eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃❤️🎼📹یکی از زیباترین کلیپهای اسماءالله ؛ 🍃❤️ فرح بخش ترین آوا برای شروعِ یه روزِ عالی و مملو از عشقِ بخوبیها. 🍃💙کاری از نوجوانِ خوش صدا و خوش ذوقِ کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
........ادامه 🌟 🌟 🔹ب : آسمان‌ها طبقه های به هم پیوسته بودند و خداوند آنها را فتق ( جدا ) کرد و به شکل هفت آسمان پدید آورد ، زمین نیز چنین است . 🔸 امام علی علیه السلام در داستان آغاز آفرینش به این موضوع تصریح می کند : 🔹 خداوند‌، آسمان را به طبقه ها تبدیل کرد و طبقه ها را از هم گشود و آن را هفت آسمان ساخت ؛ پس از آن که به یکدیگر بسته و به فرمان او ، چنگ در یکدیگر نهاده بودند . 🔸ج . آسمانها رتق بودند‌؛ یعنی محکم بودند و خلل و فُرَجی در آنها نبود و خداوند آنها را با باران گشود و این معنای * و السماء ذات الرّجع * ( طارق / ۱۱ ) است. 🔹 زمین نیز رتق و محکم بود و آمادگی رویش گیاهان را نداشت و خداوند آن را فتق کرد و برای روییدن گیاهان آماده ساخت . * و الارض ذات الصّدع * ( طارق / ۱۲ ) 🔸 امام صادق علیه السلام در تفسیر رتق و فتق در آیه ۳۰ انبیا می‌گوید : آسمان به رنگ آب سبز و زمین خشک و به رنگ آب زلال و هر دو مرتوق بودند و در نداشتند . 🔹 زمین دارای در ( منفذ )ی که محل رویش گیاهان است ، نبود و آسمان بر زمین می بارید تا از آن گیاه بروید ، پس خداوند آسمان را با باران و زمین را با رویش گیاهان گشود . 🔸د : آسمانها و زمین رتق یعنی تاریک بودند و موجودات آنها دیده نمی شدند . 🔹 خداوند آنها را با اجرام نورانی ، فتق ( روشن ) کرد . 🔸ه : آسمانها و زمین تق کرده بودند ، یعنی موجود نبودند و با فتق وجود یافتند . 🔹فخررازی تفسیر اول دوم و سوم را به ترتیب راجح دانسته و سوم را به بیشتر مفسران نسبت داده است . 🔸 الفرقان ، میان آرای پیشین چنین جمع کرده * رتقا * که به صورت مصدر و مفرد آمده دلیل بر آن است که آن دو در آغاز یکی بودند و زمین و آسمان وجود نداشت بلکه هر دو ماده واحد نخستین بودند که از آن به ماء تعبیر می‌شود و در این ماده به هم پیوسته بودند . 🔹 سپس ماء فتق و به دخان سماء و زبد ارض تقسیم شد . 🔸در آیه ۱۱ و ۱۲ فصلت رتق و فتق دوم بیان شده * ثمّ استوی الی السماء و هی دخان .... * فقضهنّ سبع سماوات ..... * 🔹 پس دخان آسمان اصل دوم آسمانها است که از * ماء * فتق ( جدا ) سپس به هفت آسمان فتق شد ؛ چنانکه زبد ارض ، برای ارضین سبع ، اصل بود و فتق شد ؛ سپس فتق سوم صورت گرفت و زمین با رویش گیاهان و آسمان با نزول باران فتق شد : 🔸* و السّماء ذات الرجع * و الارض ذات الصّده = سوگند به آسمان پر باران و سوگند به زمین پر شکاف ( طارق / ۱۱ و ۱۲ ) 🔹علامه طباطبایی ، جدا شدن ترکیبات زمینی و هوایی را از یک دیگر‌، از جمله گیاهان از زمین ، حیوان از حیوان و انسان از انسان و پدید آمدن ترکیبات و ویژگی های تازه را رتق و فتق در جهان مادی می‌داند که در آسمانها و زمین و کواکب نیز جاری است و تکرار آن در این جهان دلیل بر آن است که روزی همه آنها رتق ( به هم پیوسته ) بودند‌. 🔸 وی یافته‌های علمی را نیز موید این نظر دانسته ؛ زیرا اجرامی که در دید ما هستند از عناصر مشترک معینی تشکیل شده‌اند و هرکدام عمری محدود دارند . 🔹تورات نیز درباره آغاز آفرینش آسمانها عباراتی دارد که رتق و فتق آسمانها به اجمال از آن برداشت می‌شود : 🔸و خداوند گفت : فلکی باشد در میان آب ها و آبها را از آب ها جدا کند و خدا فلک را بساخت و آبهای زیر فلک را از آب‌های بالای فلک جدا کرد و چنین شد . کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥✧﷽ ✧᪥࿐ 🎞 🔺ترجمه و توضیح کوتاه تصویری صفحه28 معنی لغات و کلمات + شرح کوتاه صوتی و تصویری 🔻 قرآن کریم آیات 182 تا 186 سوره بقره 📌تفسیر_قطره ای 📖 °❈※☆═🎶═☆※❈° کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
يوسف - حلمي جمل.mp3
2.77M
💢 ماندگار 🔸از سوره یوسف 🔸با صدای استاد 🔸در نغمه بیات 🔸اجرای استودیویی - متعلق به دوره جوانی استاد 🔸مدت : 5.46 دقیقه 🔸حجم: 2.64 مگابایت 🔹يا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ (39) مَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِهِ إِلاَّ أَسْمَاء سَمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَآبَآؤُكُم مَّا أَنزَلَ اللّهُ بِهَا مِن سُلْطَانٍ إِنِ الْحُكْمُ إِلاَّ لِلّهِ أَمَرَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ (40) يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ خَمْراً وَأَمَّا الآخَرُ فَيُصْلَبُ فَتَأْكُلُ الطَّيْرُ مِن رَّأْسِهِ قُضِيَ الأَمْرُ الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْتِيَانِ (41) وَقَالَ لِلَّذِي ظَنَّ أَنَّهُ نَاجٍ مِّنْهُمَا اذْكُرْنِي عِندَ رَبِّكَ فَأَنسَاهُ الشَّيْطَانُ ذِكْرَ رَبِّهِ فَلَبِثَ فِي السِّجْنِ بِضْعَ سِنِينَ (42) وَقَالَ الْمَلِكُ إِنِّي أَرَى سَبْعَ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعَ سُنبُلاَتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ يَا أَيُّهَا الْمَلأُ أَفْتُونِي فِي رُؤْيَايَ إِن كُنتُمْ لِلرُّؤْيَا تَعْبُرُونَ (43)‏ قَالُواْ أَضْغَاثُ أَحْلاَمٍ وَمَا نَحْنُ بِتَأْوِيلِ الأَحْلاَمِ بِعَالِمِينَ (44) وَقَالَ الَّذِي نَجَا مِنْهُمَا وَادَّكَرَ بَعْدَ أُمَّةٍ أَنَاْ أُنَبِّئُكُم بِتَأْوِيلِهِ فَأَرْسِلُونِ (45) 💞اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج💞 کانال👇
✅ از حکیمی پرسیدند: ✔کسی که قرآن می خواند و نمی داند که چه می خواند، آیا هیچ اثری دارد؟ گفت: کسی که دارو می خورد و نمی داند که چه می خورد، اثر می کند، چگونه قرآن اثر نکند! بلکه قطعا اثر می کند؛ پس چگونه خواهد بود، اگر بداند که چه می خواند ؟!    کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳آیات عزت وپایداری🌳 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِكُمْ لا يَأْلُونَكُمْ خَبالًا وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفِي صُدُورُهُمْ اَکبَر آل عمران_۱۱۸ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از غير خودتان همراز نگيريد.آنان درتباهى شما كوتاهى نمى‌كنند آنها رنج بردن شمارا دوست دارند۰همانا كينه و دشمنى از (گفتار)دهانشان پيداست و آنچه دلشان در بردارد، بزرگتر است. 🌳🌺••نکته ها••🌺🌳 - دشمنان با شگردهاى گوناگون با ما برخورد مى‌كنند: 1. فساد. «لا يَأْلُونَكُمْ خَبالًا» 2. فشار. «وَدُّوا ما عَنِتُّمْ» 3. نفاق. «ما تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ» دشمنان خود را بشناسيد و هشيار باشيد، آنان ذرّه‌اى در توطئه و فتنه عليه شما كوتاهى نمى‌كنند. روابط صميمى با دشمنِ توطئه‌گر، نشانه‌ى بى‌عقلى است. برخورد صميمانه، با افراد بى‌صفا، كم عقلى است. 📚 کانال👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا