آیریس لیل، ستوننویس نشریه اسرائیلی هاآرتص:
اعتراف به این موضوع ترسناک است، اما جنگ همانطور که انتظار میرفت پیچیده شد، به هیچ وجه قطعی نیست که ایرانیها وقتی ترامپ تصمیم به پایان جنگ بگیرد، دست از جنگ بردارند.
ما در یک کابوس گیر افتادهایم، زیرا یک فرد بدبین و بیتفاوت نسبت به وجود ما(نتانیاهو) در گوش یک کودک نافهم(ترامپ) زمزمه کرده و او را متقاعد کرد که وارد یک ماجراجویی نظامی شکستخورده شود. حدس میزنم سرخوشی تمام شده است، عزیزان.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
نظر قابل تأمل یک کاربر خارجی:
این شایعاتی که درباره مرگ سران اسرائیلی و فیلمهای قدیمی بازیافت شده از خرابی های تل آویو که می بینید، اشتباهات معصومانه کاربران نیستند.
این در واقع یک کمپین انتشار حساب شده ی اخبار غلط است که خود اسرائیلی ها به راه انداخته اند تا دستاوردهای فعلی ایرانی را کم ارزش جلوه دهند؛ و وقتی اشتباه بودنش لو رفت، روحیه ی ما (کاربران طرفدار مقاومت در سراسر جهان) را درهم بشکند.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
خوشچشم، کارشناس مسائل راهبردی:
از منابع آگاه مطلع شدم که برخلاف ادعاها هیچ پیامی دربارهٔ آتشبس در جریان نیست و در ایران همه همنظرند که باید جوری جنگید که برای بلندمدت بازدارندگی ایجاد کرد.
حرفهای ترامپ صرفاً برای تأثیرگذاری بر بازار نفت است. اما واقعیت در میدان خودش را نشان میدهد.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
اکونومیست:
گزینههای ترامپ برای کاهش قیمت نفت بسیار محدود است.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
⚠️بیکار ننشینید!
اگر قلم دارید، بنویسید.
اگر قدم دارید، بردارید؛
اگر زبان دارید، حرف بزنید.
دل دارید دعا و توسل کنید.
اگر فریاد دارید، بکشید.
اگر فضای مجازی دارید، محتوا را در گروهها و کانالهایتان توزیع کنید.
اگر چشم و گوش دارید، محله را بپایید.
اگر توان دارید به دیگران روحیه و نشاط بدهید.
در هرحال، ساکت و بیکار نباشید.
جبهه حق منتظر یاری توست تا یاری خداوند را دریافت کنی و تو را ثابت قدم کند:
📖«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُم»
«مجید سرگزی»
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
قالیباف: امروز «گنبد آهنین» جوک به نظر میرسد
رئیس مجلس:
آمریکا ادعا می کند که توانایی های موشکی ایران را از بین برده است.
امواج اولیه پرتاب موشک در مقیاس بزرگ برای کور کردن رادارها و سیستم های دفاعی دشمن در نظر گرفته شد.
اکنون ایران می تواند هر مکانی را که انتخاب کند با موشک های کمتری هدف قرار دهد.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
توییت ترامپ:
سامرز دیگر جایی ندارد. سامرز به دلیل روابطش با اپستین، از سمتهای تدریس خود استعفا خواهد داد و از سمت استادی دانشگاه کنارهگیری خواهد کرد.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
پیاده نظام داخلی ژنرال فرانچسکو!
شغل جدید مشاور اسبق و بیکار وزارت خارجه:
(سناریونویسی برای خونشویی از ترامپ )
واقعا خسته نشدید ازین قصهپردازیهای فرانچسکویی؟
چه منفعتی دور و اطراف پاساژهای نیمه سوخته خلیج فارس دارید که با قصهپردازی دنبال خون شویی از ترامپ و هدایت اذهان به سمت سازش هستید؟
تقصیرزدایی از ترامپ بابت ترور رهبر ایران،باید مایه شرم شما باشد نه روایت سازی جعلی!
شماها چندبار باید خسارت وارد کنید که حتی از عنوان مسئول اسبق هم برکنار بشوید؟
نمیشنوی؟
مردم شبها برسر امثال تو فریاد میزنند که؛
" تو نماینده ویژه کاهش تقصیر ترامپی یا کاسهلیس سازش؟ نباید کار به سازش بکشد."
از خون رهبرشهید که خجالت نمیکشید،از سیل مردمی که هرشب در خیابان و سرما حضور دارند، شرم کنید.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
پهپادهای متجاوز رژیم صهیونیستی به دنبال ایستهای بازرسی
پهپادهای رژیم صهیونیستی برای هدف قراردادن ایستهای بازرسی در تهران به پرواز درآمدهاند و پدافند هوایی در حال رصد و هدف قراردادن این پهپادهاست.
اخبار تأییدنشده از عملیات ناکام یکی از این پهپادها در شمالشرق تهران حکایت دارد.
تحلیلگران تأکید کردهاند که دشمن از امنیت پایدار در شهرها و حضور مؤثر مردم در محلات و ایستهای بازرسی بهشدت ناراضی است و باوجود آنها برنامههای خود را شکستخورده میبیند.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
Mohsen Chavoshi Hasbi Allah (2).mp3
زمان:
حجم:
11.3M
🎙 میان دشمن و وطن، ننگ بر آن که شک کند
🔻قطعه جدید محسن چاوشی برای وطن با نام «حسبیالله» منتشر شد.
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
ویراستی توییت
🎙 میان دشمن و وطن، ننگ بر آن که شک کند 🔻قطعه جدید محسن چاوشی برای وطن با نام «حسبیالله» منتشر شد.
