💌 تنها راه فرار از تنهایی
#پیام_معنوی
🌳 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌼۰۰۰﷽۰۰۰🌼
#تفسیر_روایی_بقره_آیه_83
امام صادق (علیه السلام)
✍حضرت آدم (علیه السلام) از بهشت، به کوه صفا و حوا (سلام الله علیها) به کوه مروه هبوط دادهشدند.
📚 نورالثقلین/ الکافی، ج۶، ص۵۱۳
┏━━🍃🌺🍃━━┓
@Darmahzareghoran
┗━━━🍂━━
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌼۰۰۰﷽۰۰۰🌼
#تفسیر_روایی_بقره_آیه_84
✍درمورد ابوذر و عثمانابنعفان نازل شده و دلیل اینکه عثمان، ابوذر (رحمة الله علیه) را به ربذه تبعیدکرد۰
☘🌸 این بود که ابوذر در حالیکه بیمار بوده و به عصایش تکیه کردهبود، بر عثمان وارد شد.
در مقابل او (عثمان) صدهزار درهم بود که از برخی نواحی به نزدش آوردهبودند و یارانش دورش را گرفته و به او نگاه میکردند و #چشم_طمع به آن #اموال دوختهبودند تا بین آنها تقسیم کند.
☘ ابوذر (رحمة الله علیه) به عثمان گفت: «این اموال چیست»؟
عثمان جواب داد: «صدهزار درهم است که از بعضی نواحی بهسوی من آورده شده و من میخواهم مثل همان مقدار را به آن ضمیمه کرده و سپس دربارهی آن تصمیم بگیرم».
😊 ابوذر (رحمة الله علیه) پرسید:
«ای عثمان صدهزار درهم بیشتر است یا چهار دینار»؟
✨او جواب داد: «البته صدهزار دینار»
❌ ابوذر گفت: «آیا یادت نمیآید که شبی من و تو بر پیامبر وارد شدیم و ایشان #افسرده و #محزون بود؛ طوریکه به او سلام کردیم واوآرام جواب فرمود۰
✍ و فردا صبح که نزدش حاضر شدیم او را خندان و شادمان دیدیم و گفتیم:
✨«پدران و مادرانمان فدایتان! دیشب که به دیدنتان آمدیم شما را غمگین و افسرده دیدیم و امروز بهسویتان بازگشتیم در حالیکه شمارا شاد وخوشحال میبینیم».
❌☘حضرت فرمود: «بله! چهار دینار از خراج مسلمانان نزد من باقی ماندهبود که#تقسیمش نکردهبودم و میترسیدم درحالیکه آن نزد من است از دنیا بروم. امروز آن را تقسیم کردهام و بهواسطهی آن آسوده گشتم».
📚 مستدرک الوسایل، ج۱۱، ص۹۴
🌳 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌸🌸 ساعت عاشقی 🌸🌸
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
🌳 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_516474296994892102.mp3
2.73M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 11 الی 15
#سوره #انبیاء آیه ۱۱ الی ۱۵
جزء ۱۷
👈حجة الاسلام قرائتي
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
.
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
⏮سوره 21. انبیاء آيه 11⚘
آیه🔻
⤵«١١» ﻭَﻛَﻢْ ﻗَﺼَﻤْﻨَﺎ ﻣِﻦ ﻗَﺮْﻳَﺔٍ ﻛَﺎﻧَﺖْ ﻇَﺎﻟِﻤَﺔً ﻭَﺃَﻧﺸَﺄْﻧَﺎ ﺑَﻌْﺪَﻫَﺎ ﻗَﻮْﻣﺎً ﺁﺧَﺮِﻳﻦَ
ترجمه🔻
⤵ﻭ ﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﺑﺎﺩﻱ ﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻢ ﺷﻜﺴﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻣﺶ ﺳﺘﻤﮕﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻗﻮﻣﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ.
