سلام وعرض ادب دیروز بنر پیاده روی رودیدم در بلوارشلوغ شهرمون.زنگ زدم باچندتا از دوستام رفتیم.ازآقایونی که خانوماشون باحجاب بودن تشکر کردیم.هم حال اونا خوب شد،هم حال خودمون....خداروشکر میکنم توفیق پیداکردیم.دوستام خوششون اومده بود وگفتن ما از این به بعد ازمحجبه هاتشکرمیکنیم.
@IslamLifeStyles
سلام و عرض ادب
در مورد حجاب
دختر من از قبل ۹ سالگی به واسطه اینکه خودم چادر میپوشیدم خیلی دوست داشت چادری بشه از ۷ سالگی روسری میپوشید و ۹ سالگی شروع کرد به پوشیدن چادر
ولی حاج آقا قدیما مادربزرگا به خاطر حجاب نماز و روزه تشویق میکردند ولی مادربزرگ دختر من با اینکه خودش چادریه ولی کاری کرد که دختر من چادر را گذاشت کنار و الان بیرون میریم موهاش را بیرون نمیذاره ولی خونه مادربزرگ آرایش میکنه مو درست میکنه خونه اونا نماز نمیخونه میاد خونه خودمان نماز میخونه
چون مادربزرگ وقتی چادر داشت محل بهش نمیداد برعکس وقتی چادر نداشت و لباساش مناسب نبود بیشتر تحویل میگرفت و ذوق میکرد و میگفت خوشگل شدی ،میگفت کی گفته باید از ۹ سالگی نماز بخونی و روزه بگیری اینجوری نیست باید بذاری بزرگتر بشی
همینجور که خودم را تشویق کردند به بی حجابی ولی مقاومت کردم و الان وصله ناجور فامیلشون هستم (البته کل فامیل بعد فتنه مهسا امینی چادرهاشون را گذاشتند کنار و بلوز شلواری شدند )
@IslamLifeStyles
💕 نتایج زیبای همسرداری مومنانه
#خانواده_متعالی 136 💍 هدفِ ازدواج، تسکین و آرامش دو انسان در کنار یکدیگر هست 💑 ➖حالا اینکه این دو
#خانواده_متعالی 137
💠درسته هدف ازدواج، تسکین و آرامش هست
ولی این هدف رو باید در تعریف به دست آورد👌
🔰 تصریح شده به صورت درشت در قرآن کریم که ازدواج " عامل آرامش بخش انسان هست "
✨لتَسکُنوا اِلَیها✨
انسان در زوجیت آرامش پیدا میکنه
🔔البته خداوند متعال برای شب هم فرموده شب عامل تسکین است
🌌🌃🌠💓
🌼 تشبیهی که خداوند متعال اینجا در مورد هدف ازدواج دارند
🌱 نیمی از اخلاق زندگی زناشویی
🌱 و نیم دیگرش هم معرفی زندگی رو به انسان نشون میده...
✅👆👆💍💖
❤️ آرامش اینجاست 👇
@IslamLifeStyles
💕 نتایج زیبای همسرداری مومنانه
#خانواده_متعالی 137 💠درسته هدف ازدواج، تسکین و آرامش هست ولی این هدف رو باید در تعریف به دست آورد👌
#خانواده_متعالی 138
✍📄یکی از دوستان نامه نوشته بود که آقا ما با جوونمون میایم توی این جلسه
جوون من هجده سالشه
👱👉18
🔺با این حرفها داری وادارش میکنی به ازدواج کردن😤
♦️به هوس اش میندازی که میگی ازدواج باید زود باشه
خب این نمیتونه ازدواج کنه
باید درس بخونه...!!
⭕️⭕️🎓💼
یعنی چی!؟ من نمیفهمم این حرف رو❗️
😒
☢️ فقط به یک شرط انسان ازدواج کنه نمیتونه درس بخونه
👨🏫❌↘️
🔺👈که ازدواج بکنه و بعدش مثل خروس جنگی بیفتن به جونِ همدیگه
🐓🐓💔
✔️ اصلاً کسی که بخواد درس بخونه باید ازدواج کنه تا آرامش داشته باشه...
💍💍💞📚
⚠️متاسفانه ما فرهنگِ خانواده و فرهنگِ زندگی مشترک درستی نداریم
— چرا...؟؟
⭕️چون بزرگترها به پسرها و دخترها یاد نمیدن که خب تو خودت چه جوری باید عامل آرامش همسرت باشی ؟💗
🚨 نه اینکه آدم همش متوقع باشه که همسرش عامل آرامش او باشه....
🚫⛔️🚫
❤️ آرامش اینجاست 👇
@IslamLifeStyles
💕 نتایج زیبای همسرداری مومنانه
#خانواده_متعالی 138 ✍📄یکی از دوستان نامه نوشته بود که آقا ما با جوونمون میایم توی این جلسه جوون من
#خانواده_متعالی 139
🔶 انسان وقتی آرامش پیدا بکنه،اگه هر لحظه یکی از زوجین به دلیلی بیقرار بشه😔
👇👇
💓اون یکی که نمرده
به همسرش میگه عزیزم عین خیالت نباشه مهم نیست....😌
🔹یا خانم غذا رو خراب میکنه
🍲🍝⚡️⚡️
آقا میگه مهم نیست فدای سرت...😍
〰 اینقدر از این غذاها باید خراب کنی تا آشپز بشی👩🍳
💕ولش کن
اصلاً کی گفته تو باید آش بپزی...🍵
💖♥️💖
🔵 یا برای آقا ورشکستگی پیش اومده
🌷یه خانم خوب و زرنگ میگه :
آقای من چی شده که درب و داغونی؟!
👌آرامش رو به همسرش میرسونه....
💕💞
شب مایه ی آرامشه 🌌🌃
همسر هم مایه آرامشه💑
💓🔮اصلاً آرامش، فلسفه زندگیه....
عزیزدلم خودت هم تلاش کن این آرامش رو به طرف مقابلت بدی....✔️
باشه؟
ببینم چیکار میکنی...☺️
✅🔷🌺➖💖💍
❤️ آرامش اینجاست 👇
@IslamLifeStyles
سلام.
وقتتون بخیر...
بحث در مورد حجاب هست منم تجربه خودم بگم...
من از زمانی که یادم میاد درست و غلط چی هست باحجاب کامل چادر بودم...
همیشه از طرف دوست و فامیل و آشنایان مورد تشویق بودم و همه تحسینم میکردن بابت حجابم وهنوز تا الان که سی و هشت سال سن دارم هنوز اون تشویق هست و اعتبار خاصی پیش بقیه دارم و هم تحسینم میکنند وهم خیلی دوستم دارند و یه جایگاه خاص پیش بقیه دارم...
واقعا با تشویق و تمجید حداقل کاری میتونیم انجام بدیم اینه که باحجاب ها سر حجابشون می مونند وسر خورده نمیشن
و یک مسئله دیگه هم هست با حجاب ها معمولا دوست دارند با افراد مذهبی تر ازدواج کنند ویه کم سخت میگیرند و زمان ازدواج شون شاید یه کم بیشتر طول بکشه واین مسئله باعث ترس بقیه میشه که اگر فرزند ما هم محجبه بشه ازدواجش به تاخیر میفته...
یعنی این مسئله ای بود که خودم از زبان خانم های با حجاب کمتر و بدون چادر شنیدم...
پس خانواده های مذهبی باید ازدواج بچه هاشون زودتر محیا کنند تا ترسی برا خانواده معمولی نباشه و فرهنگ سازی کنند که مذهبی ها تو ازدواج بچه هاشون موفق ترند پس ما هم بچه هامون با دین بار بیاریم تا موفق تر بشوند...
ببخشید طولانی شد.
@IslamLifeStyles
سلام حاج آقا صبحتون بخیر بنده چند ماه پیش یک مرکز خرید شهرمون بی حجابی زیاده داخلش همین کار رو کردم تشکر از محجبه ها اتفاقا دونفر چادری بودن که نوجوون هم بودن واقعا ذوق زده شده بودن و بروز دادن یکیشون جوری ذوق کرده بود بنده خدا دستپاچه شده بود و باورش نمیشد مثل کسی که برای تولدش غافلگیرش می کنی در این حد.😍 یک دختر خانوم دیگه هم چادری بود دوستش شل حجاب معمولی اول از چادری تشکر کردم خیلی خوشحال شد بعد هم از دوستش
باور کنید نگاه باحسرت یک دختر بی حجاب که پشت این ها بود رو قشنگ دیدم اگه اشتباه نکنم خیلی وقت پیش بود آخه .
اون موقع با خودم گفتم این حجم بی حجاب رو داخل اینجا نمیشه تذکر داد یا با تک تک شون رفیق شد بالاخره برای خرید بودن( البته بنده خوشرویی رو با همونها هم حفظ کردم) برای همین از محجبه ها تشکر کردم .و واقعا بازخورد مثبت داره .
@IslamLifeStyles
سلام استاد اینکه در کانال بارها بیان میشه که بانوان با حجاب و چادری تو بازار و پارک ها و کافی شاپ ها حضور داشته باشند؛ ایده خیلی خوبی هست بخصوص در سینما و پارک و برنامه های فرهنگی هنری و کافی شاپ ها من گهگاهی شرکت میکنم اصلا خانم با حجاب انگشت شمار هست و جو سنگین هست برای من نگاه ها بدجوری انگار اون برنامه فرهنگی که متاسفانه زیر نظر اداره ارشاد هم اجرا شده و خیلی از حضار هم دعوت انجمن های هنری هستند ولی اصلا چادری و مقنعه ای انگشت شمار هست و بیشتر کت و دامن های شکیل امروزی پوشیده آن.
انگار برنامه مختص اوناست و ما وارد حریم خصوصی اونا شدیم و این کم بودن چادری ها و محجبه ها جرات ورزی و بدنبال آن گستاخی اونها رو مضاعف می کند.شخصا لمس کردم این مسأله رو
@IslamLifeStyles
سلام،استاد،،
با این طرح خیلی موافقم که از محجبه ها تشکر و تشویق بشه💐💐💐💐💐💐💐
هم حس خوبی به خود ما میده،،،
وهم بی خطر وبی ضرره،،،،
وهم مروج حجاب میشیم،
و اینکه امربه معروف یعنی همین
،اول تشویق و تعریف از خوبی ها،
،بعد نهی از منکر یعنی تذکر به گناه،،،
سلام بزرگوار من هم با اینکه با خانم ها ی کم حجاب باید بامحبت برخورد کنید کاملا موافقم من سه تا همسایه دارم هر سه تاشون کم حجاب هستند همیشه با حال خوب و لبخند باهاشون برخورد میکنم با دیدن من همیشه خوشحال میشند 😌 من شبها برای تجمعات میرم جاهایی که بی حجابی بیشتر هست و معمولا جمعیت کم تری اونجا میان ی شب خانم ها اومده بودند اگر کسی شبه یی داشت با آیه قرآن جواب میدادند کسی استقبال نکرد بهشون گفتم خانم های جوان یا دخترا رو بیارید تو گروه تون این طور استقبال میشه الحمدلله امشب این کار رو کرده بودند واقعا استقبال کردند سر ی خانم هم شال کردند 😊 من هم رفتم جلو به اون خانم گفتم شما الان دعاتون مستجاب میشه برا من هم دعا کنید کلی کیف کرد 😄
@IslamLifeStyles