eitaa logo
یه جو انصاف
431 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
14 فایل
درود بر مخالف من هنر ما معاند را مخالف ساختن و مخالف را موافق ساختن است! آی دی کانال، @Yejoensaf ارتباط با مدیر : @alirezafander
مشاهده در ایتا
دانلود
‏سالهاست در رسانه دارن تلاش میکنن مذهبی‌ها رو آدم‌های افراطی، خشن، بی‌منطق و... نشون بدن حالا که یه برنامه داره وجهه عقلانیت، نشاط، خوش‌اخلاقی و خوش‌تیپی و... رو نشون میده، معلومه جریان باطل فشار میخوره و سعی میکنه تخریب کنه. 👆تصاویر بالا (غیر از تصویر حسینیه معلی) سوگمندانه و شوربختانه مربوط به فیلم های شبکه‌های خانگی (نمایش خانگی) همین سالهای اخیر کشور ماست‼️❓ ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
⚠️❌ هرگز زود قضاوت نکنيد! زن دیروقت به خونه رسید آهسته کلید رو انداخت و در را باز کرد و یکسر به اتاق خواب سر زد ناگهان بجای یک جفت پا ، دو جفت پا ، داخل رختخواب دید !! باخود خیال کرد خوب موقعی شوهرش را به تور انداخته است شمع و گل و پروانه به هم جمع و در خواب ناز و بهترین فرصت برای تنبیه و تأدیب‼️ بلافاصله رفت و چوب گلف شوهرش رو برداشت و تا جایی که میخوردند آن دو را با چوب گلف زد و خونین و مالی کرد. بعد با حرص بطرف اشپزخانه رفت تا آبی بنوشد. با کمال تعجب و سرفه کنان شوهرش را دید که درآشپزخانه نشسته است. شوهرش گفت : سلام عزیزم، رسیدنت بخیر !! پدر و مادرت سر شب از شهرشون به دیدن ما اومده بودند چون خسته بودند بهشان اجازه دادم تو رختخواب ما استراحت کنند راستی بهشون سلام کردی😳 👌هیچگاه زود قضاوت نکنیم‼️ 👈 و نصیحت آخر: زمان برای حرف نگفته فراوان است. ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔷داستان بالا را مولوی و پروین اعتصامی به صورت زیبایی به رشته نظم درآوردند که فرازی از اشعار پروین به قرار زیر است: بانگ برزد کای خدای دادگر - چون تو دانایی نمی داند مگر !   سال ها نرد خدایی باختی - این گره را زان گره نشناختی ؟!   متن کامل شعر در ادامه می آید 👇👇👇
🔷داستــــــــان قضـــــــاوت عجــــــــولانه پیــــــرمرد در باره احســــــان و لطف خـــــداوند به وی‼️ (از زبان شاعر پارسی گوی معاصر پروین اعتصامی) سال ها نرد خدایی باختی - این گره را زان گره نشناختی ؟! پیرمردی مفلس و برگشته بخت - روزگاری داشت نا هموار و سخت    هم پسر، هم دخترش بیمار بود - هم بلای فقرو هم تیمار بود این دوا می خواستی آن یک پزشک - این غذایش آه بودی آن سرشک   این عسل می خواست آن یک شوربا - این لحافش پاره بود آن یک قبا   روزها می رفت بر بازارو کوی - نان طلب می کردو می بردآبروی   دست بر هر خودپرستی می گشود - تا پشیزی بر پشیزی می فزود   هر امیری را روان می شد ز پی - تا مگر پیراهنی بخشد بوی  شب بسوی خانه می آمد زبون - قالب از نیرو تهی دل پرز خون  روز سایل بود و شب بیمار دار - روز از مردم شب از خود شرمسار   صبحگاهی رفت و از اهل کرم - کس ندادش نه پشیزو نه درم   از دری می رفت حیران بر دری - رهنورد اما نه پایی نه سری   ناشمرده برزن و کویی نماند - دیگرش پای تکاپویی نماند   درهمی در دست و در دامن نداشت - ساز و برگ خانه برگشتن نداشت   رفت سوی آسیا هنگام شام - گندمش بخشید دهقان یک دو جام   زد گره در دامن آن گندم فقیر - شد روان و گفت کای حی قدیر   گر تو پیش آری به فضل خویش دست - برگشایی هر گره که ایام بست   چون کنم یا رب در این فصل شتا ؟- من علیل و کودکانم ناشتا   می خرید این گندم ار یکجای کس - هم عسل زان می خریدم هم عدس   آن عدس در شور با می ریختم - وان عسل با آب می آمیختم   درد اگر باشد یکی دارو یکی است - جان فدای آنکه درد او یکیست  بس گره بگشوده ای از هر قبیل - این گره را نیز بگشای ای جلیل   این دعا می کرد و می پیمود راه - ناگه افتادش به پیش پا نگاه   دید گفتارش فساد انگیخته - وان گره بگشوده گندم ریخته !!!   بانگ برزد کای خدای دادگر - چون تو دانایی نمی داند مگر !   سال ها نرد خدایی باختی - این گره را زان گره نشناختی ؟!  این چه کار است ای خدای شهر و ده ؟- فرق ها بود این گره را زان گره  چون نمی بیند چو تو بیننده ای؟ - کاین گره را بگشاید بنده ای   تا که بر دست تو دادم کار را - ناشتا بگذاشتی بیمار را   هرچه در غربال دیدی بیختی - هم عسل ،هم شوربا را ریختی   من ترا کی گفتم ای یار عزیز - کاین گره را بگشای و گندم را بریز !!!   