eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
125 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
⃟🌿 ⃟🌺 💠سوره 26. شُعراء آيه 160-164 آيه🔹 كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ إِنِّى لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ فَاتَّقُواْ اللَّهَ وَأَطِيعُونِ وَمَآ أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِىَ إِلَّا عَلَى رَبِ ّ الْعَالَمِينَ ترجمه🔸 قوم لوط (نیز) انبیا را تكذیب كردند. زمانى كه برادرشان لوط به آنان گفت: آیا (از شرك وانحراف دورى، و از خدا) پروا نمى كنید؟ همانا من براى شما پیامبرى امین هستم. پس، از خداوند پروا كنید و مرا اطاعت نمایید. و من در برابر رسالتم از شما مزدى درخواست نمى كنم. (زیرا) مزد من تنها بر پروردگار جهانیان است. نکته ها🔻 حضرت لوط با حضرت ابراهیم همزمان بودند، ولى در این سوره فاصله ى داستان ابراهیم و لوط حدود یكصد آیه است و این، به خاطر آن است كه در نقل هاى قرآن عبرت ها مهم است، نه تنظیم و سیر تاریخى. پيام ها🔸 1- موضوعات اصلى را سرفصل كلام خود قرار دهید. «كذّبت ثمود ...» (در آغاز تاریخ تمام انبیا در این سوره، كلمه ى «كذّبت» مطرح شده و این به جهت آن است كه هدف از نقل تاریخ آن بزرگواران در این سوره، بیان تكذیب مردم لجوج و كیفر الهى آنان است.) 2- تكذیب یك پیامبر به منزله ى تكذیب همه ى پیامبران است. «كذّبت... المرسلین» (با اینكه هر قومى پیامبر خود را تكذیب مى كرد، ولى چون انبیا داراى هدف وبرنامه واحدى هستند، تكذیب یكى از آنها به منزله تكذیب همه آنان است) 3- رابطه ى رهبر آسمانى با مردم، رابطه ى برادرى است. «اخوهم» 4- كسى كه پرواى درونى ندارد، از هر جهت آسیب پذیر است و هیچ حقّى را نمى پذیرد. «الا تتّقون» 5 - رهبران آسمانى باید به سراغ مردم روند و خود و اهداف خود را به آنان عرضه كنند. «الا تتّقون انّى لكم ...» 6- تقوا، بستر و زمینه ى حقّ پذیرى و اطاعت از انبیا است. «فاتّقوا اللّه و اطیعون» 7- دیندارى، بدون اطاعت از رهبرى كامل نیست. «فاتّقوا اللّه و اطیعون» 8 - اگر به مال مردم چشم ندوزیم، سخنان ما بیشتر اثر مى كند. «ما اسئلكم» 9- كسى مى تواند از مردم بى نیاز باشد كه توكّلش بر خداوند زیاد باشد. «الا على ربّ العالمین» ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠سوره 26. شُعراء آيه 165-167 آيه🔹 أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ وَتَذَرُونَ مَاخَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ قَالُواْ لَئِنْ لَّمْ تَنتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ ترجمه🔻 آیا از میان مردم جهان، شما به سراغ مردها مى روید؟ و (زنان و) همسرانتان را كه پروردگارتان براى شما آفریده رها مى كنید؟ بلكه شما مردمى تجاوزكارید. مردم (به جاى پندپذیرى) گفتند: اى لوط! اگر (از حرف هایت) دست برندارى، قطعاً از اخراج شدگان خواهى بود. نکته ها🔸 در این آیات، قوم لوط به عنوان تجاوزگر معرّفى شده اند؛ «بل انتم قوم عادون» لكن در آیات دیگر، تعبیرات دیگرى نیز درباره ى آنها به كار رفته است، از جمله: «بل انتم قوم مسرفون»(48)، «قوم سوء فاسقین»(49) و «بل انتم قوم تجهلون»(50) كسى كه مرتكب لواط شود، مجازاتش قتل است. این عمل به قدرى زشت است كه حتّى اگر كسى با حیوانى آمیزش جنسى انجام دهد، گوشت آن حیوان حرام مى شود و باید آن را ذبح كرد و سپس لاشه ى آن را سوزاند. همجنس گرایى، تنها در میان انسان ها دیده مى شود. در عالم هستى، هیچ موجود دیگرى همجنس گرا نیست. 48) اعراف، 81. 