eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
125 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892471.mp3
2M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 158_159سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163831 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠سوره 26. شُعراء آيه 158, 159 آيه🔹 فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ إِنَّ فِى ذَلِكَ لَأَيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ ترجمه🔸 پس آنان را عذاب فرا گرفت. همانا در این (ماجرا) قطعاً نشانه و درس عبرتى است، و(لى) اكثر آنان ایمان آورنده نیستند. و البتّه پروردگار تو بى شك همان تواناى مهربان است. پيام ها🔸 1- توهین به مقدّسات الهى به حدّى مهم است كه گروهى به خاطر كشتن یك حیوان، نابود مى شوند. «فعَقَروها ... فأخذهم العذاب» 2- هم الطاف او نشانه هاى عبرت هستند و هم قهر وعذابش. «لآیةً» 3- انسان مى تواند حتّى با دیدن بزرگ ترین نشانه هاى الهى، در برابر حقّ عناد ورزد و ایمان نیاورد. «لآیة و ما كان اكثرهم مؤمنین» 4- فرستادن انبیا ومعجزه وقهر بر كفّار لجوج، از شئون ربوبیّت اوست. «ربّك» 5 - ایمان و كفر مردم، در خداوند اثرى ندارد. «اِنّ ربّك لهو العزیز» 6- قهر خداوند به خاطر عمل خودماست وگرنه او مهربان است. «لهوالعزیزالرحیم» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
بسم الله / به نام و بالله / و به یاری تو • و من الله / از تو • و إلی الله / بسوی تو • و فی سبیل الله / در مسیر تو • و علی ملّه رسول الله / و بدنبال رسول تو براه می‌افتم .... شروع که درست باشد، مقصد که درست باشد، جاده که درست باشد، و راه‌بلدش اگر راه بلد باشد، به امنیت به مقصد خواهیم رسید. ※ حرم‌ها در دنیای وحشیِ بی‌امام، چهاردیواری‌های نورند دور از دسترس شیاطین، جاده‌هایی که انشعاب و بیراهه ندارند. طریق امن آسمانند؛ که مستقیم می‌رسند به . ※ طرح: استدیو گرافیک ویژه سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۲۵۷.mp3
10.82M
۲۵۷ ✗مسئول بسیاری از دین‌گریزی‌ها، شبهه‌ها و دافعه‌ها نسبت به دین، گسترش اسلام‌ هراسی‌ها، بی‌غیرتی‌ها نسبت اخلاقیات و اعتقادات دینی، هیچ کس نیست جز خودمان! ☒ آنجا که طبیب نبودیم، ☒ کاربلد نبودیم، ☒ مهندسی فرهنگی نیاموخته بودیم، ☒ و برای دفاع از دین و دعوت دیگران، سینه چاک کردیم. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
خانواده اسمانی.MP3
18.41M
سخنرانی با موضوع عوامل ورود به جهنم ※ ترجیح فانی (دنیا) به باقی (ابد) ـ ریشه‌های این گزینش اشتباه (جهل به بخش انسانی و عدم فهم باطن عاشقانه‌ی خلقت ) ـ نتیجه این گزینش اشتباه ( عدم گزینش هدفهای بلند و ورود به جریانهای ابدی است که نقطه‌ی اوج آن معیت با خلیفه الله است) ※ پنج شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
شرح زیارت جامعه کبیره.MP3
19.61M
سخنرانی شرح فراز (حفطه سرّ الله) ـ حافظان سر الله در تمام مراتب عالم خلقت. ـ شرایـط دسترسی باطن انسانی به بعضی مراتب سرّ در عالم. پنج شنبه ۴ خردادماه ۱۴٠۲ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🌱بگیر دست گرفتارهای راهت را مگیر از دلِ دلدادگان، نگاهت را 🌱شکسته ایم در این عصر سخت وانفسا بیا که با تو ببینیم روز راحت را 🌱دلم گرفته کجایی به هر کسی گفتم... خبر نداشت نشانی خیمه گاهت را 🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین ۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞ تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892452.mp3