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🍁 ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺑﺪﻧﺒﺎﻝ ﻇﻠﻢ، ﻳﻚ ﺳﻨﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻛﻢ»
٢-🍁 ﻫﺮ ﻛﺲ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺑﺸﻜﻨﺪ، ﺷﻜﺴﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﻗﺼﻤﻨﺎ» (ﻛﻠﻤﻪ ﻱ ﻗﺼﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺷﻜﺴﺘﻦ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ).
٣-🍁 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺧﻮﺩ، ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺭﻗﻢ ﻣﻲ ﺯﻧﻨﺪ. «ﻗﺼﻤﻨﺎ - ﻇﺎﻟﻤﺔ»
٤-🍁 ﺍﮔﺮ ﻇﻠﻢ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻳﻚ ﺳﻴﺮﻩ ﻭ ﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺁﻳﺪ، ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ. «ﻛﺎﻧﺖ ﻇﺎﻟﻤﺔ» ﻟﻜﻦ ﺍﮔﺮ ﻇﻠﻤﻲ ﻣﺪﺍﻭم ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﻣﺘﻮﺟّﻪ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﻨﺪ ﺁﻥ ﻗﻬﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ).
٥ -🍁 ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻭﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ، ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻔﺎﻭﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﻗﺼﻤﻨﺎ... ﺍﻧﺸﺄﻧﺎ»
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
⏮سوره 21. انبیاء آيه 12_13_14_15⚘
آیه🔻
⤵«١٢» ﻓَﻠَﻤَّﺂ ﺃَﺣَﺴُّﻮﺍْ ﺑَﺄْﺳَﻨَﺂ ﺇِﺫَﺍ ﻫُﻢ ﻣِّﻨْﻬَﺎ ﻳَﺮْﻛُﻀُﻮﻥَ
ترجمه🔻
⤵ﭘﺲ ﭼﻮﻥ (ﻗﻮم ﺳﺘﻤﮕﺮ) ﻗﻬﺮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ.
آیه🔻
⤵«١٣» ﻟَﺎ ﺗَﺮْﻛُﻀُﻮﺍْ ﻭَﺍﺭْﺟِﻌُﻮﺍْ ﺇِﻟَﻲ ﻣَﺂ ﺃُﺗْﺮِﻓْﺘُﻢْ ﻓِﻴﻪِ ﻭَﻣَﺴَﺎﻛِﻨِﻜُﻢْ ﻟَﻌَﻠَّﻜُﻢْ ﺗُﺴْﺌَﻠُﻮﻥَ
ترجمه🔻
⤵(ﺍﻣّﺎ ﺧﻄﺎﺏ ﺭﺳﻴﺪ ﻛﻪ) ﻓﺮﺍﺭ ﻧﻜﻨﻴﺪ! ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺎﻣﻴﺎﺏ ﺑﻮﺩﻳﺪ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﻳﺪ، ﺷﺎﻳﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺆﺍﻝ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻳﺪ.
آیه🔻
⤵«١٤» ﻗَﺎﻟُﻮﺍْ ﻳَﺎ ﻭَﻳْﻠَﻨَﺂ ﺇِﻧَّﺎ ﻛُﻨَّﺎ ﻇَﺎﻟِﻤِﻴﻦَ
ترجمه🔻
⤵(ﻭ ﭼﻮﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺟﺪّﻱ ﺩﻳﺪﻧﺪ) ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻱ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﻣﺎ! ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﺑﻮﺩﻳﻢ.
آیه🔻
⤵«١٥» ﻓَﻤَﺎ ﺯَﺍﻟَﺖ ﺗِّﻠْﻚَ ﺩَﻋْﻮَﺍﻫُﻢْ ﺣَﺘَّﻲ ﺟَﻌَﻠْﻨَﺎﻫُﻢْ ﺣَﺼِﻴﺪﺍً ﺧَﺎﻣِﺪِﻳﻦَ
ترجمه🔻
⤵ﻭ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ، ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﻭ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻭ ﺑﻲ ﺣﺮﻛﺖ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ.
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺣَﺼﻴﺪ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻣﺤﺼﻮﺩ ﻳﻌﻨﻲ ﺩﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻛﻠﻤﻪ «ﺧﺎﻣﺪ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ.
🌼🍃ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺆﺍﻝ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻳﺪ» ﻳﻌﻨﻲ ﺗﺎ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺆﺍﻝ ﻗﺮﺍﺭﮔﻴﺮﺩ ﻭﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﺷﻮﻳﺪ.(٦٧٩)
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🌿 ﻋﺬﺍﺑﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺳﺘﻤﮕﺮ ﻧﺎﺯﻝ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺗﺪﺭﻳﺠﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻠَﻤّﺎ ﺍَﺣَﺴّﻮﺍ» (ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﻳﺪﻥ ﺁﺛﺎﺭ ﻗﻬﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﻳﺞ ﭘﻴﺪﺍ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ).
٢-🔖 ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﻬﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺗﺎﺏ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻳﺮﻛﻀﻮﻥ» (ﻣﻐﺮﻭﺭﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﻬﻨﮕﺎم ﺧﻄﺮ، ﺻﺤﻨﻪ ﺭﺍ ﺧﺎﻟﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﻲ ﮔﺮﻳﺰﻧﺪ.)
٣-🌿ﺍﺯ ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻓﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩ. «ﻟﺎ ﺗﺮﻛﻀﻮﺍ»
٤-🔖ﻛﺎﻣﻴﺎﺑﻲ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯ ﻇﻠﻢ ﻭﻃﻐﻴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻣﺎ ﺍﺗﺮﻓﺘﻢ ﻓﻴﻪ»
٥ -🌿 ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺤﻞ ﻭﻗﻮﻉ ﺟﺮم ﺍﺟﺮﺍ ﻛﺮﺩ، ﺷﺎﻳﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺆﺍﻝ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻟﻌﻠﻜﻢ ﺗﺴﺌﻠﻮﻥ»
٦-🔖 ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ. «ﺗﺴﺌﻠﻮﻥ»
٧-🌿 ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻇﻠﻢ، ﭘﺸﻴﻤﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻳﺎ ﻭﻳﻠﻨﺎ»
٨ -🔖 ﻋﺎﻗﺒﺖ، ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻫﺎﻱ ﺧﻔﺘﻪ، ﺑﻴﺪﺍﺭ ﻭ ﻣﻨﻜﺮﺍﻥ ﺣﻘﻴﻘﺖ، ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ. «ﺍﻧّﺎ ﻛﻨّﺎ ﻇﺎﻟﻤﻴﻦ»
٩-🌿ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻧﺰﻭﻝ ﺑﻠﺎ، ﻧﺎﻟﻪ ﻫﺎ ﺍﺯ ﺍﺛﺮ ﻣﻲ ﺍﻓﺘﺪ. «ﻓﻤﺎ ﺯﺍﻟﺖ ﺗﻠﻚ ﺩﻋﻮﺋﻬﻢ ...»
١٠-🔖 ﻛﻔﺮ ﻭ ﻇﻠﻢ، ﺳﺮﻧﻮﺷﺘﻲ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﮔﻴﺎﻫﺎﻥ ﺩﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﻭﺑﻲ ﺟﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ. «ﺣﺼﻴﺪﺍً ﺧﺎﻣﺪﻳﻦ»
١١-🌿 ﺟﺎﺭ ﻭ ﺟﻨﺠﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺗﻲ، ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻫﺎ ﻭ ﺗﻤﻠّﻖ ﻫﺎ، ﻭ ﺗﻬﺪﻳﺪﻫﺎ ﻭ ﺍﺭﻋﺎﺏ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﻣﺤﻜﻮم ﺑﻪ ﺧﺎﻣﻮﺷﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺧﺎﻣﺪﻳﻦ»
١٢-🔖 ﻇﻠﻢ ﻣﺴﺘﻤﺮ، ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻲ ﺩﺍﺭﺩ. «ﺍﻧّﺎ ﻛﻨﺎ ﻇﺎﻟﻤﻴﻦ... ﺣﺼﻴﺪﺍً ﺧﺎﻣﺪﻳﻦ»
٦٧۹)📚ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﻴﺎﻥ
🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃
ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸
┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅
.
💌 تنها راه فرار از تنهایی
#پیام_معنوی
🌳 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌀 یکی از نیازهای مهم ما نیاز به اسوه است
🌀 خیلی از حرفها با رفتار منتقل میشود نه با گفتار
🌀 کسی که مدیر میشود، باید خودش را الگوی دیگران بداند
💠 بیتو بهسر نمیشود(ج۱۱)
🔹 دربارۀ اینکه «چرا به امام نیاز داریم؟» دلایلی ذکر شد. یکی دیگر از دلایل نیاز ما به امام، «نیاز به اسوه» است. البته نیاز به اسوه هم میتواند ذیل همان نیاز به تعلیم و هدایتگری قرار گیرد(که قبلاً بیان شد) اما اسوهبودن، در واقع غیر از تعلیمِ صرف است، شاید بتوان گفت که اسوه بودن، تعلیم و هدایتگری در مقام رفتار است.
🔹 چرا ما به اسوه نیاز داریم؟ برای اینکه خیلی از حرفها را به زبان نمیشود گفت اما با رفتار میشود منتقل کرد، امامصادق(ع) فرمودند: «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُم» به غیر از زبان خودتان، مردم را دعوت کنید.
🔹 چرا فیلمهای نمایشی و سینمایی و سریالها تأثیرگذارتر هستند؟ بهدلیل اینکه یک رفتار را نشان میدهند. همهچیز با گفتار قابل انتقال نیست.
🔹 اسوهها، شدنیبودنِ خیلی از رفتارهای خوب را برای مردم جا میاندازند؛ یعنی کارهایی که خیلیها ممکن است آن را «نشدنی» تلقی کنند. مثلاً ما اگر دفاع مقدس را پشت سر نگذاشته بودیم و حماسۀ شهدا را ندیده بودیم، باورِ اینکه «یک ملت میتواند در مقابل یک جهان مقاومت کند!» خیلی سخت بود.
🔹 بحث اسوهبودن صرفاً مربوط به امامان معصوم نیست، هر کسی که در جامعه، مدیر میشود باید الگو باشد. علی(ع) به محمدبنابیبکر میفرماید: حالا که والی شدهای نفس خودت را برای مسلمین، اسوه قرار بده؛ مردم وقتی به تو نگاه میکنند، تو را بهعنوان اسوه بپذیرند «اجْعَلْ نَفْسَكَ أُسْوَةً لِقَرِيبِ الْمُسْلِمِينَ وَ بَعِيدِهِم»
🔹 أمیرالمؤمنین(ع) میفرماید: مردم بیشتر شبیه به امراء و مدیران جامعه هستند تا شبیه به پدر و مادرهای خودشان. (تحفالعقول/۲۰۸) حالا ببینید یک مدیر چقدر باید مواظب رفتار و گفتار خودش باشد؟
👤علیرضا پناهیان
🚩حرم امام رضا - ۹۹.۰۲.۱۷
👈🏻 صوت و متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6351
🌳 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌸🌸 ساعت عاشقی 🌸🌸
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
🌳 @Tasniiiiiiim
╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_516474296994892107.mp3
3.5M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی آیه 16 الی 18
#سوره #انبیاء آیه ۱۶الی ۱۸
جزء ۱۷
👈حجة الاسلام قرائتي
🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸
┅════🍃✼📖✼🍃═══┅
.
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
⏮سوره 21. انبیاء آيه 16_17⚘
آیه🔻
⤵«١٦» ﻭَﻣَﺎ ﺧَﻠَﻘْﻨَﺎ ﺍﻟﺴَّﻤَﺂءَ ﻭَﺍﻟْﺄَﺭْﺽَ ﻭَﻣَﺎ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻤَﺎ ﻟَﺎﻋِﺒِﻴﻦَ
ترجمه🔻
⤵ﻭ ﻣﺎ، ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺎﺯﻱ ﻧﻴﺎﻓﺮﻳﺪﻳﻢ.