49) انبیاء، 74. 50) نمل، 55. پيام ها🔸 1- در نهى از منكر، باید منكرات رایج در هر گروه و زمان را شناخت و در بازداشتن مردم از آن اصرار نمود. «أتأتون الذُكران» 2- در نهى از منكر، راه هاى معروف را ارائه دهید. «أتأتون - و تذرون... ازواجكم» 3- رها كردن همسر و نادیده گرفتن نیازهاى او ممنوع است. «تَذَرون... ازواجكم» 4- خداوند براى اشباع غرائز بشر، مسیر فطرى وطبیعى قرارداده است. «خلق لكم» 5 - ادیان آسمانى، انسان را به ازدواج ترغیب مى كنند. «خلق لكم ربّكم من ازواجكم» 6- ازدواج، جلوه اى از ربوبیّت الهى و به نفع انسان است. «خلق لكم ربّكم» 7- انحرافات جنسى، تجاوز و طغیان است و همجنس گرایى و لواط، تجاوز به حریم ارزشهاست. «عادون» 8 - براى از بین بردن منكر، تكرار نهى از منكر و استقامت لازم است. «لئن لم تَنتَه» 9- در نهى از منكر، خود را براى تهدیدهاى دیگران آماده كنید. «لتكوننّ من المخرجین» 10- تبعید، شیوه ى ستمگران قوم لوط بوده است. «من المخرجین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• چرا امام رضا علیه‌السلام، به محض ورود به ایران، خواهران و برادرانشان را نیز به این سرزمین فراخواندند؟ • آیا در این دعوت و رموز آخرالزمانی آن، نقشی برای ما تعریف شده است؟ 🌐 آپارات | اینستاگرام 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من برای امام زمانم دقیقاً باید چکار کنم؟ دائماً از غربت امام زمان علیه‌السلام حرف میزنید و مشارکت در ظهور، ※ الان وظیفه‌ی من، دقیقا چیه؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
حرف خاص.mp3
12.12M
من برای امام زمانم دقیقاً باید چکار کنم؟ دائماً از غربت امام زمان علیه‌السلام حرف میزنید و مشارکت در ظهور، ※ الان وظیفه‌ی من، دقیقا چیه؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂دیروز کربلا و غمِ غربت حسین امروز یک جهان وغم غربت شما... 🍂دیروز بی وفایی و حالا به لطف ما تمدید می‌شود زِ گنه غیبتِ شما... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892475.mp3
3.44M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 168_175سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163833 لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠تفسیر سوره شعراء - آیه ۱۶۸ - ۱۷۵ آیه 🔹 قَالَ إِنِّى لِعَمَلِکُم مِّنَ الْقَالِینَ رَبِ‏ّ نَجِّنِى وَأَهْلِى مِمَّایَعْمَلُونَ‏ فَنَجَّیْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِینَ إِلَّا َجُوزاً فِى الْغَابِرِینَ ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِینَ‏ وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهِم مَّطَراً فَسَآءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِینَ‏ إِنَّ فِى ذَلِکَ لَآیَةً وَمَا کَانَ أَکْثَرُهُم مُّؤْمِنِینَ وَإِنَّ رَبَّکَ لَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ ترجمه🔸 لوط گفت: من مخالف شدید کردار شما هستم. پروردگارا! من و کسان مرا از (شرّ) آنچه انجام مى ‏دهند رهایى بخش. پس (دعایش را مستجاب کردیم و) او و تمام خاندانش را نجات دادیم. مگر پیرزنى (زن لوط) که در میان بازماندگان بود. سپس، دیگران را ریشه ‏کن کردیم. و بر سر آنان بارانى (ازسنگ) فرو فرستادیم. پس چه بد است باران هشدار داده شدگان. البتّه در این (ماجرا) نشانه‏ اى (از قدرت الهى) است، لکن بیشتر مردم ایمان ‏آورنده نیستند. همانا پروردگار تو همان تواناى مهربان است. کلمه‏ى «قالین» به معناى اظهار نگرانى و مخالفت