💕 نتایج زیبای همسرداری مومنانه
#خانواده_متعالی 124 🌺 « نفس بنی آدم جوان باقی می مونه ولو اینکه استخوانهایش از شدت پیری در هم بپیچ
#خانواده_متعالی 125
🔷 یکی از فوایدِ دقت در دستورات دینی این هست که :
👈 توانایی به انسان میده که همه ی عمر رو واااقعاً زندگی کنه ؛
💕همه ی عمر لذت ببره
همه ی عمر سرحال باشه...
🔮💖⏳
💢 وای بر خانواده ایی که دوران شیرینی شون ، دوران ماه عسل شون یک ماه طول بکشه
⭕️ کسی که ماه عسلش سی روز طول بکشه اون زندگی نکرده
🔶 چون ماه عسل برای یک "انسانِ تربیت شده ی دینی" سی سال طول میکشه به صورت مقدماتی
☺️🌺
♻️ بعدِ سی سال، دیگه دوران اصلیش شروع میشه
و تا آخر عمر، ماه عسلش ادامه داره😌
♨️ اصلاً این نگاه که ماه عسلی که سی روز و یک ماه هست رو ما باید شیرین تلقی کنیم
🎴👈یک "نگاهِ غیر دینی" به انسانه.
⚠️🗽🗼
🌺 اصولاً دستورات دین از اون ابتدایی که زندگی آغاز میشه برای همینه
↘️
🔹دستورات دین توی غذا خوردن برای اینه که شما فکر الان شکم خودت نباشی
🍝
✔️ برای همیشه بتونی خوب غذا بخوری و دیگه به پنجاه سالگی که رسیدی
👨⚕️📋
✖️دکتر نگه قند داری
✖️اوره خونت بالاست 💉
〰نمیدونم هزارتا گرفتاری ....❌
🔸مثلاً اینکه دین میفرماید مسواک بزن یعنی دندونت همیشه برات سالم بمونه
✅👆👆👆
❤️ آرامش اینجاست 👇
@IslamLifeStyles
💕 نتایج زیبای همسرداری مومنانه
#خانواده_متعالی 125 🔷 یکی از فوایدِ دقت در دستورات دینی این هست که : 👈 توانایی به انسان میده که ه
#خانواده_متعالی 126
🔰 یکی از فلسفه های دستورات اخلاقی دین ، اینه که تو تمام لحظات زندگیت زندگی کنی 💕
💠ولی من به شما عرض بکنم جدای از فرمایش امیرالمومنین علی (ع ) که
➖اکثر کسانی که تو قبرستانها خوابیدن رو حضرت نشون دادند و فرمودن:
🌹✨اینها زودتر از مقدار عمری که براشون معین شده مردن✨
جدای از این کلام حضرت👆
🔺متاسفانه اونایی هم که زندگی میکنند اکثر عمرشونو زندگی نمیکنند...
🔴 ♨️ 🔴⬇️
♦️از یک زمانی به بعد میگن همه چی تموم شد
و دارن فقط خودشونو می کِشند!
🚫لذت تموم شد
هیجان تموم شد
دلگرمی تموم شد...🔚
◀️ دوران یاس شون فرا میرسه...
😒
⛔️💕⛔️
❤️ آرامش اینجاست 👇
@IslamLifeStyles
💕 نتایج زیبای همسرداری مومنانه
#خانواده_متعالی 126 🔰 یکی از فلسفه های دستورات اخلاقی دین ، اینه که تو تمام لحظات زندگیت زندگی کنی
#خانواده_متعالی 127
⚠️ شما الان توی یه کشوری تر و تمیز مثل کشور ژاپن که نگاه میکنی میبینی
🇯🇵بیشترین آمارِ خودکشی مال آدمای مسن هست
👴👵📈
— چرا استاد؟؟
📌چون زندگی براشون تموم شده
🏮تو باز نشسته ای
ابزار کاری
برو کنار....🚷
🔺دیگه هیچ هیجانی توی زندگیش نیست
🔺هیییچ لذتی توی زندگیش نیست...
🌀 البته جامعه ی ما هم از این جهت جامعه ی الگویی نیست
ولی وضعمون در برخی از شاخصها بهتر از دیگران هست💯
🔮💖⛔️
💚همه عمر رو باید زندگی کرد
این یکی از دلایل پذیرش احکام الهی هست
🔹غذا کم بخور، همیشه سالم میمونی
🔹مسواک بزن، دندونات همیشه برات هست
🔸دستورات اخلاقی رو توی خونه رعایت بکن
🔸فکر این باش که ماه عسلت باید شصت سال طول بکشه
🌐 بیست سال زندگی کردی و بعد ازدواج کردی ، شصت سال یا هشتاد سال ...
هشتاد سال میانگینه خیرش رو ببینی
😊
➖چونه نزن ، بیشترش هم اگه خدا بهت داد برکتش مال خودت ☺️
🌺🔹🌺
❤️ آرامش اینجاست 👇
@IslamLifeStyles
سلام، در رابطه با سوال اطعام در روز غدیر چند نکته هست.
به نظر بنده اول اینکه نمک همیشه دامن گیر بوده و چه سفره ای با برکت تر و نمک گیر تر از سفره پدر امت مولا امیر المومنین علیه السلام 😍...معاویه ملعون همیشه با پهن کردن سفره خیلی ها را عاقبت به شر کرد .
ثانیا خود اطعام باعث وحدت قلوب و نزدیکی دلها به هم می شود و این اجتماع برای پاسداشت و ترویج غدیر و بالا نگه داشتن مهمترین نتیجه رسالت یعنی ولایت حقه امیر المومنین علیه السلام خیلی اثر گذار هست.
البته دلایل بیشمار دیگری هم هست ولی به نظر من اینها مهمتر هستند.
@IslamLifeStyles
سلام
همون طور ک روز عاشور امام حسین اشاره ب شکم های پراز حرام کردن (اثر غذای حرام)
طعام پاک نیز اثرگذاره روی رفتار،عملکرد،بصیرت،نسل انسان،جدا از سلامتی و نشاط درعبادتش.
ی جور بهشتی وجهنمی می کنه
طعام عید غدیر بخاطر بحث (ولایت ) اثرش بیشتر
@IslamLifeStyles
پاسخ به سوال شما
اگر بخواهیم یک پاسخ «اساسی» بدهیم، باید از ظاهر قضیه عبور کنیم. در غدیر فقط بحث سیر کردن شکم مردم نیست؛ اطعام یک «نماد اجتماعیِ ولایت» است.
چند حکمت مهم را میتوان برشمرد:
۱. تبدیل یک عقیده به یک واقعیت اجتماعی
بسیاری از عقاید دینی در ذهن افراد باقی میمانند، اما غدیر قرار است جامعه بسازد. اطعام باعث میشود ولایت از یک مفهوم انتزاعی به یک مناسبت عمومی و مردمی تبدیل شود.
وقتی مردم دور یک سفره جمع میشوند، احساس تعلق و همبستگی شکل میگیرد. در واقع اطعام، اعلام عمومیِ شادی برای تداوم مسیر رسالت است.
۲. غدیر روز نعمت کامل الهی است
در قرآن پس از ماجرای غدیر آمده است:
«الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...»
وقتی نعمتی بزرگ به انسان میرسد، یکی از طبیعیترین راههای شکرگزاری، اطعام دیگران است.
در فرهنگ دینی نیز هرگاه نعمتی بزرگ نازل میشد، اطعام و انفاق از مهمترین جلوههای شکر آن نعمت بود.
۳. فلسفه اقتصادی و اجتماعی
ولایت در منطق اهلبیت صرفاً یک مسئله سیاسی نیست؛ نظامی برای عدالت اجتماعی است.
اطعام غدیر یادآوری میکند که جامعه ولایی جامعهای است که:
گرسنه در آن فراموش نمیشود.
ثروتمند و فقیر کنار هم مینشینند.
محبت اهلبیت به خدمترسانی به مردم تبدیل میشود.
یعنی محبتِ صرف کافی نیست؛ محبت باید به «احسان» تبدیل شود.
۴. ایجاد پیوندهای عاطفی
انسانها بیش از آنکه با استدلالهای پیچیده به هم نزدیک شوند، با تجربههای مشترک عاطفی پیوند میخورند.
سفره غدیر:
کینهها را کم میکند،
صله رحم را تقویت میکند،
دوستیها را افزایش میدهد،
و محبت اهلبیت را در فضای خانواده و جامعه منتشر میکند.
به همین دلیل در روایات، اطعام مؤمنان از بزرگترین عبادات شمرده شده است.
۵. پاسخ به یک نیاز فطری
اسلام فقط دین عقل نیست؛ دین فطرت هم هست.
شادیهای بزرگ انسانی معمولاً با مهمانی و اطعام همراه است:
تولد فرزند،
ازدواج،
بازگشت مسافر،
پیروزیها.
غدیر از نگاه شیعه بزرگترین عید دینی است؛ بنابراین طبیعی است که یکی از مهمترین جلوههای آن، اطعام باشد.
جمعبندی
حکمت اصلی اطعام غدیر این نیست که «غذا پخش شود»، بلکه این است که:
ولایت از یک اعتقاد فردی به یک تجربه اجتماعیِ محبت، همبستگی، شکر نعمت و خدمت به مردم تبدیل شود.
به تعبیر کوتاه:
در غدیر، غذا هدف نیست؛ غذا «رسانهٔ ولایت» است.