3M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 160_164سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163832 تفسیر آیه 165_167 سوره شعرا http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163835 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠سوره 26. شُعراء آيه 160-164 آيه🔹 كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ إِنِّى لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ فَاتَّقُواْ اللَّهَ وَأَطِيعُونِ وَمَآ أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِىَ إِلَّا عَلَى رَبِ ّ الْعَالَمِينَ ترجمه🔸 قوم لوط (نیز) انبیا را تكذیب كردند. زمانى كه برادرشان لوط به آنان گفت: آیا (از شرك وانحراف دورى، و از خدا) پروا نمى كنید؟ همانا من براى شما پیامبرى امین هستم. پس، از خداوند پروا كنید و مرا اطاعت نمایید. و من در برابر رسالتم از شما مزدى درخواست نمى كنم. (زیرا) مزد من تنها بر پروردگار جهانیان است. نکته ها🔻 حضرت لوط با حضرت ابراهیم همزمان بودند، ولى در این سوره فاصله ى داستان ابراهیم و لوط حدود یكصد آیه است و این، به خاطر آن است كه در نقل هاى قرآن عبرت ها مهم است، نه تنظیم و سیر تاریخى. پيام ها🔸 1- موضوعات اصلى را سرفصل كلام خود قرار دهید. «كذّبت ثمود ...» (در آغاز تاریخ تمام انبیا در این سوره، كلمه ى «كذّبت» مطرح شده و این به جهت آن است كه هدف از نقل تاریخ آن بزرگواران در این سوره، بیان تكذیب مردم لجوج و كیفر الهى آنان است.) 2- تكذیب یك پیامبر به منزله ى تكذیب همه ى پیامبران است. «كذّبت... المرسلین» (با اینكه هر قومى پیامبر خود را تكذیب مى كرد، ولى چون انبیا داراى هدف وبرنامه واحدى هستند، تكذیب یكى از آنها به منزله تكذیب همه آنان است) 3- رابطه ى رهبر آسمانى با مردم، رابطه ى برادرى است. «اخوهم» 4- كسى كه پرواى درونى ندارد، از هر جهت آسیب پذیر است و هیچ حقّى را نمى پذیرد. «الا تتّقون» 5 - رهبران آسمانى باید به سراغ مردم روند و خود و اهداف خود را به آنان عرضه كنند. «الا تتّقون انّى لكم ...» 6- تقوا، بستر و زمینه ى حقّ پذیرى و اطاعت از انبیا است. «فاتّقوا اللّه و اطیعون» 7- دیندارى، بدون اطاعت از رهبرى كامل نیست. «فاتّقوا اللّه و اطیعون» 8 - اگر به مال مردم چشم ندوزیم، سخنان ما بیشتر اثر مى كند. «ما اسئلكم» 9- كسى مى تواند از مردم بى نیاز باشد كه توكّلش بر خداوند زیاد باشد. «الا على ربّ العالمین» ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠سوره 26. شُعراء آيه 165-167 آيه🔹 أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ وَتَذَرُونَ مَاخَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ قَالُواْ لَئِنْ لَّمْ تَنتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ ترجمه🔻 آیا از میان مردم جهان، شما به سراغ مردها مى روید؟ و (زنان و) همسرانتان را كه پروردگارتان براى شما آفریده رها مى كنید؟ بلكه شما مردمى تجاوزكارید. مردم (به جاى پندپذیرى) گفتند: اى لوط! اگر (از حرف هایت) دست برندارى، قطعاً از اخراج شدگان خواهى بود. نکته ها🔸 در این آیات، قوم لوط به عنوان تجاوزگر معرّفى شده اند؛ «بل انتم قوم عادون» لكن در آیات دیگر، تعبیرات دیگرى نیز درباره ى آنها به كار رفته است، از جمله: «بل انتم قوم مسرفون»(48)، «قوم سوء فاسقین»(49) و «بل انتم قوم تجهلون»(50) كسى كه مرتكب لواط شود، مجازاتش قتل است. این عمل به قدرى زشت است كه حتّى اگر كسى با حیوانى آمیزش جنسى انجام دهد، گوشت آن حیوان حرام مى شود و باید آن را ذبح كرد و سپس لاشه ى آن را سوزاند. همجنس گرایى، تنها در میان انسان ها دیده مى شود. در عالم هستى، هیچ موجود دیگرى همجنس گرا نیست. 48) اعراف، 81. 49) انبیاء، 74. 50) نمل، 55. پيام ها🔸 1- در نهى از منكر، باید منكرات رایج در هر گروه و زمان را شناخت و در بازداشتن مردم از آن اصرار نمود. «أتأتون الذُكران» 2- در نهى از منكر، راه هاى معروف را ارائه دهید. «أتأتون - و تذرون... ازواجكم» 3- رها كردن همسر و نادیده گرفتن نیازهاى او ممنوع است. «تَذَرون... ازواجكم» 4- خداوند براى اشباع غرائز بشر، مسیر فطرى وطبیعى قرارداده است. «خلق لكم» 5 - ادیان آسمانى، انسان را به ازدواج ترغیب مى كنند. «خلق لكم ربّكم من ازواجكم» 6- ازدواج، جلوه اى از ربوبیّت الهى و به نفع انسان است. «خلق لكم ربّكم» 7- انحرافات جنسى، تجاوز و طغیان است و همجنس گرایى و لواط، تجاوز به حریم ارزشهاست. «عادون» 8 - براى از بین بردن منكر، تكرار نهى از منكر و استقامت لازم است. «لئن لم تَنتَه» 9- در نهى از منكر، خود را براى تهدیدهاى دیگران آماده كنید. «لتكوننّ من المخرجین» 10- تبعید، شیوه ى ستمگران قوم لوط بوده است. «من المخرجین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• چرا امام رضا علیه‌السلام، به محض ورود به ایران، خواهران و برادرانشان را نیز به این سرزمین فراخواندند؟ • آیا در این دعوت و رموز آخرالزمانی آن، نقشی برای ما تعریف شده است؟ 🌐 آپارات | اینستاگرام 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من برای امام زمانم دقیقاً باید چکار کنم؟ دائماً از غربت امام زمان علیه‌السلام حرف میزنید و مشارکت در ظهور، ※ الان وظیفه‌ی من، دقیقا چیه؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
حرف خاص.mp3
12.12M
من برای امام زمانم دقیقاً باید چکار کنم؟ دائماً از غربت امام زمان علیه‌السلام حرف میزنید و مشارکت در ظهور، ※ الان وظیفه‌ی من، دقیقا چیه؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂دیروز کربلا و غمِ غربت حسین امروز یک جهان وغم غربت شما... 🍂دیروز بی وفایی و حالا به لطف ما تمدید می‌شود زِ گنه غیبتِ شما... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892475.mp3
3.44M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 168_175سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163833 لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠تفسیر سوره شعراء - آیه ۱۶۸ - ۱۷۵ آیه 🔹 قَالَ إِنِّى لِعَمَلِکُم مِّنَ الْقَالِینَ رَبِ‏ّ نَجِّنِى وَأَهْلِى مِمَّایَعْمَلُونَ‏ فَنَجَّیْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِینَ إِلَّا َجُوزاً فِى الْغَابِرِینَ ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِینَ‏ وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهِم مَّطَراً فَسَآءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِینَ‏ إِنَّ فِى ذَلِکَ لَآیَةً وَمَا کَانَ أَکْثَرُهُم مُّؤْمِنِینَ وَإِنَّ رَبَّکَ لَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ ترجمه🔸 لوط گفت: من مخالف شدید کردار شما هستم. پروردگارا! من و کسان مرا از (شرّ) آنچه انجام مى ‏دهند رهایى بخش. پس (دعایش را مستجاب کردیم و) او و تمام خاندانش را نجات دادیم. مگر پیرزنى (زن لوط) که در میان بازماندگان بود. سپس، دیگران را ریشه ‏کن کردیم. و بر سر آنان بارانى (ازسنگ) فرو فرستادیم. پس چه بد است باران هشدار داده شدگان. البتّه در این (ماجرا) نشانه‏ اى (از قدرت الهى) است، لکن بیشتر مردم ایمان ‏آورنده نیستند. همانا پروردگار تو همان تواناى مهربان است. کلمه‏ى «قالین» به معناى اظهار نگرانى و مخالفت شدیدى است که از عمقِ جان باشد. پیام ها🔸 ۱- با کار بد مخالفت کنید، نه با شخص خلافکار. «لعمَلِکم من القالین» ۲- انبیا، در برابر تهدیدها نمى ترسیدند و حرف خود را مى ‏زدند. «من القالین» لوط در برابر تهدید اخراج و تبعید، فرمود: من دشمن کار شما هستم. ۳- تنفّر از کار بد، هم باید زبانى باشد و هم عملى. «قال اِنّى لعملکم - ربّ نجّنى» آرى نگرانى تنها کافى نیست، باید به فکر رهایى و نجات از مرکز فساد بود. ۴- محیط آلوده براى مردان خدا قابل تحمّل نیست؛ اگر از اصلاح محیط مأیوس شدند، حداقل خود را از آنجا نجات مى‏ دهند. «نجّنى» ۵ - بزرگان جامعه باید به فکر خاندان و یاران خود باشند. «نجّنى و اهلى» ۶- دعاى انبیا مستجاب است. «ربّ نجّنى - فنجّیناه» ۷- زن، در انتخاب راه وابسته به شوهر نیست. «الاّ عجوزاً» (زن لوط راه انحرافى را برگزیده بود) ۸ - در ادیان آسمانى، همه‏ قوانین و ارزش‏ها بر اساس ضوابط است نه روابط. «الاّ عجوزًا» (زن پیامبر نیز اگر منحرف شد، هلاک مى‏ شود، زیرا ملاک و میزان، کفر و ایمان است نه رابطه ‏ها و نسبت‏ ها) ۹- حساب اطرافیان و وابستگان شخصیّت‏ها را، از حساب خود آنان جدا کنید. «الاّ عجوزًا» (ممکن است انسان پیامبر و فرستاده خدا باشد، ولى بستگانش در راه حقّ نباشند. همسر لوط در خانه پیامبر بود، ولى داراى تفکّر انحرافى بود.) ۱۰- کیفر گناه براى همه یکسان است، زن لوط در میان نابودشدگان است و امتیاز ویژه‏اى ندارد. «فى الغابرین» ۱۱- کیفر کسانى که مسیر ازدواج را به لواط مى‏ کشانند، آن است که باران رحمت، باران عذاب شود و آنان را از پاى در آورد. «فساء مَطر المنذرین» ۱۲- خداوند قبل از عذاب، هشدار مى‏دهد و اتمام حجّت مى کند. «المنذرین» ۱۳- همین که جامعه از افراد صالح خالى شد، زمینه‏ قهر الهى فراهم شده است. «نجّیناه و اهله... ثمّ دمّرنا» ۱۴- طبیعت، در اختیار قدرت الهى است. (همان قدرتى که از آسمان باران نازل مى‏ کند، مى ‏تواند سنگ نازل کند) «فامطرنا علیهم مطراً...» ۱۵- تاریخ، مایه‏ى عبرت است. «اِنّ فى ذلک لایةً» ۱۶- در تربیت، تکرار لازم است. (در این سوره بعد از نقل ماجراى هریک از پیامبران، جمله‏ى «اِنّ فى ذلک لآیة» آمده است). ۱۷- اکثر مردم پند پذیر نیستند. «و ما کان اکثرهم مؤمنین» ۱۸- قدرت همراه با رحمت ارزش دارد. «العزیز الرّحیم» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا