🔵 مثلا تا میاد توی ماشین میشینه رادیو رو روشن میکنه!
⭕️ صبر کن عزیزم. الان این میخواد توجه تو رو به چی جلب کنه؟ آیا از تو #اجازه گرفت؟😒
اگه کسی دست ببره توی جیب شما به عنوان #دزد باهاش برخورد قانونی میکنی. حالا این رسانه دست برد توی #اندیشه و ذهن شما که خیییلی مهم تر از جیب شماست
اینجا چرا چیزی نمیگی؟
⭕️ اصلا کاری ندارم به اینکه آیا به چیز خوبی جلب میکنه ذهنت رو یا به چیز بد؛ همین که آدم هر لحظه ذهنش به چیزای مختلفی جلب بشه خییلی خطرناکه.
اجازه ندیم هر کی از راه رسید ذهن ما رو به خودش جلب کنه. خیلی باید برای ذهن خودمون احترام قائل باشیم.
حتما برای کنترل ذهن، برنامه ریزی و تمرین
کنیم....
#یه-حرکت-جدید
✅لطفا همه دوستانتون رو به عضویت در کانال تنها مسیر تهران دعوت کنید👇
@TehranTanhamasiri
هرشب با بحث بسیار مهم "قدرت کنترل ذهن"درخدمتتون هستیم👌🌹
#انتشار-عمومی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
~🎧~
#غذای_روح🍓
موضوع:« انباشته شدن گناهان در
قیامت» ⏳
در مورد نگاه کردن به نامحرم،غیبت کردن ، تهمت زدن،..😨
@TehranTanhamasiri
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
✘ کمر ماه رمضون شکست!
✘ ماه رمضون افتاد توی سرازیری!
✘ شبهای قدر، مهمترین شبهای ماه رمضان بودند!
این عبارات، اصلاً حقیقت ندارند!
⛔️ اتفاقاً رمضان به مهمترین روزهایش رسیده است!
※ دسترسی به دعا "وداع با رمضان"
@TehranTanhamasiri
تنهامسیری های تهران
✅✅بسم الله الرحمن الرحیم درس ولایت حواسمان جمع باشد ضمن رعایت تمامی دستورالعملهای بهداشتی و مرا
✅✅بسم الله الرحمن الرحیم
درس ولایت
مباحث ماه مبارک رمضان به این نکته منتهی شد که هر میزان در تکذیب باشیم یعنی به مافیها رضایت ندهیم .
اگر آنچه که هر روز بر ما واقع میشود نخواهیم بپذیریم و به آن رضایت دهیم در آن نقطه در تکذیب هستیم.
( نخواستن ما تکذیب ماست)
حدیث: (الخیر فی ماوقع) یعنی خیر در آن چیزی است که واقع شده است .
خیلی از وقایع در طول روز برای ما اتفاق می افتد. مثل :بیماری- فوت عزیزان- بیکاری همسر یا حوادث تلخ . چطور میتوانیم بگوییم خیر هرکس در آن چیزی است که برای او اتفاق میافتد.
جواب :
خیر تنها صفت عربی هست که خودش تفضیل خودش است .در عربی اسمها بر وزن افعل، برتر می شوند.
مانند :اکبر که صفت تفضیل کبر است یا احسن که صفت تفضیلی حسن است. اگر کلمه علم را داریم کلمه اعلم تفضیل بر علم است.
اما کلمه (خیر ) خودش تفضیل خودش است و برتر از این کلمه در مفهوم نداریم وقتی( ال) استقرا بر کلمه خیر واقع شده یعنی در آنچه که بر شما واقع می شود در همان چیز نهایت خیر برای شماست.
هر واقعه ای برای قلب من شیعه میتواند نهایت خیر باشد، مشروط بر اینکه قلب من پذیرا باشد.
پذیرا بودن یعنی اینکه من بتوانم در آن واقعه استغفار خودم را پیدا کنم. تا از دل آن واقعه سخت و تلخ به خیر برسم.
@TehranTanhamasiri
✅✅مثال:
سالهاست که هر زمان در معرض نور آفتاب قرار می گیرم دچار خارش و حساسیت پوستی می شوم.
چون این مشکل خیلی به من فشار نمی آورد این درد را تحمل می کنم و با این مشکل به نوعی کنار میآیم.
ولی زمانی که دچار معده درد شدید شدم که نفسم بند آمده بود در آن لحظه به خدا می گویم خدایا چه اشتباهی کردم دچار این درد شدم؟ اشتباهم را به من نشان بده.
خدا هم به من می فهماند که وارد زندگی دیگری شدی و دلت به او بد شد این درد معده بر تو عارض شد.
بنابراین در جاهایی ما سختی را تحمل میکنیم چون نمیخواهیم سمع و بصرمان را فعال کنیم .
مقام معظم رهبری در همین ماه مبارک رمضان در بخشی از فرمایشاتشان به این نکته اشاره داشتند :
اگر در هر قصه ای از زندگی سمع وبصرمان را فعال کنیم خوف وحزن از دلمان برداشته می شود.
چه چیزی برای ما راحت تر است؟ اینکه سمع وبصرمان را فعال کنیم یا اینکه با سختی کنار بیاییم ؟
مقام معظم رهبری میفرمایند: تمام نگرانیهای شما برای آینده فرزندانتان و زندگیتان و آنچه که از فرزندان و افراد دور و برتان شما را رنج میدهد و اندوهگین می سازد به این خاطر است که نمی خواهید سمع وبصر خود را فعال کنید و شنونده صدای خدا باشید.
در مثال خارش پوست در معرض نور آفتاب ،چون عرصه به من تنگ نشده سالهاست که این مشکل را تحمل می کنم و دنبال استغفار ش نیستم .
ما معمولاً تحمل کردن را بیشتر از فعال کردن سمع و بصرمان می پذیریم .
همانطور که در زندگی هایمان هم همیشه سعی میکنیم همسرمان را تحمل کنیم حال آنکه اکراهش را به دل بگیریم .
ولی اگر به ما بگویند از آن اکراه دوری کن ولی رفتار همسرت را آیینه حقیقت درون جان خودت ببین و سعی کن این اشتباه و رفتار را از خطاهای درون وجودت جستجو کنی و در استغفار اشتباه خودت باشی این برایمان سخت است و حاضر به پذیرش این واقعیت نیستیم که همسرم و خانواده همسرم و اطرافیان رفتارشان رو به من فقط نمایش حقیقت درون جان خودم هست.
آنها آیینه هایی هستند که حقیقت خودم را به من نشان میدهند.
خوف یعنی ترس از آینده و حزن یعنی اندوه خوردن بر اتفاقات گذشته.
در مثال رزمندگان، چون دلشان در نهایت حمد است. خوف و حزن از دلشان برداشته شده و با وحشی ترین افراد و داعشی ها با شجاعت مبارزه میکنند.
اما در سطح زندگیمان نمی توانیم از دل وقایع سخت با فعال کردن سمع وبصر درجستجوی استغفار مان باشیم و شاکر سختی و فشار باشیم.
نمیتوانیم به این رضایت و شکر برسیم که در هر چه که بر من واقع شده حتماً خیر عظیمی نهفته است.
@TehranTanhamasiri
✅✅بخش اعظمی از آیات قرآن کریم از ما میخواهد که از تکذیب دورباشیم.
آیات ۱۷۲ تا آخر سوره مبارکه اعراف را با دقت ملاحظه بفرمایید .به بخشی از آیات مختصراً اشاره می شود:
آیه ۱۷۵ از سوره مبارکه اعراف مثالی برای هر یک از ماست که در هرواقعه ای از زندگی در تکذیب و عدم رضایت هستیم و نمیخواهیم بپذیریم که خداوند در این واقعه برای من خیر عظیم قرار داده .
اگر بتوانیم سمیع صدای خدا باشیم.
در این آیه مثال چنین افرادی را به مثال سگی تشبیه کرده که اگر بر اوبتازی، زبان بیرون میآورد و نفس نفس میزند.
و اگر به حال خود رهایش کنی باز هم زبان بیرون آورده و نفس نفس میزند.(ان تحمل علیه یلهث او تترکه یلهث)
در آیه ۱۷۷ اعراف خداوند می فرماید: سا مثل القوم الذین کذبوا بایاتنا وانفسهم کانوا یظلمون)
قرآن کریم اشاره به این امر دارد که این مثال چه بد مثالی است، برای کسانی که آیات ما را تکذیب میکنند.
و انفسهم کانوا یظلمون- سه کلمه است و دنیای حرف در این سه کلمه نهفته است .
کانوا فعل ناقصه است که بر استمرار یک فعل دلالت میکند. اینها به نفس خود ظلم و ستم می کنند ضمن اینکه این ظلم را می پذیرند.
@TehranTanhamasiri
✅✅خداوند در آیه ۱۷۸ از سوره مبارکه اعراف میفرماید:
من یهدالله فهوالمهتدی ومن یضلل فاولئک هم الخاسرون.
کسانی را که خدا هدایت کند .( حکمت قرآن را پذیرفتهاند) و هدایت یافته اند.
در آیه ۲۶۹ از سوره بقره خداوند می فرماید :و من یوت الحکمه فقط اوتی خیرا کثیرا.
یعنی حرکت به هر کس حکمت دادیم همانا به او خیر کثیر دادیم.
کسانی که از سختی مسیر استغفار شاکی هستند .
خداوند در این آیه می فرماید :ا
گر از این هدایت لذت نبرید آنقدر مشکلات زندگیت متوقف می ماند تا هدایت و مسیر استغفار را بپذیرید.
ادامه آیه :(ومن یضلل فاولئک هم الخاسرون)
من یضلل: کسی است که از هر سختی در زندگی شاکی و ناراضی است و نمی توانند سمع و بصرش را فعال کند و از دل سختی متوجه صدای خدا بشود .
که آن سختی برای پاک کردن کدام نقطه زندگی برای او در نظر گرفته شده است. چنین کسی خودش گمراهی را میخواهد و اینان کسانی هستند که زیان می کنند.
چرا که سرمایه نفس را از دست داده اند.
چرا که در آیه قبل اشاره میکند:
( و انفسهم کانوا یظلمون) یعنی به نفس خود ظلم میکنند و با این ظلم به خود دچار خسران میشوند.
@TehranTanhamasiri
✅✅در آیه ۱۷۹ از سوره اعراف می فرماید:
و لقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن والانس لهم قلوب لا یفقهون بها ولهم اعین لا یبصرون بها ولهم اذان لا یسمعون بها اولئک کاالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون)
قران کریم می فرماید: ما عرضه کردیم جهنم را برای کثیری از جن و انس که قلب دارند ولی نمیخواهند تفقه کنند(بفهمند) چشم دارند ولی نمیخواهند حقیقت را ببیند.
(اذان جمع گوش) گوش ها دارند ولی نمی خواهند با گوش هایشان بشنوند. آنها همانند چهارپایان بلکه گمراه ترند و اینان غافلان هستند .
برای اینکه آنها سه دریچه معرفت پذیری و حقیقت یابی خود را مسدود کردهاند و نمیخواهند از قلب و چشم و گوش خود استفاده کنند.
هرجا که تکذیب باشد آنجا معصیت هست .
تکذیب دو نوع است:
الف )تکذیب عام
ب )تکذیب خاص
تکذیب عام یعنی علیرغم اینکه میدانیم بدحجابی فعل حرام است. می دانیم آرایش صورت هر چند به مقدار اندک فعل حرام است. میدانیم گفتگو و خنده با نامحرم حرام است ولی به همین مقدار اندک رضایت میدهیم و میگوییم حالا با این مقدار اندک چیزی نمی شود.
این درست مثل این است که در یک دیگ بزرگ برنج اعلای ایرانی یک فضله افتاده باشد .همان یک فضله کل برنج را نجس میکند. کسی نمیتواند بگوید آن یک دانه فضله را دور می اندازیم بقیه برنج را میخوریم .
یا یک قطره خون وقتی یک غذا را نجس میکند آن غذا دیگر قابل استفاده نیست.
هر کسی تا به امروز کوچکترین گناهی که می داند فعل حرام و گناه است از جمله سهل انگاری در نماز اول وقت و آرایش در صورت و ..... را انجام میدهد وراضی نشود به ترک این اندک گناه.
هر میزان که عمل خیر انجام دهد و مباحث اخلاق و دین را از محضر علمای بزرگ در کند هیچ نتیجهای و خیری برای او نخواهد داشت .
ب)تکذیب خاص: وقتی نمیتوانیم بپذیریم هر واقعه ای در زندگی من اتفاق افتاده این واقعه مخلوق دل من میباشد.
دل من با انکارها و اکراهات خودم این واقعه و حادثه تلخ را برای زندگیم به وجود آورده است .
اولئک کالانعام:
صفت چهارپایان این است که در بیابان راه میافتند برای چریدن و پیدا کردن غذا اگر در چالهای بیفتند یا خوراکی و آب گیرشان نیاید اذیت می شوند .
قرآن کریم می فرماید: تو هم اگر بنا باشد از صبح که از خواب بیدار می شوی از هر چیزی که نمی خواهی و برایت پیش آید اذیت شوی چه تفاوتی بین انسان و چهار پا است.؟
@TehranTanhamasiri
✅✅آیه ۱۷۴ سوره مبارکه اعراف از قلب نازنین حضرت زهرا سلام الله علیها تعبیر می شود به ولله الاسماء الحسنی
می فرماید:
( ولله الاسماالحسنی فادعوه بها وذرالذین یلحدون فی اسماسیجزون ما کانوا یعملون*)
وبرای خداست اسماالحسنی
حدیث مکرر داریم اسما الحسنی ما اهل بیت هستیم .توسط ما اهل بیت خدا اسماء و صفاتش را به شما میرساند .که منبع و سرچشمه اسما الحسنی حضرت زهرا سلام الله است ،که باید بتوانیم به این منبع و سرچشمه اسما و صفات الهی نزدیک شویم.
قرآن کریم میفرماید :
فادعوه بها: توسط معرفت و شناخت اهل بیت وحضرت زهرا میتوانیم و اسماء الحسنی دسترسی پیدا کنیم.
برای کسب این معرفت باید از تکذیب عام ( گناه واضح و آشکار) و تکذیب خاص ( عدم رضایت در دلهایمان) پرهیز کنیم.
به واسطه کسب معرفت اهل بیت و سرچشمه اسماء الحسنی که حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد ما را بخوانید.
با عنایت به درس گذشته وبا عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسل به اهل بیت وکسب معرفتشان باید به معرفت مقام وجایگاه شهدا برسیم توسل به شهدا راه کسب معرفت در این مسیر است.
@TehranTanhamasiri