ابلهی کردم که گفتم ای خدای - گر توانی این گره را بگشای   آن گره را چون نیارستی گشود - این گره بگشودنت دیگر چه بود؟؟؟   من خداوندی ندیدم زین نمط !- یک گره بگشودی آن هم غلط  ! الغرض برگشت مسکین دردناک - تا مگر بر چیند آن گندم ز خاک   چون برای جستجو خم کرد سر - دید افتاده یکی همیان زر   سجده کرد و گفت ای رب ودود - من چه دانستم ترا حکمت چه بود   هر بلایی کز تو آید رحمتی است - هر که را فقری دهی آن دولتی است   تو بسی زاندیشه برتر بوده ای - هر چه فرمان است خود فرموده ای  زان به تاریکی گذاری بنده را - تا ببیند آن رخ تابنده را   تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند - تا که با لطف تو پیوندم زنند   گر کسی را از تو دردی شد نصیب - هم سر انجامش تو گردیدی طبیب   هر که مسکین و پریشان تو بود - خود نمی دانست و مهمان تو بود  رزق زان معنی ندادندم خسان - تا ترا دانم پناه بی کسان   ناتوانی زان دهی بر تندرست - تا بداند کانچه دارد زان توست   زان به درها بردی این درویش را - تا که بشناسد خدای خویش را   اندر این پستی قضایم زان فکند - تا ترا جویم، ترا خوانم بلند من به مردم داشتم روی نیاز - گرچه روز و شب در حق بود باز  من بسی دیدم خداوندان مال - تو کریمی ای خدای ذوالجلال   بر در دونان چو افتادم ز پای - هم تو دستم را گرفتی ای خدای  گندمم را ریختی تا زر دهی - رشته ام بردی که تا گوهر دهی   در تو پروین نیست فکرو عقل و هوش - ورنه دیگ حق نمی افتد ز جوش ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
👈زندگی همه ما در چند کلمه؛ «فاصله بین روشن شدن و خاموشی یک چوب کبریت» تا نتیجه این فاصله چ باشد؛ سوزاندن یا روشن کردن ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
⚠️❌سوء تفاهم در باره سهم دادگستری از هزینه شکایت در پرونده کوروش کمپانی طرف اومده قبض رسید شکایت اکی در دفتر خدمات رو تو فضای مجازی باشتراک گذاشته و گفته: ببینید: این شخص بالای ۲۳۰ هـــــــزار تومان برای همین برگه شکایت پرداخت کرده و در کل کشور ۳۰۰هـــــــزار نفر مالباخته کورش کمپانی شدند هرکدام اگه این مبلغو بپردازند، سرجمع میشه ۴۶ میلیــــــارد تومان و این نابغه نتیجه گیری کرده؛ «پس سود اصلی رو دادگـــستری میبره...»😳 ✅اما پاسخ: اولاً ؛ پول تو حساب دادگستری نمیره بلکه در حساب خزانه دولت واریز میشه ثانیا ؛ کل سهم دولت(و بقول شما دادگستری) همانطور که در خود برگه نوشته ۱۳۰,۰۰۰ ریال یا ۱۳ هزار تومان است‼️ ثالثا ؛ بقیه مبالغ مربوط میشه به هزینه دفتر خدمات ، پیامک ، کانون و.... رابعاً ، کل هزینه شکایت در چنین پرونده هایی از حدود ۱۲۰ هزار تومان فراتر نمیرود. خامسا ؛ علت رقم بالای ۲۲۰ هزاز تومان هزینه دادرسی در پرونده بالا بعلت تصور جسارتا مالیخولیایی خود شاکی است بطوریکه در شکایت خود علاوه بر درج نام مدبر عامل شرکت کوروش کمپانی نام افراد ذیل را هم آورده است: علیرضا بیرانوند الهام حمیدی اکبر عبدی سیدجواد هاشمی یوسف صیادی رضا شفیعی جم محسن افشانی الهام پاوه نژاد و.... مجموعا اسامی ۱۵ نفر را در لیست متهمان خود قرار داده است که همین امر باعث درج رقم غیرمتعارف هزینه دادرسی اش شده است و خلاصه اینکه به قول مولوی به چنین فردی باید گفت: گفت شخصی خوب ورد آورده‌ای لیک سوراخ دعا گم کرده‌ای‼️ ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽🎥 حجم کلیپ ۲۳ ثانیه ضربه مغزی خفیفِ کشتی امپراطور دریاها؛ بریتانیاااااای کبیررررر 😝 کشتی عظیم بریتانیا در حال غرق ق ق ق👍👍👍 Tit for tat از نمایی دیگر ‌؛ لذت ببرید 🇮🇷《بصیرت عاشورائی》🇮🇷 🇮🇷《بصیرت عاشورائی》🇮🇷 ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظر شما مشارکت ۵۰ درصدی با ۶۰ درصدی چه فرقی میکند⁉️ حالا چند درصد مشارکت کم یا زیاد شود، مگر چه میشود⁉️ 🎙 امیرحسین ثابتی 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
▫️از زیبایی‌های ژاپن بازم براتون میگم(: 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
✔️بدهی بابک زنجانی مثل اختلاس سه هزار میلیاردی به کشور برگشت... 🔹ببینیم رسانه‌هایی که تا دیروز با اسم و پرونده امثال بابک زنجانی بازار ناامیدی مردم را داغ می‌کردند، حالا چه می‌کنند! 🔷حاشیـــــــــــــه البته از خبر رد اموال به یغما رفته ب. ز یا همان بابک زنجانی در فضای مجازی خبری نخواهید دید و نخواهید شنید گشتیم ندیدیم توقعی هم نیست اقتضای فضای بیمار مجازی همین است به اخبار فیک ، دروغ ، شایعه ، سیاه نمایی را در کسری از ساعت در تیراژ میلیونی بازمشر میدن اما تکذیب همون خبر دروغ خبری نیست ک نیست‼️❓ ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
