بزرگترین آب شیرین کن فراساحلی خاورمیانه در شمال سیستان وبلوچستان
بزرگترین آب شیرین کن فرا ساحلی خاورمیانه به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز، با حضور وزیر نیرو
💥💥💥 بزرگترین آب شیرین کـــــــــــن فراساحلی جهان در شمال سیستان وبلوچستان
با نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان و اختصاص اعتبارات خاص برای تمامی طرحهای این طرح ماندگار افتتاح شد👆👇
⭐️ ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز
⭐️ مدت اجرای پروژه ؛ ۸ ماه
⭐️منبع تامین آب دستگاه ؛ دریای عمان
💰 ۴،۰۰۰ میلیارد تومان (هزینه ۲،۸۰۰ میلیارد تومان هزینه مجموعه آب شیرین کـــــــــــن
و
۱،۲۰۰ میلیارد تومان هزینه حفر، تجهیز و نیرو رسانی به چاهها)
┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄
🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف»
به جمع ما بپیوندید👇
@Yejoensaf
🔷 در ایران ۹۵ واحد آب شیرین کن در حال ساخت و بهره برداری وجود دارد که از این تعداد ۷۵ واحد از آنها با ظرفیت ۱۶۲ میلیون متر مکعب در سال در حال بهره برداری است.
به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس آمار موسسه تحقیقات آب، در ایران ۹۵ واحد آب شیرین کن در حال ساخت و بهره برداری وجود دارد که از این تعداد ۷۵ واحد از آنها با ظرفیت ۱۶۲ میلیون متر مکعب در سال در حال بهره برداری است.
۲۰ آب شیرینکن هم در حال ساخت است که درصدهای پیشرفتشان متفاوت است.
┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄
🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف»
به جمع ما بپیوندید👇
@Yejoensaf
تصویری از بزرگترین مجموعه آب شیرین کـــــــــــن جهان در سیستان و بلوچستان ظرف ۸ ماه با اعتبار ۴،۰۰۰ میلیارد تومانی
با تولید ۱۰۰،۰۰۰ متر مکعب تصفیه شبانه روزی آب
🔻 پ ن:
فکرشو بکنید اگه این اتفاق رشک برانگیز و افتخار آمیز اگر در عربستان ،امارات یا .... می افتاد الان گروهی خود تحقیر گر در فضای مجازی ،
مشغول چقدر سرکوفت ، تحقیر و زخم زبان در حق ایران و ایرانی بودند؟؟؟!!!
اما حالا که ایرانی جماعت ظرف مدت کوتاهی این افتخار را با نیت بزرگ رییسی عزیز رقم زدن
حاضر به اشتراک گذاری حتی یک تصویر از این حماسه بزرگ نیستند!!!
حتی یک تصویر!!!
👈 دوستان به یاد رییس جمهور فقید تا حد توان نشر دهید 👌
┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄
🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف»
به جمع ما بپیوندید👇
@Yejoensaf
🖤🖤🖤با تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام
به داستان یک مناظره فوقالعاده زیبا از آن امام توجه شما را جلب می کنیم 👇
🔷 داستـــــــان زیبــــــاترین و جــــــذاب ترین مناظــــــــره تاریــــــخ ‼️(شیعه باید برای این مناظره به شیعه بودنش و برحق بودن مکتب و امامانش بر خود ببالـــــــد👍)
پرسش :
ماجرای مناظره امام جواد(علیه السلام) با یحیی بن اکثم چه بود؟
پاسخ اجمالی:
مامون مناظره ای بین امام(ع) و یحیی بن اکثم تشکیل داد. یحیی از امام(ع) پرسید: درباره شخصى كه مُحْرِم بوده و در آن حال حيوانى را شكار كرده است، چه مى گوييد؟ امام صورت های متعددی برای سوال بیان کردند و از یحیی خواستند مشخص کند منظورش کدام وجه از آنهاست. يحيى بن اكثم از اين همه فروع كه امام(ع) براى اين مسئله مطرح نمود، متحير شد و... زبانش به لكنت افتاد ... امام بعد از بیان جواب از یحیی سوالی کردند یحیی از پاسخ دادن به سوال عاجز ماند... .
پاسخ تفصیلی:
وقتى «مأمون» از «طوس» به «بغداد» آمد، نامه اى براى حضرت جواد (علیه السلام) فرستاد و امام را به بغداد دعوت كرد. البته اين دعوت نيز مثل دعوت امام رضا به طوس، دعوت ظاهرى و در واقع سفر اجبارى بود.
حضرت پذيرفت و بعد از چند روز كه وارد بغداد شد، مأمون او را به كاخ خود دعوت كرد و پيشنهاد تزويج دختر خود «اُمّ الفضل» را به ايشان كرد.
امام در برابر پيشنهاد او سكوت كرد. مأمون اين سكوت را نشانه رضايت حضرت شمرد و تصميم گرفت مقدمات اين امر را فراهم سازد.
او در نظر داشت مجلس جشنى تشكيل دهد، ولى انتشار اين خبر در بين بنى عباس انفجارى به وجود آورد: بنى عباس اجتماع كردند و با لحن اعتراض آميزى به مأمون گفتند: اين چه برنامه اى است؟ اكنون كه على بن موسى از دنيا رفته و خلافت به عباسيان رسيده باز مى خواهى خلافت را به آل على برگردانى؟! بدان كه ما نخواهيم گذاشت اين كار صورت بگيرد، آيا عداوتهاى چند ساله بين ما را فراموش كرده اى؟!
مأمون پرسيد: حرف شما چيست؟
گفتند: اين جوان خردسال است و از علم و دانش بهره اى ندارد.
مأمون گفت: شما اين خاندان را نمى شناسيد، كوچك و بزرگ اينها بهره عظيمى از علم و دانش دارند و چنانچه حرف من مورد قبول شما نيست او را آزمايش كنيد و مرد دانشمندى را كه خود قبول داريد بياوريد تا با اين جوان بحث كند و صدق گفتار من روشن گردد.
عباسيان از ميان دانشمندان، «يحيى بن اكثم» را (به دليل شهرت وى) انتخاب كردند و مأمون جلسه اى براى سنجش ميزان علم و آگاهى امام جواد ترتيب داد. در آن مجلس يحيى رو به مأمون كرد و گفت: اجازه مى دهى سؤالى از اين جوان بنمايم؟
مأمون گفت: از خود او اجازه بگير.
يحيى از امام جواد اجازه گرفت. امام فرمود: هر چه مى خواهى بپرس.
يحيى گفت: درباره شخصى كه مُحْرِم بوده و در آن حال حيوانى را شكار كرده است، چه مى گوييد؟(1)
امام جواد (علیه السلام) فرمود: آيا اين شخص، شكار را در حِلّ (خارج از محدوده حَرَم) كشته است يا در حرم؟ عالم به حكم حرمت شكار در حال احرام بوده يا جاهل؟ عمداً كشته يا بخطا؟ آزاد بوده يا برده؟ صغير بوده يا كبير؟ براى اولين بار چنين كارى كرده يا براى چندمين بار؟ شكار او از پرندگان بوده يا غير پرنده؟ از حيوانات كوچك بوده يا بزرگ؟ باز هم از انجام چنين كارى ابا ندارد يا از كرده خود پشيمان است؟ در شب شكار كرده يا در روز؟ در احرامِ عُمره بوده يا احرامِ حج؟!
يحيى بن اكثم از اين همه فروع كه امام براى اين مسئله مطرح نمود، متحير شد و آثار ناتوانى و زبونى در چهره اش آشكار گرديد و زبانش به لكنت افتاد به طورى كه حضار مجلس ناتوانى او را در مقابل آن حضرت نيك دريافتند.
مأمون گفت: خداى را بر اين نعمت سپاسگزارم كه آنچه من انديشيده بودم همان شد.
سپس به بستگان و افراد خاندان خود نظر انداخت و گفت: آيا اكنون آنچه را كه نمى پذيرفتيد دانستيد؟!(2)
آنگاه پس از مذاكراتى كه در مجلس صورت گرفت، مردم پراكنده گشتند و جز نزديكان خليفه، كسى در مجلس نماند. مأمون رو به امام جواد (علیه السلام) كرد و گفت: قربانت گردم خوب است احكام هر يك از فروعى را كه در مورد كشتن صيد در حال احرام مطرح كرديد، بيان كنيد تا استفاده كنيم. امام جواد (علیه السلام) فرمود: بلى، اگر شخص محرم در حِلّ (خارج از حرم) شكار كند و شكار از پرندگان بزرگ باشد، كفاره اش يك گوسفند است و اگر در حرم بكشد كفاره اش دو برابر است؛ و اگر جوجه پرنده اى را در بيرون حرم بكشد كفاره اش يك بره است كه تازه از شير گرفته شده باشد، و اگر آن را در حرم بكشد هم بره و هم قيمت آن جوجه را بايد بدهد؛ و اگر شكار از حيوانات وحشى باشد، چنانچه گورخر باشد كفاره اش يك گاو است و اگر شتر مرغ باشد كفاره اش يك شتر است و اگر آهو باشد كفاره آن يك گوسفند است و اگر هر يك از اينها را در حرم بكشد كفاره اش دو برابر مى شود.
و اگر شخص محرم كارى بكند كه قربانى بر او واجب شود، اگر در احرام حج باشد بايد قربانى را در «مِنى » ذبح كند و اگر در احرام عمره باشد بايد آن را در «مكّه» قربانى كند. كفاره شكار براى عالم و جاهلِ به حكم، يكسان است؛ منتها در صورت عمد، (علاوه بر وجوب كفاره) گناه نيز كرده است، ولى در صورت خطا، گناه از او برداشته شده است. كفاره شخص آزاد بر عهده خود او است و كفاره برده به عهده صاحب او است و بر صغير كفاره نيست ولى بر كبير واجب است و عذاب آخرت از كسى كه از كرده اش پشيمان است برداشته مى شود، ولى آنكه پشيمان نيست كيفر خواهد شد.(3)
مأمون گفت: احسنت اى ابا جعفر! خدا به تو نيكى كند! حال خوب است شما نيز از يحيى بن اكثم سؤالى بكنيد همان طور كه او از شما پرسيد. در اين هنگام ابو جعفر (علیه السلام) به يحيى فرمود: بپرسم؟ يحيى گفت: اختيار با شماست فدايت شوم، اگر توانستم پاسخ مى گويم وگرنه از شما بهره مند مى شوم.
ابو جعفر (علیه السلام) فرمود: به من بگو در مورد مردى كه در بامداد به زنى نگاه مى كند و آن نگاه حرام است، و چون روز بالا مى آيد آن زن بر او حلال مى شود، و چون ظهر مى شود باز بر او حرام مى شود، و چون وقت عصر مى رسد بر او حلال مى گردد، و چون آفتاب غروب مى كند بر او حرام مى شود، و چون وقت عشأ مى شود بر او حلال مى گردد، و چون شب به نيمه مى رسد بر او حرام مى شود، و به هنگام طلوع فجر بر وى حلال مى گردد؟ اين چگونه زنى است و با چه چيز حلال و حرام مى شود؟
يحيى گفت: نه، به خدا قسم من به پاسخ اين پرسش راه نمى برم، و سبب حرام و حلال شدن آن زن را نمى دانم، اگر صلاح مى دانيد از جواب آن، ما را مطلّع سازيد.
ابو جعفر (علیه السلام) فرمود: اين زن، كنيز مردى بوده است. در بامدادان، مرد بيگانه اى به او نگاه مى كند و آن نگاه حرام بود، چون روز بالا مى آيد، كنيز را از صاحبش مى خرد و بر او حلال مى شود، چون ظهر مى شود او را آزاد مى كند و بر او حرام مى گردد، چون عصر فرا مى رسد او را به حباله نكاح خود در مى آورد و بر او حلال مى شود، به هنگام مغرب او را «ظِهار» مى كند(4) و بر او حرام مى شود، موقع عشار كفاره ظهار مى دهد و مجدداً بر او حلال مى شود چون نيمى از شب مى گذرد او را طلاق مى دهد و بر او حرام مى شود و هنگام طلوع فجر رجوع مى كند و زن بر او حلال مى گردد.(5)،(6)
مطالب مرتبط:
ارتباط شیعیان ايران با امام جواد(ع)
اصحاب معروف امام جواد(ع)
امام جواد(ع) و فرقه های انحرافی
ميراث علمی امام جواد(ع)؟
مناظره امام جواد(ع) درباره فضائل خلفا
https://makarem.ir/maaref/l/0323024
پی نوشت:
(1). يكى از اعمالى كه براى اشخاصِ در حال احرام، در جريان اعمال حج يا عمره حرام است شكار كردن است. در ميان احكام فقهى، احكام حج، پيچيدگى خاصى دارد، از اينرو افرادى مثل يحيى بن أكثم، از ميان مسائل مختلف، احكام حج را مطرح مى كردند تا به پندار خود، امام را در بن بست علمى قرار دهند!
(2). مجلسى، بحار الأنوار، الطبعه الثانيه، تهران، المكتبه الاسلاميه، 1395 ه".ق، ج 50، ص 75 - 76 - قزوينى، سيد كاظم، الامام الجواد من المهد اًّلى اللحد، الطبعه الأولى، بيروت، مؤسسه البلاغ، 1408 ه".ق، ص 168 - .172 راوى اين قضيّه «ريّان بن شبيب» - دايى معتصم - است كه از ياران امام رضا - عليه السلام - و امام جواد و از محدثان مورد وثوق بوده است (قزوينى، همان كتاب، ص 168 - شيخ مفيد، الارشاد، قم، مكتبه بصيرتى، ص 319 - 321 - طبرسى، الاحتجاج، نجف، المطبعه المرتضويه، 1350، ص 245 - مسعودى، اثبات الوصيه، نجف، منشورات المطبعه الحيدريه، 1374 ه".ق، ص 216 - شيخ مفيد، الاختصاص، تصحيح و تعليق: على اكبر الغفّارى،، منشورات جماعه المدرّسين فى الحوزه العلميه - قم المقدسه، ص 99).
(3). مجلسى، همان كتاب، ص 77 - قزوينى، همان كتاب، ص 174 - شيخ مفيد، الارشاد، ص 322 - طبرسى، همان كتاب، ص 246 - مسعودى، همان كتاب، ص 217 - شيخ مفيد، الاختصاص، ص .100.
(4). ظِهار عبارت از اين است كه مردى به زن خود بگويد: پشت تو براى من يا نسبت به من، مانند پشت مادرم يا خواهرم، يا دخترم هست، و در اين صورت بايد كفاره ظِهار بدهد تا همسرش مجدداً بر او حلال گردد. ظِهار پيش از اسلام در عهد جاهليت نوعى طلاق حساب مى شد و موجب حرمت ابدى مى گشت، ولى حكم آن در اسلام تغيير يافت و فقط موجب حرمت و كفاره گردید.
┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄
🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف»
به جمع ما بپیوندید👇
@Yejoensaf
🔷مناظره ای دندان شکن از امام جواد علیه السلام
نام : محمد
کنیه: ابوجعفر
لقب: تقی ، جواد
تولد: ۱۵رجب 195
نام مادر:«سبیکه(از خاندان «ماریه قبطیه » همسر پیامبر
از نظر فضایل اخلاقی، در درجه والایی بود و برترین زنان زمانش بود، بطوری که امام رضا ع تمجیدش فرمود.(2)
خلفای معاصر:مامون (193 - 218)
معتصم (218 - 227)
ابن حجر هیثمی(عالم اهل سنت): «مامون او را به دامادی انتخاب کرد، زیرا با وجود کمی سن، از نظر علم و آگاهی و حلم بر همه دانشمندان برتر بود(3)
شبلنجی عالم دیگر اهل سنت هم حضرت را ستود. (4)
📚مناظره امام جواد ع با یحیی بن اکثم
از امام جواد ع مناظرات متعددی نقل شده (5) و بعنوان نمونه به یکی از آنها که مختصر و مربوط به مسائل اعتقادیست می آوریم،
ضمنا امام با حفظ تقیه، این مناظره را انجام داده است .
بعد از آن که مامون ام الفضل را به تزویج حضرت ر آورد، یحیی بن اکثم (یکی از علمای اهل سنت) با جماعت بسیاری نزد آن حضرت و مامون آمدند.
یحیی:
ای پسر رسول خدا! نظر شما درباره روایتی که [در مدارک اهل سنت] نقل شده که «خداوند جبرئیل را فرستاد تا از پیامبر ص بخواهد که از ابابکر سؤال کند:
آیا او از خداوند راضی هست یا نه؟ با این که خداوند از او راضی می باشد» چیست؟
امام جواد ع:
من منکر فضیلت ابابکر نیستم، ولی بر ناقل این سطور لازم است که طبق دستور پیامبر ص عمل کند . پیامبر اکرم ص در حجة الوداع فرمود: «بعد از من جاعلان حدیث فراوان می شوند،پس احادیث را بر قرآن عرضه کنید; هر حدیثی که موافق قرآن و سنت من باشد به آن عمل کنید و الا به دیوار بزنید»
این خبر موافق با قرآن نیست، زیرا خداوند می فرماید: «ما انسان را آفریدیم و وسوسه های نفس او را می دانیم و ما از رگ قلبش به او نزدیک تریم(6) » آن گاه چگونه می شود خداوند از رضایت و غضب ابابکر نسبت به خود بی خبر باشد، تا نیاز به سؤال داشته باشد؟ این عقلا محال است .
❓‼️یحیی:
ابابکر و عمر در زمین مانند جبرئیل و میکائیل در آسمان می باشند؟
حضرت فرمود: در این حدیث هم باید دقت نمود، چرا که آن دو فرشته از فرشتگان مقرب بوده، لحظه ای از طاعت خدا جدا نشدند و هرگز خدا را معصیت نکردند، و حال آن که آن دو مشرک بودند، بعد مسلمان شدند و اکثر عمر خود را در شرک بودند، آنگاه چگونه می توانند همسان جبرئیل و میکائیل باشند؟
❓‼️یحیی گفت: در روایات آمده که آن دو (ابابکر و عمر)، پیر مردان اهل بهشت می باشند، در این زمینه چه می گوئید؟
حضرت:
این هم محال است، چون بهشتی ها همه جوانند و در آن جا پیرمردی وجود ندارد . این روایت را بنی امیه در مقابله با آن روایتی که می گوید: «حسن و حسین آقای جوانان بهشتی می باشند» ، ساختند .
❓‼️یحیی گفت: نقل شده که عمر چراغ اهل بهشت است .
حضرت:
این هم محال است، چرا که در بهشت فرشتگان مقرب، پیامبران، آدم و محمد ص حضور دارند . چگونه بهشت با نور آن ها روشن نشده که نیاز به نور عمر باشد؟!
یحیی:
نقل شده پیامبر ص فرمود: اگر من مبعوث نمیشدم، عمر به جای من مبعوث می شد .
حضرت:
قرآن راستگوتر از این حدیث است، آن جا که می فرماید: «و هنگامی که از پیامبران پیمان گرفتیم، و از تو و از نوح و ابراهیم.... و ما از همه آنان پیمان محکمی گرفتیم(۷)
آن گاه چگونه پیمان خداوند عوض می شود؟ [از این گذشته] پیامبران لحظه ای مشرک نشدند، چگونه کسی به رسالت مبعوث می شود در حالی که اکثر عمرش مشرک بود؟ !
یحیی:
در روایت آمده که پیغمبر ص فرمود: اگر عذاب نازل شود، جز عمر کسی از آن رهایی نمی یابد.
🔻حضرت:
این هم محال است، چرا ک قرآن میگوید: «خداوند تا تو (پیامبر) در میان آن ها باشی، آنها را عذاب نخواهد کرد و مادامی که به درگاه خدا استغفار کنند، [باز هم] آنها را عذاب نخواهد کرد(8) »
مبینید که برای نزول عذاب دو مانع ذکر شده است و لا غیر;
1- وجود مبارک پیامبر ص در بین مردم
2- استغفار مردم (9)
👈 پیامدهای مثبت این مناظره:
1- چون امام در خردسالی به امامت رسید، عباسیان فکر می کردند،
از نظر علمی ناتوان است و از این رو با ترتیب چنین مناظراتی سعی میکردند شخصیتش را خورد کنند . پیروزی امام در مناظره با پاسخ های قاطع و روشنگر، هر گونه تردید را در مورد اصل امامت از بین برد.
2- این مناظره خط بطلانی بر بسیاری از احادیث جعلی کشید.
🔻 نتیجه گیری نهایی
دوستان؛
از همین مجمل به وضعیت بغرنج کثرت احادیث مجعول اهل سنت پی ببرید.
سلام خدا بر امام جواد🙏
📚پی نوشت ها:
1. طبرسی، اعلام الوری،ص 344
2.بحار 50ص 15
3) الصواعق المحرقه، (قاهره، مکتبة القاهره ص 205
4) شبلنجی، نور الابصار
قاهره، مکتبة المشهد الحسینی
ص161
5) طبرسی، الاحتجاج ۲/۴۸۱
6) ولقد خلقنا الانسان ونعلم ما توسوس به...
7) احزاب/7
واذ اخذنا من النبیین میثاقهم ومنک...
8) انفال/33
9) احتجاج ۲/۴۷
https://noo.rs/zkjnB
┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄
🔷 کانال «یـه جو انصاف»
به جمع ما بپیوندید👇
@Yejoensaf
May 11
👈در باره «عمر»
و
«ابابکر»
🖤🖤 مناظره ای دندان شکن
و
پاسخ هایی از قرآن وسنت
از امام جواد علیه السلام
با یحیی بن اکثم
عالم برجسته اهل سنت
و
معاصر با امام
در باره
👇👇👇
«ابابکر و عمر »
❓‼️ آیاپیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:
اگر من مبعوث نمی شدم، عمر به جای من مبعوث می شد؟؟!
❓‼️ اگر عذاب نازل شود، جز عمر کسی از آن رهایی نمی یابد .
❓‼️ آیا عمر چراغ اهل بهشت است؟؟!
❓‼️ آیا ابابکر و عمر در زمین مانند جبرئیل و میکائیل در آسمان می باشند؟
❓‼️ آیا ابابکر و عمر پیر مردان اهل بهشت می باشند، در این زمینه چه می گوئید؟
❓‼️ آیا .....
پاسخ به همه این سئوال ها و مطالب دیگری در باره امام جواد علیه السلام
را با رفتن به لینک زیر
که پاسخ این سئوالات
در آن کانال سنجاق شده است
بیابید👇
کانال «یــــــه جــو انــــــصاف»
👇
@Yejoensaf
6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی محسن سازگارا کارشناس ضدانقلاب اینترنشنال هم به شخصیت برجسته و تاثیرگذار امامخمینی اعتراف میکند!
محسن سازگارا، کارشناس ضدانقلاب:
🔺️رهبران بزرگ اتحادهای بزرگ درست میکنند؛ او فاتح تهران شد، تاریخ از او به عنوان کسی که یک سلسله حکومتی را برچیده یاد خواهد کرد.
مهدی خزعلی، تحلیلگر سیاسی:
🔺️امام خمینی یک شخصیت کاریزماتیکی بود که بزرگترین استقبال و بزرگترین بدرقه از او شد.
به #ویژه_ترین کانال خبری در ایتا بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
❌⚠️ ارتباط تلفنی دختر و پسر
سؤال740. حكم صحبت كردن تلفنى يا حضورى دختران و پسران جوان با يكديگر، كه باعث ايجاد نوعى احساس در دو طرف مى گردد، چيست؟
جواب: جايز نيست.
گفت و گو با نامحرم در مورد مسايل علمى
سؤال741. گفت و گو با نامحرم در مورد مسايل علمى چه حكمى دارد؟
جواب: اگر معرضيت براى مفسده داشته باشد، اشكال دارد.
درد دل كردن پسر با دختر نامحرم
سؤال742. آيا اگر پسر با دختر نامحرم درد دل كند، گناه است؟
جواب: بلى، گناه است.
صحبت با ناز و عشوه
سؤال743. خانمى كه با ناز و عشوه صحبت مى كند، به نحوى كه جلب توجه مى كند و شهوت برانگيز است، چه حكمى دارد؟
جواب: حرام است.
صحبت در دوران نامزدى قبل از عقد
سؤال744. نظر اسلام در مورد دوران نامزدى قبل از عقد شرعى چيست؟ آيا مى توان با رعايت مسايل شرعى، مكالمات حضورى داشت؟
جواب: تا قبل از عقد، با نامحرم هاى ديگر فرقى ندارد.
صحبت براى ازدواج
سؤال745. صحبت كردن با يك دختر يا زن نامحرم از اين جهت كه پيش زمينه اى براى انعقاد عقد موقّت يا دايم باشد، چه حكمى دارد؟
جواب: اگر معرضيّت براى مفسده نباشد، اشكال ندارد.
ارتباط تلفنى با دختر
سؤال746. براى ازدواج با دخترى كه معرفى شده، ارتباط تلفنى دارم، حكم آن چيست؟
جواب: ارتباط مستمرّ جايز نيست.
مزاحمين تلفنى
سؤال747. آيا صحبت كردن با افرادى كه مزاحم تلفنى هستند، صحيح است؟
جواب: تا حدّى كه مفسده دار نباشد، جايز است.
تماس تلفنى با نامحرم
سؤال748. تماس تلفنى و گفت و گو با دخترى كه به او علاقه دارم و قصد دارم در آينده با او ازدواج كنم چه حكمى دارد؟
جواب: با نامحرم هاى ديگر فرق ندارد.
صحبت با دختران از طريق اينترنت
سؤال749. صحبت كردن با دختران خارجى از طريق شبكه اينترنت چه حكمى دارد؟
جواب: اشكال دارد
┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄
🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف»
به جمع ما بپیوندید👇
@Yejoensaf
❌ یهودیــــــان امــــــروز
و
یهودیــــــان دیـــــــــــروز
در یک قـــاب
یک استراتژی
با
۲ تاکنیک👇
👈امروز : کشته شدن ۵ اسرائیلی بدست نیروهای خودی به گمان اینکه این نیروها ، اعضای حماس هستند.
همچنین در این تیراندازی اشتباه مجروح شدن ۹ نفر را در پی داشت که حال ۵ نفر وخیم است.
👈دیروز :
و خداوند در دلهای آنها ترس انداخت
و
به دست خود و به دست مؤمنان خانههاشان را ویران میکردند..(وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ سوره حشر آیه ۲)
🔻نتیجه اخلاقی:
محور مشترک هر دو حادثه ترس در دل نیروهای خودی!!!
┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄
🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف»
به جمع ما بپیوندید👇
@Yejoensaf