eitaa logo
زنده باد یاد شهدا
239 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
3.7هزار ویدیو
130 فایل
امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست *مقام معظم رهبری* yazeinab14 به یاد شهید مدافع حرم حامد جوانی 🌷⚘🌺 وشهید دفاع مقدس مرتضی طلایی 🌷🌺🌹 @Zendebadyadeh_shohadayeh_golgun
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید بزرگوار با توجه به احساس مسئولیتی که در قبال پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی داشت به عنوان نیروی داوطلب با کمیته های انقلاب اسلامی همکاری می نمود، در ماجرای حماسه فتح لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام به همراه سایر توده های خودجوش مردمی در تظاهرات حمایت از خیزش دانشجویان شرکت داشت.
ایشان در خرداد ماه ۱۳۵۹ به عضویت بسج مستضعفین درآمد از همان اوایل دوران پیروزی انقلاب اسلامی عنصری فعال و دلسوز، جهادی و مبارز در پیشبرد اهداف بلند انقلاب بود در انجمن ها و تشکل های اسلامی عضوی ثمربخش بود.
انسانی با صلابت و روحیه جهادی، اهل مطالعه، بسیار پر کار و مسئولیت پذیردرعرصه های گوناگون جامعه بود، از این رو در ایجاد انجمن اسلامی و کتابخانه محل کارش شرکت ایران خودرو نقش بسزایی داشت.
با دفتر حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری وقت ارتباط داشت. و از اعضای فعال در شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی بود. شبی که در حزب جمهوری اسلامی مورخ ۶۰.۰۴.۰۷ بر اثر بمب گذاری عوامل ضد انقلاب و منافقین کوردل انفجار صورت گرفت. شهید مظلوم آیت الله بهشتی و بسیاری از یاران صدیق و با وفای انقلاب به شهادت نایل آمدند، وی نیز در آنجا حضور داشت و از ناحیه سر وصورت مجروح گردید.
عاشق و دلباخته امام خمینی، اسلام عزیز و انقلاب اسلامی بود به واسطه همین ارادتی که به حضرت روح الله امام امت داشت همراه بسیجیان محافظ به عنوان بسیجی فدایی امام بمدت ۱۰ ماه در پایگاه شهید محمد منتظری جماران عاشقانه حاضر شد.
با شدت جنگ تحمیلی او هم مثل بقیه ی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) داوطلبانه راهی جبهه‌های جنگ شد چندین بار به صورت رزمنده بسیجی در کردستان حضور یافت. بی ادعا در مسیر جهاد و شهادت بود و با اعزام به جبهه های نور علیه ظلمت با سپاهیان طرح لبیک، راهیان کربلا، سپاهیان محمد رسول الله(ص) و پس از آن سپاهیان حضرت مهدی (عج) باحضور در یگان های رزم سپاه همچون تیپ بیت المقدس، تیپ زرهی رمضان همراه بود، به خاطر همین خلوص نیتی که داشت غالبآ به صورت مجاهدی گمنام در جبهه حرکت می کرد.
در حین سال های (۶۲-۶۴) در محورها و نقاط کردستانات "پیرانشهر، بوکان، بانه، سقز، سنندج، کامیاران، باختران و گردان رزمی جندالله" حضوری مخلصانه یافت. در ادامه جهاد و مبارزه در سال ۶۴ به جبهه جنوب عازم و درگردان های زهیر، حمزه سیدالشهداء، حضرت المهدی (عج) تحت امر لشگر ۱۰ سیدالشهداء در چندین عملیات محدود و گسترده از جمله والفجر ۸ درجزایرام الرصاص و فاو، سیدالشهدای فکه، پدافندی جزایر مجنون، حماسه ماندگار کربلای یک آزاد سازی شهر مهران، کربلای۲ ارتفاعات حاج عمران مشتاقانه حاضرشد درنهایت امر درنبردهای عاشورایی و سرنوشت سازکربلای ۴ و ۵ شلمچه در واحد سیف ادوات گردان امام سجاد (ع) حماسه ها آفرید.
با حضور مخلصانه ای که در عرصه مجاهدت داشت سرانجام همراه گردان حضرت علی اکبر (ع) لشکر ۱۰ حضرت سید الشهداء در عملیات کربلای هشت در منطقه عملیاتی شلمچه (کانال پرورش ماهی ) در هنگامه بامداد مورخ ۶۶.۰۱.۱۸ بر اثر اصابت خمپاره (۶۰) از ناحیه سر و سینه با پیکری ارباً اربا، به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به آرزوی دیرینه خود که مدت ها انتظارش را کشیده بود رسید، جان داد و با عروجی عارفانه به وصال جانان خود لقاءالله پیوست.
مزار این شهید معزز در امامزاده محمد حصارک کرج هست.
فرازی از شهید آنان که ایمان آورده اند و هجرت گزیدند و در راه خدا با مال وجان جهاد کردند ، آنها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان رستگارند و سعادتمندان در عالمند. (قران کریم) اینجانب می روم تا در راه خدا جهاد کنم و راه امام حسین (ع) را که تشنه لب و (با سر جدا شده از تن) آنگونه به شهادت رساندند ادامه دهم. ای عزیزان یاران امام حسین (ع) امثال بهشتی ها و چمران و رجایی و همه رفتند. آن ها رفتند تا امام  و اسلام پایدار و سر بلند باشد. این ها رفتند تا قران پایدار بماند. اگر خدا خواست و به سعادت رسیدم صبور باشید که خداوند صابران را دوست دارد. همسرم! فرزندانمان را زینب وار و علی گونه تربیت کن بگو که راه مرا ادامه دهند. فرزندان عزیزم! از شما می خواهم که چون کوه مقاوم و استوار باشید و با دشمنان اسلام مبارزه کنید و نگذارید که اسلام و قران تنها بمانند و مرا حلال کنید و در عزایم صبور باشید و همیشه حجابتان و نمازتان را حفظ کنید.
شادی روح شهدای گلگون کفن، به خصوص ارباًاربا شده ی فاتحه و صلواتی ختم کنید. 🌹🌹🕊🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از زنده باد یاد شهدا
⚠️غافلان «تشدید» می خوانند و عشّاقِ تو «تاج» ✨ای بنازم «میم» نامت با مشدّد بودنش 🍃🌺معرفی مختصری از زندگی نامه حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر اکرم صلوات الله علیه 🔸در سه قسمت قسمت اول چهارشنبه ۹۸.۱۲.۱۴ قسمت دوم جمعه ۹۸.۱۲.۱۶ قسمت سوم یکشنبه ۹۸.۱۲.۱۸ ⏰ ساعت ۲۱:۳۰ 🎁همزمان با ایام #ماه_رجب 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔺گروه عاشقان اهل بیت 💠 ارائه : بزرگوار خادم الشهدا یازینب http://eitaa.com/joinchat/2131755019C64f2e5adce 🔺گروه مدافعان حرم 💠ارائه : خانم خادم شهدا http://eitaa.com/joinchat/410386450C8b9bf08181
🕊بسم رب الشهدا و الصدیقین🍃🌷 سلام و عرض ادب خدمت امام زمان (عج) سلام خدمت شهدای حاضر و ناظر؛ و شهدای این روز 💐 سلام و عرض ادب خدمت مهمانان عزیز شهدا و خانواده ی معزز شهدا و همینطور جانبازان عزیزی که در گروه حاضر هستند 🎉ایام با سعادت و ولادت (ع) رو خدمتتون تبریک میگم. قصد کردیم که معرفی ۱۴ معصوم علیهم السلام رو در روزهای آینده تقدیمتون کنیم، که در ابتدا به مختصری از زندگی پیامبر اکرم می پردازیم. دوستان مطالب از وب سایت حوزه نت برداشته شده، و همگی دارای منبعهای معتبر است. عزیزانی که به مطالعه گسترده تری در این زمینه علاقه مند هستند، به راحتی میتوانند از مطالب آن سایت استفاده کنند. البته سعی بر این هست که در سه قسمت در رابطه با پیامبر عظیم الشان معرفی انجام شود ولی حقیقت این هست که برای اطلاعات کاملتر احتیاج به مطالعه بیشتر هست که ارائه ی کامل آن در گروه امکان پذیر نیست. امیدواریم بتونیم قدمی برداریم در شناخت هرچه بهتر و بیشتر پیامبر اکرم و جگر گوشه هایشان. ✨و اینکه ما هم به عنوان مسلمان با همراه هستیم. همراه ما باشید با قسمت سوم و آخر معرفی پیامبر اکرم (ص)
گر سر برود خون ز رگم بانگ زند باز : آند السون علینین جانینا حیدری‌ام من (۱) ۱-قسم به جان علی (ع) من حیدری ام 🎊میلاد (ع) و گرامیباد
پیامبر اکرم همواره یک دوست و حامی بزرگ داشت. آن که از کودکی در پناه خود، از همه ی گزندها نگاهش داشته، به او شرح صدر داده و او را به سیادت و بزرگی قوم خود رسانده بود. پیامبر صلی الله علیه و آله نیز این دوستی را پاس داشت و همیشه با او راز و نیاز می کرد. مقام نبوت و حفظ آن نیاز به آمادگی داشت و این آمادگی تنها با عبادت به دست می آمد. دوست بزرگ محمد صلی الله علیه و آله به او وحی کرد که: «نصف یا بیش از نیمی از شب را بیدار باش و قرآن را شمرده و روشن بخوان، زیرا ما سخنی سنگین بر تو فرو خواهیم فرستاد. شب زنده داری و عبادت شبانه، گام ها را استوارتر و گفته را نیرومندتر می کند». پیامبر خدا صلی الله علیه و آله این دستورها را به یاد داشت و به آن ها عمل می کرد. اندکی از شب را می خفت و بیشتر آن را به نماز و تلاوت قرآن مجید می پرداخت و با این غذای معنوی، خود را نیرومند می کرد.
مساله معراج پیغمبر یعنی عروج و بالا رفتن حضرت از زمین مانند اعتقاد به وجوب ناز و روزه و حج و جهاد و خمس و زکات و امر به معروف و نهی از منک از ضروریات دین اسلام است. معنای «ضروریات» این است که همه مسلمانان باید معتقد به آن باشند، و هرکس آن را انکار کند کافر است. آن هم معراج جسمانی به معراج روحانی، به شرحی که خواهیم گفت. شرح اجمالی معراج و عقیده مسلمانان نسبت به آن بدین گونه است که ما معتقدیم قدرت خداوند مافوق تصور ماست. خداوند بارها در قرآن مجید و کلام حمید خود آن را یادآور می شود و می گوید: «خداوند قدرت بر هر چیزی دارد» و «هرگاه اراده کند و به چیزی بگوید بشو، می شود.» با توجه به این مطلب می گوییم: مطابق آیات قرآنی و روایات متواتر اسلامی، خداوند جبرئیل امین را مامور داشت تا در یکی از شبها پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را از شهرمکه و مسجد الحرام به وسیله مرکبی به نام «براق» به فلسطین و نقطه ای که بعدها «مسجد القصی» یعنی دورترین مسجد نسبت به مسجد الحرام خوانده شد، ببرد. پیغمبر با براق وارد مسجد القصی شد، و پس از بازدید آنجا و خواندن نماز، سوار بر براق که جبرئیل آنرا هدایت می کرد. به آسمانها پرواز نمود. در اسمانها برخی ازآثار قدرت الهی و مخلوقات آنجا را دید. آنها از ساکنان زمین پرسشها کردند و پیغمبر پاسخ داد. پیغمبر هم از آنها و جبرئیل راهنمای خود راجع به آنچه می دید سؤال ها کرد و جواب ها شنید. پس از دیدن دیدنی ها و شنیدن شنیدنی ها، با یک دنیا دیدنی ها و گفتنی ها، قبل از طلوع آفتاب به جای خود در مکه بازگشت. خدا پیغمبر خاتم و سرور انبیاء رابدین گونه به سیر آسمانها و دیدن عجایب و غرائب عالم بالا برد تا پس ازبازگشت به زمین دیدی دیگر و اطلاعی بیشتر و اعتمادی محکمتر ازهمه پیغمبران داشته باشد، و با رهنمودهائی که میدهد و احکام و قوانینی که می آورد یا وضع می کند، دین او «اسلام» که آخرین دین الهی است با جامعیت خود تا پایان روزگارباقی بماند، و حلال او تا قیامت حلال و حرام او تا ابد حرام باشد.
