🏷 منشا فتنه ها!
🔅#امام_علی_علیه_السلام :
🔸«همانا آغاز رخ دادن فتنه ها و بحران ها، از هواهايى است كه پيروى مىگردند و از احكامى است كه بدعت گذارده مىشوند و در آن با حكم خدا مخالفت مىشود و مردانى از مردانى ديگر هوادارى كنند. آگاه باشيد! اگر حقيقت، با باطل آميخته نمىگشت، اختلافى نبود و اگر باطل، با حق در نمىآميخت، بر خردمندان پنهان نمىمانْد؛ ليكن پارهاى از اين و پارهاى از آن، گرفته شود و به يكديگر مخلوط شده، با هم آميخته شوند. در اين جاست كه شيطان، بر دوستانش مسلّط گردد و كسانى كه از پيش از جانب خدا به آنان وعده نيك داده شده، نجات يابند.» .
🔹«انما بَدءُ وُقوعِ الفِتَنِ مِن أهواءٍ تُتَّبَعُ وأحكامٌ تُبتَدَعُ، يُخالَفُ فيها حُكمُ اللّهِ، يَتَوَلّى فيها رِجالٌ رِجالاً، ألا إنَّ الحَقَّ لَو خَلَصَ لَم يَكُنِ اختِلافٌ، ولَو أنَّ الباطِلَ خَلَصَ لَم يُخفَ عَلى ذي حِجىً. لكِنَّهُ يُؤخَذُ مِن هذا ضِغثٌ ومِن هذا ضِغثٌ فَيَمزَجانِ فَيُجَلَّلانِ مَعا، فَهُنالِكَ يَستَولِي الشَّيطانُ عَلى أولِيائِهِ، ونَجَا الَّذينَ سَبَقَت لَهُم مِنَ اللّهِ الحُسنى.
📚 نهج البلاغه : خطبه ۵۰
❀ ذکر امروز : اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم (۱۰۰ مرتبه)
🌐http://eitaa.com
@Yaranmontazer
امام صادق علیه السلام:
💬 جوان سخاوتمند و غرق در گناه، پیش خدا محبوبتر است تا پیر عابد خسیس!
📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج4، ص 41.
توضیح:
همه میدانیم این روایت، مجوزی برای گناه کردن نیست.
فقط در مقام مقایسه به ما میگوید: در پیشگاه خدا، همه خوبیها یک طرف، سخاوتمند بودن هم یک طرف!
و همچنین، همه بدیها یک سو و خساست سوی دیگر.
✋ یکی از اوصاف حضرت مهدی علیه السلام ، بخشندگی و سخاوت بی نظیر آن حضرت است.
لذا شایسته است دوستان و منتظران حضرتش نیز خودشان را شبیه مولای عالَم قرار دهند.
@Yaranmontazer
34.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید
♥️ پست #ویژه_امام_زمان
💢 زیارت امام زمان عجل الله تعالی فرجه در روز جمعه
🎤 استاد فرهمند
📎 #امام_زمان
📎 #جمعه
@Yaranmontazer
1_1181703756.mp3
1.86M
❤️سلام به امام عصر ❤️
🎤 #علی_فانی
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ
وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ
السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#پیشنهاد_دانلود💾
@Yaranmontazer
Aghasi Shayad In Jome Biayad.mp3
3.9M
شعر مرحوم آقاسی درباره امام زمان (عج)
خبر آمد خبری در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است
شاید این جمعه بیاید شاید
شاید این جمعه بیاید شاید
پرده از چهره گشاید شاید
@Yaranmontazer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امامزمانعزیزم♥️
الھـیعظـمالبلاء(:
نبودنـت،ھمـانبـلایعظیـماسـت؛
کـهزمینراتنـگکـرده!✋🏻
امـا
جـداافتـادنعیـبنیسـت . !
جـدامانـدنعیـباسـت . !
#اللهمعجللولیکالفرج
@Yarahmohzer
🕌یߊܝߊܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ🦋
#ادامه_مطلب📗👇👇
«کتاب الله و سنتي» یا «کتاب الله و عترتي» در حدیث «ثقلین»
پرسش : آیا در حدیث «ثقلین» واژه «و عترتي» آمده است يا عبارت «و سنتي»؟پاسخ اجمالی:
در كتاب «سنن بيهقي» به جاى عبارت «و عترتى اهل بيتى» تعبير «و سنتى» آمده است. ولى اين حديث در برابر آن همه احاديثی كه تصريح به اهل بيت و عترت مى كند نمى تواند قابل استناد باشد. به نظر مى رسد كه زمامداران وقت براى در امان ماندن از ايرادهاى مردم چنين تغييرى در حديث ایجاد کرده اند. از اين گذشته مانعى ندارد كه ایشان چندين بار فرموده باشد «و عترتى» و در يك مورد هم بفرماید «و سنتی».
پاسخ تفصیلی:
در بعضى از روايات ـ هر چند بسيار كم ـ به جاى عبارت «و عترتى اهل بيتى» تعبير «و سنتى» آمده است كه بر دو مورد آن در سنن بيهقى دست يافتيم.
در يك مورد ابن عباس از پيامبر(صلى الله عليه وآله) نقل مى كند كه حضرت در حجة الوداع خطبه خواند و فرمود: «چيزى در ميان شما گذارده ام كه اگر چنگ به آن زنيد هرگز گمراه نمى شويد» سپس فرمود: «كِتابَ اللهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ»(1)
و در سند ديگرى از ابوهريره نيز همين مضمون نقل شده است.(2)
ولى روشن است كه اين حديث در برابر آن همه احاديث كه تصريح به اهل بيت و عترت مى كند و حتى در بعضى از آنها سه بار اهل بيت تكرار و نسبت به آنها تأكيد شده و در بعضى صريحاً نام على(عليه السلام) آمده و پيامبر(صلى الله عليه وآله) دست او را گرفته و معرفى كرده است نمى تواند قابل استناد باشد. به نظر مى رسد كه زمامداران وقت براى اينكه از ايرادهاى مردم در برابر اين حديث مصون باشند دست به چنين تغييرى در حديث زده اند ولى نتوانسته اند آنرا جا بيندازند.
از اين گذشته، اين دو حديث ـ به فرض صحت حديث «و سنتى» ـ با هم منافاتى ندارند. در يكجا پيامبر(صلى الله عليه وآله) توصيه به كتاب و سنت كرده، و در جاى ديگر به كتاب و عترت؛ زيرا چنان كه گفتيم پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) اين سخن را در چندين جا ـ طبق روايات مختلف كه در منابع معروف اهل سنت وارد شده ـ بيان فرموده است؛ گاه در حجة الوداع، گاه در مسجد خيف، گاه در عرفه، گاه در جُحفه، گاه در غدير خم، گاه به هنگام بازگشت از طائف، گاه در مدينه بر فراز منبر، و گاه در بستر بيمارى وفات.(3)
چه مانعى دارد كه چندين بار گفته باشد «و عترتى» و در يك مورد هم فرموده باشد: «كِتابَ اللهِ وَ سُنَتى»؟ اصولا مگر كسى منكر است كه سنت پيامبر(صلى الله عليه وآله) از يادگارهاى مهم او است و بايد به آن عمل كرد؟ مگر ممكن است كسى مسلمان باشد و سنت پيامبر(صلى الله عليه وآله) را كه قرآن نسبت به آن تأكيد كرده و فرموده: «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»(4)؛ (هر آنچه را پيامبر(صلى الله عليه وآله) براى شما آورده بگيريد [و اطاعت كنيد] و از آنچه شما را نهى كره خوددارى نماييد) ناديده بگيرد و نسبت به آن بى اعتنا باشد؟ اين معنى هيچ منافاتى با تأكيد بر پيروى از عترت و تمسك به آن در موارد ديگر ندارد.
#مطلب_ادامه_دارد
@Yaranmontazer
هدایت شده از 🕌یߊܝߊܔ ܩܝ̇ߺࡅ߳ظܝ🦋
🔰سیدرضا مؤید دعوت حق را لبیک گفت
🔹سیدرضا مؤید شاعر و پیرغلام مشهدی اهلبیت در سن ۸۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
#یامرتضی_علی
📹 حاج سید رضا موید شاعر خراسانی ولایی روحش شاد
@Yaranmontazer