آیه🔻
⤵«١٧» ﻟَﻮْ ﺃَﺭَﺩْﻧَﺂ ﺃَﻥ ﻧَّﺘَّﺨِﺬَ ﻟَﻬْﻮﺍً ﻟَّﺎﺗَّﺨَﺬْﻧَﺎﻩُ ﻣِﻦ ﻟَّﺪُﻧَّﺂ ﺇِﻥ ﻛُﻨَّﺎ ﻓَﺎﻋِﻠِﻴﻦَ
ترجمه🔻
⤵(ﻭ) ﺍﮔﺮ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ (ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﻣﺤﺎﻝ) ﻣﻲ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺑﺎﺯﻳﮕﺮ ﺑﻮﺩﻳﻢ، ﻫﺮ ﺁﻳﻨﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺧﻮﺩ (ﻭ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ) ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ.
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻟﻮ» ﺩﺭ ﻟﻐﺖ ﻋﺮﺏ ﮔﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﺤﺎﻝ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻟﻬﻮ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥ ﻛﻠﻤﻪ ﺑﻜﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
🌴ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻣﺎ «ﻟﺎﻋﺐ» ﻧﻴﺴﺘﻴﻢ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﺠﺎﻱ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻔﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﻟﻮ ﺍﺭﺩﻧﺎ ﺃﻥ ﻧﺘّﺨﺬ ﻟﻌﺒﺎً» ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺃﻥ ﻧﺘّﺨﺬ ﻟﻬﻮﺍً»، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻣﻌﻠﻮم ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺟﻮﻫﺮﻩ ﻱ ﻟﻬﻮ ﻭ ﻟﻌﺐ ﻳﻜﻲ ﺍﺳﺖ،
🌴 ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﻛﺎﺭ ﻣﻨﻈﻢ ﻭ ﺷﻜﻞ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺧﻴﺎﻟﻲ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺍﻓﻌﺎﻝ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲ ﭘﺬﻳﺮﺩ، «ﻟَﻌِﺐ» ﻧﺎم ﺩﺍﺭﺩ، ﻭﻟﻲ ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻴﺎﻟﻲ ﺑﻪ ﺣﺪّﻱ ﺭﺳﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﺻﻠﻲ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﺩﺭ ﺁﻣﺪ، ﺑﻪ ﺁﻥ «ﻟَﻬﻮ» ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺑﻲ ﻣﻌﻨﺎ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ.
🌴ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻲ ﺑﺎﺯﻳﭽﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﻫﺪﻓﺪﺍﺭ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🌴ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ، ﺁﻳﻪ ١٢ ﺳﻮﺭﻩ ﻱ ﻃﻠﺎﻕ، ﻫﺪﻑ ﺭﺍ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﺍﻟﻠّﻪ ﺍﻟّﺬﻱ ﺧﻠﻖ ﺳﺒﻊ ﺳﻤﻮﺍﺕ ﻭ ﻣﻦ ﺍﻟﺎﺭﺽ ﻣﺜﻠﻬﻦّ ... ﻟﺘﻌﻠﻤﻮﺍ ﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻲ ﻛﻞ ﺷﻲ ء ﻗﺪﻳﺮ ﻭﺍﻥّ ﺍﻟﻠّﻪ ﻗﺪﺍﺣﺎﻁ ﺑﻜﻞ ﺷﻲ ء ﻋِﻠﻤﺎ» ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻫﻔﺘﮕﺎﻧﻪ ﻭ ﻣﺜﻞ ﺁﻧﻬﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﻛﺮﺩ ... ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﻗﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻋﻠﻢ ﺍﻭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﺗﺤﻘّﻖ ﺍﻳﻦ ﻫﺪﻑ ﺑﺎ ﺗﻔﻜّﺮ ﺩﺭ ﻫﺴﺘﻲ ﻭ ﺩﺭﺱ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﺮ ﺁﻧﺴﺖ.
