eitaa logo
دعا،ذکر،ختم،عبادت،اخلاق،داستان،تاریخ وطبِ تنها مولودکعبه
44 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
402 ویدیو
44 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️قالَ الامام الْحُسَيْن ُ (عليه السلام): لَوْلا ثَلاثَةٌ ما وَضَعَ ابْنُ آدَمَ رَأْسَهُ لِشَىْ ءٍ: اَلْفَقْرُوَ الْمَرَضُ وَالْمَوْتُ. ☀️امام حسين(عليه السلام) فرمودند: اگر سه چيز نبود انسان در مقابل هيچ چـيز سر فرود نمى آورد: ۱ ـ فقر و تنگدستى ۲ ـ بيـمارى ۳ ـ مـرگ نزهة‌الناظر و تنبيه‌الخاطر، صفحه ۸۵ حدیث۴ ☀️
❤️دشمنان اهل بیت علیهم السلام 🔸چهره ظاهری عمر بن خطاب ♦️ابی رجا عطاردی می گوید : عمر را دیدم که اصلع (موهای جلوی سرش ریخته)، قدش دراز و لوچ بود و سبیلی که هر وقت عصبانی می شد آن را تاب می داد. ♦️عن أبي رجاء العطاردي قال: رأيت عمر بن الخطاب أصلع طويل أحول ذو سبلة وكان إذا حز به الأمر فتلها. 📚تاریخ مدینه دمشق ج ۴۴ ص ۱۸ ♦️عمر بن الخطاب دراز قد و درشت هیکل بود و چشمان سرخ و قرمزی داشت. ♦️کان عمر بن الخطاب طويلا جسيما...حمرة العینین 📚الاستيعاب فی معرفه الأصحاب ج ۳ ص ۱۱۴۶ ♦️ابن سعد می گوید: شنیدم که عمر می‌گفت: سیاهی چهره مان را از دایی‌هایمان به ارث برده‌ایم. ♦️سمعت عمر یقول انما جاءتنا الادمه من قبل اخوالی 📚الطبقات الکبری ج ۲ ص ۲۳۵ ♦️عمر بلند قامت و هیکلی بزرگ داشته و سر او بی مو بوده است. ♦️کان عمر طویلا جسیما اصلع الشعر 📚الاصابه ج ۴ ص ۳ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📢سابقه در بیش از 1000 سال قبل 👌 از منابع اهل تسنن و الفرقة الرابعة عشرة من الإمامية: هم أهل قم ... يجمعون بين الظهر و العصر فى أول الزوال، و بين المغرب و العشاء فى جوف الليل آخر وقت المغرب عندهم، و ... يمسحون فى الوضوء بالماء على ظهور أقدامهم و أسفلها، 👈و لهم طعن على السلف، و شتم عظيم حتى يبلغ الواحد منهم أن يأخذ شيئا أو مثالا يحشوه تبنا أو صوفا يسميه أبا بكر، و عمر، و عثمان رضى الله عنهم، و يضربه بالعصى حتى يهربه ...👉 فرقه چهاردهم از امامیه اهل قم هستند ... [آنها] میان نماز ظهر و عصر در ابتدای زوال [آفتاب] جمع کرده و میان مغرب و عشا در آخر وقت مغرب جمع می کنند. در هنگام وضو بر پاهای خود مسح می کنند. 👈 آنها بر سلف [صحابه] طعن می کنند و آنها را دشنام می دهند. تا به آن جا که یکی از آنها مترسک یا تمثالی ساخته و آن را از کاه و یا پشم پر کرده و آن را اول و دوم و سوم می نامد. پس از آن، آن مترسک را آن قدر زده تا پاره شود ...👉 📕محمد بن احمد المَلَطی، التنبیه و الرد علی اهل الاهواء و البدع، ص 26 👌محمد بن احمد المَلَطی، نویسنده کتاب، متوفای سال 377 هجری است.
🖋 مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی رضوان الله تعالی علیه، طرح بحثی را جهت اثبات تاریخ نهم ربیع الاول برای قتل خلیفه دوم ارائه مینمایند که قابل استفاده بود: بسیاری از علمای اهل سنت تاریخ قتل خلیفه دوم را بیست و ششم ذی حجه میدانند و بلکه میتوان بر این قول ادعای اجماع داشت. نهم ربیع الاول از زمان ابن ادریس (قرن ششم) متداول گشت و مرحوم علامه مجلسی و مرحوم کفعمی بر آنند که نظر مشهور شیعه بر همین قول استوار است. 📚 بحار الأنوار ج31 ص119 چاپ اعلمی بیروت 📚 المصباح للكفعمي (ط مؤسسة الأعلمي سنة 1414هـ) ص677 اما ابن ادریس میگوید اگر کسی قائل به وقوع قتل خلیفه دوم در نهم ربیع باشد، اجماع اهل تاریخ و سیره را مورد خدشه قرار داده است. 📚 السرائر (ط حجرية) ص96 لکن قول ابن ادریس صحیح نمیباشد: عمر بن خطاب قطعا در جمادی الثانی سنة ۱۳ به خلافت رسید. و یعقوبی و دیگران قائلند که مدت خلافت عمر، ۱۰ سال و ۸ ماه بود. 📚 تاريخ اليعقوبي (ط دار الفكر ـ بيروت سنة 1375 هـ) ج2 ص111 📚تاريخ مدينة دمشق ج44 ص13 📚 كتاب المحبر للبغدادي ص13 و همین قول دلالت میکند که قتل عمر حدودا دو ماه بعد از ماه ذی حجه میباشد. ثانیا ما نمیتوانیم قول ۲۶ ذی حجه را بپذیریم. چرا که اگر شروع خلافت ابوبکر از شهادت پیغمبر باشد و دوسال و شش ماه هم بطول بیانجامد، پس یعنی ابوبکر اواخر ماه شعبان از دنیا رفته است. و خلافت عمر از همان زمان آغاز میگردد و ۱۰ سال و شش ماه بطول می‌انجامد که در نتیجه زمان قتل عمر، اواخر ماه صفر و اوائل ماه ربیع الاول می‌گردد. 📚 الصحیح من سيرة الإمام علي (عليه السلام) ج ۱۴ ص ۱۷۵ تا ۱۸۴ 🗃 چاپ مرکز نشر و ترجمه آثار علامه محقق سید جعفر مرتضی عاملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هشدار سخت‼️ امام صادق عليه السّلام : - وَ أَيُّمَا رَجُلٍ مِنْ شِيعَتِنَا أَتَاهُ رَجُلٌ مِنْ إِخْوَانِهِ وَ اِسْتَعَانَ بِهِ فِي حَاجَتِهِ فَلَمْ يُعِنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ اِبْتَلاَهُ اَللَّهُ تَعَالَى بِقَضَاءِ حَوَائِجِ أَعْدَائِنَا لِيُعَذِّبَهُ بِهَا.  اگر مومنى نزد برادر مومنش برود و از او حاجتى طلب كند ولى آن يكى با داشتن قدرت ، كمكش ننمايد، خداوند متعال او را مبتلا به بر آوردن حوايج دشمنان ما مى كند تا با اين عمل ، او را عذاب نمايد. کافی ج ۲ ص۳۶۶
⚡️أَسْأَلُكَ عَنْ فُلَانٍ وَ فُلَانٍ 🔻محمد بن الحسن صفار در بصائرالدرجات: حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْل ِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ ☀️عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ علیه السلام قَالَ: قُلْتُ لَهُ أَسْأَلُكَ جُعِلْتُ فِدَاكَ عَنْ ثَلَاثِ خِصَالٍ أَنْفِي عَنِّي فِيهِ التَّقِيَّةَ قَال: ☀️َ فَقَالَ: ذَلِكَ لَك َ قُلْتُ: أَسْأَلُكَ عَنْ فُلَانٍ وَ فُلَانٍ ☀️قَالَ: فَعَلَيْهِمَا لَعْنَةُ للَّهِ بِلَعَنَاتِهِ كُلِّهَا مَاتَا وَ اللَّهِ وَ هُمَا كَافِرَانِ مُشْرِكَانِ بِاللَّهِ الْعَظِيم‏ الحدیث . 🔹ابوحمزه ثمالى ☀️ از حضرت زين العابدين عليه السّلام نقل كرد كه: گفتم: آقا از شما سه مطلب مى‌پرسم مايلم در اين موارد تقيه نفرمائيد. ☀️ فرمودند: بسيار خوب. گفتم: درباره فلان و فلان ميپرسم. ☀️ فرمودند: بر آن دو باد لعنت خدا تمام لعنت‌هايش هر دو با كفر و شرك به خدای بزرگ از دنيا رفتند. 📚بصائر الدرجات ، ص۲۶۹. ☀️
