eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
چهار ناظر حاضر بر زندگی انسان : هرلحظه و هرزمان چهار دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستند که قرار است روزی در قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند ❶⇦ ناظر اول〖خــدا〗 است. ألَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَری؛ ‏آیا انسان نمیداند که خدا او را نگاه میکند؟ سوره مبارکه علق آیه ۱۴ ❷⇦ ناظر دوم〖ملائک مقرب خدا〗 هستند؛ الله تعالی میفرماید : ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتید؛ از شما حرکتی سر نمیزند مگر اینکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند سوره مبارکه قاف آیه ۱۸ ❸⇦ سومین ناظر 〖زمین〗 است. خداوند در قران کریم میفرماید : یوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛ در آنروز زمین هرچیزی که دیده را بیان میکند. سوره مبارکه زلزال آیه ۴ ❹⇦چهارمین ناظر〖اعضاء و جوارح خود ما〗 الله سبحان میفرماید : تکَلِّمُنا أَیْدِیهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ سوره مبارکه یس آیه ۶۵ در آنروز دست‌ها و پاها شهادت می‌دهند که چه کاری کرده‌اند. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️▪️🥀▪️▫️▫️▪️🥀▪️▫️ سوره عنکبوت آیه ۴۰ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت ▫️▫️▪️▪️▪️▫️▫️ آیه۴۰) فَكُلًّا أَخَذْنَا بِذَنْبِهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ أَرْسَلْنَا عَلَيْهِ حَاصِبًا وَمِنْهُمْ مَنْ أَخَذَتْهُ الصَّيْحَةُ وَمِنْهُمْ مَنْ خَسَفْنَا بِهِ الْأَرْضَ وَمِنْهُمْ مَنْ أَغْرَقْنَا ۚ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَٰكِنْ كَانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ ▪️▪️▫️▫️▫️▪️▪️ آیه۴۰) ما هر طایفه‌ای را به کیفر گناهش مؤاخذه کردیم، بعضی را بر سرشان سنگ بلا فرو باریدیم و برخی را صیحه عذاب آسمانی در گرفت و برخی را به زلزله زمین و گروهی دیگر را به غرق دریا به هلاکت رسانیدیم، و خدا به آنان هیچ ستم نکرد لیکن آنها خود در حق خویش ستم می‌کردند. ▫️▫️▪️▪️▪️▫️▫️ تفسیر آیه) در این آیه می‌فرماید: «پس ما هر یک از آنها را به گناهش گرفتیم» (فَکُلًّا أَخَذْنا بِذَنْبِهِ). «بر بعضی از آنها توفانی شدید و کوبنده توأم با سنگریزه فرستادیم» (فَمِنْهُمْ مَنْ أَرْسَلْنا عَلَیْهِ حاصِباً). منظور از این گروه، قوم عاد است. «و بعضی دیگر را صیحه آسمانی فرو گرفت» (وَ مِنْهُمْ مَنْ أَخَذَتْهُ الصَّیْحَةُ). و این عذابی بود که بر قوم ثمود، و بعضی اقوام دیگر نازل گردید. «و بعضی دیگر از آنها را در زمین فرو بردیم» (وَ مِنْهُمْ مَنْ خَسَفْنا بِهِ الْأَرْضَ). این مجازاتی بود که در مورد قارون تحقق یافت و بالاخره «بعضی دیگر را غرق کردیم» (وَ مِنْهُمْ مَنْ أَغْرَقْنا). این اشاره به فرعون و هامان و اتباع آنهاست. در پایان آیه برای تأکید این واقعیت که اینها همه گرفتار عکس العمل کارهای خویش شدند و محصولی را درو می‌کردند که بذر آن را خودشان پاشیده بودند، می‌فرماید: «خداوند هرگز به آنها ظلم و ستم نکرد، آنها بودند که بر خویشتن ستم می‌کردند» (وَ ما کانَ اللَّهُ لِیَظْلِمَهُمْ وَ لکِنْ کانُوا أَنْفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ). آری! مجازاتهای این جهان و جهان دیگر باز تاب و تجسمی است از اعمال انسانها، در آنجا که تمام راههای اصلاح و باز گشت را به روی خود ببندند. تفسیر نمونه) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔸🌹🔸🌹🔸 .........