eitaa logo
زندگی بعد از مرگ
5.5هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
68 فایل
با حضور کارشناسان در خصوص عوالم پس از مرگ و تجربه های مشرف به مرگ با شما به گفتگو می نشیند. تالار مشارکت جمعی کاربران https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b ارتباط با ادمین @valayat لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 🌍 🌹🕊🌹✨﷽✨🌹🕊 🕋🌍🕊🌹السلام علیک یا بقیة الله🌹🕊🌍🕋 👌🌹 مکان عالم برزخ کجاست؟ آیا در زمین است یا آسمان؟ در پاسخ می‌گوییم عالم برزخ در ملکوت همین دنیاست یعنی حقیقت و باطن دنیاست زیرا این عالم دو روی دارد یک طرف برونی و دیگر طرف درونی همانطوری که بدن انسان نیز دو رو و جنبه دارد یکی جنبه ظاهری که هیکل آدمی است و دیگری جنبه باطنی که همان بدن مثالی و روح حیوانی است وقتی چشم و گوش ظاهری انسان بسته شد از طریق چشم و گوش باطنی می‌تواند حقایق عالم برزخ را مشاهده نماید مثل موقعی که شخص خواب است با این که حواس او از کار افتاده اما باز هم می‌بیند و می‌شنود سپس عالم برزخ در همین دنیاست اما در روایات زیادی وارد شده که ارواح مومنین در وادی السلام جمع می‌شوند که سرزمینی است در نجف اشرف که وادی ولایت است در پشت کوفه چون قبل از دفن جسد مطهر علی (ع) در نجف اشرف شهری نبوده است بلکه بیابانی بوده یک فرسنگ از کوفه دورتر لذا نجف را ظَهر کوفه می‌گویند. حبه می‌گوید: من با امیر المومنین (ع) به سوی ظَهر کوفه از کوفه خارج شدیم حضرت در قبرستان وادی السلام توقف نمود همانند کسی که در مقابل مردمی برای مکالمه ایستاده است من نیز با قیام آن حضرت ایستادم تا خسته شدم ناچار نشستم مدتی گذشت و دوباره بپا خاستم و آنقدر ایستادم که مثل بار اول دچار خستگی شدم مجدداً نشستم پس از مدتی برخاستم عبا را از دوش گرفتم و به علی (ع) عرض کردم من از این هم سر پا ایستادن بر شما می‌ترسم ساعتی استراحت کنید و عبای خود را گستردم تا حضرت بنشیند . حضرت فرمود: ای حبه این قیام و توقف من چیزی جز تکلم و انس با مومن نبود عرض کردم: آیا مردگان هم با یکدیگر تکلم و انس و الفت دارند؟ فرمود بلی اگر پرده در جلو دیدگان تو برداشته شود آنها را می‌بینی که حلقه حلقه نشسته و با عمامه خود یا چیز دیگری پشت و ساقه‌های پای خود را به هم بسته و بدین طریق نشسته و گفتگو دارند عرض کردم آیا آنها اجسامی هستند یا ارواحی؟ حضرت فرمود: بلکه ارواح هستند و هیچ مومنی در سرزمینی نمی‌میرد مگر آنکه به روح او گفته می‌شود که به وادی السلام ملحق شود و وادی السلام بقعه‌ای از بهشت عدن است (12) چنین برداشت می‌شود که هر چیزی حتی ساختمانها و انسانها و حیوانها یک صورت ظاهری و مادی دارند و یک صورت باطنی و ملکوتی مکه‌ای که انسان زیارت می‌کند صورت برزخی کعبه است که مادی نیست ولی صورتش عین مکه است. و در بعضی روایات آمده است که در وادی ”برهوت“ روح هر کافری قرار دارد حتی در بعضی از روایات دارد که روح بعضی از مردگان به وادی السلام منتقل می‌شود وقتی سوال از آشنایی می‌کنند وی می‌گوید قبل از من مرده است معلوم می‌شود به برهوت برده‌اند. در حدیثی هنگامی که از ارواح مومنین از حضرت صادق (ع) سوال شد امام فرمودند: آنها در حجره‌هایی از بهشت برزخی از طعام و شراب آن متنعم می‌شوند و می‌گویند پروردگارا قیامت را برای ما بر پا کن و وعده‌هایی را که به ما داده‌ای وفا نما (13) چون نعمت‌های برزخی محدود و اصولاً حیات برزخی شایسته اقامت دائمی نمی‌باشد بدیهی است که مومنین در وادی السلام در التذاذ و مسرت بسر می‌برند و در انتظار فرا رسیدن روز قیامت هستند اما کفار که دستشان از علم و معرفت کوتاه است در خشکزار برهوت اجتماع دارند و گذشت زمان برای آنها سخت و ناگوار است و از قیام قیامت هراسان‌اند از این جهت در روایات می‌خوانیم که گناهکاران همین که عذاب برزخ را مشاهده می‌کنند می‌گویند ربنا لا تقم لنا الساعه خدایا قیامت را برای ما بر پا مکن (14) چون می‌دانند این عذاب موقت و گاه و بیگاه به مراتب آسان‌تر است از عذاب دائمی و سوزان جهنم. و از برخی آیات استفاده می‌شود که مکان بهشت و جهنم برزخی در روی همین زمین است مثلاً در آیه‌ای آمده است که: النّارْ یْعًرُضُونُ عُلَیًها غُدْواً وُ عُشِیاً عذاب ناراحت کننده آتش هر بامداد و شامگاه بر فرعونیان عرضه می‌شود (15) انسان در عالم خواب صورت دارد وزن و سنگینی ندارد و عالمی که در آن حرکت می‌کند از این سنخ است لذا از بالای بلندی سقوط می‌کند به زمین نمی‌خورد و یا گاهی مانند فرشته سبکبال در فضا پرواز می‌کند اوج و حضیض دارد به دورترین نقاط سفر می‌کند در تفسیر آیه فوق امام صادق (ع) می‌فرماید: این در دنیا قبل از روز قیامت است زیرا آتش قیامت صبح و شام ندارد سپس فرمود: اگر آنها در قیامت تنها صبح و شام در آتش دوزخ عذاب شوند در میان این دو باید سعادتمند باشند چنین نیست این مربوط به برزخ است پیش از روز قیامت (16) و شب و روز و صبح و عصر آنها به مناسب صبح و شام دنیاست در مورد نعمت هم می‌فرماید: و لهم رزقهم فیها بکره و عشیا روزی آنها بدون هیچ گونه رنجی شب و روز به آنها می‌رسد (17) از بامداد و شامگاه فهمیده می‌شود که برزخ در روی زمین است بنابراین زندگی برزخی به تناسب روح و
🌹ادامه مطلب فوق:👇👇👇🌹 جسم برزخی ظهور پیدا می‌کند مادامی که انسان در قالب جسم مادی است زندگی او در دنیاست به مجرد این که جسم را از دست داد زندگی برزخی او شروع می‌شود... 🌹 *یازهرا*🌹❁✧═┅┄ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 زندگی بعد از مرگ https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii 🌴💢🌴💢🌴💢🌴 *اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج*🎋 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 .....🌸🌸.....
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ* 📣 جلسه هفتم * ظرف ادراک ما، عامل ایجاد متشابهات * اصل حقایق در عالم مجردات * دست عامل بروز قدرت * نظریه روح معنا *هر چه در عالم هست‌، اصلش پیش خداست. * نازل شدن حقایق در قدر * بدن برزخی، تجلی روح انسان * المیزان تجلی علم خداست. * ما فقط خدا رو می‌شناسیم. * ازخود، به خود، باخود، برای خود، سراسر توهمات بی‌خود * نسبت انسان به خدا نسبت هیچ به توان بی‌نهایت * فهمیدی مخلوقی!!! پس عالم دیگری هست. * هرچه در علم پیشرفت کردی باز هم تحت اراده واحاطه خدایی * معرفت نفس از تجرد برزخی شروع می‌شود. ⏰ مدت زمان: ۳۴:۳۹ 📆1401/01/21 # استاد امینی خواه 🕊🌼🕊🌼🕊🌼🕊🌼🕊🌼🕊🌼🕊🌼 زندگی بعد از مرگ https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
🔉شرح و بررسی کتاب 🔉تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📣 جلسه پنجم * عدم پذیرش بحث دوگانه انگاری دکارت در غرب * نظر ملاصدرا در مورد نفس و بدن * تجربه‌ای عمیق از عالم مثال * تفاوت سه دقیقه در قیامت با سایر تجارب NDE * رشته های نقره ای وجه مشترک تمام تجارب NDE * دستاورد تجربه گران NDE * علامت یقین * موت اختیاری * نقل از آیت الله بهاء الدینی در مورد رهبری * اجل یا اختیار در مرگ * وطن کجاست؟ * سختی مرگ * وادی حق الناس ⏰ مدت زمان: ۵۷:۱۶ 📆1398/09/08 : استاد امینی خواه 🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹 زندگی بعد از مرگ https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii
🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 🌍 🌹🕊🌹✨﷽✨🌹🕊 🌍🕊🌹 *السلام علیک یا بقیة الله* 🕊🌹 خصوصیات عالم برزخ انسان که از این دنیا میرود، به عالم دیگری به نام برزخ وارد میشود و در آنجا هست تا وقتیکه در صور دمیده شود و مردم از قبرها بیرون آیند، در آن وقت به عالم قیامت وارد میشوند. برزخ به معنای فاصله است ، فاصله بین دو خشکی یا دو آب یا دو چیز دیگر را برزخ گویند و چون عالمی که انسان پس از مردن در آنجا بسر میبرد، فاصله ایست بین عالم دنیا و قیامت ، آنرا عالم برزخ گویند. برای آنکه خصوصیات عالم برزخ قدری روشن شود، باید توضیح بیشتری در این باره داده شود. بین این عالَم که عالم جسم و جسمانیات است ـ که فعلاً در آن زندگی مادی خود را می گذرانیم ـ و بین عالم اسماء و صفات الهی ، دو عالم است : یکی عالم مثال و دیگری عالم نفس . عالم مثال را عالم برزخ ، و عالم نفس را عالم قیامت نیز گویند. و انسان تا از این دو عالم نگذرد به مقام اسماء و صفات الهیه نخواهد رسید؛ کما اینکه انسان تا از عالم برزخ نگذرد به عالم قیامت نمی رسد و به مقام اسماء و صفات کلیه الهیه نمی رسد مگر آنکه از نفس و قیامت عبور کند. و مراد از قیامت در اینجا قیامت کبری است ؛ چون دو قیامت داریم : یکی قیامت صغری ، و آن عبارت است از مردن و وارد در عالم برزخ شدن ؛ و بر همین اصل رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: «مَنْ مَاتَ فَقَدْ قَامَتْ قِیَامَتُهُ؛ هر کس بمیرد قیامت او برپا شده است ». دیگری قیامت کبری ، و آن عبارت است از خروج از عالم برزخ و مثال و داخل شدن در عالم نفس و قیامت . وقتیکه مردم از عالم قبر خارج و بسوی عالم ظهورات نفس کلیه رهسپار میگردند، قیامت کبرای آنان بر پا شده است . عالم ماده دارای هیولی و طبع و جسم و جسمانیات است و عالم نفس ، تجرد مطلق از ماده و آثار ماده است ؛ ولی عالم برزخ فاصله بین این دو عالم است ؛ یعنی ماده نیست ولی آثار ماده از «کَیف » و «کَم» و «أیْن » و غیرها را دارد. ماده ، جوهریست که قبول تشکل میکند و صورت جسمیه بر او عارض میگردد، و آثار جسم نیز در او پیدا میشود؛ و بواسطه قبول تشکل و تجسم ، آن أعراض انفعالیه ای که در جسم پیدا میشود در ماده نیز پیدا میشود، و مثل همین ماده ای که در این عالم هست و به صور مختلفه درآمده و مردم می بینند، چون خاک و سنگ و آب و درخت و بدن انسان و بدن حیوان و أمثالها در می آید. موجودی که در عالم برزخ است ماده ندارد؛ اما شکل و صورت و حد و کم و کیف و أعراض فعلیه را دارد؛ یعنی دارای اندازه و حدود است ، دارای رنگ و بوست . صورت مردمان برزخی رنگ و حد دارد، و در آنجا خوشحالی و مسرت و غضب و نگرانی هست ، در آنجا نور هست . بنابراین ، موجودات برزخیه دارای صورت جسمیه هستند ولی هیولی و ماده ندارند. 🌹 *یازهرا*🌹❁✧═┅┄ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 *زندگی بعد از مرگ* *کانال زندگی بعد از مرگ 1️⃣3️⃣* https://chat.whatsapp.com/FCXs6kYcN2PJ2ow7ltdroe 🌴💢🌴💢🌴💢🌴 *زندگی بعد از مرگ در ایتا:* https://eitaa.com/ZendegiPasAzZendegiii 🌴💢🌴💢🌴💢🌴 *زندگی بعد از مرگ در واتساپ:* *لینک کانال ۳۰* https://chat.whatsapp.com/Gcyj4etlyGs0ESyBUjRsaV *لینک کانال ۲۹* https://chat.whatsapp.com/I61YCuLahmQL3CUz2uIEuE *لینک کانال ۲۱* https://chat.whatsapp.com/GRHzp1sG2H6FzptpGpALwK *اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج*🎋 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 .....🌸🌸.....
🔉شرح و بررسی کتاب 🔉تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📣 جلسه ششم * انتقاد از حوزه علمیه به خاطر بی توجهی به مسئله * اثبات روح برابر نابودی تمدن غرب * شواهد دال بر واقعی بودن تجربیات NDE * یکسان نبودن تجربیات NDE * شباهت مرگ به تولد * سه گریه واقعی انسان * رویای شفاف * مکاشفه الهی یا شیطانی * کشف مثال * ادراک برزخی و قلب برزخی * گرانی و رازق * تجربه NDE آیت الله حائری یزدی * قبرستان نو قم * اثر دعا در به تاخیر انداختن مرگ * قبض روح رباخوار ⏰ مدت زمان: ۵۴:۴۶ 📆1398/09/15 : استاد مصطفی امینی خواه
🔉شرح و بررسی کتاب 🔉تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📣 جلسه هفتم * زندگی پس از زندگی * شباهت های NDEها * علائم ظهور * تفاوت های NDE در فرهنگ های مختلف * علت تفاوت های تجارب NDE * چهار مرتبه نهرهای بهشتی * چرا حضرت موسی علیه‌السلام آتش را دید؟ * سه ردیف خواب در سوره حضرت یوسف علیه‌السلام * تعبیر خواب * اثر مکان ها ⏰مدت زمان: ۶۹:۰۸ 📆 1398/09/22 : استاد امینی خواه
میزبان و میهمان شبیه این زمین در آسمان‌ها آسمانی نیست ندارد وسعتی، اما به وسع او جهانی نیست به جای گنبد و گلدسته، کفتر‌ها نما دارند نشانی ساختند آخر که مانندش نشانی نیست کریمان هرچه که دارند را وقف گدا کردند نگو اینجا چرا صحن و سرای آنچنانی نیست به اجبار عده‌ای باب الکرم را روی ما بستند به در مانده نگاه میزبان و میهمانی نیست مدینه شهر پیغمبر، بگو تو لااقل با ما چرا روی سر خورشید‌ها پس سایبانی نیست؟ نه سینه‌زن، نه یک دسته، نه حتی یک حسینیه همه آمادۀ اشکند، اما روضه‌خوانی نیست به یاد چادر خاکی، بقیع امروز خاکی شد و حالا زائرش جز مادری قامت کمانی نیست همان مادر که آمد کوچه و با قد خم برگشت بلایی برسرش آمد که آثارش نهانی نیست چنان سیلی به رویش زد که حوریه زمین افتاد صدا زد که حسن در زانویم دیگر توانی نیست لینک زندگی بعد از مرگ https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
لینک زندگی بعد از مرگ https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣 جلسه هشتم * دنیا؛ سراسر اعتبارات * تابع قرارداد بودن تمام دنیا * نهاد و گزاره‌های اشتباهی * دنیا، سراب است و سراب * میزان و معیار، نگاه امام زمان نه نگاه مردم * منِ سرابی، منِ توهمی، منِ این نشئه‌ای رو کنار بذار! * عاقل دیوانه؟؟!!! * چقدر غرق توهمی؟! متوجه‌ای؟! * دنیا رو بازیچه می‌بینی؟! * ظاهر و باطن کاملا بالعکس * ای انسان! تحت تدبیری، در چنگ تقدیری! * هرعملی، هر پلک به هم زدنی، بار دارد، معنا دارد و زنده است. *انسان چیزی جز عمل نیست. ⏰ مدت زمان: ۲۶:۱۵ 📆1401/01/22 # استاد امینی خواه
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣 جلسه نهم * مراتب ادراک در تجربیات پس از مرگ * مراتب و تنزل نور واقعی * الکی‌هایی که واقعی می‌شوند!! * جلوه‌های نورانی پیاده روی اربعین * ای انسان! تو چنگ تقدیری، اندازه داری! ؟ * فسخ عزائم، نشانه تقدیر الهی * بیماری، نشانه ضعف و فقر انسان * شب قدر؛ نزول اندازه‌ها در عالم ماده * نظام تقدیر باعث شل شدن فعالیت انسان نشود. * شب قدر هستی و شب قدر حقیقی * عالم برزخ و قیامت هم شب قدر دارد. * تدبیر و تقدیر، لازمه خلقت * توهم استقلال، توهم ابلیسی * خدا رودست نمی‌خورد، رو دست می‌زند! *خدا گفت حاج قاسم رو بزنید!!! * انسان فقط به خودت ظلم می‌کنی! * انسان هیچ‌کاره است؛ نقطه شروع دین * فریاد آیات الهی در اینکه انسان نمی‌داند و نمی‌تواند. * فقر، اولین ادراک بعد از مرگ ⏰ مدت زمان: ۴۱:۲۷ 📆1401/01/23 علیها امینی خواه
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣 جلسه دهم * تذکر به خلقت برای گفتگو با معاد ناباوران * همه انسان‌ها مربوب و تحت اراده خداوند متعال * جنس مرور اعمال * اعمال در برزخ، صورت و حس دارند! * افراط و تفریط در تجربیات نزدیک به مرگ * قرآن، سنگ محک در تجربیات * معارف، لبریز از یاد مرگ * از تجربیات نزدیک به مرگ، پل بساز. * شفاف سازی معاد در معارف * تجربیات نزدیک به مرگ، پایه اعتقادات قرار نگیرد. * معنای قضاوت در مورد دیگران * تبیین تجربیات، از مهم ترین مسائل * حرکت استکمالی در برزخ نه حرکت جوهری * تبعات آبرو بردن و آبرو دادن!! * در برزخ سیر هست ولی زمان نه ⏰ مدت زمان: ۳۰:۰۸ 📆1401/01/24 امینی خواه
🔉 📚 مروری قرآنی بر تجربیات نزدیک به مرگ 📣 جلسه یازدهم * اثرات تصدیق قلبی خالقیت خداوند * توجه به کیفیت خلق = شکستن منِ توهمی * رحمت، اصل اولیه الهی در برخورد با انسان * دریافت به میزان قابلیت * تفکیک جزا و بلا، از معارف عمیق قرآن * حمد و تسبیح خدا در هنگام دریافت قابلیت الهی * ستاریت خدا قاعده دارد. * خدای توهمی زاییده ذهن یا خدای واقعی * انسان عین تعلق و وابستگی * انسان فقط و فقط ظرف تجلی * در نیستی و فقر خودت فکر کن! * بهشت برای تماشای خدای متعال * رزق اصلی در شبهای قدر * ارزش واقعی در عالم * خلقت انسان از علق * انسان قوام فی نفسه ندارد. *انسان؛ محتاج محض ⏰ مدت زمان: 33:54 📆1401/01/25 امینی خواه
🔉شرح و بررسی کتاب 🔉تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📣 جلسه هشتم * اهمیت بررسی سه دقیقه در قیامت باتوجه به آیات و روایات * علت تفاوت سلسله مباحث آنسوی مرگ و سه دقیقه در قیامت * توضیح پیرامون حواشی بررسی دو کتاب "آنسوی مرگ" و "سه دقیقه در قیامت" * تاثیرات NDE بر تجربه گران * قدرت شفابخشی میرزا حبیب الله خراسانی * نوری که تجربه گران می بینند!! * آیا مشاهدات تجربه گران در اثر داروهای پزشکان بوده است؟ * تجربه NDE پم رینولدز * زبان انسان پس از مرگ در بهشت و جهنم * در حرم معصومین مراقب خطورات ذهن خود باشیم!! * سردترین و تاریک ترین عالم * تجربه NDE کودکان * تجربه NDE آیت الله بهاءالدینی در شیرخوارگی * اثر ناد علی * مکاشفه آیت الله بهجت از امام خمینی ره * "خون دلی که لعل شد" * تجربه NDE رهبر معظم انقلاب * ماموریت تجربه گران * تجربه NDE نابینایان * ماجرای سفید شدن موی دختر افندی * داستان ملاقات با ملک الموت و خمسه طیبه از کتاب معادشناسی ⏰ مدت زمان: ۷۵:۲۳ 📆1398/09/29 امینی خواه
🔉شرح و بررسی کتاب 🔉تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📣 جلسه نهم * تجربه NDE نابینایان مادرزاد * معلولیت مادرزاد و عدالت خدا * شباهت NDE کودکان و بزرگسالان * تحولات تجربه گران پس از NDE * جامعه قانونمند/ نظم دنیای غرب * چرا بخش عمده نهج البلاغه درمورد مرگ است؟ * سلام خدا * حضرت نوح علیه‌السلام، سلام در عالمین داشت. * اثر دورغ مصلحتی نابجای شیخ عباس قمی در هنگام مرگ * راه نجات از اثر اعمال خطا * بالا تا خدا یعنی کجا؟! * حیوانات به چه کسی صدمه نمی‌زنند؟ * عالم با کسی که اهل عصیان است در ستیز است. * علم غیب امام معصوم * صراط مستقیم و ویل * چه کسانی در دسترس شیطان نیستند؟ * چه کسانی اشراف بر اعمال ما دارند؟ * درجات جهنم * مسیر نزول و عروج ملائکه در شب قدر * روایت از امام باقر علیه‌السلام در مورد اقسام ملائک * نهیب رهبری به مردم * روایت از امام علی علیه‌السلام در مورد ملائکه * روایات پیرامون تونل نور * دعای امام برای افراد به اعمال آنها بستگی دارد. * ملکوت ایام * چرا خداوند برای انجام امور از فرشته‌ها استفاده می‌کند؟ ⏰مدت زمان: ۸۳:۱۸ 📆1398/10/06 امینی خواه
🔉شرح و بررسی کتاب 🔉تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📣 جلسه دهم * شهادت سردار سلیمانی * ماجرای سفیانی * روایت پیامبر صلی‌الله علیه و آله در مورد مقام شهدا * حورالعین * کسی که در دنیا می‌توانست به کربلا برود و نرفت! * در امان‌بودن شهید از صحنه قیامت * شهید عذاب قبر دارد؟! * مراتب ایمان * حدیث سلسله الذهب درمورد مقام شهید * نسبت‌های خانوادگی در برزخ * باب بهشت عرفا * حیات برزخی * علم چیست؟ * ریشه همه حقایق * مراتب حیات * محقق شدن هدفی که خون شهید برایش ریخته است. ⏰ مدت زمان: ۵۷:۱۳ 📆1398/10/13 امینی خواه
🕊✨🕊✨🕊✨🕊✨🕊 🕊✨🕊🌹✨﷽✨🌹✨🕊 🕊🌹 *ورود به بهشت:* 💫 قرآن مجید بهشت ابدی را پاداش نیکوکاران و متقین و جهنم را جای کافران و گناهکاران می داند و تاکید دارد که انسان با ایمان و عمل صالح خود و کسب رضایت خداوند متعال می تواند به تنعم جاودان برسد. به گزارش خبرگزاری مهر، بهشت جايي است كه خداوند براي نيكوكاران آماده ساخته و همه نعمت ها در آن يافت مي شود. در قرآن مجید به بخشی از اين نعمت ها اشاره شده است. هدف از ذكر آنها تنها اين است كه به قدر ممكن، بهشت را براي انسان ترسيم كند، زيرا نعمت ها و خوشي هاي بهشتي با نعمت هاي اين دنيا تفاوت بنيادي دارند و تعابير اين جهاني، توان تفسير حقايق بهشتي را ندارند، چنان كه جنين در رحم مادر توان درك واقعيت هاي دنيا را ندارد. جهنم نيز جايي است كه در آن گنهكاران و ظالمان به انواع عقوبت گرفتار مي شوند. قرآن مجید اوصافي براي جهنم برشمرده كه همانند بهشت براي نزديكي به ذهن است و حقيقت جهنم براي انسان با تعابير متعارف قابل درك نيست. از آيات قرآن و روايات به روشني بر مي آيد كه خداوند بهشت و جهنم را هم اكنون آفريده و براي نيكوكاران و گنهكاران آماده ساخته است. آياني كه بر اين حقيقت دلالت دارند از جمله آیات 12-15 سوره نجم هستند که می فرماید: "ولقد رآه نزلة أخرى عند سدرة المنتهى عندها جنة المأوى؛ و قطعا پيامبر بار ديگر نيز او فرشته وحي را مشاهده كرد نزد سدره المنتهي كه جنه الماوي نزد آن است". مقصود از"جنه الماوي" همان بهشت موعود است كه آيات ديگر از آن به"جنات عدن" و مانند آن ياد كرده اند. اگر بهشت آفريده نشده بود، چنين لحني از فصاحت و بلاغت دور بود. آيات ديگري نيز از مهيا شدن بهشت و جهنم براي نيكوكاران و بدكاران خبر داده اند كه شاهدي بر وجود كنوني آنها هستند. در آیه 133 سوره آل عمران خداوند مي فرمايد؛ و براي نيل به آمرزش از پروردگارخود و بهشتي كه پهنايش به قدر آسمان ها و زمين است براي پرهيزكاران آماده است. بشتابيد. به طور كلي مي توان گفت هر عمل نيكي كه براي رضايت خداوند باشد، آدمي را به بهشت رهنمون مي كند. برخي اعمال نيك را عقل آدمي فرمان مي دهد و برخي ديگر را خدا فرمان مي دهد و حتي فرامين خدا، احكام عقل را نيز تاييد مي كند. فرمانهاي خدا در قرآن و روايات پيامبر و امامان معصوم آمده اند و از اعمالي ياد كرده اند كه جاي دارد به برخي از آنها اشاره كنيم. ايمان و عمل صالح ايمان و عمل صالح از اعمالي است كه آدمي را به بهشت راه مي نمايد. قرآن کریم در اين باره در آیه 82 سوره بقره مي فرمايد: و كساني كه ايمان آورده و كارهاي شايسته كرده اند، آنان اهل بهشتند و در آن جاودان خواهند بود. تقوا تقوا عبارت است از آنچه انسان را از گناه حفظ مي كند و موجب مي شود كه او به واجبات و مستحبات اهتمام بيشتري نشان دهد. تقوا بي ارتباط با ايمان و عمل صالح نيست. قرآن در اين باره در آیه 45 سوره حجر مي فرمايد: به يقين، متقین در باغ ها و كنار چشمه ها خواهند بود. پيروي از خدا و رسول(ص) هر كس از اوامر و نواهي خدا و رسولش پيروي كند، خدا او را به بهشت در مي آورد و هركس خدا و رسولش را نافرماني كند، خدا او را به جهنم مي برد. راستي و راستگويي قرآن اوصافي براي راستگويان و همچنين پرهيزكاران و نيكوكاران برمي شمرد. مي توان اوصاف مشترك راستگويان و پرهيزكاران و نيكوكاران را چنين ياد كرد؛ ايمان به خدا، معاد، فرشتگان، كتاب هاي آسماني، پيامبران الهي و نيز انفاق به يتيمان و بينوايان، در راه ماندگان و مستمندان آبرومند، بر پاداشتن نماز، پرداخت زكات، وفا به عهد و پيمان و بردباري در سختي و دشواري. بنابر آيات قرآن از جمله آیه 177 سوره بقره كساني كه خويشتن را بدين اعمال و رفتار ارزشمند بيارايند اهل راستي و پرهيزگاري هستند: اولئك الذين صدقوا و اولئك هم المتقون؛ اينها كساني هستند كه راست مي گفتند و گفتارشان با اعتقاداتشان هماهنگ است و اينها پرهيزكاران هستند. اهتمام به نماز آنان كه هيچ گاه نماز را ترك نمي كنند و در اداي آن، وقت و شرايط لازم را ارج مي نهند و به روح و حقيقت آن پي برده اند و هيچ چيز را بر اين فرضيه الهي ترجيح نمي دهند، در قرآن ستوده شده اند و جايگاه ابدي آنان بهشت است. قرآن در آیات 34 و 35 سوره معارج مي فرمايد: آنان كه بر نماز مواظبت دارند آنان در باغ هاي بهشتي گرامي داشته مي شوند. انفاق در راه خدا انفاق در راه خدا جايگاه والايي در ميان اعمال پسنديده دارد. انفاق فقط در امور مادي و مالي پسنيده نيست، بلكه بهترين انفاق در راه خدا، انفاق علم و دانش و احكام و معارف دين است. قرآن مي فرمايد پرهيزگاران همانا در توانگري و تنگدستي، انفاق مي كنند. آنها پاداششان آمرزش پروردگار و بهشت هايي است كه از زير درختانش، نهرها جاري است، جاودانه در آن مي مانند. https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99