتر از قوانین جاری دولت متبوع است. برای حل این تناقض چه باید کرد؟ آیا پذیرش «دولت در دولت» با حق حاکمیت ملی در تعارض نیست؟
آیا بهائیان میپذیرند که مانند سایر اقلیتهای رسمی یا غیررسمی شهروند ایران، مثلاً کلیمیان یا منداییها (صائبین)، فقط در امور دینی از نهادهای دینی خود تبعیت کنند و در امور سیاسی تابع مرکزیت بیتالعدل حیفا نباشند؟ آیا بهائیان ایران میپذیرند نهادی رسمی و قانونی و مستقل، بدون ارتباط با بیتالعدل حیفا، برای تمشیت امور دینی خود در ایران ایجاد کنند و در امور دینی و صنفی خود به آن رجوع کنند؟ پاسخ منفی است زیرا بهائی بدون عضویت در سازمان جهانی بهائی به مرکزیت بیتالعدل حیفا وجود خارجی ندارد. یعنی ما با شهروندان منفرد بهائی مواجه نیستیم.
آیا این سازمان متمرکز فراملی و تبعیت اکید اعضا از مرکزیت حیفا، بهائیت را در جایگاه «کالت»، نه دین، قرار نمیدهد؛ پدیدهای که در جوامع غربی نیز خطرناک تلقی میشود، برای آن محدودیت قائلاند و از طریق دستگاه امنیتی بر آن نظارت اکید دارند؟»
https://www.shahbazi.org/pages/library.htm
(بحث آزاد در پیرامون بهائیت)
3⃣سوم: در قانون اساسی، ذیل فصل «حقوق ملت» در اصل بیستم چنین آمده است: «همه افراد ملت اعم از زن و مرد، یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بارعایت موازین اسلام برخوردارند.»
با نظر به آنچه که پیشتر درباره وضعیت این فرقه و اعضاء آن گفته شد، مشخص میشود که، آنها موضوعاً از این اصل بیرون هستند. چرا که آنها با وجود استقرار در جغرافیای ایران، داخل در عنوان «ملت ایران» نیستند و نمیتوانند مانند سایر افراد از حقوق یکسان و تحت حمایت قانون برخوردار شوند.
با وجود اینکه، بهائیت در ایران، عاملیت رژیم غاصب اسرائیلی را برعهده دارد و از این جهت، باید با هر بهائی مانند یک اسرائیلی رفتار نمود، اما نظام اسلامی رأفت داشته و آنها را حبس یا اخراج نمیکند. لیکن، بیعقلی تمام است که، آنها را در کنار پیروان ادیان الهی و سایر مردم، برخوردار از حقوق شهروندی دانست.
#علوی_بروجردی
#بهائیت
@Tanbiholomah