♦️پر پر شدن گلبرگ زندگی یک زوج تازه عروس و داماد فلسطینی درست سه روز پس از مراسم ازدواج‼️ 👈ای دوصد لعنت بر این حرامیان باد شهادت عروس و داماد فلسطینی تنها ۳ روز پس از آغاز زندگی مشترک خبرگزاری سما: 🔹اسرائیل عروس و داماد فلسطینی مریم السید دیب و عبد الله ابو نجل، را که سه روز پیش عروسی‌شان را جشن گرفته بودند، در رفح واقع در غزه به شهادت رساند. ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
مردی از خانه اش راضی نبود، از دوستش که بنگاه املاک داشت خواست تا خانه اش را بفروشد. 👈دوستش یک آگهی نوشت و آنرا برایش خواند: خانه ای زیبا که در باغی بزرگ و آرام قرار گرفته، تراس بزرگ مشرف به کوهستان، اتاق های دلباز و پذیرایی و ناهار خوری وسیع. 👈صاحبخانه تا متن آگهی را شنید، گفت: این خانه فروشی نیست، در تمام مدت عمرم میخواستم جایی داشته باشم مثل این خانه ای که تو تعریفش را کردی. 👈خیلی وقت ها نعمت هایی که در اختیار داریم را نمی بینیم چون به بودنشان عادت کرده ایم.. 👈توصیه بزرگان و عرفای بزرگ آن است که در امور دنیوی به زیردست و در امور اخروی به به بالا دست خود نگاه کنید. ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔷 صدای آمریکا فقط مخالف اعدام قاتلا و تروریستا و جاسوس‌ها تو ایرانه چون اینا باید زنده بمونن و به کارای بدشون ادامه بدن! 🔹یه وقتایی که مثلا چند میلیارد دلار پول اختلاس شده بخواد برگرده و به درد مردم ایران بخوره این پدرسوخته نگران اعدام نشدن بابک زنجانی میشه کانال خبری در ایتا‌بپیوندید👇. https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر (صلی الله علیه و آله)- سعد السعود از کتاب قصص القرآن هیصم‌بن‌محمّد نیشابوری نقل کرده: عثمان به حضور رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رسید و عرض کرد: «برایم بفرمایید چند فرشته با بنده می‌باشند»؟ ایشان فرمود: «فرشتهای بر طرف راستت، که کارهای نیکترا مینویسد و یکی هم بر طرف چپت؛ هنگامی‌که کار نیکی انجام دهی، ده برابر مینویسد و هنگامی‌که کار بدی می‌کنی، فرشتهای که در طرف چپ است به آنکه در طرف راست است میگوید: بنویسم»؟ او میگوید: «شاید استغفار نماید و توبه کند»، هنگامی‌که برای بار سوّم این سؤال را از او کرد، می‌گوید: «آری، بنویس، خداوند ما را از [دست] او راحت کند! چه همدم بدی است و چه کم خداوند عزّوجلّ را مراقبت میکند و چه کم از او شرم مینماید». خداوند میفرماید: انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی‌آورد مگر اینکه همان دم، فرشته‌ای مراقب و آماده برای انجام مأموریت [و ضبط آن] است!. (ق/۱۸) و دو فرشته در مقابل و پشت تو هستند، خداوند سبحان میفرماید: برای انسان، مأمورانی است که پی‌درپی، از پیش‌رو، و از پشت‌سرش او را. (رعد/۱۱) و فرشتهای پیشانی تو را گرفته است و هنگامی‌که برای خداوند فروتنی کنی، تو را بلند میکند و هنگامی‌که بر خداوند گردن‌کشی کنی، تو را به زمین میزند و رسوایت میکند، و دو فرشته بر روی دو لب تو هستند که فقط صلوات بر محمّد (صلی الله علیه و آله) را ثبت میکنند، و فرشتهای بر روی دهانت ایستاده که نمیگذارد مار در دهانت داخل شود، و دو فرشته بر روی دو چشمت هستند که اینها همه با هم ده فرشته میشوند و [این ده فرشته] بر هر انسانی گمارده شدهاند و فرشتگان شب متفاوت از فرشتگان روز هستند که همگی در مجموع بیست فرشته میباشند که بر هر انسان گماشته شدهاند، به علاوه خود ابلیس در روز، و فرزندان ابلیس در شب، خداوند متعال فرمود: وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحافِظِینَ و خداوند عزّوجلّ فرمود: [به خاطر بیاورید] هنگامی را که دو فرشته راست و چپ که ملازم انسانند اعمال او را دریافت می‌دارند. (ق/۱۷)». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۳۴ بحارالأنوار، ج۵، ص۳۲۴/ نورالثقلین الرّسول (صلی الله علیه و آله)- سَعْدُ السُّعُودِ، رَوَاهُ مِنْ کِتَابِ قِصَصِ الْقُرْآنِ لِلْهَیْصَمِ‌بْنِ‌مُحَمَّدٍ النَّیْسَابُورِیِّ قَالَ: دَخَلَ عُثْمَانُ عَلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالَ أَخْبِرْنِی عَنِ الْعَبْدِ کَمْ مَعَهُ مِنْ مَلَکٍ قَالَ مَلَکٌ عَلَی یَمِینِکَ عَلَی حَسَنَاتِکَ وَ وَاحِدٌ عَلَی الشِّمَالِ فَإِذَا عَمِلْتَ حَسَنَهًًْ کَتَبَ عَشْراً وَ إِذَا عَمِلْتَ سَیِّئَهًًْ قَالَ الَّذِی عَلَی الشِّمَالِ لِلَّذِی عَلَی الْیَمِینِ أَکْتُبُ قَالَ لَعَلَّهُ یَسْتَغْفِرُ وَ یَتُوبُ فَإِذَا قَالَ ثَلَاثاً قَالَ نَعَمْ اکْتُبْ أَرَاحَنَا اللَّهُ مِنْهُ فَبِئْسَ الْقَرِینُ مَا أَقَلَّ مُرَاقَبَتَهُ لِلَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ مَا أَقَلَّ اسْتِحْیَاءَهُ مِنْهُ یَقُولُ اللَّهُ ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ وَ مَلَکَانِ بَیْنَ یَدَیْکَ وَ مِنْ خَلْفِکَ یَقُولُ اللَّهُ سُبْحَانَهُ لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ مَلَکٌ قَابِضٌ عَلَی نَاصِیَتِکَ فَإِذَا تَوَاضَعْتَ لِلَّهِ رَفَعَکَ وَ إِذَا تَجَبَّرْتَ عَلَی اللَّهِ وَضَعَکَ وَ فَضَحَکَ وَ مَلَکَانِ عَلَی شَفَتَیْکَ لَیْسَ یَحْفَظَانِ إِلَّا الصَّلَاهًَْ عَلَی مُحَمَّدٍ ص وَ مَلَکٌ قَائِمٌ عَلَی فِیکَ لَا یَدَعُ أَنْ تَدْخُلَ الْحَیَّهًُْ فِی فِیکَ وَ مَلَکَانِ عَلَی عَیْنَیْکَ فَهَذِهِ عَشَرَهًُْ أَمْلَاکٍ عَلَی کُلِّ آدَمِیٍّ وَ مَلَائِکَهًُْ اللَّیْلِ سِوَی مَلَائِکَهًِْ النَّهَارِ فَهَؤُلَاءِ عِشْرُونَ مَلَکاً عَلَی کُلِّ آدَمِیٍّ وَ إِبْلِیسُ بِالنَّهَارِ وَ وُلْدُهُ بِاللَّیْلِ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحافِظِینَ الْآیَهًَْ وَ قَالَ عَزَّوَجَلَّ إِذْ یَتَلَقَّی الْمُتَلَقِّیانِ الْآیَهًَْ ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔻اگه این چهار عزیز تبلیغ کوروش کمپانی را کرده بودن بازم سلبریتی های نون به نرخ روز خور ساکت بودن؟! یا بساط هشتک زنیشون به راه بود؟! 💢خبررسانی فوری در ایتا https://eitaa.com/joinchat/2001993728Ccec46c3f36
⚠️ شـــــــــکایت مسجـــــــــد و..... به درگــــــــاه خـــــــــــــداوند سه چيز به درگاه خداوند عزّ و جلّ شكايت كنند : 1. مسجد خرابى كه اهالى [ اطراف ] آن در آن نماز نخوانند. 2.عالم و انشمندى كه در ميان عدّه اى نادان قرار گرفته باشد. 3. قرآنى كه در كنار طاقچه ها گذاشته شده و غبار رويش را گرفته باشد و كسى آن را نخواند. 📚 منبع کافی، ج4، ص348، ح1 ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔷 ثـــــــواب ساختــــــــن مسجــــــد به انــــدازه لانــــه یک پـــــــــــرنده هر كه مسجدى -هر چند به اندازه لانه يك كوكر (مرغ سنگخواره) - بسازد، خداوند در بهشت برايش خانه اى بنا كند . مَن بَنى مَسجِدا - و لَو كَمَفْحَصِ قَطاةٍ - ، بَنَى اللّه ُ لَهُ بَيتا في الجَنَّةِ 📚 منبع بحارالانوار ، ج77، ص121، ح20 🔷حاشیـــــــــــــه ممکن است این سوال و شبهه پیش بیاید که در جایی باندازه لانه پرنده امکان اقامه نماز وجود ندارد، پس منظور از این حدیث چیست ؟؟؟ در پاسخ باید گفت: شاید مراد از این حدیث آن است که اگر شخص توان مالی ساخت یک مسجد را ندارد ولی میتواند در ساخت مساحتی در حد چند سانتی متر ( یا همان لانه پرنده) میتواند سهیم و شریک شود نباید این فرصت را ازدست بدهد و باید خود را در توفیق سهیم و شریک سازد چرا که بنا به وعده خداوند، حق تعالی ، خانه ای در بهشت برایش آماده می سازد.👌 ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔷 عـــــــــــذر همسایـــــه مسجــــــــد یرای نخواندن نماز در مســــــجد مقبــــول نیســــــت👌 اگر همسايه مسجد ، فارغ و سالم باشد و براى گزاردن نماز واجب در آن حاضر نشود ، نمازش پذيرفته نيست. لَيْسَ لِجَارِ الْمَسْجِدِ صَلَاةٌ إِذَا لَمْ يَشْهَدِ الْمَكْتُوبَةَ فِي الْمَسْجِدِ إِذَا كَانَ فَارِغاً صَحِيحاً 📚منبع بحارالانوار: ج80، ص354، ح7 ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️شاید باورتون نشه؛ اما این نماز جماعت وسط یک مراسم عروسی در تالار است . (باکو - جمهوری آذربایجان) .‌ جمهوری آذربایجان دومین کشور دارای بیشترین شیعیان در جهان بعد از ایران می باشد 🔷حاشیــــــه مقایسه کنید این صحنه را نه با یک مجلس عروسی، ک ایجاد چنین تصویری تقریباً محال است، بلکه با یک مجلس ختم مقایسه کنید که طبعاً مردم بیشتر به یاد آخرت و خداپیغمبر باید باشند، موقع نماز میشود چ تعداد از حاضران در آن مجلس ختم ، در نماز شرکت می‌کنند؟؟ 🆚مقایسه کنید این جمعیت شرکت کننده در نماز در مجلس عروسی در کشور آذربایجان را با جمعیت شرکت نکننده در نماز در مجلس ختم در ایران تازه ما جمهوری اسلامـــــــی هم هستیم👌👌👌 ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
🔷تخلف انتخاباتی با بیانی لطیف اژ زبان آیت الله مصباح یزدی (گناه بزرگ و قطعی برای مقامی احتمالی👌) استفاده از بیت‌المال برای پیروزی در انتخابات یعنی دزدیدن میلیاردها تومان از میلیون‌ها انسانی که گرفتاری‌های بی‌شماری دارند، برای رسیدن به مقامی احتمالی‼️ 🔸مصباح یزدی ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf
دیدگاه علما و بزرگان راجع به علامه مصباح یزدی رحمه‌الله مفسر بزرگ قرآن حضرت علامه طباطبایی: «آقاى مصباح از بین شاگردان من، مثل انجیر مى‌ماند که هیچ چیز آن دور ریخته نمى‌شود». 🔻حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران «امام(ره) نسبت به تأسیس برخی مدارس و مؤسسان آنها برخورد منفی داشتند؛ مثلا در قبال پیشنهادی که از سوی آقای منتظری خدمت امام نقل کردم که امام 10میلیون تومان کمک کند تا مدرسه دارالشفاء توسعه یابد و سالن ساخته شود، امام نه تنها جواب مثبت ندادند بلکه چند بار تکرار کردند «من خوف این را دارم که...» یا در پاسخ نامه یکی از کسانی که استجازه کرده بود از وجوهات برای ساختن مدرسه علمیه استفاده شود، باز هم با تعبیر تندی جواب منفی دادند. یا در پاسخ به استجازه برای تأسیس کتابخانه مذهبی، فرمودند: «من چه می‌دانم می‌خواهند چه کتابهایی در آنجا تهیه کنند» و به این ترتیب جواب منفی دادند. اما با توجه به همه حساسیت و تحفظی که در این موارد داشتند، تا آن جا که به یاد دارم، درخصوص موسسه تحت مدیریت آیت الله مصباح تنها موردی بود که امام علاوه بر شهریه عمومی که برای طلاب پرداخت می‌شد، هزینه و بودجه موسسه را هر ماه طی صدور چکی به نام آقای مصباح پرداخت می‌کردند که این مطلب حکایت از اطمینان کامل امام به عملکرد علمی و سیستم آموزشی آقای مصباح داشت. نسل انقلاب هیچ‌گاه مناظرات آقای مصباح با سران و اندیشمندان کمونیست و مارکسیست و تفوّق و قدرت علمی ایشان..... برای رویت دیدگاه دیگر علما به لینک زیر بروید👇👇👇 https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F
🔻مرحوم آیت الله مشکینی «جناب مستطاب آیت الله مصباح ، از آن وجودات پربرکت است. آقایان!حوزه‌ها باید دهها سال سهم امام بخورند؛ هزاران نفر در اینجا تحصیل کنند؛ میلیاردها پول از کیسه‌ی امام خرج بشود، میلیاردها انسان از اول تا حال تحصیل کنند، تا در هر عصری یک چند نفری مثل آیت الله مصباح باشد و این طور افراد در میان جامعه پیدا بشود. اگر ده نفر عالم بزرگ در حوزه پیدا کنید، یقینا یکی از آنها آیت‌الله مصباح است. ما به عظمت او معتقدیم، ما او را دوست داریم؛ او یکی از خزینه‌های وجودی ماست. یکی از بزرگان حوزه‌ی ماست. من خودم علاقه به این آقا دارم؛ برای این که شمشیر برّنده‌ی اسلام در مقابل کفر است؛ لذا خیلی با او دشمن هستند. با هرکه زیاد دشمن باشند، شما علاقه‌ی بیشتر به او داشته باشید. علامت اینکه ایشان وجود موثری است؛ علامت اینکه این شخص مدافع اسلام است؛ علامت اینکه این شخص همراه با اسلام است و فداکار اسلام است؛ همین زیادی حمله‌ها علیه اوست.»[8] آیت الله یزدی «شخصیت حضرت آیت الله مصباح که یک شخصیت ناشناخته‌ای نیست. من نباید از ایشان تعریف کنم. ایشان آنقدر مقامش بالاست که امثال بنده نباید تعریف بکند. ایشان از اساتید بزرگ حوزه است. شاید بعضی از فضلا بدانند که من در نجف مشرف شدم محضر امام و راجع به وضع حوزه و درس و بحث صحبتی کردم. شرایط راجع به درس و بحث و شهریه و این امور بسیار حساس بود. ایشان فرمودندکه شما هنوز مشکلی ندارید،چه مشکلی دارید؟! سپس مقداری از مشکلات و سختی‌های دوران طلبگی خود را تعریف کردند و بعد فرمودند : «آن روز، هم دستگاه و هم مردم علیه روحانیت بود؛ اما امروز که دستگاه علیه روحانیت است، مردم با شما هستند، پس شما مشکلی ندارید.» خیلی نصیحت کردند و دلداری دادند. بعد درآخر فرمودند که تعدادی جلسات در قم تشکیل شود و اسمش را گذاشتند مباحثات جمعی یا کمپانی. چهار جلسه بود که بیشتر شاگردان حضرت امام این جلسات را برپاداشتند. یکی از آن جلسات را ما توفیق داشتیم؛ پنج نفر بودیم در خدمت جناب آقای مصباح که جلسات در آن شرایط خاص تشکیل می شد. البته بعد مجددا رژیم همه ما را با تبعید و زندان پراکنده کرد. یکی از آثار آن جلسات چاپ شد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین نسخه‌اش را خدمت امام بردم و گفتم این اولین اثر آن جلسه‌ای است که شما اصرار فرمودید؛ بحث کرده و به اینجا رسیده است. هم مباحث فکری بود و هم مباحث فلسفی و قبل از آن در همین شهر قم کارهای انقلابی عظیمی انجام شد که سه چهار نفر از دوستان از جمله آقای مصباح بودند که وقتی صبح همه می‌آمدیم، می‌گفتیم این نشریه از کیست؟ این نشریه کجا بوده است که داخل همه‌ی حجره ها انداختند؟ و همه می‌خواندند. در حالی که تهیه کننده‌ی آن همین تعداد بودند و بخشی از آن به قلم مقدس همین استاد بزرگوار، حضرت آیت الله مصباح بود. این شخصیت روحانی و بزرگوار که همیشه مدافع انقلاب بوده است؛ مدافع اسلام بوده است؛ حوزه‌ی علمیه مقاومتش را می‌شناسد. امروز یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در حقیقت یک استاد شناخته شده، یک روحانی وارسته، یک روحانی شایسته که زندگی شخصی او در حد زندگی افراد متوسط و متعارف است. هدف، آقای مصباح و امثال آقای مصباح نیست. هدف اصلی رهبری و بالاتر از رهبری، حاکمیت دین است. منتها قدم به قدم، دشمن این کار را می‌کند. اول بازوهای رهبری را و بعد خود رهبری را هدف قرار می دهند، و بعد اصلا حاکمیت اسلام را هدف می‌گیرند.» حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران «امام(ره) نسبت به تأسیس برخی مدارس و مؤسسان آنها برخورد منفی داشتند؛ مثلا در قبال پیشنهادی که از سوی آقای منتظری خدمت امام نقل کردم که امام 10میلیون تومان کمک کند تا مدرسه دارالشفاء توسعه یابد و سالن ساخته شود، امام نه تنها جواب مثبت ندادند بلکه چند بار تکرار کردند «من خوف این را دارم که...» یا در پاسخ نامه یکی از کسانی که استجازه کرده بود از وجوهات برای ساختن مدرسه علمیه استفاده شود، باز هم با تعبیر تندی جواب منفی دادند. یا در پاسخ به استجازه برای تأسیس کتابخانه مذهبی، فرمودند: «من چه می‌دانم می‌خواهند چه کتابهایی در آنجا تهیه کنند» و به این ترتیب جواب منفی دادند. اما با توجه به همه حساسیت و تحفظی که در این موارد داشتند، تا آن جا که به یاد دارم، درخصوص موسسه تحت مدیریت آیت الله مصباح تنها موردی بود که امام علاوه بر شهریه عمومی که برای طلاب پرداخت می‌شد، هزینه و بودجه موسسه را هر ماه طی صدور چکی به نام آقای مصباح پرداخت می‌کردند که این مطلب حکایت از اطمینان کامل امام به عملکرد علمی و سیستم آموزشی آقای مصباح داشت. نسل انقلاب هیچ‌گاه مناظرات آقای مصباح با سران و اندیشمندان کمونیست و مارکسیست و تفوّق و قدرت
علمی ایشان را فراموش نخواهد کرد. تبحر و تسلط کم نظیر آیت الله مصباح در تمام معارف و علوم اسلامی از ایشان شخصیتی ساخته که رهبرانقلاب، ایشان را پرکننده جای خالی علامه طباطبایی و شهید مطهری دانستند. این از عجایب روزگار ما است که شخصیتی را که در عمده آثارش، اصول خط امام از قبیل عدم جدایی دین از سیاست و ولایت فقیه موج می‌زند، متهم به ارتباط با جریان منحرفی می‌کنند که نماد جدایی دین از سیاست است. »[9] حجت‌الاسلام سید حمید روحانی، مورخ برجسته نهضت امام و روحانیت آیت‌الله‌ مصباح از شاگردان امام بودند. من هم از سال 1340 با ایشان آشنا بوده‌ام و از همان ابتدا نه تنها نسبت به امام علاقه‌مند بودند که ارتباط ایشان با امام جنبه مرید و مرادی داشت. از عرفان امام لذت می‌بردند. ایشان یکی از افرادی بودند که موجب آشنایی و ارادت من به امام شدند و پس از فوت آیت‌الله بروجردی در آن شرایطی که حرمت‌شکنی‌ها و بی‌بند و باری‌ها در قم داشت آغاز می‌شد، آقای مصباح متنی خطاب به مراجع تهیه کردند که به صورت طومار از فضلا و طلاب امضا گرفتیم و برای مراجع فرستادیم. در پی آغاز نهضت امام نیز ایشان با توجه به موقعیت علمی‌شان با نشریه «بعثت» همکاری می‌کردند اما چون دیدند که این نشریه با تفکرات امام هماهنگی کامل ندارد، جدا شدند و خودشان نشریه «انتقام» را بیرون می‌آوردند. عاملی که برخی مبارزین قبل از انقلاب را نسبت به آقای مصباح ناراحت کرد این بود که چرا آقای مصباح در جریان تایید سازمان مجاهدین خلق با آن ها همراهی نکردند. آقای مصباح، منافقین را زودتر از دیگران شناختند و به پیروی از امام، از آنها حمایت نکردند و حرکتی که به نفع منافقین تمام می‌شد را محکوم می‌کردند. تمام این بساطی که علیه ایشان به راه انداخته‌اند، برای این است که چرا ایشان نیز همانند برخی از آخوندها آلت دست منافقین نشدند.» [10] حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی «سخنان آقای مصباح کاملا مبنایی است و ایشان بر اساس احساس مسئولیت سخن می‌گوید. البته روزنامه‌نگاران چون فوت و فن کار را بلد هستند، بخشی از سخنان وی را بزرگ می‌کنند؛ بخشی را مطرح نمی‌کنند یا در تنظیم مطالب به گونه‌ای عمل می‌کنند که به نفع‌شان است. با این حال، تقصیر آقای مصباح چیست؟! مگر از کلام خدا نیز برداشت ناصواب نمی‌کنند؟!»[11] آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران «جرم آقای مصباح چیست؟ آقای مصباح را آنها که می‌شناسند، می‌دانند کانون بیرق دین است. فقیه، فیلسوف، عارف، زاهد، شخصیتی که می‌گوید من چند سال بیش از شهید مطهری عمر کردم؛ حاضرم جانم را در راه دفاع از اسلام و دفاع از مقدسات بدهم.» د ایرة المعارف انگلیسی فلسفه راتلج «حوزه علمیه‌ى قم، علاوه بر [امام] خمینى، اشخاصى چون محمد حسین طباطبایى، مرتضى مطهرى، و محمد تقى مصباح یزدى را پرورش داده است که با تفکر مؤثر خود به مبارزه با چالشى برخاستند که از سوى غرب متوجه فلسفه اسلامى شده بود. این کار نباید اصولا یک راهبرد انفعالى و عکس العملى در برابر غرب تلقى شود؛ چرا که [آیت الله] مصباح بسیارى از شاگردان خود را براى تحصیل در غرب و جدى گرفتن افکار علمى و منطقى، آنگونه که در غرب بدان پرداخته مى‌شود، ترغیب نموده است. همچنین، گرچه بیشتر فعالیتهاى علمى مصباح بر آراء ملاصدرا متمرکز بوده، ولى چنین نیست که نظریات وى را غیر منتقدانه بپذیرد. به طور خاص، وى مفهوم هیولاى اولى را که ملاصدرا آنرا به عنوان قوه‌ى محض براى موجودات تلقى می‌کند مورد نقد قرار می‌دهد. او این اصل را که «قوه‌ى وجود» قبل از خود موجودات وجود داشته باشد، زیر سوال مى‌برد؛ چرا که جز موجودات، چیز دیگرى وجود ندارد. به علاوه، [آیت الله] مصباح معتقد است بسیاری از «نسبت»ها ماهیت حقیقى نیستند. براى نمونه، در قلمرو امور ذهنى، ممکن است مفهوم «زیر» را به رابطه‌ى میان یک میز با کتاب اطلاق کنیم؛ اما اطلاق این مفهوم که وابسته به فاعل شناسا (و نتیجه‌ى انتزاع ذهنى) بوده، مستلزم آن نیست که «زیر» در عالم واقع هم واجد ماهیتى باشد.» مقام معظم رهبری در کلام آیت الله مصباح «امروز بهترین محکی که می تواند سره را از ناسره، خالص را از تقلبی و طلا را از مُطلّا جدا کند، وجود این عزیز است. همان طور که بعد از رحلت پیغمبر اکرم(ص)، علی(ع) چراغ هدایت بود، بعد از رحلت حضرت امام(ره) هم چراغ هدایت این امت، علی - حفظه الله- است.»[12] سخن پایانی سخن پایانی خود را از کلام استاد مصباح انتخاب نموده‌ایم، به امید این که ما نیز در صراط مستقیم الهی ثابت قدم بوده و در نهایت به فیض شهادت نائل شویم:
«این راهى است پر پیچ و خم و پر مخاطره و به جاى به به و چه چه، معمولا با فحش، تهمت، افترا، بدگویى و گاهى تبعید، زندان، شکنجه و ترور شخصیّت و گاهى نیز با ترور فیزیکى همراه مى‌باشد. به هر حال، با دشوارى‌هایى توأم است که، در طول تاریخ، انبیاء و ائمه معصومین(علیهم السلام) با آن مواجه بودند و ما نیز ناگزیریم که این راه را طى کنیم؛ حتّى اگر دوستان هم ما را مورد عتاب و سرزنش قرار بدهند. چون خداى متعال مى‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَیِّنَاتِ وَ الْهُدى مِنْ بَعْدِ ما بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِى الْکِتَابِ اُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ ؛ آنان که آیات آشکارى را که براى هدایت خلق فرستادیم کتمان مى‌کنند، بعد از آن‌که براى هدایت مردم در کتاب بیان کردیم (پنهان داشتند) آنها را خداوند و همه جن و انس و ملک نیز لعن مى‌کنند.» (بقره/ 159) کسانى که به حقایق دین آگاه هستند و حقیقت را به جهت منافع شخصى یا مصالح گروهى شان کتمان مى‌کنند، مشمول لعنت خدا و فرشتگان و اولیاء خدا خواهند بود. چنانکه در حدیث شریف آمده است که: «إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِى أُمَّتِى فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ وَ إِلاَّ فَعَلْیهِ لَعْنَةُ اللَّهِ؛ وقتى بدعت‌ها و نوآورى‌ها در دین ظاهر مى‌شود، بر عالِم واجب است که علم خودش را اظهار کند و جلوى انحرافات را بگیرد و الّا مشمول لعنت خداوند خواهد بود.»( بحارالانوار، ج57 ، ص234.) بر این اساس، ما دو راه در پیش رو داریم: یا باید عتاب‌ها و سرزنش‌هاى دوستان و تهمت‌هاى دشمنان را تحمل کنیم و در مقابلش رضایت خدا را کسب کنیم، یا این‌که به به و چه چه بعضى از مردم را ترجیح دهیم و در مقابل لعنت خدا را بخریم. ما ترجیح مى‌دهیم که بدگویى‌ها را به جان بخریم و به لعنت خدا گرفتار نشویم. پس این وظیفه مهم بر عهده ما گذاشته شده است و براى امثال ما پرداختن به این مسائل از هر چیزى واجب‌تر است.[13] «ما راه کسانی را پیش گرفته ایم که افتخارشان این بود در راه خدا شهید بشوند، من کوچکتر از آن هستم که این افتخار را اظهار بکنم؛ ولی ما دنباله‌رو کسانی هستیم که افتخارشان شهادت است... اسلامی که جان سید الشهدا فدای آن شد، جان من و شما در مقابل آن چه ارزشی دارد؟!»[14] آیت الله مصباح در کلام دیگران (قسمت پنجم و پایانی) پی‌نوشت‌ها 1- به نقل از آیت الله مسعودى خمینی، تولیت آستان حضرت معصومه(س) 2- هفته نامه پرتو ،2آذر79 3- دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم 28/06/1384 4- سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دانش پژوهان دوره هفتم طرح ولایت 5- (به نقل از حجة الاسلام آقاى شیخ اصغرمروارید) 6- متن مصاحبه با آقای مصطفی حائری زاده(کتاب مصباح دوستان ص96) 7- تحصن چراوچگونه،صفحه295 8- همان،صفحه144(سخنرانی درجمع منتقدین به وضع فرهنگی کشورو مطبوعات و همچنین اعتراض به توهین روزنامه" آزاد" به استاد مصباح14/11/78) 9- هفته نامه پرتو،شماره432 10- همان،شماره427 11- 17/6/78 12- از بیانات استاد مصباح در اصفهان، مورخ12/3/86 13- نظریه سیاسی اسلام، جلد1، ص188و189 14- سخنرانی استاد مصباح، مورخ13/11/78 https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Frasekhoon.net%2F_files%2Fimages%2Fnews%2Faks-bidari-islamic-36-compressed.jpg&tbnid=dwbL6bWTs4S7-M&vet=1&imgrefurl=https%3A%2F%2Frasekhoon.net%2Fnews%2Fshow%2F243795%2F%25D8%25A2%25DB%258C%25D8%25AA-%25D8%25A7%25D9%2584%25D9%2584%25D9%2587-%25D9%2585%25D8%25B5%25D8%25A8%25D8%25A7%25D8%25AD-%25D8%25AF%25D8%25B1-%25DA%25A9%25D9%2584%25D8%25A7%25D9%2585-%25D8%25AF%25DB%258C%25DA%25AF%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2586-%25D9%2582%25D8%25B3%25D9%2585%25D8%25AA-%25D9%25BE%25D9%2586%25D8%25AC%25D9%2585-%25D9%2588-%25D9%25BE%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25A7%25D9%2586%25DB%258C&docid=wiIdSvcy2JfxzM&w=1200&h=738&source=sh%2Fx%2Fim%2Fm4%2F2&kgs=f7293bd24a66af3a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای اولین بار صوت محمد خاتمی در رد تقلب انتخابات ۸۸ منتشر شد. https://eitaa.com/jejonoob ⬅️👈تمام سخن ما هم همینست که یکنفر که به اصطلاح رهبر(لیدر) یک جریان سیاسی است،چرا در مواقع خاص با اینکه میداند،سکوت می‌کند و یواشکی در جلسه ی خصوصی با دوستانش مطلب را می‌گوید. ⬅️👈در جریان فتنه ی مملکت برانداز ۸۸ فقط کافی بود ایشان بعنوان یکی از بزرگان اپوزیسیون یک جمله میگفت و کلللل غائله خاموش میشد و آن اینکه:ای مردم با اینکه ما با احمدی نژاد موافق نیستیم، اما من می‌دانم که در انتخابات تقلبی نشده است و.به دستور صریح پیامبر صلی‌الله علیه و آله عمل کند که فرمودند: فَلْيُظْهِرِ اَلْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّه «زمانى كه در امتم بدعتها [فتنه ها] هويدا گشت بر عالم است كه علم خويش را آشكار كند، هر كه نكند لعنت خدا بر او باد.» در حالیکه ایشان ، درست 180 درجه به عکس حدیث بالا عمل کرد و در بین سه فرض: 1.انجام وظیفه (بیان علنی آنچه در خفا میگوید؛ مبنی بر اینکه« تقلبی نشده است») 2.نقش بد : اینکه سکوت پیشه کند و چیزی نگوید. 3.نقش فاجعه: اینکه آتش بیار معرکه شود. بدترین نقش را عهده دار شود و جناب سید محمد خاتمی دقیقا این نقش را عهده‌دار شد و جلوی مردم در کف خیابان برای اعتراض به تقلب در انتخابات حاضر شد و در حقیقت عملا بنزین روی آتش تقلب در انتخابات ریخت. 📚 منبع حدیث کافی ۱/۵۴ باب فضل العلم ┄┅═✼🍃🌺🍃✼═┅┄ 🔷 کانال «یــــــه جــو انــــــصاف» به جمع ما بپیوندید👇 @Yejoensaf