✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨
#آداب_خواب ❹
💢 دستور العمل قبل از خواب از پیامبر اکرم صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِه :
محدث فیض در خلاصهالاذکار نقل کرده که از حضرت زهرا سلامالله علیها روایت شده که شبی حضرت رسول صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِه : بر من وارد شد در وقتی که رختخواب خود را پهن کرده و مهیای خوابیدن بودم، فرمود:
🔆 ای فاطمه مخواب مگر آنگاه که این چهار عمل را انجام داده باشی.
1⃣ اولاً یک ختم قرآن بخوان و بخواب
2⃣دوم یک حج و یک حج عمره بجای آور و بخواب،
3⃣ سوم آنکه همه مؤمنین را از خود راضی گردان
4⃣ چهارم آنکه من و همه انبیاء را شفیعان خود قرار دهی
✨رسول خدا صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِه : فرمود :
عزیزم! خدای تعالی روی لطفی که به پدر تو و تو دارد این دستور را به قدری سهل و آسان قرار داد که شما و شیعیان عمل نمایید و اجر و مزد بسیاری برای شما خواهد بود.
1⃣ هر گاه سوره (قل هو الله احد) را سه مرتبه بخوانی ثواب یک ختم قرآن خواهی برد .
2⃣ هر گاه تسبیحات اربعه را بگویی صواب حج و عمره بردهای
3⃣ هر گاه طلب مغفرت جهت اموات نمایی همه آنها از تو خشنود میگردند
4⃣ و هر گاه بر من و سایر انبیاء صلوات فرستی همه آنها شفیعان تو خواهند بود،
به این صورت :👇
🤲 اَللّهُمَّ صَلَّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدْ اَللّهُمَّ صَلَّ عَلی جَمیعِ الأنْبِیاءِ وَ الْمُرْسَلین
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨
#آداب_خواب ❺
💢عامل اصلی بیخوابی ها
🌐 در عصر و زمان ما بسیارى از مردم گرفتار بى خوابى هستند و جمعى از آنها پناه به قرص هاى خواب آور مى برند که گاه آنها خود سرچشمه بیمارى هاى دیگرى مى شود.
▫️عامل اصلى این بى خوابى ها، ناآرامى روح است، اگر ما به دستورات اسلام عمل کنیم، ناآرامى روح برچیده مى شود و از خواب آسوده اى ـ به لطف خدا ـ بهره مند خواهیم شد.
📖 قرآن مجید میفرماید :
«أَلا بِذِکْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ; آگاه باشید یاد خدا مایه آرامش دلهاست».
✨ آرى هر قدر بیشتر به یاد خدا باشیم، و بر او توکّل نماییم، و در مشکلات به او پناه بریم و بدانیم او غفور و رحیم است و جواد و کریم و بر هر چیز تواناست و این امور را واقعاً باور کنیم، روح ما غرق آرامش مى شود.
◽️ از سوى دیگر، پریشانى ها و نگرانى ها در غالب موارد از حبّ دنیا سرچشمه مى گیرد اگر حبّ دنیا را از دل بیرون کنیم و براى زندگى کوشش و تلاش لازم را انجام دهیم و بقیه را به خدا واگذار کنیم، نور آرامش بر دل و جان ما پرتوافکن مى شود.
◽️در باره آداب خواب میتونید اطلاعات بیشتر رو در لینک های زیر مطالعه بفرمایید 👇👇👇
https://b2n.ir/915669 👈1⃣
https://b2n.ir/787412 👈2⃣
https://b2n.ir/713122 👈3⃣
࿇࿐᪥🔅᪥࿐࿇
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
https://eitaa.com/joinchat/940769314Cc4462fb5bb
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
🔆 حضور اهلبیت علیهمالسلام نزد محتضر
▪️در هنگام احتضار، اهلبیت علیهم السلام بر بالین مومن حاضر میشوند و در واقع قوت قلبی برای مومن است، از سوی دیگر باعث فرار شیطان و شیاطین از بالای سر مومن میشوند.
در آیات و روایات به این مسئله اشاره شده است.
در این روایات نقل شده که وقتی انسان در حال احتضار هست اهل بیت علیهم السلام به بالینش حاضر میشوند و مومن وقتی آنها را می بیند و اینکه باید همراه آنها وارد بهشت بشود، دیگر چیزی برایش لذت بخش تر از قبض روح و رفتن در عالم برزخ نیست.
✔️ به همین دلیل هیچ مومنی نیست که لقاء الله را دوست نداشته باشد. وقتی جایگاهش را در بهشت به او نشان میدهند و وقتی که چهره ملکوتی چهارده معصوم علیهالسلام را بالای سر خود مشاهده می کند بزرگترین آرزویش این است که زودتر قبض روح شده و به عالم برزخ وارد بشود تا همراه اهل بیت علیهم السلام داخل بهشت شود.
📗 در روایات آمده که این اتفاق اختصاص به افراد مومن ندارد. اهلبیت علیهم السلام به بالین غیرمومن، منافق و ... هم می رود.
✔️ اما زمانی که اهل بیت علیهم السلام به بالین مومن می روند بهترین حالت و بهترین سُرور به آن شخص دست میدهد.
♨️ اما وقتی که غیرمومن اهل بیتعلیهم السلام را در آن حال میبیند بیشترین عذاب برایش، مشاهده اهلبیت علیهم السلام است.
زیرا کسانی را که یک عمر قبول نکرده و اطاعت و پیروی از آنها پیروی را نپذیرفته، در سخت ترین حالات آنها را مشاهده میکند.
🌟 حضور اهلبیت علیهم السلام چند فایده دارد :
1⃣ یکی فرار شیطان است.
2⃣ به انسان قوت قلب میدهند
3⃣و از طرفی مشاهده چهره ملکوتی اهل بیت علیهم السلام لذت غیر قابل وصفی دارد.
انسان آرزو میکند که هر روزی هزار بار بمیرد تا بتواند چهره امام علی علیهالسلام را ببیند.
💠 اگر به ظاهر این روایت استناد کنیم ظاهراً همه حتی غیرمسلمان ها نیز اهلبیت علیهم السلام را میبینند.
📔 در روایت آمده چه مومن، چه منافق همه حضرت را میبینند. پس هم منافق و هم مومن حضرت را میبیند منتها تأکید میکنم چهره ملکوتی آنها دیده میشود. اگر هزار نفر در سراسر عالم در حالت احتضار باشند اهلبیت علیهم السلام با حضور ملکوتی در آن لحظه واحد به بالین هر هزار نفر حاضر میشوند و هیچ منافاتی هم ندارد.
💢 تکلیف ما در حالت احتضار شخص این است که یک سری تکالیف حکمی و احکامی مثل رو به قبله کردن محتضر، روی سینه اش سنگین نباشد حتی دکمه ها مثلاً دکمه یقه باز باشد و تلقین ها مخصوصاً تلقین عقائد انجام شود.
✳️ در سه جا باید متوفی را تلقین بکنیم، یکی هنگام احتضاراست که مرتب باید تکرار کرد که هم شیاطین فرار بکنند هم اینکه برایش یادآوری بشود.
خواندن بعضی سوره ها مثل سوره یس بسیار موثر است.
https://b2n.ir/384929
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
☑️ در باره موضوع احتضار مباحث و روایات فراوانی وجود دارد میتوانید در لینک های زیر مطالعه بفرمایید
👇 👇 👇 👇 👇
آدمی چطور جان میدهد و در آن زمان چه میبیند؟
👇👇👇👇👇
https://www.yjc.ir/fa/news/6598555
سکرات مرگ چیست؟
و اثر ذکر در جان دادن
👇👇👇👇👇
https://www.yjc.ir/fa/news/6680289
پنج چیزی که محتضر هنگام مرگ می بیند
👇👇👇👇
https://b2n.ir/029066
______________
https://b2n.ir/859529
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
♻️ حکم صندوق های خانوادگی
✦•▷ پـــرســـ❓ــــش✦
📦 يك صندوق قرض الحسنه تشكيل دادهايم به اين صورت كه هر ماه به ازاى هر سهم عضويت پنج هزار تومان به حساب صندوق واريز مىكنيم و از مجموع اين پولها و اقساط وامهاى قبل به قيد قرعه به يك نفر وام مىدهيم آيا اين وامها اشكال شرعى ندارند؟
✦پـــاســــــ✅ــــخ ◁•✦
💵 دادن وام با رضايت همه اعضاى صندوق به كسى كه قرعه به نام او درآمده است، اشكال ندارد.
✦•▷ پـــرســـــ❓ـــــش✦
📦 صندوقهای قرضالحسنه برای دادن وام اموری را شرط میکنند که از جمله آنها عضویت در صندوق وداشتن مبلغی به عنوان پسانداز در آن است و همچنین متقاضی وام باید ساکن محلهای باشد که صندوق در آن قرار دارد و برخی شرایط دیگر، آیا این شرطها حکم ربا را دارند؟
✦پـــاســــــ✅ــــخ ◁•✦
📌 اشتراط عضويت يا سکونت در آن محله و شرط های ديگری که باعث محدوديت پرداخت وام به اشخاص میشوند اشکال ندارد و شرط بازکردن حساب پسانداز در صندوق هم اگر به اين امر برگردد که اعطای وام اختصاص به آن اشخاص پيدا کند، بدون اشکال است، ولی اگر به اين برگردد که وام گرفتن از صندوق در آينده مشروط است به اينکه متقاضی وام قبلاً مبلغی پول در بانک گذاشته باشد، اين شرط منفعت حکمی در قرض است که باطل میباشد.
✍ استفتائات مراجع
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
💢 مقصود از انفال چیست؟
✅ اموالی که مالک شخصی ندارد و در همه نظامها در اختیار دولتها قرار دارد در فقه اسلامی #انفال تلقی میشود.
مقصود از اموال عمومی و دولتی:
🔹داراییهای متعلق به عموم مردم و دولت است، داراییهای عمومی مسلمانان است
🔸مانند : اراضی مفتوحالعنوه و ثروتهای بدون عنوان مالکیت که قابلیت بهرهبرداری همه مردم را دارد
🔸مانند : آب روخانهها،حیوانات صحرا، پرندگان هوا، ماهیان دریا و رودخانهها که به آنها مباحات عامه گفته میشود و داراییهای دولت اسلامی، شامل انفال و داراییهای دولت اسلامی است
مانند : بناهای دولتی و سایر بانکهای دولتی و بیمه مرکزی و ...
🔻در اینجا به درآمدهایی که ناشی از انفال است اشاره میکنیم .
♻️ انفال و فئ :
📖«یَسْئَلُونَکَ عَنِ الْأَنْفالِ .......
➖آیه ۱ سوره انفال
کلمه «انفال» جمع «نفل» به معنای «زیاده» است. از این رو به نمازهای مستحبی نافله گفته میشود و اصطلاحا به اموالی که مالک شخصی ندارد و در همه نظامها در اختیار دولتها قرار دارد انفال گفته میشود.
اموال بر دو نوع است :
1⃣ اموال شخصی که عرفا و شرعا به اشخاص تعلق دارد
2⃣ و اموال عمومی.
نظام صحیح قانون گذاری نظامی است که منطبق بر نظام تکوین باشد و اساس آن تکوین باشد، شخص تکوینا مالک اعضای و جوارح و فکر و قوای خود است، به تبع آن، مالک افعال صادر از آنها و محصول افعال آنها است؛ بنابراین او مالک ساخت خود، احیاءخود و حیازت خود است و به تبع آن مالک مصنوع و آنچه احیاء و حیازت کرده میگردد.
✔️ پس کسی که زمین مواتی را احیاء کند، از آن جهت که او احیا کرده است مال اوست و او حیثیت احیا و آثار حیات در زمین را مالک است، چرا که نتیجه کار و قوای اوست و او حق دارد آنچه را از جهت احیا و از جهت احیا و ساخت و مانند آن مالک شده است به دیگری در برابر عوض یا بلاعوض منتقل کند، همچنان که گاهی این آثار از او به وارثان او قهرا به حکم عرف و شرع منتقل میگردد و این تمام ملاک اموال شخصی و اساس آن است.
🌀 اما اموال عمومی (دولتی) مانند اراضی موات، کوهها، جنگلها که خداوند تعالی برای مردم آفریده و به اشخاص ارتباطی ندارد، زائد بر اموال و املاک شخصی متعلق به اشخاص است.
📖 «وَمَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى .......
«مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ......
آنچه خداوند از اهل آبادیها به پیامبر خود بازگردانید، شما براى تصاحب آن اسب بر آن نتاختید (با جنگ به دست نیاوردید) ولى خدا فرستادگانش را بر هر که بخواهد چیره مىگرداند¤
آنچه خداوند از اهل آبادیها به رسول خود بازگرداند از آن خدا و از آن پیامبر و ذی القربی و یتیمان و بینوایان و درراهماندگان است تا در میان توانگران شما دست به دست نگردد.¤
💠 آیه ۶ و ۷حشر
🔺دو آیه بالا از سوره حشر با آیه اول سوره انفال تناسب دارد، حکایت از داراییهایی اهل آبادیهایی است که خداوند بدون جنگ آنها را به پیامبرش بازگردانده است، از این جهت برای دست یافتن مسلمانان در آن آبادی حقی قرار نداده، زیرا برای دست یافتن آنها سختی جنگ را تحمل نکردند تا سهمی از آن داشته باشند.
🔹از مفهوم این آیه استفاده میشود که در صورت تحمل دشواریهای جنگ خدا به مسلمانان نیز سهمی از غنائم به دست آمده میدهد، همچنانکه در آیه خمس، غنائم منقول جنگ پس از کسر خمس و سایر موارد استثناء بین مسلمانان تقسیم میگردد و بنابر روایات معتبر زمینهایی که توسط بشر قبل از فتح آباد شده و پس از جنگ در اختیار مسلمانان قرار گرفته است متعلق به عموم مسلمانان است زیرا آنان در این فتوحات زحمت جنگ را متحمل شدهاند اما «فئ» شامل مواردی میشود که بدون نبرد به قلمرو حاکمیت اسلام افزوده شده است.
در روایات انفال نیز به این معنا اشاره شده است که انفال مواردی است که مسلمانان آنها را با جنگ به دست نیاوردهاند.
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
💫امام صادق علیه السلام میفرمایند :
«الْأَنْفَالُ مَا لَمْ یُوجَفْ عَلَیْهِ بِخَیْلٍ وَ لَا رِکَابٍ أَوْ قَوْمٌ صَالَحُوا أَوْ قَوْمٌ أَعْطَوْا بِأَیْدِیهِمْ وَ کُلُّ أَرْضٍ خَرِبَةٍ وَ بُطُونُ الْأَوْدِیَةِ فَهُوَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص وَ هُوَ لِلْإِمَامِ مِنْ بَعْدِهِ یَضَعُهُ حَیْثُ یَشَاءُ"
〽️ امام صادق علیه السلام میفرمایند : انفال چیزى است که اسب و شترى بر آن تاخته نشده است، یا گروهی آن را مصالحه کردهاند، یا به دست خویش آن را واگذار کردهاند، و نیز هر زمین مخروبه و کف درّهها است، اینها براى پیامبر خداست و نیز براى امام پس از او است، پس هرکجا بخواهد آن را قرار مىدهد.
از این رو انفال و فئ رسولالله قرین هم قرار میگیرند و حکم واحد دارند.
📚 وسائل ج۹ ، ص۵۲۳
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
💢 ملاک انفال
✅ برای انفال در کلمات فقها تعریفی که ملاک و معیار بدهد ارائه نشده است تا بر اساس آن بتوان موارد انفال را تشخیص داد، بلکه فقها غالبا به ذکر موارد و مصادیق انفال که در روایات به آنها اشاره شده است پرداختهاند بعضی از فقها برای انفال از عنوان «ما یختص بالنبی و الامام» استفاده کردهاند.
🔆 امام خمینی (ره) با استفاده از روایات انفال ملاکی را استخراج کرده اند که جامع و مانع است .
〽️ایشان فرمودهاند : هر مال بی صاحبی که به طور معمول در همه سرزمینها، دولتها مالک آن شمرده میشوند انفال است .
آیا آبهای زیر زمینی جزء انفال است؟
جواب رو اینجا بخونید👇👇
http://ensani.ir/fa/article/download/373153
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
🛐 همیشه دعا کنید، نگویید خدا قضا و قدرش را مشخص کرده است اگر بخواهد می دهد و نخواهد نمیدهد!
🛐 نه اینجور نیست گاهی خدا مقدر داشته،اما گفته اگر دعا کردی اگر خواستی من هم می دهم اما اگر لب بستی نمی دهم!
🛐 خدا را بخوان نگو کار گذشته است،اینجور نیست!
🛐 خدا درجاتی برای اشخاص مقدر کرده است و آن هم به شرط خواستن است،اگر میخواهی می دهم و نمی خواهی نمی دهم پس باید دعا کرد.
🛐 بنده ای که دهان خود را بسته و گدایی نمیکند خدا به او چیزی نمی دهد.
🛐 باید خدا خدا کنید،خدا را صدا کنید.
خدا هم دوست دارد بنده اش بگوید یا الله...
مسلما هیچ یا الله ای بی جواب نمی ماند.
🛐 پس دعا کنید و خدا هم اجابت می کند. گدایی خدا عزت است اصلا این گدایی فن خاصی دارد یک آدابی دارد دل سوخته چشم گریان و مضطر میخواهد و این ها شرط دارد.
🛐 باید غذایت و کارت پاک باشد تا دعایت استجاب شود بعدش هم باید امر به معروف و نهی از منکر نمود باید این دو رکن اساسی نیز در زندگیتان باشد تا دعاهایتان به اجابت برسد.
🛐 وقتی مردم گناه میکنند موسیقی حرام گوش میدهند، ربا خواری حرام میکنند به آنها بگویید تذکر دهید!
اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید مطمئن باشید کفار و اشرار بر شما مسلط می شوند و هرچه هم خوبان دعا کنند،دعای خوبان هم اجابت نمیشود...
✨ آیت الله ضیاءآبادی
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
💠 عبداللهابنمسعود میگوید :
به پیامبر اکرم «صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَ سَلَّم» عرض کردم :
✅ «كَيْفَ لِي بِتِجَارَةِ الْآخِرَةِ». پدر و مادرم فدای شما! من چگونه برای آخرتم تجارت کنم
و برای قیامتم چه کاري انجام دهم تا سود ببرم؟
✨حضرت در جواب فرمودند :
✅ «فَقَالَ لَا تُرِيحَنَّ لِسَانَكَ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ».
هیچگاه زبانت را از ذکر خدا راحت نگذار! یعنی، ساکت ننشین!
در حال راه رفتن هم ذکر خدا بگو!
🔷این يك مطلب کلّی بود که حضرت فرمودند.
💫 سپس حضرت چهار ذکر به او یاد دادند. فرمودند بگو :
🔶 «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُأَكْبَرُ»
1⃣ ذکر اوّل تنزیه خداوند است، «سُبْحَانَ اللَّهِ»
2⃣ ذكر دوم تحمید و ستایش خدا
است، «الْحَمْدُ لِلَّه»ِ
3⃣ ذکر سوم :
اعتراف به توحید و مسأله وحدانیّت خداوند است، «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»
4⃣ و ذكر چهارم تکبیر است: «اللَّهُ أَكْبَرُ »
✳ حضرت فرمودند : این چهار ذکر را دائم بگو! بیکار ننشین!
بعد فرمودند : این برای آخرت تو تجارتی سودمند است،
«فَهَذِهِ التِّجَارَةُ الْمُرْبِحَة»
〽️ ما اوقات بسیاری را در شبانه روز به حسب ظاهر صحبت نمیکنیم. این وقتهای خالی را با ذکر الهی پر کنید نه با سخنان بیهوده!
🚶♂حتّی در حال راه رفتن هم ذکر بگویید.
👈 این ذکری که حضرت به آن شخص آموزش دادند، یک مجموعه است، جامعیّت دارد.
یکی از این اذکار را هم بگویید کافی است.
♻️ لازم نیست که هر چهار ذکر با هم باشند.
➖ مثلاً «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»،ذکر توحیدی و ذکر خفی است، چون کسی متوجّه نمیشود، به خلوص هم نزدیکتر است. .
🔹 ذکر استغفار هم همینطور است،
پیامبرصَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَ سَلَّم وقتی میخواستند استغفار کنند «اتوبُ إلَی اللهِ» میگفتند.
🌟 در روایات متعدّد از امام باقر علیهالسلام یا امام صادق علیهالسلام داریم که حضرت وقتی استغفار میکردند، «اتوبُ إلَی اللهِ» میگفتند.
📚بحارالانوار ج ۷۴ ص ۱۰۷
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
دوستانی که فرزند کوچک دارن میتونن مفاهیم سوره های کوچک قرآن رو به صورت شعر یادشون بدن
📖 ترجمه سوره حمد
🌟 بسم الله الرحمن الرحيم
سپاس براي خداست
خدايي که بي همتاست
بخشنده و مهربان
خالق هر دو جهان
ما او را مي پرستيم
از او ياري مي گيريم
به ما عنايت نما
ما را هدايت فرما
راهي که راه خوبهاست
نه بد راه گمراهان
ما بنده ي او هستيم
وقتي تو غم اسيريم
نشون بده راه راست
نه راه زشت شيطان
┅═✧❁🔆❁✧═┅
📖 ترجمه سوره مسد
🌟 بسم الله الرحمن الرحيم
تبت يدا ابي لهب
جهنميست ابي لهب
دشمن پيغمبر ماست
بد جنس و پست و بي حياست
لنگه ي او همسرشه
اون زني که بار مي کشه
خار بيابون بار اوست
آزار خوبا کار اوست
طنابي داره از مسد
سينه ي او پر از حسد
┅═✧❁🔆❁✧═┅
📖 ترجمه سوره فیل
🌟 بسم الله الرحمن الرحیم
کي بود کي بود ابرهه
چيکار مي کرد تو مکه
اون آدم خيلي بد
سوي مکه حمله کرد
يک لشگر فيل داشت
يک سپاه عظيم داشت
مي رفت به سوي مکه
تا که بکوبه کعبه
چي شد چي شد يکباره
بارون سنگ مي باره
يه عالمه ابابيل
اومد رو لشگر فيل
تو پاهاشون سنگ داره
با دشمنا مي جنگه
چي شد چي شد نتيجه
دشمنا نابود شدن
خاکستر و دود شدن
سوره ي فيل نازل شد
قصه ي ما کامل شد
┅═✧❁🔆❁✧═┅
📖 ترجمه سوره کوثر
🌟بسم الله الرحمن الرحيم
يک روزي روزگاري
آدم هاي خيلي بد
رسول را اذيت کردن
گفتن که اي محمد
بي پسر و بي ياور
تويي تنها و ابتر
خدا جوابشون داد
اين آيه را نشان داد
هر کس که گفته ابتر
خودش شده بي ياور
ما به تو هديه داديم
زهرا رو بخشيده ايم
جايزه ي تو باشه
زهرا که بهترينه
┅═✧❁🔆❁✧═┅
📖 ترجمه سوره عصر
🌟 بسم الله الرحمن الرحيم
به عصر قسم خورد خدا
تو اين سوره ، بچه ها
مي کنه آدم زيان
اگه نباشه ايمان
کارهاي خوب که باشه
خدا هم راضي مي شه
توکل کن بر خدا
صبور باشيد تو کارها
هميشه و هر کجا
باشيد يه ياد خدا
┅═✧❁🔆❁✧═┅
📖 ترجمه سوره ناس
🌟بسم الله الرحمن الرحيم
بگو که اي خدايا
پناه من تو هستي
تويي که راه خود را
به روي من نبستي
پروردگار انسان
اي خداي مهربان
پناه مي آرم به تو
از حمله های شيطان
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
✨❧🔅✧﷽✧🔅❧✨
فتوای مراجع درباره نامگذاری فرزند
❓در نامگذاری فرزند، دستور اسلام رعایت چه وجوهی است؟
❓آیا توصیه ای به نامگذاری فرزندان با بهره گیری از نام چهارده معصوم (علیهم السلام) یا اقربای آنان به میان آمده است؟
❓در صورتی که بین والدین بر سرنام فرزند اختلاف باشد و به تفاهم نرسند،حق تعیین نام نهایتابا مادر است یا پدر؟
⚜ آیت الله سیستانی :
اسلام ، به نامگذاری نیکو ، توصیه کرده است. هرکدام می توانند ازنامگذاری خودشان استفاده کنند.
⚜آیت الله جعفر سبحانی:
از نظر شرع نامگذاری فرزند حق پدر است. البته در این مسائل بهتر این است که به توافق برسند.
⚜ آیت الله مکارم شیرازی:
والدین نام هایی بگذارند که کودک را به خدا و اولیا نزدیک کند و بهتر این است که پدر و مادر در موارد اختلاف از مشورت بزرگان فامیل استفاده کنند و اختلاف را برطرف سازند.
⚜ آیت الله نوری همدانی:
در فرض سوال سزاوار است والدین با هم تفاهم نمایند وگرنه اولویت با پدر است
⚜ آیت الله شبیری زنجانی :
پدر و مادر هر دو می توانند فرزند را به نامی بخوانند (در صورتی که هتک شخصیت وی نشود) و در فرض بقاء نزاع مصلحت رعایت شود.
⚜آیت الله صافی گلپایگانی:
حق تعیین نام با پدر است و پدر هم باید توجه داشته باشد که یکی از حقوقی که فرزند بر پدر دارد این است که اسم خوب برای او انتخاب نماید.
https://b2n.ir/501329
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