و ️أَسْأَلُكَ عَنْ فُلَانٍ وَ فُلَانٍ /۲ 🔻محمد بن یعقوب کلینی در کتاب کافی: عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه‌السلام عَنْهُمَا ☀️فَقَالَ: يَا أَبَا الْفَضْلِ مَا تَسْأَلُنِي عَنْهُمَا فَوَ اللَّهِ مَا مَاتَ مِنَّا مَيِّتٌ قَطُّ إِلَّا سَاخِطاً عَلَيْهِمَا وَ مَا مِنَّا الْيَوْمَ إِلَّا سَاخِطاً عَلَيْهِمَا يُوصِي بِذَلِكَ الْكَبِيرُ مِنَّا الصَّغِيرَ إِنَّهُمَا ظَلَمَانَا حَقَّنَا وَ مَنَعَانَا فَيْئَنَا وَ كَانَا أَوَّلَ مَنْ رَكِبَ أَعْنَاقَنَا وَ بَثَقَا عَلَيْنَا بَثْقاً فِي الْإِسْلَامِ لَا يُسْكَرُ أَبَداً حَتَّى يَقُومَ قَائِمُنَا أَوْ يَتَكَلَّمَ مُتَكَلِّمُنَا «5» ☀️ثُمَّ قَالَ: أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ قَدْ قَامَ قَائِمُنَا أَوْ تَكَلَّمَ مُتَكَلِّمُنَا لَأَبْدَى مِنْ أُمُورِهِمَا مَا كَانَ يُكْتَمُ وَ لَكَتَمَ مِنْ أُمُورِهِمَا مَا كَانَ يُظْهَرُ وَ اللَّهِ مَا أُسِّسَتْ مِنْ بَلِيَّةٍ وَ لَا قَضِيَّةٍ تَجْرِي عَلَيْنَا أَهْلَ الْبَيْتِ إِلَّا هُمَا أَسَّسَا أَوَّلَهَا فَعَلَيْهِمَا لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ. 🔹حنان بن سدير از پدرش روايت كند كه گفت: از امام باقر عليه السّلام از آن دو نفر پرسيدم‌؟ ☀️حضرت فرمودند: اى ابو الفضل (كنيۀ سدير است) راجع بآن دو نفر از من چه ميپرسى‌؟ بخدا سوگند هيچ گاه كسى از ما نمرده است جز آنكه بر آن دو نفر خشمگين بوده است، و امروزه نيز كسى از ما نيست جز آنكه بر آن دو خشمگين است، و اين چيزى است كه پيران ما بخوردسالانمان سفارش كنند، براستى كه آن دو نفر بحق ما ستم كردند و سهم ما را از ما جلوگيرى كردند، و نخستين كسى بودند كه بر گردن ما سوار شدند (و ما را كوبيدند) و رخنه‌اى را بروى ما در اسلام باز كردند كه هرگز مسدود نشود تا قائم ما قيام كند يا سخن گوى ما بسخن آيد. ☀️ سپس فرمودند: هان بخدا سوگند اگر قائم ما قيام كند يا سخنگوى ما بسخن آيد از كارهاى آن دو چيزهائى را كه تا آن وقت مكتوم و پنهان است آشكار سازد، و مكتوم سازد از كارهاى آن دو آنچه را كه بدان تظاهر كردند، بخدا سوگند هيچ گرفتارى و واقعه‌اى كه بر سر ما خاندان آيد پايه‌گذارى نشد جز آنكه اساس و پايۀ آن را آن دو نفر پايه‌گذارى كردند، پس بر آن دو باد لعنت خدا و فرشتگان و مردمان همگى. 📚الكافي، ج‏۸، ص۲۴۵. ☀️
🔴 لزوم لعن بر اعداء پیامبر در خطبه‌ها یکى از موارد اشتباه، حذف لعن بر أعداء محمّد و آل‌محمّد مى‏باشد که سابقاً همیشه در دنبال صلوات و درود بر پیامبر و آل او در خطبه ‏ها و خطابه ‏ها و سخنرانیها و کتب و مجلّات، عنوان نفرت و لعنت بر دشمنانشان، امرى ثابت و غیر قابل تفکیک بود. و اینک فقط و فقط در همه‌جا به صلوات اکتفا مى‏کنند به بهانهٔ وحدت میان شیعه و سُنِّى. و غافلند از آنکه آنچه مخالف وحدت مى‏باشد لعنت بر خصوص افرادى به نام و نشان آنهاست. اما به عنوان أعداء آل‌محمّد همهٔ عامّه و خاصّه متّفق‌القول بر جواز و یا رجحان آن هستند، شما اگر از أبوبکر و عمر و عثمان هم بپرسید: لعنت بر دشمنان آل‌محمد چطور است مى‏گویند: بسیار خوب است امّا ایشان دشمنان آل‌محمّد را دگران مى‏دانند. و خودشان مدّعى تولّى مى‏باشند. حتّى معاویه در قنوت‏هاى نمازش که بر علىّ و حسن و حسین و عبدالله بن عبّاس و قیس بن سعد بن عباده و... لعنت مى‏فرستاد مدّعى بود که ایشان اهل‌بیت پیامبر نیستند. بلکه آل پیغمبر زنهاى او همچون عائشه و حفصه و خواهر خودش امّ‌حبیبه مى‏باشند. در این صورت لعن بر أعداء آل‌محمد بدون محذور مى‏باشد. 📚 امام‌شناسى، ج18، ص240 🌿