May 11
ایشون - لائورا وِچّا والییِری - معلوم نیست چجوری و با چه منابعی تحقیق کردند که پِی به گوشهگیری و خشنبودن امیرالمؤمنین علی علیهالسلام بردند !
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
چون به آنان گویند: «در زمین فساد نکنید.» میگویند: «فقط ما اصلاحگَریم.»
- بقره، ١١
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
امام صادق علیهالسلام:
شگفتا که شخص با آوردن دو شاهد حقش را میگیرد؛ اما علیبنابیطالب علیهالسلام با دههزار شاهد حقش ضایع شد!
- تفسیر عیاشی، ج١، ص٣۶١
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
دیدگاه شیعه در مسئلهی جبر و اختیار.pdf
2.02M
🔻مقالهای مفید راجعبه بحث «جبر و اختیار».
✍ چکیده:
در اسلام دو دیدگاه جبر و تفویض به طور جدی مطرح بوده و ائمه اطهار علیهمالسلام در پاسخ به سؤال از درستی آن دو فرمودند: «لَا جَبْرَ وَلَا تَفْوِيضَ بَلْ أَمْرٌ بَيْنَ الْأَمْرَيْن.» یعنی قدرت انسان، در طول قدرت خداوند است و انسان میتواند با اختیار خود فعلی را در سلطنت خدا انجام دهد و خدا هم میتواند جلوی آن را بگیرد.
گناهی که انسان مرتکب میشود با اجازۀ تکوینی است، نه با اجازۀ تشریعی یعنی تشریعاً خدا راضی نیست که گناهی انجام شود، اما تکویناً اجازه میدهد و جلوی انسان را نمیگیرد. بنابراین نه جبر است و نه تفویض، بلکه امر بین الامرین یا همان اختیار است.
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
علینشناسی!
«علی کافر است!»
امروز شنیدن این جمله که علی علیهالسلام کافر است و باید توبه کند، برای ما غیرقابل فهم میباشد.
آن علی علیهالسلام با آن سابقه و صفات چگونه میشود که کافر شود؟!
اما با کمال تعجب باید باور کنید که عدهای علی را بهدلیل پذیرش داوری ابوموسی اشعری، کافر میدانستند و میگفتند باید توبه کنی تا مجدداً از تو تبعیت کنیم!
کدام عده؟
همانهایی که خودشان داوری ابوموسی نادان را به علی علیهالسلام تحمیل کردند.
علی هم که باشی، با جهل مردم اگر مبارزه نکنی، تو را کافر میخوانند.
اَصبغ بننُباته میگوید:
وقتی امیر مؤمنان(ع) نزد خوارج آمد و اندرزشان داده و از جنگ پرهیزشان داد، به آنان گفت: چه عیبی در کارم میبینید؟! آیا من نخستین فردی نبودم که به خدا و پیامبرش ایمان آورد؟
گفتند: چنین هستى؛ امّا تو در دین خدا، ابو موسى اشعرى را داور کردی!
علی علیهالسلام گفت: «به خدا سوگند، من آفریدهاى را داور نساختم؛ بلکه تنها قرآن را داورى دادم. و اگر چنین نبود که در کار خود مغلوب گشته بودم و با اندیشهام مخالفت میشد، هر آینه راضى نمیشدم که نبرد میان من و ستیزندگان با خدا، آرام گیرد تا کلمهٔ خدا را به کُرسى نشانم و دین او را یارى سازم، هر چند کافران و نادانان نپسندند.
- شیخ صدوق، التوحید، ص ٢٢۵.
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
فلسطین و هشتاد سال مقاومت.pdf
5.93M
● فلسطین و ٨٠ سال مقاومت
◇ مختصری از تاریخ فلسطین
• نویسنده: محمد هنرآموز
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
وقتی که ریسمان به گردن امیرالمؤمنین علی علیهالسلام انداختند، چند نفر یهودی گفتند: «این همان نبود که در خیبر را که چنین و چنان بود بلند کرد؟ این همان نیست؟!»
گفتند: «چرا همان است.»
فوری گفتند: « اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله. این صبر از عالم بالاست و برای خداست.»
- سلسله مباحث اخلاقی مرحوم آیتالله حقشناس، جلد١، ص۲۱۲.
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
شخصی نزد علی علیهالسلام رفته و میگوید یا امیرالمؤمنین، ۴ سوال دارم.
امام علیهالسلام میفرمایند: بپرس؛ ولو اینکه ۴٠ تا باشد.
شخص میپرسد:
واجب کدام، واجبتر کدام است؟!
نزدیک کدام، نزدیکتر کدام است؟!
عجیب کدام، عجیبتر کدام است؟!
سخت کدام، سختتر کدام است؟!
امیرالمؤمنین علیهالسلام:
واجب، انجام واجبات و واجبتر ترک معصیت.
نزدیک، قیامت و نزدیکتر مرگ.
عجیب، دنیا و عجیبتر علاقه و محبت به دنیا.
سخت، ساعت ورود به قبر و سختتر رفتن به قبر بدون زاد و توشه است.
- بحارالانوار، ج٧۵، ص٨٩.
سخنان استاد شیخ الحکمایی.pdf
98.2K
متن سخنان استاد شیخالحکمایی در نشست علمی نقد و بررسی یادگاری نویافته منسوب به امام رضا علیهالسلام در مسجد جامع ساوه.
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
ذکر عدد امامان از زبان پیامبر صلیالله:
از عبدالملک بن عمیر از جابر بن سمرة است: من با پدرم در محضر رسول خدا صلیالله بودم که شنیدم میفرمود: «بعد از من دوازده خلیفه میباشد.» سپس صدای خود را آهسته فرمود. من به پدرم گفتم: «در صدای آهسته خود چه میفرمود؟» پدرم گفت: «فرمود کلهم من بنیهاشم؛ همه آنها از بنیهاشم هستند»
- ترجمه خلاصه ینابیعالموده، ص١۶٩.
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
مردم آندلس در عزاداری لباس سفید میپوشیدند، برخلاف برخی مردم شرق که تمایل به پوشیدن لباس سیاه داشتند.
شاعر قیروانی در اینباره گفته:
ای مردم اندلس فهمیدید
با مهربانی به چیزی شگفت انگیز
تو در تشییع جنازه ات سفید پوشیدی
تو با لباس عجیبی آمدی
حق با شماست، سفید لباس غم است
هیچ اندوهی شدیدتر از موهای سفید نیست.
- نفح الطیب من غصن الاندلس الرطیب.
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
سلفی گری در مغرب2.ogg
2.34M
🎙 نشست علمی با عنوان «سلفیگری در مغرب»
🔻با حضور :
آقای دکتر یونس فرهمند
سرکار خانم دکتر الهام امینی کاشانی
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
آیا مفاتیح الجنان تألیف شیخ عباس قمی است؟
استاد یوسفی غروی:
اصل کتاب مفاتیح از محدث قمی نیست بلکه از شیخ رحمتالله کرمانی است ولی چون نظم و نسق آن خیلی زیبا نبود و از سویی گفته شده بود که برخی مطالب اعتباری ندارد لذا شیخ عباس قمی این کتاب را پالایش کرد و نام آن را از «مفتاح الجنان» به «مفاتیح الجنان» تغییر داد.
@IslamDate
مصاحبه_با_سید_عبد_الباقی_طباطبایی_فرزند_علامه_طباطبایی_در_مورد_شخصیت.mp3
5.66M
مصاحبه با مرحوم سید عبدالباقی طباطبایی فرزند مرحوم علامه طباطبایی ...
در مورد شخصیت مرحوم آیتالله سید محمدحسن الهی طباطبایی.
نقشه و نقشهنگاری در امپراطوری عثمانی.pdf
734.9K
!! نقشه و نقشهنگاری در امپراطوری عثمانی.
#معرفیکتاب | بنمایهٔ رویگردانی از خدا
در نخستین جلد از مجموعۀ «قبیلۀ لعنت», که اسماعیل شفیعی سروستانی آن را برای بررسی عملکرد ابلیس از آغاز آفرینش تا تشکیل مجامع مخفی نگاشته است, با عنوان «بنمایۀ رویگردانی از خدا», به معرفی نخستین و جدیترین دشمن انسان, یعنی ابلیس, از آغاز دشمنی او و نخستین پیرو حقیقیاش یعنی قابیل, به بیان نحوهی فریب او و استراتژیهای او برای تغییر آیندهی انسان, پرداخته است.
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشهی کوچکی از زندگی یک یهودی ...
٩ کودک در منزلی تقریباً کوچک !
نقطهٔ مقابلاش هم برخی شیعیان هستند که به دلایل مختلف مِیلی به تعدد فرزند یا حتی فرزندآوری ندارند !
https://eitaa.com/joinchat/1701249445Cf9e0c54467
دو جریان اصلی در شیطانگرایی !!
۱_ شاخهی سِیتنیسم:
با سرکردگی آنتوان ساندور لاوی شناخته میشود. او کلیسای شیطانی را در سال ۱۹۶۶م تأسیس نمود و خود را پاپ کلیسای شیطانی معرفی کرد و در سال ۱۹۶۹م انجیل شیطانی را منتشر کرد. این گروه معتقدند که شیطان وجود خارجی و عینی ندارد؛ بلکه شیطان فقط نماد هوا و هوس، آرزوها و لذتطلبی انسان است !
۲_ شاخهی ستیانیسم:
این شاخه از سوی مایکل اکینو، دوست آنتوان ساندور لاوی پایهریزی شد. او در مقابل کلیسای شیطانی، معبد سِت را تأسیس کرد. وی برخلاف آنتوان لاوی، قائل به وجود خارجی شیطان و قدرت شگرف او در تدبیر جهان هستی بود !