#نهج_البلاغه
✳️روابط سالم و متقابل رهبر و مردم
✅پس، از گفتن حق، يا مشورت در عدالت خوددارى نكنيد، زيرا خود را برتر از آن كه اشتباه كنم و از آن ايمن باشم نمى دانم، مگر آن كه خداوند مرا حفظ فرمايد. پس همانا من و شما بندگان و مملوك پروردگاريم كه جز او پروردگارى نيست. او مالك ما، و ما را بر نفس خود اختيارى نيست. ما را از آنچه بوديم خارج و بدانچه صلاح ما بود در آورد. به جاى گمراهى هدايت، و به جاى كورى بينايى به ما عطا فرمود.
#خطبه_216
🔶 http://eitaa.com
@Yaranmontzar
📌 فلسفه غیبت
❓چرا مردم ِ دیگر زمانها امام و پیامبر داشتند، امّا مردم آخرالزمان، از برکات حضور امامشان محروماند؟
🔰 غیبت و پنهانزیستی تنها اختصاص به امام زمان ندارد، بلکه تعدادی از پیامبران همچون نوح، ابراهیم، یوسف، موسی، عیسی و... نیز دارای غیبت بودهاند.
🔹 غیبت ِ امام زمان «سرّی از اسرار الهی است»*۱ که علّت اصلی آن پس از ظهور آشکار خواهد شد، امّا در روایات به برخی از حکمتهای غیبت اشاره شده است:
✅ غیبت برای حفظ جان امام زمان است، زیرا در صورت کشته شدنِ آخرین ذخیره الهی، زمین از حجت خدا خالی میماند.
✅ امام مأمور به قیام و ترک تقیه است و اگر غیبت نمیکرد همانند اجدادش، راهی جز پذیرش بیعت حاکمان یا شهادت نداشت.
✅ همچنین غیبت امتحان و آزمایشی است تا میزان ثبات قدم، صداقت و ایمان افراد سنجیده شود...
💢 از طرفی نباید فراموش کنیم که عدم حضور امام در میان ما به معنای بدون راهنما رها شدن مردم نیست. در دوران غیبت در کنار هدایت باطنی امام زمان، عالمان دین و مجتهدان عادل [به خواست امام] وظیفههدایت مردم و زمینهسازی ظهور را برعهده دارند.
#شبهه_شناسی
#مهدویت
📘منبع:
کمالالدین و تمام النعمه، ج ۱، ص ۴۸۲
@Yaranmontzar
🏷 چراغ راه در تاریکی شبهه!
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸«شُبهه، به اين دليل شُبهه ناميده شده كه (در ظاهر،) شبيه حق است. امّا دوستان خدا، چراغ راهشان در (تاريكى هاى) شبهه، يقين است و راه نمايشان، راه راست؛ ولى دشمنان خدا، انگيزه شان براى شبهه، گم راهى است و راه نمايشان، كورى (و بى بصيرتى) ».
🔹«إنَّما سُمِّيَتِ الشُّبهَةُ شُبهَةً لِأَ نَّها تُشبِهُ الحَقَّ، فَأَمّا أولِياءُ اللّهِ فَضِياؤُهُم فيهَا اليَقينُ و دَليلُهُم سَمتُ الهُدى و أَمّا أعداءُ اللّهِ فَدَعاهُم إلَيهَا الضَّلالُ و دَليلُهُمُ العَمى».
📚 غرر الحكم : ح ٣٩٠٩
•❀• ذکر امروز : لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین (۱۰۰ مرتبه)
#شُبهه
@Yaranmontzar
#یک_آیه_یک_تدبیر
آیه ۲۱ - سوره یس
آیه إِتَّبِعُوا مَنْ لايَسْئَلُكُمْ أَجْراً وَ هُمْ مُهْتَدُونَ [21]
از كسانى پيروى كنيد كه از شما اجر و پاداشى نمىخواهند و خود هدايت يافتهاند.
@Yaranmontzar
*علی مع الحق و الحق مع علي اللهم ادر الحق معه حیثما دار*
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
قال سول اللّه(ص): *عَلِی مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی.[۱]*
پیامبر خدا(ص): على با حق است و حق با على.
قال رسول اللّه(ص): *عَلِی مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی، یدورُ مَعَهُ حَیثُما دارَ.[۲]*
پیامبر خدا(ص): على با حق است و حق با على. حق بر مدار او مى گردد.
