eitaa logo
« معنویت افزایی طلاب ناب »
372 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
6.1هزار ویدیو
525 فایل
کانال پشتیبان گروه نخبگان (طلاب ناب)استان اصفهان 📪ارتباط با خادم کانال 👈👈 📩 📨 @Shahideh_kanize_Hazrate_Yas —------------------------------------ کانال مهارت افزایی👇👇 https://eitaa.com/MaharatAfzaye_TollabeNabe
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ایْنَ وَجهُ الله ما با این پرسش به دنبال آن وجه خدا هستیم که اولیاء خدا دائم به او توجه دارند ولی ما از او غافلیم و از خدا می‌خواهیم که وجه خودش یعنی وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه را برای ما ظاهر سازد. بنابراین لقاء پروردگار در دنیا با ظاهر شدن وجه الله از پشت پرده غیبت، یعنی با ظهور حضرت ولی عصر(عج)محقق می‌شود. مکرر در آیات شریفه، وعده ملاقات پروردگار در روز قیامت داده شده است مثل آیات: تَحِيَّتُهُمْ يَوْمَ يَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ (احزاب/44)، فَذُوقُوا بِمَا نَسِيتُمْ لِقَاء يَوْمِكُمْ هَذَا(سجده/14) و آیات دیگر، تا جایی که یکی از اسماء روز قیامت، «یوم لقاء الله» است. از طرفی «قیامت صغری» یعنی قیامتی که قبل از قیامت کبری در این دنیا واقع خواهد شد، روز ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است که در روایات ما به قیامت تشبیه شده است: مَثَلُهُ كَمَثَلِ السّاعَةِ (منتخب الاثر، ص 221). پس آن چه در قیامت کبری اتفاق می‌افتد، در مقیاس کوچک‌ترش در قیامت صغری هم رخ خواهد داد. لذا روز ظهور حضرت ولی عصر روحی فداه برای ما روز برداشته شدن حجاب از وجه خدا و روز ملاقات با پروردگار است چون همان طور که عالم دنیا عالم حجاب و عالم قیامت عالم ملاقات با خدا و کشف حقایق است، دوران غیبت هم دوران حجاب و دوران ظهور، دوران ملاقات با خدا و کشف حقایق است: «لَقَدْ كُنْتَ فِی غَفْلَة مِنْ هذا فَكَشَفْنا عَنْكَ غِطاءَكَ فَبَصَرُكَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ: [به انسان خطاب مى‏شود:] تو از این واقعه [قیامت صغری و ظهور حجت خدا‏] غافل بودى و ما پرده را از چشم تو كنار زدیم‏، و امروز چشمت كاملاً تیزبین است (و حقیقت را که همان وجه خدا و وجود مقدس امام زمان علیه‌السلام است، می¬بیند). ‏(سوره ق، آیه22) با این توضیح می‌توان گفت در واقع در این دو آیه شریفه 7 و 8 سوره یونس به یکی از مهم‌ترین موانع ظهور حضرت ولی عصر ارواحنافداه که رضایت به زندگی و دنیای بدون امام علیه‌السلام است، اشاره شده است. می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءَنَا: کسانی که امیدی (یا ایمانی) به ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ندارند، چون گفته شد که لقاء پروردگار یعنی توجه به وجه خدا که امام زمان ارواحنا فداه است و این لقاء با ظهور آن حضرت برای همه واقع خواهد شد. پس کسانی که به این لقاء امیدی ندارند وَ رَضُواْ بِالحْيَوةِ الدُّنْيَا: و به این زندگی (با همین شرایط طاقت‌فرسا و بسیار سخت دوران غیبت) راضی شده‌اند، وَ اطْمَأَنُّواْ بهَا و حتی[علاوه بر رضایت] اتکاء و اطمینان به این زندگی(در این شرایط صعب و سخت) پیدا کرده‌اند (چون به واسطه عادی شدن این شرایط خود را در آرامش و آسایش می‌بینند)، وَ الَّذِينَ هُمْ عَنْ ءَايَاتِنَا غَافِلُون‏» و کسانی که از نشانه‌های ما غافلند(که بزرگ‌ترین آیه و نشانه خدا، امام زمان علیه‌السلام است)، أُوْلَئكَ مَأْوَئهُمُ النَّارُ بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ: این‌ها جایگاهشان [و حقشان همین] آتشی است که به واسطه کردار خودشان کسب کرده‌اند(پس این‌ها سزاوارند که در این آتش و عذاب گرفتاری‌ها و مشکلات دوران غیبت که نتیجه بی‌ایمانی و رضایت و اتکای به این دنیای آلوده و نتیجه غفلت خودشان است، بسوزند.)» بنابراین اگر بخواهیم سریع‌تر به قیامت صغری و روز ظهور حضرت بقیةالله ارواحنا فداه برسیم باید از این بیراهه‌ای که رفته‌ایم برگردیم. یعنی از این دنیای(بدون او) که ما را راضی و مطمئن کرده، رو برگردانیم و به وجود مقدسش متوجه و متذکر شویم تا بتوانیم «وجه الله» را که در همه عالم وجود ظاهر و از نظر ما فقط غائب و محجوب است، ببینیم و به لقاءالله برسیم که می‌فرماید: «فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّه: به هر سو رو كنيد، وجه خدا آن جاست‏» (بقره:115) که در روایت آمده: «قَالَ- فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ- هُو بَقِيَّةُ اللَّهِ يَعْنِي الْمَهْدِيَّ يَأْتِي عِنْدَ انْقِضَاءِ هَذِهِ النَّظِرَةِ فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا: خدای‌تعالی می‌فرماید: «فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» مقصود از وجه الله، بقیّة الله یعنی همان مهدی است که در پایان این دوره یا مهلت می‌آید و زمین را پر از قسط و عدل می‌کند همان گونه که پر از ظلم و جور شده است». (الإحتجاج، ج‏1،ص252 ) در آن روز، دوستان و اولیاء امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با دیدن وجه خدا و رسیدن به ملاقات پروردگار، چهره‌هایی مسرور و بشّاش دارند و تمام توجه و نظرشان به پروردگارشان است: «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ: در آن روز صورت‌هايى شاداب و مسرور است، إِلى‏ رَبِّها ناظِرَة: و به پروردگارش مى‏نگرد.» (القیامة22 و 23) « اللَّهُمَّ أَسْأَلُكَ النَّظَرَ إِلَى وَجْهِكَ وَ الشَّوْقَ إِلَى لِقَائِك» ( بحارالانوار ج 91، ص 225) @mm_rastgoo
هدایت شده از یک جرعه معرفت
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 ما وظیفه داریم که در تعلیم، تلاوت و عمل به کوشش کنیم. ما شب‌های احیا قرآن بر سر می گذاریم اما در مقام عمل، آیه های ، ، و و و و...را زیر پا می گذاریم. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 به مناسبت سالروز ارتحال جناب سلمان فارسی اعلی‌الله مقامه الشریف 📹 کلیپ تصویری: «مقام جناب سلمان فارسی» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸چه‌کار بکنیم از ضعف ما در علم و عمل؟! 🔻چه کار بکنیم که این ضعف ما به اختیار ماست؟! ⚠️خودمان نمی‌رویم دنبال تقویت! ▫️ تقویت علمیه، همین است که عرض کردم؛ ▫️درس خواندن و درس گفتن، که هیچ‌کس از آن مستغنی نیست؛ ▫️مگر انبیا و اوصیا، که صحبت درس در آنها نیست، ما هیچ ربطی به آن‌ها نداریم! 🔸ماهنوز، شاگردان آن‌ها، سلمان و ابوذر و این‌ها، بالای سرِ ما قرار دارند و ما مقامات آن‌ها را هنوز خبرنداریم ونمی‌دانیم چیست![چه رسد به مقام انبیاء و اوصیاء] 🔸مبادا در خودمان یک خیال‌های شیطانی بکنیم! ما رعیت هستیم و در رعیت هم، رعیتِ رعیت هستیم. 🔸 ما اگر اعتراف به مقام سلمان و ابوذر و مقداد و عمار نداشته باشیم، اعتراف به مافوق آنها (بالاترازآن‌ها که انبیاء‌ و اولیاء هستند) داریم؟ نه! دروغ است! 