(ومن یتولهم منکم فانه منهم )ان الله لا یهدی القوم الظالمین مائده ۵۱ .......... (ومن یتولهم منکم )فاولئک هم الظالمون توبه ۲۳ ..........(ومن یتولهم) فاولئک هم الظالمون. ممتحنه ۹ عبارت داخل پرانتز راباهم مقایسه کنید. مخصوصا سوره توبه وممتحنه تفاوت آنها در حرف (منکم) است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
! 📖 وقتی انسان می‌خواند، خدا فواصلی بین او و غیرمؤمنان تعریف می‌کند که خود شخص متوجه این فاصله‌ها نمی‌شود؛ که چرا دارد با عده‌ای پیوند می‌خورد و از عده‌ای دور می‌شود. 📖 شما تجربه کنید و قرائت قرآن را به صورت مداوم در برنامه خود بگذارید. خودتان می‌بینید پایتان از جمع‌های نامطلوبی دور می‌شود و با آدم‌هایی آشنا می‌شوید که خودتان آن‌ها را انتخاب نکرده بودید. جوری که ـ به تعبیر اشتباه ـ تعبیر به شانس می‌کنید! در حالیکه این سنت قطعی الهی است که پشت آن، قرائت قرآن شماست. 📖 این را خدا «حجاب ندیدنی» معرفی می کند. «وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا» وقتی قرآن می‌خوانی بین تو و کسانی که به آخرت ایمان ندارند حجابی نادیدنی ایجاد می کنیم. 📚 حجت‌الاسلام قاسمیان کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🏴 آشنایی با سوره‌ی ناس / ✅ بسم الله الرحمن الرحیم. قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ. مَلِكِ النَّاسِ. إِلَهِ النَّاسِ. مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ. الَّذِى يُوَسْوِسُ فِى صُدُورِ النَّاسِ. مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۱-۶) 🔹به‌نام خداوند بخشنده مهربان. حرفت در زندگی این باشد: پناه مى‌برم به صاحب‌اختیار مردمان. فرمانروای مردمان. معبود مردمان. از شرّ وسوسه‌گر پنهان. همان‌که وسوسه می‌کند در دل مردمان. از جنّیان باشد یا آدمیان. 🔸در قرآن، بیش از ۳۰۰ مرتبه كلمه «قُل» آمده كه بسیارى از آنها فرمان خداوند به پیامبر(ص) است و در پاسخ مخالفان یا موافقان. كلمه «وسواس» هم به معناى موجود وسوسه‌گر مى‌آید و هم به معناى وسوسه و خطورات و افكار ناروا، ولى در اینجا به معناى وسوسه‌گر است. 🔸گفتنِ كلمه «اعوذ» براى نجات از خطرات كافى نیست، بلكه باید در عمل نیز از عوامل خطرساز دورى كرد. وگرنه خانه را در مسیر سیل ساختن و نوشتن «اعوذ باللّه من السّیل» بر سر در خانه به منزله مسخره است. كسى كه مى‌گوید: «اعوذ باللّه»، باید در عمل نیز از سرچشمه‌هاى خطرات گناه و فساد دورى كند. 🔸اول چیزى كه محسوس انسان است، رشد و تكامل و تربیت اوست: «ربّ النّاس»، بعد سیاست و تدبیر و حكومت: «ملک النّاس» و همین كه رشد او بالا رفت، عبادت و پرستش است: «اله النّاس» 🔸به كسى باید پناه برد كه اسرار و وسوسه‌هاى درونى را مى‌شناسد: « یعلم خائنة الاعین و ما تخفى الصدور »(غافر/۱۹)؛ او از خیانت چشم‌ها و آنچه سینه‌ها پنهان مى‌كند، آگاه است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- 📚📚 📋> ◀️ 🌅 آیه ۱۰ و ۱۱ واقعه را « آیه » نامیده‌اند . 🌠این آیه، در ایمان را ستوده و از شمرده است: « وَالسَّـبقُونَ السَّـبِقُون * أولـلـءِکَ الْمُقرَّبون ». 🌅به نقل ابن عباس، گام این امت ابن ابیطالب علیه السلام است . 🌠بر پایه از امام باقر علیه السلام چهار نفرند: ۱. پسر آدم ۲. آل فرعون از امت موسی ۳. نجّار از امت عیسی ۴. ابن ابیطالب از امت محمد صلی الله علیه و آله ادامه دارد......... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
12.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۵۷ قُلْ إِنِّي عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّي وَكَذَّبْتُمْ بِهِ ۚ مَا عِنْدِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ ۚ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۖ يَقُصُّ الْحَقَّ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الْفَاصِلِينَ ﴿٥٧﴾ بگو: من بر دلیل روشنی [مانند قرآن] از سوی پروردگارم هستم و حال آنکه شما آن را تکذیب کردید، عذابی که به آن شتاب دارید در اختیار من نیست. فرمان و حکم فقط به دست خداست، همواره حق را بیان می کند و او بهترین داوران و جداکنندگان [حق از باطل] است. (۵۷) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ٥٧) -در اين آيه پاسخ ديگرى به آنها مى‌دهد و آن اين كه «من بيّنه و دليل روشنى از طرف پروردگارم دارم اگر چه شما آن را نپذيرفته و تكذيب كرده‌ايد» (قُلْ إِنِّي عَلى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّي وَ كَذَّبْتُمْ بِهِ) . خلاصه در اين آيه نيز پيامبر صلّى اللّه عليه و آله مأمور است روى اين نكته تكيه كند كه مدرك من در مسألۀ خداپرستى و مبارزه با بت كاملا روشن و آشكار مى‌باشد و انكار و تكذيب شما چيزى از اهميت آن نمى‌كاهد. سپس به يكى از بهانه جوييهاى آنها اشاره مى‌كند و آن اين كه آنها مى‌گفتند اگر تو بر حق هستى كيفرهايى كه ما را به آن تهديد مى‌كنى زودتر بياور؛ پيامبر صلّى اللّه عليه و آله در پاسخ آنها مى‌فرمايد: «آنچه را شما در بارۀ آن عجله داريد به دست من نيست» (ما عِنْدِي ما تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ) . «تمام كارها و فرمانها همه به دست خداست» (إِنِ الْحُكْمُ إِلاّ لِلّهِ) . يعنى: هر گونه فرمان در عالم آفرينش و تكوين و در عالم احكام دينى و تشريع به دست خداست، همچنين هر منصبى اعم از رهبرى الهى و قضاوت و حكميت به كسى سپرده شده است آن هم از ناحيۀ پروردگار است. و بعد به عنوان تأكيد مى‌گويد: «اوست كه حق را از باطل جدا مى‌كند و او بهترين جداكنندگان حق از باطل است» (يَقُصُّ الْحَقَّ وَ هُوَ خَيْرُ الْفاصِلِينَ) . زيرا كسى كه علمش از همه بيشتر و قدرت كافى براى اعمال علم و دانش خود نيز داشته باشد او بهترين جداكنندگان حق از باطل است. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 602 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۵۸ قُلْ لَوْ أَنَّ عِنْدِي مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِهِ لَقُضِيَ الْأَمْرُ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِالظَّالِمِينَ ﴿٥٨﴾ بگو: اگر عذابی که به آن شتاب دارید در اختیار من بود، یقیناً کار میان من و شما به سرعت تمام شده بود؛ و خدا به ستمکاران داناتر است [که چه زمانی آنان را عذاب کند.] (۵۸) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