قال رسول اللّه(ص): *رَحِمَ اللّهُ عَلِیا، اللّهُمَّ أدِرِ الحَقَّ مَعَهُ حَیثُ دارَ.[۳]*
پیامبر خدا(ص): رحمت خدا بر على! خدایا! حق را همیشه بر مدار او بگردان.
قال رسول اللّه(ص): *عَلِی مَعَ الحَقَّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی، اللّهُمَّ أدِرِ الحَقَّ مَعَ عَلِی حَیثُما دارَ.[۴]*
پیامبر خدا(ص): على با حق است و حق با على. خدایا! حق را همیشه بر مدار على بگردان!
مسند أبی یعلى عن أبی سعید: کنّا عِندَ بَیتِ النَّبِی(ص) فی نَفَرٍ مِنَ المُهاجِرینَ وَالأَنصارِ، فَخَرَجَ عَلَینا فَقالَ: أ لا اخبِرُکم بِخیارِکم؟ قالوا: بَلى. قالَ: خِیارُکمُ الموفونَ المُطَیبونَ، إنَّ اللّهَ یحِبُّ الخَفِی التَّقِی. قالَ: ومَرَّ عَلِی بنُ أبی طالِبٍ *فَقالَ: الحَقُّ مَعَ ذا، الحَقُّ مَعَ ذا.[۵]*
مسند أبى یعلى به نقل از ابو سعید: با گروهى از مهاجر و انصار، در نزدیکى خانه پیامبر(ص) بودیم. پیامبر(ص) نزد ما آمد و گفت: «آیا شما را از بهترینتان باخبر نکنم؟». گفتند: چرا. گفت: «بهترین شما، پاکان وفادارند. خداوند، پرهیزگار نهانکار را دوست دارد».
در همان حال، على بن ابى طالب(ع) عبور کرد. پیامبر(ص) فرمود: «حق، با این است. حق، با این است».
رسول اللّه(ص): یا بنَ عَبّاسٍ، سوفَ یأخُذُ النّاسُ یمینا وشِمالاً، فَإِذا کانَ کذلِک فَاتَّبِع عَلِیا وحِزبَهُ؛ *فَإِنَّهُ مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَهُ، ولا یفتَرِقانِ حَتّى یرِدا عَلَی الحَوضَ.[۶]*
پیامبر خدا(ص): اى پسر عبّاس! به زودى، مردم به چپ و راست مى روند. چون این گونه شد، از على و حزب او پیروى کن، که او با حق است و حق با اوست. [آن دو] از هم جدا نمى شوند، تا در کنار حوض [کوثر] بر من در آیند.
تاریخ بغداد عن أبی ثابت مولى أبی ذرّ: دَخَلتُ عَلى امِّ سَلَمَةَ فَرَأَیتُها تَبکی وتَذکرُ عَلِیا، وقالَت: سَمِعتُ رَسولَ اللّهِ(ص) یقولُ: *عَلِی مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی، ولَن یفتَرِقا حَتّى یرِدا عَلَی الحَوضَ یومَ القِیامَةِ.[۷]*
تاریخ بغداد به نقل از ابو ثابت، آزاد شده ابوذر: بر امّ سلمه وارد شدم. دیدم که گریه کنان، از على(ع) یاد مى کند و مى گوید: شنیدم پیامبر خدا مى فرمود: «على با حق است و حق با على است و هرگز از هم جدا نمى شوند، تا روز قیامت در کنار حوض [کوثر] بر من در آیند».
قال رسول اللّه(ص): *عَلِی مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی حَیثُ کانَ.[۸]*
پیامبر خدا(ص): على با حق است و حق با على، هر جا که باشد.
قال رسول اللّه(ص): *الحَقُّ مَعَ عَلِی أینَما مالَ.[۹]*
پیامبر خدا(ص): حق با على است، به هر سو که برود.
قال رسول اللّه(ص): *الحَقُّ مَعَ عَلِی، یزولُ مَعَهُ حَیثُ زالَ.[۱۰]*
پیامبر خدا(ص): حق با على است. به هر کجا برود، با اوست.
قال رسول اللّه(ص): *ألا إنَّ الحَقَّ بَعدی مَعَ عَلِی، یمیلُ مَعَهُ حَیثُما مالَ، ولا یفتَرِقانِ جَمیعا حَتّى یرِدا عَلَی الحَوضَ.[۱۱]*
پیامبر خدا(ص): بدانید که پس از من، حق، با على است. به هر سو که برود، حق با او مى رود و از هم جدا نمى شوند، تا در کنار حوض [کوثر] بر من در آیند.
_______________________*الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علي ابن ابیطالب امير المؤمنين عليه السلام*_________________________
[۱] . الإمامة والسیاسة، ج ۱، ص ۹۸ عن محمّد بن أبی بکر؛ شرح نهج البلاغة، ج ۱۸، ص ۲۴ وفیه «أنت مع الحقّ والحقّ معک»؛ الفصول المختارة، ص ۲۲۱ وفیه «هو مع الحقّ والحقّ معه»؛ المحاسن، ج ۱، ص ۸۱، ح ۴۷ عن السری بن خالد عن الإمام الصادق عن آبائه(ص)عنه(ص) وفیه «أنت مع الحقّ والحقّ معک»؛ کفایة الأثر، ص ۲۰ عن ابن عبّاس و ص ۱۱۷ عن أبی أیوب؛ شرح الأخبار، ج ۲، ص ۶۰، ح ۴۲۱ عن عائشة.
[۲] . الفصول المختارة، ص ۱۳۵ و ۹۷ و ۲۱۱ و ۲۲۴ و ۳۳۹؛ إعلام الورى، ج ۱، ص ۳۱۶؛ الفضائل لابن شاذان، ص ۱۲۳ عن سلمان وأبیذرّ والمقداد وفیه «کیفما» بدل «حیثما»؛ الاحتجاج، ج ۱، ص ۳۶۴، ح ۶۱ عن سلمان وفیه «إنّ علیا یدور مع الحقّ حیث دار».
[۳] . سنن الترمذی، ج ۵، ص ۶۳۳، ح ۳۷۱۴؛ المستدرک على الصحیحین، ج ۳، ص ۱۳۵، ح ۴۶۲۹؛ المعجم الأوسط، ج ۶، ص ۹۵، ح ۵۹۰۶؛ تاریخ مدینة دمشق، ج ۴۲، ص ۴۴۸، ح ۹۰۲۲ و ح ۹۰۲۳؛ المحاسن والمساوئ، ص ۴۱؛ البدایة والنهایة، ج ۷، ص ۳۶۱؛ المناقب للخوارزمی، ص ۱۰۴، ح ۱۰۷؛ فرائد السمطین، ج ۱، ص ۱۷۶، ح ۱۳۸ کلّها عن أبی حیان التیمی عن أبیه عن الإمام علی(ع)؛ شرح نهج البلاغة، ج ۱۰، ص ۲۷۰؛ کنز العمّال، ج ۱۱، ص ۶۴۳، ح ۳۳۱۲۴؛ الطرائف،
🕌یߊܝߊܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ🦋
*علی مع الحق و الحق مع علي اللهم ادر الحق معه حیثما دار* https://eitaa.com/joinchat/3440443394C672
ص ۱۰۲، ح ۱۴۹؛ کشف الغمّة، ج ۱، ص ۱۴۷ عن أبی حیان التیمی عن أبیه عن الإمام علی(ع).
قال الفخر الرازی: من اقتدى فی دینه بعلی بن أبی طالب فقد اهتدى. والدلیل علیه قوله(ع): اللهمّ أدر الحقّ مع علی حیث دار (تفسیر الفخر الرازی، ج ۱، ص ۲۱۰).
[۴] . الجمل، ص ۸۱.
[۵] . مسند أبی یعلى، ج ۲، ص ۱۷، ح ۱۰۴۷؛ تاریخ مدینة دمشق، ج ۴۲، ص ۴۴۹، ح ۹۰۲۴؛ المطالب العالیة، ج ۴، ص ۶۵، ح ۳۹۷۴؛ المناقب لابن المغازلی، ص ۲۴۴، ح ۲۹۱؛ کنز العمّال، ج ۱۱، ص ۶۲۱، ح ۳۳۰۱۸؛ المناقب، ابن شهرآشوب، ج ۳، ص ۶۱؛ کشف الغمّة، ج ۱، ص ۱۴۳ عن عبد الرحمن بن أبی سعید وکلاهما نحوه.
[۶] . کفایة الأثر، ص ۱۸ عن عبد اللّه بن عبّاس؛ الاستغاثة، ج ۲، ص ۶۳ عن سعد بن أبی وقّاص نحوه؛ بحار الأنوار، ج ۳۶، ص ۲۸۶، ح ۱۰۷.
[۷] . تاریخ بغداد، ج ۱۴، ص ۳۲۱، ح ۷۶۴۳؛ تاریخ مدینة دمشق، ج ۴۲، ص ۴۴۹، ح ۹۰۲۵؛ المناقب، ابن شهرآشوب، ج ۳، ص ۶۲ عن ثابت مولى أبی ذرّ؛ الخصال، ص ۴۹۶، ح ۵؛ الأمالی للصدوق، ص ۱۵۰، ح ۱۴۶؛ بشارة المصطفى، ص ۲۰ والثلاثة الأخیرة عن جابر؛ کشف الغمّة، ج ۱، ص ۱۴۳ عن امّ سلمة وفیه «لن یزولا» بدل «لن یفترقا»؛ الجمل، ص ۴۳۳ عن عائشة ولیس فی الخمسة الأخیرة صدره إلى «وتذکر علیا».
[۸] . تطهیر الجنان واللسان، ص ۵۱ عن سعد؛ فرائد السمطین، ج ۱، ص ۱۷۷، ح ۱۳۹ عن عبد اللّه بن عبّاس وفیه «الحقّ مع علی بن أبی طالب حیث دار»؛ الاحتجاج، ج ۱، ص ۱۸۷، ح ۳۷ عن أبان بن تغلب عن الإمام الصادق(ع) عن عدّة من الصحابة وفیه «یمیل مع الحقّ کیفما مال» بدل «حیث کان».
[۹] . الکافی، ج ۱، ص ۲۹۴، ح ۳ عن عبد الحمید بن أبی الدیلم عن الإمام الصادق(ع).
[۱۰] . کشف الیقین، ص ۲۶۹، ح ۳۰۷؛ کشف الغمّة، ج ۱، ص ۱۴۳ کلاهما عن عائشة؛ المناقب للکوفی، ج ۱، ص ۳۶۹، ح ۲۹۳ عن عبد اللّه بن عبّاس.
[۱۱] . الأمالی، شیخ طوسی، ص ۴۷۶، ح ۱۰۳۸ عن عائشة و ص ۴۷۹، ح ۱۰۴۶ عن امّ سلمة وفیه «الحقّ بعدی مع علی یدور معه حیث دار».
@Yaranmontzar
هدایت شده از کاوش مدیا
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سرلشکر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی:
📍از شرایط پیش آمده در مقابل ایران میترسم/نباید نبرد با ایران را به سمتی ببریم که در آن مزیتی نداریم/همانند جنگ کشتیها که بعد از حمله به نفتکش ایرانی، کشتیهای ما در خلیج فارس مورد هدف قرار میگرفت...
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
⁉️ در وضعیتی مشابه به دوران قبل از جنگ جهانی اوّل قرار داریم.
📑 نشریه فرانسوی Les Echos در گزارشی در مورد افزایش سطح اختلافها میان ابر قدرتها چنین تحلیل میکند:
🔸روند تقابل و تضاد منافع غرب لیبرال با شرق کمونیست به سطح بیسابقهای رسیده است. آمریکا و چین در چندین جبهه به صورت جدی مقابل یکدیگر ایستادهاند و قصد عقبنشینی نیز ندارند. علاوه بر آن اتحادیه اروپا و روسیه نیز به اختلاف های عمیقی بر خوردهاند. هرچند هیچ یک از طرفین حرفی از دفاع یا حمله نمیزند، امّا در صورت رخداد اوّلین بحران، چهارچوب متحدین کاملاً مشخص و قابل پیشبینی است.
🔸 هم اکنون کانونهای بحران در سراسر جهان پخش شده و همانند آتش زیر خاکستر امنیت و صلح جهانی را تهدید میکنند. نقاط بحرانی مورد اختلاف مانند تایوان، افغانستان، عراق، سوریه، اوکراین و نبرد نفوذ در قطب شمال و اقیانوس آرام از جمله عواملی هستند که به عنوان آتش زنه شناخته میشوند.