📚 بخشی از فرمایشات حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت اعلی‌الله مقامه در دیدار جمعی از طلاب مشهد با معظم‌له - تابستان ۱۳۷۶ 💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره):🔻 http://bahjat.ir/fa/content/10568 🔷 کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📹دعای روزچهار شنبه بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للهِ الَّذِی جَعَلَ اللَّیْلَ لِبَاسا وَ النَّوْمَ سُبَاتا وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُورا لَکَ الْحَمْدُ أَنْ بَعَثْتَنِی مِنْ مَرْقَدِی وَ لَوْ شِئْتَ جَعَلْتَهُ سَرْمَدا حَمْدا دَائِما لا یَنْقَطِعُ أَبَدا وَ لا یُحْصِی لَهُ الْخَلائِقُ عَدَدا اللهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ أَنْ خَلَقْتَ فَسَوَّیْتَ وَ قَدَّرْتَ وَ قَضَیْتَ وَ أَمَتَّ وَ أَحْیَیْتَ وَ أَمْرَضْتَ وَ شَفَیْتَ وَ عَافَیْتَ وَ أَبْلَیْتَ وَ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَیْتَ وَ عَلَى الْمُلْکِ احْتَوَیْتَ أَدْعُوکَ دُعَاءَ مَنْ ضَعُفَتْ وَسِیلَتُهُ وَ انْقَطَعَتْ حِیلَتُهُ وَ اقْتَرَبَ أَجَلُهُ،وَ تَدَانَى فِی الدُّنْیَا أَمَلُهُ وَ اشْتَدَّتْ إِلَى رَحْمَتِکَ فَاقَتُهُ وَ عَظُمَتْ لِتَفْرِیطِهِ حَسْرَتُهُ وَ کَثُرَتْ زَلَّتُهُ وَ عَثْرَتُهُ وَ خَلُصَتْ لِوَجْهِکَ تَوْبَتُهُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ وَ ارْزُقْنِی شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ لا تَحْرِمْنِی صُحْبَتَهُ إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ اللهُمَّ اقْضِ لِی فِی الْأَرْبَعَاءِ أَرْبَعا اجْعَلْ قُوَّتِی فِی طَاعَتِکَ وَ نَشَاطِی فِی عِبَادَتِکَ وَ رَغْبَتِی فِی ثَوَابِکَ وَ زُهْدِی فِیمَا یُوجِبُ لِی أَلِیمَ عِقَابِکَ إِنَّکَ لَطِیفٌ لِمَا تَشَاءُ 🚩 علیها السلام ✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃 🌸❣ 🖼 📚عثمان طه ✅سوره مبارکه ⏰1401/06/23
15 - ‌پس‌ وقتی‌ ‌او‌ ‌را‌ بردند و همداستان‌ شدند ‌تا‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌در‌ نهانخانه چاه‌ بگذارند [چنین‌ کردند]، و ‌به‌ ‌او‌ وحی‌ کردیم‌ ‌که‌ قطعا ‌آنها‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌این‌ کارشان‌ ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ نمی‌دانند خبرخواهی‌ داد 16 - و وقت‌ غروب‌ گریان‌ نزد پدر ‌خود‌ آمدند 17 - گفتند: ای‌ پدر! ‌ما رفتیم‌ مسابقه‌ دهیم‌ و یوسف‌ ‌را‌ پیش‌ اثاث‌ ‌خود‌ نهادیم‌، آن‌گاه‌ گرگ‌ ‌او‌ ‌را‌ خورد، ولی‌ تو سخن‌ ‌ما ‌را‌ ‌هر‌ چند راستگو باشیم‌ باور نخواهی‌ کرد 18 - و ‌بر‌ پیراهن‌ وی‌ خونی‌ دروغین‌ آوردند، [یعقوب‌] ‌گفت‌: [نه‌]، بلکه‌ نفس‌ ‌شما‌ کاری‌ ‌را‌ ‌برای‌ ‌شما‌ آراسته‌ ‌است‌ ‌پس‌ اینک‌ صبری‌ نیکو [بهتر ‌است‌]، و ‌بر‌ آنچه‌ توصیف‌ می‌کنید ‌از‌ خداوند یاری‌ می‌خواهم‌ 19 - و کاروانی‌ آمد و آب‌ آورشان‌ ‌را‌ فرستادند، ‌پس‌ ‌او‌ دلو ‌خود‌ ‌را‌ انداخت‌ ‌گفت‌: مژده‌ باد! ‌این‌ یک‌ پسر بچه‌ ‌است‌ و ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ عنوان‌ کالایی‌ پنهان‌ داشتند، و ‌خدا‌ ‌به‌ آنچه‌ می‌کردند آگاه‌ ‌بود‌ 20 - و ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ بهای‌ ناچیزی‌، چند درهمی‌، فروختند و ‌در‌ [مورد] ‌آن‌ بی‌رغبت‌ بودند [چون‌ می‌دانستند صاحب‌ دارد] 21 - و ‌آن‌ کس‌ ‌از‌ مصر ‌که‌ ‌او‌ ‌را‌ خریده‌ ‌بود‌ ‌به‌ همسرش‌ ‌گفت‌: جایگاه‌ ‌او‌ ‌را‌ گرامی‌ بدار، شاید ‌به‌ حال‌ ‌ما سودمند ‌باشد‌ ‌ یا ‌ ‌او‌ ‌را‌ ‌به‌ فرزندی‌ اختیار کنیم‌ و بدین‌ گونه‌ ‌ما یوسف‌ ‌را‌ ‌در‌ ‌آن‌ سرزمین‌ تمکّن‌ بخشیدیم‌، و ‌تا‌ ‌به‌ ‌او‌ تأویل‌ رؤیاها ‌را‌ بیاموزیم‌، و ‌خدا‌ ‌بر‌ کار خویش‌ غالب‌ ‌است‌ ولی‌ بیشتر مردم‌ نمی‌دانند 22 - و چون‌ ‌به‌ حدّ رشد رسید، ‌او‌ ‌را‌ حکمت‌ و دانش‌ عطا کردیم‌، و نیکوکاران‌ ‌را‌ چنین‌ پاداش‌ می‌دهیم‌ 🕊🌸🕊🌸🕊 🕊 صفحه به صفحه قرآن 🕊سوره مبارکه 🏷صفحه ۲۳۷ ⚜️ 🕌⚜️ ⚜️🕌⚜️ 🕌⚜️🕌⚜️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا