فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتانیاهو :
تظاهرکنندگان از رود تا دریا ( فلسطین نهر تا بحر) را فریاد می زنند
اما نمی دانند از کدام رودخانه و کدام دریا صحبت می کنند. اسرائیل خانه ما برای ۴۰۰۰ سال است.
آنها اسرائیل را یک کشور استعمارگر می نامند؟ آیا آنها نمی دانند که سرزمین اسراییل همان جایی است که ابراهیم، اسحاق و یعقوب در آن دعا کرده اند ؟
❌ اسرائیل همیشه وطن قوم یهود بوده و همیشه وطن ما خواهد بود
یهودستیزی قدیمی، امروز هم ادامه دارد. همان دروغ ها، آزار و اذیت ها و قتل ها، ما باید آن را محکوم کنیم
@Thirdintifada
نتانیاهو خطاب به معترضان در بیرون کنگره:
❌زمانی که ایران همجنسگرایان را دار میزنند و زنان را به خاطر نپوشاندن موهایشان به قتل میرساند و از شما تعریف و تمجید و به شما کمک مالی میکند، یعتی شما رسما تبدیل به «احمقهای مفید» رژیم ایران شدهاید.
@Thirdintifada
✳️غیبت هریس در جلسه دیشب نتانیاهو که حالا نه فقط معاون بایدن و رئیس مجلس سنا، بلکه نامزد انتخاباتی دموکرات ها هم هست؛ حسابی حاشیه ساز شده
🔴مثل این توییت که رفتار هریس هنگام حضور زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را با دیشب و حضور نتانیاهو مقایسه کرده و 2.5 میلیون بار هم دیده شده
@Thirdintifada
وزیر خارجه فرانسه:
❌گروه های نزدیک به ایران در تلاش هستند که اسرائیلی ها را در پاریس هدف قرار بدهند!
@Thirdintifada
بایدن و نتانیاهو دیدار کردند
❌محوریت گفتگوها طبق اخبار حول آتش بس و ارائه طرح جدیدی به حماس بوده
@Thirdintifada
💠 وب سایت والا:
خانوادههای اسرا و بازداشتشدگان اسرائیلی در حضور نتانیاهو از بایدن پرسیدند که آیا او کسی است که معامله مبادله را مختل میکند؟
✳️نتانیاهو پاسخ داد که مانع هیچ کاری نمی شود و اسرائیل ظرف دو روز پیشنهاد جدیدی را به حماس ارسال خواهد کرد.
@Thirdintifada
💠 نظرسنجی کانال عبری 13:
❌55% سخنرانی نتانیاهو چیزی را در وضعیت اسرائیل تغییر نداد
😁 47% نتانیاهو سخنرانی خود را برای اهداف سیاسی، خانوادگی و شخصی انجام داد
@Thirdintifada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پس لز یک ساعت و نیم دیدار با بایدن؛
🔴حالا دیدار با هریس معاون بایدن و گزینه رقابت انتخاباتی دموکرات ها
@Thirdintifada
🔴واکنش دکتر پزشکیان به تشویق نتانیاهو در کنگره آمریکا
@Thirdintifada
🔥عبری کان:
از آغاز جنگ علیه غزه در 7 اکتبر 688 نظامی اسرائیلی کشته شدند که
365 نفر در روز 7 اکتبر
323 نفر پس از آغاز حمله زمینی به غزه
پ.ن: بارها در رسانه های اسرائیلی و غیر اسرائیلی بر سانسور شدید و غیرواقعی بودن تعداد کشته ها اخباری منتشر شده
@Thirdintifada
شهادت یکی از رهبران ارشد حماس در زندان رژیم صهیونیستی
شیخ مصطفی ابو عره از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسید.
باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که سازمان زندانهای صهیونیستی اخیراً شیخ ابوعره را به خاطر وخامت وضعیت سلامتش از زندان ریمون به بیمارستان سوروکا منتقل کرده بود.
این رهبر حماس از سال ۱۹۹۰ بارها به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بود و در مجموع ۱۲ سال از عمر خود را در زندانهای این رژیم سپری کرد.
@Thirdintifada
💠 وزیر خارجه اسرائیل:
❌ ایران قصد دارد هیئت اسراییل و به طور کلی شرکت کنندگان در بازی های المپیک را هدف قرار دهد!
❌حملات به فرانسه «با الهام از محور شرارت و اسلام افراطی ایران» انجام شد.
@Thirdintifada
روایت کانال کان از مذاکرات آتش بس
❌ حماس درخواست اسرائیل برای انجام بازرسی امنیتی ساکنان شمال نوار غزه را قبل از بازگشت به محل سکونت خود رد کرد.
✳️ یک منبع ارشد سیاسی اسرائیلی: مکانیسم جلوگیری از حرکت شبه نظامیان به سمت شمال نوار غزه مشکل سازترین موضوع برای حماس تلقی می شود.
❌اسرائیل به دنبال ایجاد اصلاحاتی در طرحی با هدف دستیابی به آتش بس در غزه و آزادی زندانیان تحت بازداشت حماس است که دستیابی به توافق برای پایان دادن به درگیری های 9 ماهه را پیچیده می کند.
🔴مذاکره کنندگان اسرائیلی «خواهان یک مکانیسم غربالگری برای بازگشت جمعیت غیرنظامی به شمال غزه هستند، زیرا میترسند که این جمعیت از جنگجویان حماس که هنوز در آنجا هستند، حمایت کنند».
✳️ منابع مصری: موضوع بحث دیگری در رابطه با درخواست اسرائیل برای حفظ کنترل بر مرز غزه با مصر وجود دارد که قاهره آن را رد می کند زیرا از هر چارچوبی برای توافق نهایی که طرفین از آن راضی هستند خارج می شود.
@Thirdintifada
هدایت شده از هیئت هنر اصفهان
◇"يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي" سوره مبارک فجر ◇
•| مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السّلام |•
◇با حضور: جناب آقای فائضی
روایت نویس و فعال حوزه فلسطین◇
◇و ذکر مصیبت سیدالشهدا توسط کربلایی علی کدخدایی◇
•شنبه ۶ مرداد ماه، از نماز مغرب و عشا
•خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، ک شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
@ghabe_hasht | آستانه قاب هشت
@heyathonarisf | هیئت هنر اصفهان
انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
◇"يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي
انشالله فردا در خدمت دوستان اصفهان هستم. اگر اصفهانید تشریف بیارید
هدایت شده از هیئت هنر اصفهان
غزه، جهاد، روایت
با حضور جناب آقای محسن فائضی
کارشناس و فعال مطالعات فلسطین
زمان: یکشنبه ۷ مرداد ماه، ساعت ۱۸:۱۵
مکان: خیابان استانداری، گذر سعدی، حوزه هنری اصفهان
@graphic_aye | مجمع طراحان آیه
@heyathonarisf | هیئت هنر اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نتانیاهو در فلوریدا به دیدار ترامپ رفت
@Thirdintifada
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع!
• نوحه بر غزه و مقایسهاش با کربلا، برخی میراثگرایان را نگران کرده است!
متوقفکردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عدهای از انقلابیان را برآشفته است!
و باز دعوا و برچسبِ «افراطیها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است!
▫️ ادعا: نه کسی با اهلبیت علیهمالسلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچروزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیهالسلام میشود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کربوبلای حسین(ع) را ارث برده است!
❓ آیا مقایسهناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیهالسلام مجوّز است که حکومت و حکمرانیای غیرعلوی اختیار کند؟!
❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمیرسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاسکردنش) واجب نباشد؟!
• حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسلهجبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است!
• پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیشآمد و خونآمدی به خود دیدهاند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد!
❗️عجب از کسانی که قمهزنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) میشمارند؛ اما تشبّه و تشابهخواندنِ خونهای ریختهشدهٔ تأسّیکنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمیتابند!
برخلاف مبنای فقهیِ توقیفیبودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) میشمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمیدانند؟!!
• وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادقالوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشتهای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) میکنند!
اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کربوبلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟!
• ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژهخواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه میکنید وقتی حسین(ع) را آنگونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگتر از آن در اسلام نیست.
❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهلبیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریستهاند!۹
امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیهساز» نشود!
که وگرنه؛ گریهکنانِ امروز با گریهکنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشتهشدن حسین(ع) فرقی نمیکنند!۱۰
ازهمینرو بود که شهید مطهری فریاد میکرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» میگوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند میزند.
• امام رضا علیهالسلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برایمان بهزیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳
روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلکهای ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة]
اما هماو در ادامه میفرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است!
یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست).
این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارثبودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست.
تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند.
❓غزه بدین معنا، چرا کربوبلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگآمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است.
❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست!
آنچه غزّه از مصیبت میبیند، ارثِ کربوبلای ننگناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچروزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمیشود!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از وحید یامین پور
💠 دربارهی غیرتِ تحجر
۱. مخالفت با مقارنه سازیهای تاریخی دستاویز خوبی برای انجماد تاریخ و بیرون بردن آن از مختصات حقیقی خودش است. چه بسا این بهترین نشانهی تحجر باشد: گریستن بر حسینی که ۱۴ قرن پیش ماجرایش تمام شده و بنا بر کلام نورانی "نَحْنُ أَهْلَ اَلْبَيْتِ لاَ يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ" بناست حماسهاش همانجا دفن شود! این چه گریستنی است؟
این چه غیرتی است که برای امام شهیدان میجنبد اما بر خود شهادت و بر دلیل شهادت چشم میبندد. اگر کسی بگوید "کربلای غزه"... ناگاه فریادها بلند میشود که قیاس نکنید. چه قیاسی در کار است؟ مگر فریادهای سیاسی اباعبدالله که "هیهات منا الذله" و "مثلی لایبایع مثله" که سراسر استعارههای ابدی تاریخسازند، بناست ناشنیده بمانند؟
اگر کسی برای تأسی به سیدالشهدا علیهالسلام با همان شعار به قیام علیه ظلم برخیزد، خود را با حضرتش قیاس کرده؟
۲.عجیب اینکه متحجرین این ایراد را به خود اهلبیت هم میگرفتند:
امیرالمومنین علیهالسلام آنگاه که مردمان را به جنگ با معاویه فراخواند ویژگیهای اصحاب رسول الله(ص) را برایشان ذکر کرد و پایداری و ایمان شان را ستود، ناگاه مردی برخاست و گفت:
گفت: «نه تو محمد هستی و نه ما آن مردمی که از آنها یاد کردی پس ما را به چیزی که طاقتش را نداریم مکلف نکن!
امیرالمؤمنین (ع) فرمود: "اول درست گوش بده تا بتوانی به درستی پاسخ بدهی زنان فرزند مرده بر شما گریه کنند که جز بر اندوه من اضافه نمیکنید مگر من گفتم که من محمد (ص) و شما انصار هستید؟ این فقط مثالی بود که زدم و امید داشتم که به آنها تأسی کنید و از آنها الگو بگیرید."(خطبه ۲۷ نهجالبلاغه)
۳. اما این شیوهی توجیه تحجر و سیاستزدایی کردن از سیره اهل بیت علیهمالسلام و آویختن به تقدس آن ذوات مقدسه برای انکار راه آنها در تاریخ انقلاب، مصادیق روشنتری دارد:
همان روز که مردم بنیانگذار انقلاب اسلامی را "امام" نامیدند، بسیاری خشم و حسد خود را پنهان کردند و گفتند این لفظ مخصوص اهل بیت است.
آنگاه که بهترین فرزندان این کشور در "کربلای جبههها" به امامشان پیوستند، باز عدهای گفتند جنگی که "آقای" خمینی راه انداخته؟ چه ربطی به کربلا دارد.
وقتی سردار سلیمانی گفت: "امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند." باز هم گروهی دندانها را بهم فشردند که نظام سیاسیتان را با حرم اهلبیت قیاس نکنید...
۴. سخن بسیار است؛ تحجر، نشانهاش همین بیرون کشیدن حقایق دین از تاریخ و محبوس و مهجور کردنشان در آیینها و مناسک است.
ما به دستور حضرت رضا سلاماللهعلیه به ریانبنشبیب، هر غمی را با اشک بر سیدالشهدا گره میزنیم. اشک بر حضرت حسین علیهالسلام، سلاح سیاسی مظلومان تاریخ علیه ظالمان است و غیر از این چه میماند جز این که برخی به تقلید مسیحیان بگویند که حضرت حسین "فادی" بود تا گریه بر مصائبش کفاره گناهان باشد! و این همان تحریفی است که شهید مطهری دربارهاش گفت: "والله اگر کسی در حال روزه چنین بگوید، روزهاش باطل است. "
▪️وحید یامینپور
➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاروان فلسطین در المپیک
@Thirdintifada