بنده ی مخلص خدا بود و نور چشمانش در نماز. آن گاه که به نماز می ایستاد، از خوف خدا، رنگ بر چهره نداشت. در سینه، ناله های سوزناک و آوای حزینی داشت. گاه نماز که می رسید، دیگر کسی را نمی شناخت و به هیچ چیز توجه نداشت، جز به نماز و نیایش با معشوق! آن گرامی به نماز عشق می ورزید و فرا رسیدن وقت نماز را بی صبرانه انتظار می کشید. هنگام نماز که می شد، می گفت: «ای بلال! مرا خوشحال کن». آری، آن رسول، هیچ چیز را بر نماز ترجیح نمی داد و به ابوذر می فرمود: «خداوند، فروغ دیدگانم را در نماز قرار داده است. آن گونه که گرسنه، غذا را دوست می دارد و تشنه آب را، من هم شیفته ی نمازم. با این تفاوت که گرسنه و تشنه، سیر وسیراب می شود، اما من از نماز، سیر نمی شوم»
رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در مجلس ها، جای خاصی برای خویش تعیین نمی کرد و در قید و بند صدرنشینی در مجلس نبود. هرجا که بود، می نشست و یاران خود را نیز به همین مسأله، فرمان می داد. روی زمین می نشست و روی زمین غذا می خورد. به همه یکسان نگاه می نگریست تا کسی در نگاه و توجه به مخاطب، احساس تبعیض نکند. ابوذر غفاری نقل می کند: رسول خدا میان اصحاب می نشست و گاهی که فردی غریب و ناشناس می آمد و آن حضرت را نمی شناخت، از جمع می پرسید که پیامبر، کدام یک از شماست؟ به همین دلیل، از رسول خدا درخواست کردیم اجازه دهد که جایگاهی برایش بسازیم تا آن جا بنشیند و افراد غریب، او را بشناسند. با موافقت پیامبر، سکو مانندی از گل برایش بنا کردیم که آن حضرت روی آن می نشست و ما هم در دو طرف پیامبر می نشستیم. تکلّف گر نباشد، خوش توان زیست تعلق گر نباشد، خوش توان مرد...
آن چه رسول اکرم صلی الله علیه و آله را به مردم نزدیک می ساخت و سبب می شد که با او احساس «خودی» کنند، رفتار مردمی و اخلاق فروتنانه و بی تکلف او بود. هرچند آن فرزانه از نظر اندیشه، دانش، عصمت، پاکی و فضایل روحی و معنوی، در سطحی بسیار بالاتر از مردم بود و افراد عادی با افق معنویت و کمال وجودی او بسیار فاصله داشتند، اما معاشرت و برخورد رسول خدا صلی الله علیه و آله به گونه ای بود که هنگام سخن گفتن درسطح مردم سخن می گفت و در معاشرت با توده ی مردم خود را هم افق می ساخت. در روایت آمده است که: با تهی دستان، هم نشین و با بی نوایان، هم غذا می شد. زیدبن ثابت نقل می کند: رسول خدا صلی الله علیه و آله چنان بود که هرگاه در خدمت او می نشستیم، اگر به سخن گفتن در یاد آخرت می پرداختیم، در همان موضوع، با ما هم صحبت می شد، و اگر به دنیا می پرداختیم، او هم با ما از دنیا، سخن می گفت. اگر از خوردنی و نوشیدنی سخن می گفتیم، آن حضرت نیز درباره ی همان با ما به سخن می پرداخت. این نهایت مردمی زیستن آن بزرگوار بود و خود را تافته ای جدابافته از مردم نمی دانست.
رسول خدا هیچ گاه از یاران خود غافل نمی ماند و رابطه ها را همچنان زنده و قوی نگاه می داشت. به روایت امام علی علیه السلام : هرگاه، کسی از برادران دینی اش را سه روز نمی یافت و در جمع مسلمانان نمی دید، سراغ او را می گرفت. پس اگر غایب و در سفر بود، برایش دعا می کرد. اگر شاهد و در شهر حاضر بود، به دیدارش می شتافت، و اگر بیمار بود، به عیادتش می رفت. این رفتار، نشان دهنده ی رابطه ای صمیمی تر از برخورد سیاسی یک مسؤول با زیردستان یا رهبر با ملت خویش است. البته «اخوت دینی» نیز همین یک دلی و صفا و محبت را ایجاب می کند.
سنگین بودن مسؤولیت رسالت، مانع از خوشرویی حضرت نمی شد و ایشان حتی اگرچه غمگین بودند، آثار آن را ظاهر نمی کرد و همواره خندان بود. ایشان با این رفتار به کسانی که جدی بودن را در اخم و خشونت چهره می دانستند، آموخت که مؤمن باید خندان باشد. وی همیشه با دوستان و اصحاب خود شوخی می کرد. البته این شوخی ها بسیار ظریف و خردمندانه بود و هرگز از مرز عفاف و اخلاق خارج نمی شد. در حقیقت، این خوش رویی و اخلاق والا بود که مردم را شیفته ی حضرت کرد و از آنان، امتی یگانه و مردمی مهربان پدید آورد که باهم برادروار می زیستند؛ مردمی که به تعبیر قرآن کریم، دلسوز و مشفق یکدیگرند، اما در برابر دشمنان، سرسخت و استوار.