⤵ﺩﺭ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﻛﻪ «ﺍﮔﺮ ﺑﻨﺎ ﺩﺍﺷﺘﻴﻢ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ، ﻗﻄﻌﺎ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺧﻮﺩ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ» ﺩﻭ ﻣﻌﻨﺎ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ:
ﺍﻟﻒ:🌱 ﺁﻓﺮﻳﺪﻥ ﻫﺴﺘﻲ، ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﻛﺎﺭ ﺍﻭﺳﺖ ﻧﻪ ﺑﺖ ﻫﺎ.
ﺏ:🌱 ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﺑﻨﺎﻱ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﺩﺍﺷﺘﻴﻢ ﺍﺯ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﻣﻘﺮّﺑﺎﻥ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﻮﺩ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺎﺩّﻳﺎﺕ ﻭ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻴﻢ.
⭕ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺑﻪ ﺁﻳﻪ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎم ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻟﻬﻮ، ﻧﻬﻲ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ.(٦٨٠)
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-🌱 ﻫﺴﺘﻲ ﻫﺪﻓﺪﺍﺭ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻣﺎ ﺧﻠﻘﻨﺎ ... ﻟﺎﻋﺒﻴﻦ» (ﺍﮔﺮ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ، ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﻧﻴﺴﺖ، ﭘﺲ ﻣﺮﮒ ﻫﻢ، ﻧﻴﺴﺘﻲ ﻭﭘﺎﻳﺎﻥ ﻛﺎﺭ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ.)
٢-🌻 ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻫﺪﻓﺶ ﺑﺎﺯﻳﮕﺮﻱ ﺍﺳﺖ، ﻭﺳﺎﻳﻞ ﺑﺎﺯﻱ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ، ﻧﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻲ ﻧﻬﺎﻳﺘﻲ ﻛﻪ ﺗﻨﻬﺎ، ﺳﻠّﻮﻝ ﻭ ﺍﺗﻢ ﺁﻥ ﻋﺼﺮﻫﺎ ﻭ ﻧﺴﻞ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺁﻥ ﻭﺍﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻣﺎ ﺑﻴﻨﻬﻤﺎ ﻟﺎﻋﺒﻴﻦ»
٣-🌱 ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﻣﺤﺎﻝ ﺑﻨﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﺑﺎﺯﻱ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻟﻐﻮ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺫﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺁﻓﺮﻳﺪ، (ﻧﻪ ﻣﺎﺩّﻳﺎﺕ ﻭ ﺍﺟﺴﺎم).(٦٨١) «ﻟﺎ ﺗّﺨﺬﻧﺎﻩ ﻣﻦ ﻟﺪﻧّﺎ»
٤-🌻 ﺍﮔﺮ ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﻣﺤﺎﻝ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺪﻑ ﺑﺎﺯﻳﮕﺮﻱ ﺩﺍﺷﺖ، ﺩﻳﮕﺮ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﺧﻠﻘﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﺪﺍﺷﺖ، ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺭﺍ ﺑﺰﺣﻤﺖ ﻧﻤﻲ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ، ﺍﻣﺮ ﻭ ﻧﻬﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﻭ ﻋﻘﺎﺑﻲ ﻣﻘﺮّﺭ ﻧﻤﻲ ﺩﺍﺷﺖ. «ﻟﻮ ﺍﺭﺩﻧﺎ ﺃﻥ ﻧﺘّﺨﺬ ﻟﻬﻮﺍً ﻟﺎﺗّﺨﺬﻧﺎﻩ ﻣﻦ ﻟﺪﻧّﺎ»
📚٦٨٠) ﺩﻋﺎﺋﻢ ﺍﻟﺎﺳﻠﺎم، ﺝ ٢، ﺹ ٢٠٦.