متن محسن چاوشی پیرامون آهنگ جدیدش
به نام خدا
از اول اعتراضات و نزدیک به دو ماه است فکر میکنم و رصد میکنم تا نکتهای را در آنسوی مرزها بیابم که جذبم کند و حرف حق باشد اما به وجدانم قسم که هرچه گشتم ناامیدتر شدم، پس سکوت کردم!
و در این سکوت دیدم حق با بعضی از شماست: من «وسطم»
«وسط» مثل عابری که دی ماه در خیابان به گران شدن گوشت فکر میکرد و از پشت تیر به سرش خورده بود
وسط مثل پیرزنی روستایی که نه تلویزیون دارد و نه گوشی موبایل؛ فقط آلزایمر دارد و پسری که بیکار شده و چند ماه است قرصهایش را به موقع نمیرساند…
و این «وسط»خیلی جای بزرگی است و خیلیها در آن جا میشوند
اصلا جریانی که این «وسط» را ندارد نمیتواند انقلابی را رقم بزند یا حکومتش را حفظ کند!
در این دو ماه قلبم سوخت برای کشتهشدگان…
اما دست خودم نبود!
من به عنوان کسی در وسط، قلبم برای پلیس و معترض و عابر با هم میسوخت و برای هر هموطنی که ناچار به خیابان آمده بود و دیگر به خانه برنگشت…
در خانهی من نه صدا وسیما یکریز جمهوری اسلامی را تبیین میکند نه اینترنشنال و منو تو مجال حضور دارند
در خانه من اما هنوز چراغ منطق روشن است و ذهن جستجوگرم آزاد است به هر مباحثهای وارد شود و هر حرف حقی، مهر تایید دریافت کند و مهم نباشد که این حرف از دهان چه کسی خارج شده است.
در این دو ماه خیلی فکر کردم و کسانی را دیدم که حتی یک دقیقه فرصت آزادانه و در خلوت فکر کردن را نداشتهاند و هرچه از رسانه به خوردشان داده بودند را پشت هم تکرار میکردند ؛ آنچنان مسخ و مسحور که از کینهی حاکمیت حاضرند شب را روز بنامند و روز را شب…
و ایران امروز ما چقدر در فضای رسانه باخته است.
به این فکر کردم که اگر برای هر کشوری حتی سوییس هم دهها شبکه اپوزیسیون به زبان خودشان سالها و شبانه روز محتوا تولید میکردند که “سوییس کشور خوبی نیست” اکنون درصدی از همین کسانی که در رفاه مطلق هستند نیز به دنبال براندازی بودند…
آری همین رسانه کاری با کشور ِساموراییهای متعصب کرد که در خیابانها به سربازان آمریکایی لبخند گرم بزنند بیآنکه یادشان بیاید در هیروشیما و ناکازاکی چه بلایی به سرشان آوردهاند…
به هر حال هر چه فکر کردم دیدم نمیتوانم از بیگانه بخواهم به کشورم حمله کند!
دیدم نمیتوانم کنار سلبریتیهایی باشم که به اعتقادات لااقل نیمی از مردم کشورم ناسزا میگویند و تهدید به قرآنسوزی میکنند و بدون اینکه خندهشان بگیرد، بشارت آزادی میدهند!
دیدم حتی نمیتوانم از اهالی جزیرهی اپستین بخواهم به جان کودکان و دختران بیگناه وطنم کاری نداشته باشند!!
تا اینکه جنگ شروع شد و کمکها رسیدند،همچنان که قبل از ما کمکها به ویتنام و افغانستان و عراق و لیبی و… رسیده بودند
دیدم جنگ است و فقط میتوانم بخوانم!
که اگر در زمان پهلوی و قاجار هم بودم و بیگانهای به کشورم یورش میبرد همین کار را میکردم…
برای دلگرمی مردم و کسانی که از مردمم دفاع میکنند خواندم…
«حسبی الله» گفتگوی من با مولایم علی (ع) است
و براستی خدا برای ما بس است…
اکنون به عنوان کسی در وسط، حاضرم ۴۷ سال دیگر به جمهوری اسلامی فرصت بدهم نقایص خود را برطرف کند تا اینکه با عدهای همصدا شوم و پوریم دیگری را در تقویم اسراییل رقم بزنم که در فردای به اصطلاح آزادی با چکمه روی سنگ قبر هموطنانم سرود شادی بخوانند!
و آن عده!
آن عده خیلی دیر میفهمند که در جهان هیچ کشوری جز به منافع خودش فکر نمیکند و علاج واقعی در وطنهاست!
این را هم به آن عدهای که سمت درست تاریخ را به من گوشزد میکنند میگویم:
اصلا سمت درست تاریخ و هرچه میبافید ارزانی خودتان…
من ترجیحم این است که
در همین وسط بایستم و بمیرم
وسط مدرسه میناب
وسط خانههایی که سفرههایشان کوچک شد
وسط صدای اذان در حیاط مسجدی فرو ریخته…
وسط خیابانهای شهرم…
محسن چاوشی/ اسفند ۱۴۰۴
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق
به نام خدا
مثل سگ از #مین_ریزی #تنگه_هرمز میترسند
خبرنگار:
آیا ایران در تنگه هرمز مین کار گذاشتهاند؟
#طرومپط_تروریست: ما چنین فکری نمیکنیم.
«سعید نوخندانی آرتیانی»
📱تحلیل ها و توییتهای داغ سیاسی در
https://eitaa.com/Virasty_Twit
سریع، خلاصه، دقیق