سفره غدیر قرار است دلها را به هم نزدیک کند؛ همانگونه که ولایت قرار است جامعه را به هم پیوند دهد.
@IslamLifeStyles
سلام صبح بخیرنظرمن راجع سوال که در موردغدیر هست اینکه چون غذا خوردن خیلی رو بدن رابطه مستقیم داره اگه غذای گرم وتر و گوشت دار بخوری حالت خوبه ، وبرعکسش هم هست ،و از یه نگاه دیگه هم وقتی کسی از چیزی که دوست داره مخصوصا انسانها که غذا برامون مهمه وتو روزچند وعده تکرارش میکنیم گذشت کردن و تقسیم کردنش بابقیه خیلی به نظرم تو روحیه ش تاثیر داره ویک جوربالا بردن قدرت نفسه ،وقتی که روز عید غدیر همه سعی کنن اینکار رو انجام بدن شاید هیچ آدم گرسنه ای نباشه تا بخواد به خاطر فقرش وغذا نداشتن خدای نکرده خیلی از کارهای رو انجام بده که در شان یک مسلمان نیست واین رو امامان ما چه خوب روایت کردند درست زدن به هدف تواین روز بزرگ
@IslamLifeStyles
سلام صبحتون بخیر
من از افراد کانال هستم، قصد داشتم نظرم رو در مورد حجاب به گوشتون برسونم اگر که مشتاق شنیدن باشید و خیلی خوشحال خواهم شد که اگر نشر بدید
من به عنوان کسی که یک زمانی کاملا چادری بودم حافظ 10 جز قران هستم این حرف ها رو میگم
توصیه به چگونگی پوشش دیگران گاهی اوقات میتونه خیلی اهانت بزرگی به شخص باشه
چرا؟
چون که ما قضیه رو از دید اون فرد نمیبینم برای کسی که در خانواده و فرهنگ شون به حجاب اهمیت زیادی داده نشده و بی حجابی یه مسئله عادیه، این حرف که خواهرم حجابت رو رعایت کنم بیشتر از این که در دراز مدت منجر به تغییر پوشش فرد بشه، باعث دوری از اسلام میشه
ببخشید که این حرف رو میگم این عین حقیقته
براساس تجربه شخصیم میگم براساس دانشجوهایی میگم که بهشون اخطار داده میشه و اونها احساسات شون رو به ما میگن
یک اقا هیچوقت نمیتونه در این جایگاه باشه که به یک خانم تذکر بده، این دور از احترام و حتی حیا هست
اگر خانمی به قول شما بی حیایی کرد و بدحجاب بود بی حیاتر مردی هست که دقت کرده و انالیز کرده و تذکر میده
راه های بهتری قطعا برای ترویج حجاب وجود داره که میتونیم از اونها استفاده بکنیم
لطفا تعصب مون رو در مورد این قضیه کنار بذاریم و بهترین اقدام ممکن رو ببینیم نه راحت ترین اقدام، که شاید راحت ترین اقدام در لحظه جواب بده اما در دراز مدت باعث نفرت مردم از دین میشه
اگر ما در جای جای جامعه به جای نیروهای گشت ارشاد، افرادی رو تربیت کنیم و قرار بدیم که مسوولیت پذیر هستن باانصاف هستن برای مردم خالصانه کار میکنن و به فکر مردم هستن و در کنارش توأم به دستورات اسلام هم هستند مردم با پیوند عاطفی که با این افراد برقرار میکنن میتونن ازشون الگوبرداری کنن و مشتاق به حجاب و اسلام باشند نه مجبور!
@IslamLifeStyles
سلام علیکم حاج آقا و عزیزان
ایام مبارک و صبح همگی به عشق امام زمان عج
بععععععععععععله حاج آقا
کدوم زنی دوست داره بهش خیانت بشه و مردش به زن های دیگه نگاه و توجه کنه
من خودم از نزدیکانم دیدم متاسفانه زن به شدت بدحجاب بود و خنده دار بود شاید شوهرشم بد چشم و ...
بعد همه اش با شوهر دعوا داشت که چرا به زن ها نگاه می کنه و حرف های زشت و زننده راجب بی حجابی زن های غریبه می زنه
به قول حاج آقا زن بی حجاب خودش باعث خیانت و ... شوهر می شود
و ما که الحمدالله و ماشاءالله از قشر خیلی به شدت مذهبی هستیم و متاسفانه شاید همسرامون دارای مقام علمی و مذهبی باشن چشم چرونی و ... می کنن رو کجای دلامون بذاریم
؟!!!!!!!!!!!!!
خدا الهی عاقبت همه مون رو به خیر کنه
و در دنیا و آخرت چشم هامون رو باز کنه و حقیقت هستی رو آنچنان که هست ببینیم و بشنویم و ...
آمین یا رب العالمین 🤲 🤲
@IslamLifeStyles