📚٦٨١) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺻﺎﻓﻲ
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
⏮سوره 21. انبیاء آيه 18⚘
آیه🔻
⤵«١٨» ﺑَﻞْ ﻧَﻘْﺬِﻑُ ﺑِﺎﻟْﺤَﻖِ ّ ﻋَﻠَﻲ ﺍﻟْﺒَﺎﻃِﻞِ ﻓَﻴَﺪْﻣَﻐُﻪُ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﻫُﻮَ ﺯَﺍﻫِﻖٌ ﻭَﻟَﻜُﻢُ ﺍﻟْﻮَﻳْﻞُ ﻣِﻤَّﺎ ﺗَﺼِﻔُﻮﻥَ
ترجمه🔻
⤵(ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ،) ﺑﻠﻜﻪ ﻣﺎ ﺣﻖّ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﻲ ﻛﻮﺑﻴﻢ ﺗﺎ ﻣﻐﺰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻢ ﺑﺸﻜﻨﺪ، ﭘﺲ ﺑﻲ ﺩﺭﻧﮓ، ﺑﺎﻃﻞ ﻣﺤﻮ ﻭ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﻭ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ (ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ) ﺗﻮﺻﻴﻒ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﺪ (ﻭ ﻧﺴﺒﺖ ﻟﻬﻮ ﻭ ﻟﻌﺐ ﻭ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﻛﺎﺭﻱ ﻣﻲ ﺩﻫﻴﺪ).
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀
⤵ﻛﻠﻤﻪ «ﻗَﺬﻑ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﻠﻤﻪ «ﺩَﻣﻎ» ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺿﺮﺑﻪ ﺍﻱ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺗﺎ ﻣﻐﺰ ﺍﺛﺮ ﻣﻲ ﮔﺬﺍﺭﺩ.
🌴ﻛﻠﻤﻪ «ﻭَﻳﻞ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﻲ ﺑﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﺤﻘﺎﻕ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.(٦٨٢)
┄┄┅═✧❁🌼🌴🌼❁✧═┅┄
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬
١-💮 ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺣﻖّ، ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭ ﺟﻠﻮﻩ ﺍﻱ ﺍﺯﻫﺪﻓﺪﺍﺭﻱ ﻧﻈﺎم ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺍﺳﺖ. «ﺑﻞ ﻧﻘﺬﻑ ﺑﺎﻟﺤﻖّ»
٢-🍀 ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺣﻖّ ﺑﺎ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻬﺎﺟﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻪ ﺗﺪﺍﻓﻌﻲ. «ﻧﻘﺬﻑ»
٣- ﺳﻨﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮ ﻧﺎﺑﻮﺩﻱ ﻭ ﻣﺤﻮ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. «ﻧﻘﺬﻑ - ﻓﻴﺪﻣﻐﻪ»
٤-💮 ﺣﻖّ ﺑﺮ ﺑﺎﻃﻞ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﺫﺍ ﻫﻮ ﺯﺍﻫﻖ»
٥ -🍀 ﻣﺤﻮ ﺷﺪﻥ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺣﻖّ ﺩﺭ ﺟﺒﻬﻪ ﺍﺳﺖ. «ﻧﻘﺬﻑ ﺑﺎﻟﺤﻖّ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﺒﺎﻃﻞ»
٦-💮 ﺩﺭ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﻋﻠﻴﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺮﻋﺖ، ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﻫﺪﻑ ﮔﻴﺮﻱ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺮﺍﻋﺎﺕ ﺷﻮﺩ. «ﻧﻘﺬﻑ - ﻓﻴﺪﻣﻐﻪ»
٧-🍀 ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻛﻠّﻲ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﺷﻮﺩ، ﻧﻪ ﺁﻧﻜﻪ ﻧﻴﻤﻪ ﺟﺎﻧﻲ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻳﺪﻣﻐﻪ»
٨ -💮 ﺣﻜﻮﻣﺖ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯﻩ ﻱ ﺑﺎﻃﻞ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺳﻨﺖ ﻣﻬﻠﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺘﻘﻴﻦ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺣﻖّ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﺫﺍ ﻫﻮ ﺯﺍﻫﻖ»
👇