شدیدى است که از عمقِ جان باشد. پیام ها🔸 ۱- با کار بد مخالفت کنید، نه با شخص خلافکار. «لعمَلِکم من القالین» ۲- انبیا، در برابر تهدیدها نمى ترسیدند و حرف خود را مى ‏زدند. «من القالین» لوط در برابر تهدید اخراج و تبعید، فرمود: من دشمن کار شما هستم. ۳- تنفّر از کار بد، هم باید زبانى باشد و هم عملى. «قال اِنّى لعملکم - ربّ نجّنى» آرى نگرانى تنها کافى نیست، باید به فکر رهایى و نجات از مرکز فساد بود. ۴- محیط آلوده براى مردان خدا قابل تحمّل نیست؛ اگر از اصلاح محیط مأیوس شدند، حداقل خود را از آنجا نجات مى‏ دهند. «نجّنى» ۵ - بزرگان جامعه باید به فکر خاندان و یاران خود باشند. «نجّنى و اهلى» ۶- دعاى انبیا مستجاب است. «ربّ نجّنى - فنجّیناه» ۷- زن، در انتخاب راه وابسته به شوهر نیست. «الاّ عجوزاً» (زن لوط راه انحرافى را برگزیده بود) ۸ - در ادیان آسمانى، همه‏ قوانین و ارزش‏ها بر اساس ضوابط است نه روابط. «الاّ عجوزًا» (زن پیامبر نیز اگر منحرف شد، هلاک مى‏ شود، زیرا ملاک و میزان، کفر و ایمان است نه رابطه ‏ها و نسبت‏ ها) ۹- حساب اطرافیان و وابستگان شخصیّت‏ها را، از حساب خود آنان جدا کنید. «الاّ عجوزًا» (ممکن است انسان پیامبر و فرستاده خدا باشد، ولى بستگانش در راه حقّ نباشند. همسر لوط در خانه پیامبر بود، ولى داراى تفکّر انحرافى بود.) ۱۰- کیفر گناه براى همه یکسان است، زن لوط در میان نابودشدگان است و امتیاز ویژه‏اى ندارد. «فى الغابرین» ۱۱- کیفر کسانى که مسیر ازدواج را به لواط مى‏ کشانند، آن است که باران رحمت، باران عذاب شود و آنان را از پاى در آورد. «فساء مَطر المنذرین» ۱۲- خداوند قبل از عذاب، هشدار مى‏دهد و اتمام حجّت مى کند. «المنذرین» ۱۳- همین که جامعه از افراد صالح خالى شد، زمینه‏ قهر الهى فراهم شده است. «نجّیناه و اهله... ثمّ دمّرنا» ۱۴- طبیعت، در اختیار قدرت الهى است. (همان قدرتى که از آسمان باران نازل مى‏ کند، مى ‏تواند سنگ نازل کند) «فامطرنا علیهم مطراً...» ۱۵- تاریخ، مایه‏ى عبرت است. «اِنّ فى ذلک لایةً» ۱۶- در تربیت، تکرار لازم است. (در این سوره بعد از نقل ماجراى هریک از پیامبران، جمله‏ى «اِنّ فى ذلک لآیة» آمده است). ۱۷- اکثر مردم پند پذیر نیستند. «و ما کان اکثرهم مؤمنین» ۱۸- قدرت همراه با رحمت ارزش دارد. «العزیز الرّحیم» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در عذرخواهی از دادخواهی‌های مردم گاهی دلشوره می‌افتد به جانت، از حق‌هایی که دیگران به گردنت دارند، و تو نمی‌دانی کجا ضایعشان کرده‌ای! کدامشان بخشیده‌اند تو را و کدامشان قرار است حق‌خواهی کنند! دلشوره می‌افتد به جانِ آدمی، آنوقت که یادش می‌آید، هیچ ظلمِ کوچک و بزرگِ جبران نشده‌ای، آنطرف از قلم نمی‌افتد! اینجاست که می‌خواهد خدا راهی باز کند برایش تا قبل از سفرش این حسابها تسویه شوند. و باز علی‌بن الحسین علیه‌السلام، دانه دانه کلمات را در دهان‌مان می‌گذارند و راه را یادمان می‌دهند: • اللهم انّی أعْتذرُ الیک من مظلومٍ ظُلِمَ بحضرتی فلَم اَنْصُرْهُ مرا ببخش برای همانوقت که به مظلومی در حضور من ظلم شد و یاری‌اش نکردم، • و من معروفٍ اُسدِیَ اِلیَّ فلم أشکُرهُ و کار نیکی درحق من انجام شد و تشکر نکردم، • و من مسیءٍ اعْتذرَ إلیَّ فلم اعْذِرهُ، و بدکاری از من عذر خواست و قبولش نکردم، • ومن ذی فاقهٍ سالنی فلم اُثرْه ونیازمندی که درخواستی کرد و من اورا ترجیح ندادم، • و من حق ذی حقٍ لَزِمَنی لمؤمنٍ فلم أُوَفِّرْهُ، و مؤمنی حقی بر من داشت و ادایش نکردم، و .... 👈 دسترسی به متن کل دعا Blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۲۵۸.mp3
11.38M
۲۵۸ ✘ چشماشُ ریز می‌کنه دنبال عیبِ این و اون ! ✘ هیچ وقت خوبیِ بقیه رو نمی‌بینه، تا یه ایراد و ضعف می‌بینه، توی بوق و کرنا می‌کنه! ✘ آدم کنارش احساس امنیت نداره، همش دنبال یه ضعف می‌گرده، که بزرگش کنه ! 💥 خطــــــر سقوط ! احتیاط کنید💥 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دوستاش خوش مشرب و اهل بگو بخنده، تو خونه، مثل برج زهرمار می‌مونه! همش متوقع، همش عصبانی، همش شاکی، همش نق و غر .... 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
از گفتن تا رسیدن به فرسنگها راهه! هر وقت تمام انتخابها و ارتباطها و رفتارهای ما، با محور تنظیم شد، تازه می‌تونیم ادعا کنیم که انسانیم! 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
معنای توحید.mp3
1.35M
  💥 معنای توحید از طرفی در ادعیه (کمالِ انقطاع) بریدن از همه‌ی مخلوقات را از خدا می‌خواهیم، از طرفی هم کلی توصیه‌ی دینی داریم که به همسر، فرزند، پدر و مادر و...  عشق بورزید! 💬 این دو چطور باهم جمع می‌شوند؟! منبع: مجموعه در کارگاه هستی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂قلب زمین گرفته، زمان را قرار نیست... 🍂ای بغض مانده در دل هفت آسمان، بیا... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892469.mp3
2.8M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 176_180سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163834 تفسیرآیه181_183 سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163836 لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره شعراء - آیه ۱۷۶ - ۱۸۰ آیه 🔹 کَذَّبَ أَصْحَابُ لَْیْکَةِ الْمُرْسَلِینَ إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَیْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ إِنِّى لَکُمْ رَسُولٌ أَمِینٌ فَاتَّقُواْ اللَّهَ وَأَطِیعُونِ‏ وَمَآ أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِىَ إِلَّا عَلَى‏ رَبِ‏ّ الْعَالَمِینَ‏ ترجمه🔸 اصحاب اَیکه (نیز) پیامبران را تکذیب کردند. زمانى که شعیب به آنان گفت: آیا از (شرک و انحراف) پروا ندارید؟ همانا من براى شما پیامبرى امین هستم. پس، از خدا پروا کنید و من را اطاعت کنید. و من بر این رسالتم هیچ پاداشى از شما درخواست نمى‏ کنم. اجر من جز بر پروردگار جهانیان نیست. «اَیکة» به معناى بیشه و جنگل است. بعضى «اصحاب اَیکه» را که چهار بار نامشان در قرآن آمده همان اصحاب مَدیَن مى‏دانند و بعضى دیگر آنان را قومى مى‏دانند که در منطقه ‏اى نزدیک مَدیَن زندگى مى‏کردند و هر دو قوم، مخاطب حضرت شعیب بوده‏اند. در این سوره، این هفتمین پیامبرى است که داستانش نقل شده و در تمام این داستان‏ها جمله‏ «قال لهم اَخوهم» بود امّا در مورد شعیب، کلمه‏ى «اَخوهم» نیامده است. شاید دلیلش این باشد که شعیب نسبت به مردم غریب بود. پیام ها🔸 ۱- همه‏ى انبیا، هم‏فکر، هم‏ سخن و هم‌سو بودند. (آیات «اِنّى لکم رسول أمین» «فاتّقوا اللّه و اَطیعون» در همه‏ داستان‏هاى این سوره تکرار شده و پیام‏هاى این آیات، همان پیام‏هاى آیات ۱۶۰ تا ۱۶۴ است.) ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠 تفسیر سوره شعراء - آیه ۱۸۱ - ۱۸۳ آیه 🔹 أَوْفُواْ الْکَیْلَ وَلَا تَکُونُواْ مِنَ الْمُخْسِرِینَ وَ زِنُواْ بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِیمِ وَلَا تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَآءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْاْ فِى الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ ترجمه🔸 حقّ پیمانه را ادا کنید و از کم فروشان نباشید. و با ترازوى درست بسنجید. و اجناس مردم را کم ندهید و در زمین به فساد و تبهکارى نکوشید. کلمه‏ «کیل»، براى مایعات و کلمه‏ «قِسطاس»، براى وزن‏ها و کلمه‏ «اشیائهم»، براى چیزهاى عددى و غیره به کار رفته است. در این آیات دو امر و دو نهى مشاهده مى‏ کنیم که مکمّل یکدیگرند. «اَوفوا - و لاتکونوا» و «زنوا - لاتبخسوا» در روایات آمده است: کسانى که عیب جنس خود را به مشترى نگویند، فرشتگان، آنان را لعنت مى‏ کنند و کسانى که با مکر و حیله دیگران را فریب دهند، بدترین مردم هستند. کم ‏فروشى، یکى از منکرات بزرگ اقتصادى است که همه آفات لقمه حرام را به دنبال دارد. کم‏ فروشى، تنها در داد و ستد نیست، بلکه ممکن است افرادى در تدریس، طبابت، نظارت، مهندسى و شئون دیگر زندگى نیز کم ‏فروشى کنند و چنان که باید. پیام ها🔸 ۱- پیمانه و ترازو، سابقه و تاریخى بس طولانى دارد. «اَوفوا الکَیل» ۲- کم فروشى، حرام و مراعات حقّ الناس واجب است. «اَوفوا الکَیل ...» ۳- انبیا، بر سلامت نظام اقتصادى جامعه نظارت داشتند. «اَوفوا الکَیل» ۴- ادیان آسمانى بر عدالت اجتماعى و اقتصادى تأکید دارند. «اَوفوا - وَ زِنوا» ۵ - میزان سنجش در هر امرى باید عادلانه و درست باشد. «القِسطاس المستقیم» ۶- مراعات حقوق همه‏ى انسان‏ها لازم است، نه تنها مؤمنین. «لاتبخسوا النّاس» ۷- کم ‏فروشى، در هر چیزى ممنوع است و مخصوص پیمانه و ترازو نیست. «لاتبخسوا النّاس اشیائهم» ۸ - کم ‏فروشى، نوعى فساد است و کسانى که به جامعه ضربه‏ اقتصادى مى‏زنند مفسد فى الارض هستند. زیرا نابسامانى‏ هاى اقتصادى، سرچشمه‏ از هم پاشیدگى نظام اجتماعى است. «لا تَعثوا فى الارض مفسدین» ۹- شناخت انحرافات موجود در جامعه، گام اوّل در اصلاح جامعه است. (تمام ‏آیات) eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
• این قانون دنیاست! همه میوه نمی‌شوند ... آنانی می‌رسند که قصدِ میوه شدن داشتند! سرشان را گذاشتند پایین، و حواسشان به دور و برشان نبود! گذشتند از گلبرگ و زینت و جلوه ... تا اینکه بالغ شدند و رسیدند و میوه‌ای شدند که قرار است بخشی از جان یک انسان باشد و به چرخه‌ی ابد و جاودانگی برسد. ※ • داشتم با خودم می‌گفتم، این انار تا اینجای راه را به سلامت رسید، کمی که طاقت بیاورد، می‌رسد! و چیده می‌شود! برای رسیدن، باید طاقت داشت ! باید فقط سرگرم رسیدن بود! همین . ※ • و من جواب سؤالم را از این انار گرفتم! قیمت این انار از میوه شدنش، از موثر شدنش، از رسیدنش به شأنی که خدا می‌خواست، پیداست! این انار فرق می‌کند با شکوفه‌هایی که ترجیح دادند جلوه‌گر بمانند تا بپوسند! و همین برای رها کردنِ همه‌ی زینت‌ها کافیست. ※ و قیمت انسان از میزان بالغ شدنش پیداست! با قلب کثیف، کسی انار نمی‌شود! آدمی گاهی فقط باید چند صبح دیگر را طاقت بیاورد، تا بقیه‌ی راه را نیز به سلامت برسد! ※ قیمت تو را، و بهای خون دلی که بر تو گذشت را، زیبایی انار درونت مشخص خواهد کرد. 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۲۵۹.mp3
11.42M
۲۵۹ ✘ من ۱۵ بار حج رفتم! • این که چیزی نیست، این بار که من برم کربلا، ۴۰ بارم تموم میشه ! ✘ هفت ساله که توی چله‌ی نماز شب شرکت می‌کنم، • اِی بابا ... من اصلاً یادم نمیاد شبی رو که تا سحر خوابیده باشم. 💥 خطـــــر سقوط ! احتیاط کنید 💥 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .