eitaa logo
آموزش تخصصی مداحی طنین
516 دنبال‌کننده
127 عکس
101 ویدیو
5 فایل
سلام خانم عبدالله زاده هستم مدرس نغمات مداحی اصول،فنون،آداب مداحی روش های تقویت صدا دعاخوانی روضه خوانی فیش‌نویسی باحضوراساتیدحوزه ودانشگاه ویژه خواهران درسراسرکشور https://eitaa.com/joinchat/1171653078Cd02d2562e9 ارتباط باما @Abdollah_zade @Tanin128
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🅾🅾🅾🅾🅾 با توجه به سوالات هنرآموزان عزیز توضیحات بالا رامطالعه کنید 👆👆👆👆👆
هدایت شده از خاکریز انقلابیون🇵🇸
8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤔 خوابیدن به پهلوی راست ✅ اسلام ۱۴۰۰ سال پیش چنین توصیه ای کرده که برای داشتن خوابی آسوده باید به پهلوی راست بخوابید. نکته ای که پزشکی نوین جزء کشفیات جدید خود میداند! ❇️ اسلام دین عقلانیت است فعالیت امروز هدیه به روح شهدا 🍃 انقلابیون @khakriiiz
ملزومات:خواندن قرائت متن عربی قرآن=باید تجوید را دانست در سطح مقدماتی. وبا تجوید متن عربی دعا را قرائت نمود. نکته1. باید در قرائت دعا و ادعیه به زبان عربی قرآنی خوانده شود. مثال:مثلا مداح آذری زبانی متن عربی را با زبان آذری خود بخواند،بدین صورت که کلمه( قرآن) را (گرآن) بخواند،اشتباه میباشد وممکن است در معنی چیز دیگری تعبیر شود. نکته2. باید مقدمات تجوید را یاد بگیرد. نکته3. در خواندن نیازی به این نمیباشد که به صورت عربی غلیظ خوانده شود.باید به صورت قرائت ساده خوانده شود. نکته4.هرچه با زبان عربی بیشتر آشنا شویم تجربه ما در دعا خوانی و مناجات بیشتر میشود. نکته5. بایدمعناگرا باشیم.مثلا دعای کمیل و ندبه را با معنی بخوانیم تا در جاهایی که دعا به اوج لطافت خود می رسد وجاهایی که از ترحم می پرهیزد را با آهنگ و نوای خاص خود بخوانیم تا تلنگری شود که مستمع مفهوم دعا را دریافت نماید. نکته6. میتوان دعاها را با آهنگهای تصنیفی خواند«مثل آهنگ فیلم امام حسن(ع)» این الحان مستمع را جذب میکند و گوش نواز میباشد. نکته7. باید متن دعا به طوری قرائت شود که این گونه تعبیر شود که دارید از خدا التماس میکنید و او هم برای شما ناز و لطافت خرج میکند. نکته8. الحانی که استفاده میکنید در دعا خوانی میتواند از الحان قرائت قرآنی باشد. مثل= بیات- صبا- سه گا- عجم-رست و . . . نفس گیری در حین خواندن: قسمت اعظم شش ما در پشت میباشد.نفس گیری باید به صورتی باشد که انگار دارید گلی را می بویید.یعنی طوری باید این عمل را انجام دهید که کسی متوجه آن نشود که شما کجا نفس گرفتید.در زبان فارسی نباید یک نفس بخوانید. نوشیدن آب در حین مداحی:آبی را که درحین مراسم می نوشید نباید داغ باشد.باید زیر 20 درجه سانتی گراد باشد. نکته فنی: در هنگامی که دارید اشعاری را از روی حفظ میخوانید اگر باقی ابیات از خاطر شما رفت،باید مجلس را با فن بیان خود اداره نمایید و مدیریت کامل نمایید.مثلا با گفتن کلماتی چون 1)گوش بده . . . 2)برای استشفای تمام مرضای اسلام یک حمد قرائت بفرمایید و امثال این جملات مجلس را اداره کنید.
✅اصطلاحات مداحی در یک مجموعه، جهت انتقال فرهنگ مداحی به همه ی جوامع مداحی، ضروری به نظر می رسید. * * * اداره کردن: کنایه از کنترل مجلس و ارائه ی برنامه ی مطلوب است. ادبیات: اصطلاحی کلّی ست که شامل تمام مباحث شعری می شود که به کار مداحی می آید. اهل بیتی: کنایه از شخصی است که عاشق و دوستدار اهل بیت است. اهل گریه: کنایه از افرادی ست که با محافل مذهبی آشنایند، مرثیه خوانی مداح را تحویل می گیرند و چشم گریانی در عزای اهل بیت(علیهم السلام) دارند. اهل منبر: کنایه از اشخاصی است که پای منبر وعظ می نشینند و اهل بصارت و آگاهی اند. بانی: به شخصی گفته می شود که خرج برنامه عزاداری یا جشن را به عهده ی گرفته یا مجلس را برپا کرده است. بند: اصطلاحی ست که هم در «نوحه» و هم در قالب های «ترجیع بند» و «ترکیب بند» به کار می رود. بیت: هر دو مصراع شعری را یک بیت می نامند. پاکت: کنایه از مبلغی است که به عنوان «تبرّک» به مداح داده می شود. پامنبری: به کسانی گفته می شود که در پای منبر وعظ و برنامه ی مداحی به عنوان مستمع، می نشینند. پامنبری خوانی: به برنامه ای گفته می شود که میان دو منبر وعظ، توسط مداح، اجرا می شود. پل سازی: پل زدن به مرثیه ی مداح قبلی با شگردهای خاص. آن گاه که مداحی بفرض از حضرت زهرا خوانده است، مداح دیگری پس از او به نوعی مرثیه او را ادامه دهد و ذهن مستمع را به فضای دیگری ببرد؛ مثلاً بگوید: «من خانم دیگری می شناسم که کتک خورد او هم مثل زهرا(س) پدرش را صدا زد، اما او سه سال بیشتر نداشت. پیاده کردن: این اصطلاح - به کنایه - به مفهوم اجرا کردن برنامه، خواندن یک شعر یا مرثیه، به کار می رود. پیر غلام: کنایه از شخصی که در بارگاه اهل بیت، سالها افتخار نوکری داشته و در این راه به پیری رسیده است. پیش کسوت: شخصی که در کار مداحی، از دیگران پیشتر است و در این کار، تجربه فراوانی اندوخته است. تاریخ: مجموعه ای از حوادث و ماجراهایی که، توسط مداح به شیوه های مختلف در کار مداحی روایت می شود. این شیوه را؛ مداح، با تکیه بر مطالعه ی کتابهای تاریخی، مقاتل و... اجرا می کند. تکیه: اصطلاحاً به محلی - غیر از مسجد - گفته می شود که در آن برنامه های جشن یا عزای اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می شود. تک زدن: اصطلاحی ست در سینه زنی، که در آن حرکات دست ها به هنگام سینه زدن، آرام و با فاصله است. تند زدن: اصطلاحی ست در سینه زنی، که در آن در پایان مجلس، آهنگ سینه زنی، تند شده، حرکات دست ها سریع می شود. ثلاث: اصطلاحی است در سینه زنی که در آن، میان هر سه بار سینه زدن به صورت ممتد، یک مکث کوتاه وجود دارد. چاووش خوان: کسی است که شعری را به لحن و آواز مناسب در جمعی می خواند و خبر از آمدن زائر می دهد. حسینیه: به محلی - غیر از مسجد - گفته می شود که در آن برنامه های جشن یا عزای اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می شود. خط: اصطلاح غلطی ست که برخی مداحان به جای اصطلاح ادبی «بیت» به کار می برند. مثلاً می گویند: «چند خط، شعر خواندم!» خون گریه کردن: کنایه از حُزن شدید و گریه فراوان. دستگاه خوان: مقصود، مداحی است که دستگاههای موسیقی و ردیف های آوازی را می شناسد و آن را در مداحی به کار می برد. دسته: گروهی از عزاداران که با هم، شعر یا نوحه ی خاصی را زمزمه می کنند. دعای مجلس: دعا کردن در پایان برنامه ی و ختم عزاداری، که معمولاً توسط مداح پیش کسوت، انجام می شود. دعوت داشتن: مقصود، دعوت شدن مداح به جلسه، جهت اجرای برنامه است. دم: مقصود همان نوحه یا سرود است و قسمتی از آن، که توسط مستمعان، به تکرار گفته می شود. این کار بعد از برنامه مرثیه خوانی مداح، اجرا می شود. دهه: منظور، ده روز برنامه عزاداری که یک مداح جهت انجام وظیفه، دعوت می شود. ذاکر: کسی که به ذکر مناقب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) می پردازد. ذکر: نام دیگر «نوحه» است که معمولاً در پایان برنامه مرثیه خوانی، ارائه می شود. ذکر آخر: مقصود بند آخر «نوحه» است؛ معمولاً این اصطلاح را مداحان در اواخر نوحه خوانی به کار می برند. رثا: اصطلاحی است ادبی و به معنی «سوگ» و «عزا» است مثلاً گفته می شود: «در رثای امام علی(علیه السلام)‌ جامع تخصصی آموزش مداحی طنین https://eitaa.com/Tanin128
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16675607985945560186966.mp3
5.13M
من همون کبوترم که از مشهدُ الرِّضا از اون گنبدِ طلا، پر زدم تا حرم، حرمِ شما بی‌بی معصومه.. آبرویِ ایرونیا همه بخاطر توئه شفیع محشر همه یه نخ چادر توئه بین صحنِ با صفایِ تو می‌خونم با زائرایِ تو می‌خونم، اذنِ دخولِ من اسمِ سلطانه *** من همون کبوترم که از مشهدُ الرِّضا از اون گنبدِ طلا، پر زدم تا حرم، حرمِ شما خواهرِ رضا سلام منم همون، که مبتلام نیومدم چیزی بخوام عاشقم، عاشقِ حرم شمام بی‌بی معصومه.. دلایِ بچّه شیعه‌ها این همه سال، اگه شکست مخفیِ قبرِ فاطمه حرمِ معصومه که هست بین صحنِ با صفایِ تو می‌خونم با زائرایِ تو می‌خونم، اذنِ دخولِ من اسمِ سلطانه https://eitaa.com/Tanin128
⭕خشکی حنجره سیگار، قلیان و مواد مخدر تأثیری کاملاً مستقیم بر حنجرهٔ ما دارند.😟 آن‌ها مستقیماً از روی دهلیز حنجره و از روی تارهای صوتی ما می‌گذرند! رطوبت برای حنجره، مثل روغن برای چرخ‌دنده‌های موتور می‌ماند.⚙ سیگار به دلیل ماهیتی که دارد، باعث خشکی گلو می‌شود. وقت سیگار کشیدن، شما هوا را بدون افزودن رطوبت از روی تارهای صوتی عبور داده و وارد بدن می‌کنید؛ اگر گلوی شما خشک شود و رطوبت تارهای صوتی خود را از دست بدهید، صدای شما تکه‌تکه می‌شود.❌ جامع تخصصی آموزش مداحی طنین https://eitaa.com/Tanin128 🎙 •┈┈••✾•◈💠◈•✾••┈┈•
⭕خشکی حنجره سیگار، قلیان و مواد مخدر تأثیری کاملاً مستقیم بر حنجرهٔ ما دارند.😟 آن‌ها مستقیماً از روی دهلیز حنجره و از روی تارهای صوتی ما می‌گذرند! رطوبت برای حنجره، مثل روغن برای چرخ‌دنده‌های موتور می‌ماند.⚙ سیگار به دلیل ماهیتی که دارد، باعث خشکی گلو می‌شود. وقت سیگار کشیدن، شما هوا را بدون افزودن رطوبت از روی تارهای صوتی عبور داده و وارد بدن می‌کنید؛ اگر گلوی شما خشک شود و رطوبت تارهای صوتی خود را از دست بدهید، صدای شما تکه‌تکه می‌شود.❌ 🎙 جامع تخصصی آموزش مداحی طنین https://eitaa.com/Tanin128 •┈┈••✾•◈💠◈•✾••┈┈•
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آموزش مداحی-شکل دهان دراجراچگونه باشد؟ ______________ 🎙 جامع تخصصی آموزش مداحی طنین https://eitaa.com/Tanin128 •┈┈••✾•◈💠◈•✾••┈┈•
3.34M
⚜موضوع: اصول ابتدایی آموزش تحریر زدن 🎵 🔻استاد عبدالرحیم ایزدی
5.13M
⚜موضوع: 💢تکنیک های مربوط به تقویتِ صدای ماسک (صورت) و یا صدایی که جلو هست 🎙 جامع تخصصی آموزش مداحی طنین https://eitaa.com/Tanin128 •┈┈••✾•◈💠◈•✾••┈┈•