⚠️ در وضعیتی مشابه به دوران قبل از جنگ جهانی اوّل قرار داریم باید قبل از رخداد هر اتفاقی رهبران ابر قدرتها به گفتگو و حل اختلافها بپردازند!
#جنگ_جهانی
#تحلیل_وضعیت
#آخرالزمان_شناسی
🌍 منبع: lesechos.fr
@Yaranmontzar
⭐️🍃 #صلوات
✨✨ با صدای بلند صلوات فرستادن
نفاق را بر طرف می کند.
📗 ثواب الاعمال ص ۱۹۰
✨✨هر کس یک مرتبه صلوات بفرستد
خدا درِ عافیت را بر او می گشاید.
📕جامع الاخبار ص ۶۷
✨✨رسول خدا (ص)به حضرت علی (ع) فرمود:
هر کس بر من صلوات بفرستد شفاعت من بر او
واجب می شود
📘جامع الاخبار ص ۶۷
💜❗️#أسماء الحسنى چه کسانی هستند
🌺☀️اﻣام صادق صلوات الله و سلامه علیه در تفسیر آیه ﴿ وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا ﴾ «و برای خدا، نامهای نیک است؛ (پس) خدا را به آن (نامها) بخوانید. اعراف: ۱۸۰» فرمودند: سوگند بخدا مائيم آن نامهاى نيكو كه خداوند (هیچ) عملى را از بندگانش نمیپذيرد، مگر آنكه با معرفت ما باشد. (به دستور و راهنمائى ما باشد).
✍️عنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ : «وَ لِلّٰهِ اَلْأَسْمٰاءُ اَلْحُسْنىٰ فَادْعُوهُ بِهٰا» قَالَ نَحْنُ وَ اَللَّهِ اَلْأَسْمَاءُ اَلْحُسْنَى اَلَّتِي لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ مِنَ اَلْعِبَادِ عَمَلاً إِلاَّ بِمَعْرِفَتِنَا .
📚تفسير نور الثقلين، ج۲، ص۵۴۰ / به نقل از؛ کتاب شریف کافی، ج۱، ص۱۴۳، ح۴
اللهم عجل لولیک الفرج
@Yaranmontzar
شیعـہ اهل بیت
🕌یߊܝߊܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ🦋
#قسمت_یازدهم حزب نازی☢ #قدرت_هیلتر📛 #هنرمندنقاش🏠 ادامه مطلب↓↑
#قسمت_دوازدهم
حساب مالی نازی ها مونیخ
#سرنگونی_صدرعظم
ادامه مطلب↓↑
#صدارت_برونینگ
رکود بزرگ یک فرصت سیاسی برای هیتلر ایجاد کرد. آلمانیها دربارهٔ جمهوری پارلمانی که با مخالفتهایی از سوی چپ و راستگرایان افراطی روبرو بود، همصدا نبودند. احزاب میانهرو نمیتوانستند مانع موج روزافزون افراطگرایی شوند و رفراندوم ۱۹۲۹ آلمان به محبوبیت بیشتر نازیسم یاری رساند.در نتیجه انتخابات سپتامبر ۱۹۳۰، ائتلاف بزرگ موجود از بین رفت و کابینهای تشکیل شد که در اقلیت قرار داشت و نتیجتاً، صدر اعظم آلمان و رهبر حزب مرکز، هاینریش برونینگ،مجبور بود با فرمانهای اعلام وضعیت اضطراری توسط رئیسجمهور پاول فن هیندنبورگ کشور را اداره کند. از این زمان، حکومت با فرمانهای ریاستجمهوری به موضوعی عادی تبدیل شد و راه را برای یک حکومت اقتدارگرا هموار کرد.در همین انتخابات، حزب نازی از یک حزب در حاشیه با صعودی چشمگیر و کسب ۱۰۷ کرسی (۱۸٫۳٪ آرا) به دومین حزب بزرگ رایشستاگ تبدیل شد.
#هیتلرسافرشوارزحسابدار_حزب_نازی_مونیخ
در اواخر ۱۹۳۰، هیتلر حضوری پررنگ در محاکمه دو افسر رایشسور، ریکارد شرینگر و هانتس لودین، ایفا کرد. هر دوی آنها متهم به عضویت در حزب نازی که در آن زمان عضویتش برای پرسنل رایشسور ممنوع بود، بودند. مدعیالعموم بر آن بود که حزب نازی یک حزب افراطی است که منجر به آن شد هانتس فرانک، وکیل، هیتلر را برای شهادت به دادگاه بخواند. در ۲۵ سپتامبر ۱۹۳۰، هیتلر در محکمه حاضر شد و شهادت داد که حزب او تنها از طرق انتخابات برای کسب قدرت تلاش خواهد کرد؛این برای او طرفداران زیادی در بین افسران جمع کرد.
سیاستهای ریاضت اقتصادیِ برونینگ باعث نشد وضعیت اقتصاد آلمان چندان بهتر شود و به شدت هم نامحبوب بودند.هیتلر از این فرصت استفاده کرد و شعارهای سیاسی خود را بر افرادی که تورم دهه ۱۹۲۰ و رکود بر زندگی آنها تأثیر گذاشته بود، نظیر کشاورزان، کهنهسربازان و طبقه متوسط، متمرکز ساخت.
علیرغم اینکه در ۱۹۲۵ از تابعیت اتریشی خود صرفنظر کرده بود، او برای حدود ۷ سال بود که هنوز تابعیت آلمانی نگرفته بود. در نتیجه او تابعیت هیچ دولتی را نداشت، نمیتوانست برای یک منصب دولتی کاندید شود و در خطر دیپورتشدن بود.در ۲۵ فوریه ۱۹۳۲، وزیر داخله ایالت برانزویک، دیتریش کلاگس که خود از اعضای حزب نازی بود، هیتلر را به عنوان مدیر هیئت نمایندگان برانزویک در رایشسرات منصوب کرد و بدین ترتیب او به شهروند برانزویک و نتیجتاً آلمان تبدیل شد.
هیتلر در انتخابات ریاستجمهوری ۱۹۳۲ شرکت و با هیندنبورگ رقابت کرد. سخنرانی او در برابر کلوب صنعتی دوسلدورف به تاریخ ۲۷ ژانویه ۱۹۳۲ باعث شد خیلی از قدرتمندترین صنعتگران آلمان از او طرفداری کنند. هیندنبورگ حمایت بسیاری از احزاب ناسیونالیست، سلطنتطلب، کاتولیک، جمهوریخواه و چندی از سوسیال دموکراتها را داشت. «هیتلر بر فراز آلمان»شعار انتخاباتی هیتلر بود که به جاهطلبیهای سیاسی او و استفاده از هواپیما برای تبلیغات اشاره میکرد.او یکی از اولین سیاستمدارانی بود که از هواپیما چنین استفاده میکرد و این استفاده به واقع تأثیرگذار بود. او در هر دو دور انتخابات دوم شد و در انتخابات نهایی ۳۵٪ آرا را کسب کرد. علیرغم شکستش در برابر هیندنبورگ، هیتلر با این انتخابات به نیرویی قدرتمند در سیاست آلمان تبدیل شد.
@Yaranmontzar
🔴 چگونه کرملین گندم را به اهرم قدرتمند چانهزنی تبدیل کرد؟!
🔸درحالیکه جنگ روسیه و اوکراین منجر به افزایش چشمگیر قیمت غلات و کمبود برخی اقلام از جمله گندم در جهان شده، مقامات این کشور اتهامات غرب را درباره استفاده از غذا به عنوان سلاح را رد میکنند. جنگ روسیه و اوکراین، خشکسالی و بحران کرونا سبب شده تا عرضه غلات در جهان با تنش مواجه شود.
🔻در ۳ ماه اخیر و به دنبال درگیری نظامی بین این دو کشور، قیمت جهانی غلات افزایش چشمیگری داشته و همانطور که کارشناسان اقتصادی پیش بینی میکردند قیمت گندم به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسیده است.
🔸 جنگ روسیه و اوکراین در واقع جنگ بین دو کشور تولید کننده و صادر کننده مهم گندم در جهان میباشد که در نتیجه آن قیمت جهانی گندم به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.
🔸سازمان ملل هشدار داده است طی ماههای آینده ممکن است با کمبود جهانی مواد غذایی مواجه شویم که میتواند سالها طول بکشد.
#کمبود_جهانی_غذا
#آینده
🌍 منبع: بخش تحلیلی نشریه اقتصادی اسکناس
@Yaranmontzar