eitaa logo
محمدحسین ذوالفقاری
105 دنبال‌کننده
215 عکس
311 ویدیو
5 فایل
سیاسی، اجتماعی، فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمد الهی
🔺دست به دست بفرستید تا به سمع و نظر جناب آقای مسعود پزشکیان برسد👇👇👇 🔻...اما آخرش یه دختر که اونم داشت آرمان علی‌وردی رو میزد رو به جمعیت میگه که" بسه دیگه کشتینش! بسشه..."‌اوناهم آرمان رو رها میکنن. آرمان از جاش بلند میشه و خونین و مالین سمت خیابون اصلی میره. صدای بسیجی‌ها رو میشنوه که داشتن حیدر حیدر میگفتن. میره سمت صدا. اما وقتی میپیچه داخل کوچه میبینه که سر کوچه یه گروهی دختر و پسر ایستادن و دارن شعار مینویسن. اونا تا وضعیت آرمان رو میبینن میفهمن بسیجی بوده و کتکش زدن. میرن سمت آرمان. آرمان که دیگه رمقی براش نمونده خیلی راحت میفته دست این جماعت. اینها شروع میکنن به قصد کشت آرمان رو زدن. گویا چندتاشون حالت عادی هم نداشتن و مواد مصرف کرده بودن. یه دختر بینشون که اسپری دستش بوده با همون میکوبه به صورت آرمان. یکیشون یه میلگرد داشته که نوکش رو تیز کرده بوده و به عنوان سلاح ازش استفاده میکرده‌. با همون میلگرد میکوبه روی جمجمه سر آرمان. وقتی آرمان رو رسوندن بیمارستان جمجمه‌اش شکسته بود. اما یکی دیگه‌شون که واقعاً امیدوارم قیافش رو یه روز ببینم میشینه جلوی آرمان و به بقیه میگه دست نگه‌دارین. رو به آرمان میکنه و همزمان که داشته فیلم میگرفته به آرمان میگه به امام اولت فحش بده ببينم. سریع...به علی فحش بده...به حسین فحش بده. به خامنه‌ای فحش بده... آرمان چیزی نمیگه... ‏با ناخونگیر پوست بدنشو آروم آروم میکنه و ازش میخواد فحشاشو تکرار کنه. اما آرمان هیچی نمیگه. آنقدر آرمان رو میزنن تا بیهوش میشه. وقتی آرمان بیهوش میشه شروع میکنن به رقصیدن و لگد زدن به بدن شهید و از اینکارشون فیلم هم میگیرن. وقتی میزارن میرن یه کارگر افغانستانی که گویا نگهبان یکی از ساختمونای اطراف بوده میاد و زیر سر آرمان بالش میزاره و رو بدنش پتو میندازه، اما زنگ نمیزنه به آمبولانس. البته اگه زنگم میزد فرقی نمیکرد تو اون شلوغیا آمبولانس به آرمان نمیرسید. وقتی رسوندنش بیمارستان هوشیاری آرمان سه بوده. یکی از رفقا میگفت وقتی رسیدم بیمارستان دستاشو به تخت بسته بودن"شاید برای اینکه اگه به هوش اومد تشنج نکنه" و همه صورتش ورم کرده بود. نصف روز توی حالت کما میمونه و آخرشم به شهادت میرسه. تمام این وقایع توسط خود قاتلها فیلم‌برداری شده ولی وقتی از بازپرس پرونده پرسیدیم چرا این فیلمها رو قطره چکونی منتشر کردین و فیلمای اصلی رو منتشر نمیکنین گفته بوده که من تو عمر کاری خودم همچین جنایتی تو ایران ندیده بودم. برای مراعات حال خانواده و شایدم متشنج نشدن بيشتر فضا فیلمای اصلی هنوزم منتشر نشده. البته شاید بعد دادگاه آرمان منتشر بشن. منم نمیخواستم الان اینا رو بگم. گفتم چون دیدیم خیلیا دارن به بسیجیا و نیروهای امنیتی توهین میکنن. دلم دیگه طاقت نیاورد. شما وحشی‌ها با کاری که با آرمان کردین حق ندارین از انسانیت حتی حرف بزنید. کاری که با آرمان کردین هیچ توجیحی نداره. اصلا اگه میخواستین بکشینش چرا شکنجه‌اش کردین؟ چرا ازش خواستین به اهل‌بیت و اعتقاداتش توهین کنه؟ چرا با یه ضربه کارشو تموم نکردین؟ چرا زجرکُشش کردین؟ چطور تونستین بالاسر جنازه‌ خونین و برهنه آرمان برقصین؟ حالتون به هم نخورد؟ حالتون بد نشد؟ چطور میشه یه آدم به همچین درجه‌ای از توحش برسه؟ ولله قسم بعد شهادت آرمان بود که فهمیدم ماجرای گودال قتلگاه چه شکلی بوده، تازه فهمیدم قتل‌صبر یعنی چی، شماها روی شمر و خولی و حرمله رو سفید کردین، الآنم تعجبی نداره که با امام‌حسین در بیفتین! شماها هم اگه دستتون به حسین میرسید تو توحش چیزی از اونا کم نداشتین. ببخشید اگه حالتون بد شد ولی باید این حقایق گفته بشه و ای‌کاش زودتر فیلمای اصلی رو منتشر کنن تا مردم بفهمن با چه موجوداتی طرف بودیم. ازتون میخوام برای قلب خانواده شهید مخصوصاً مادر شهید دعا کنین... 💥آقای پزشکیان، این قطعه کوچکی از شورش زن، زندگی، آزادی مهسای دوستانِ شماست، اگر دختر یا پسر خودت جای شهید آرمان علی‌وردی بودند، باز هم اینطور صحبت می‌کردی؟ بترس از قهر خدا، بترس از خون شهید، بترس از آه مادران شهدای مظلوم... سید ابوالفضل نورانی ❤️شادی روح همه شهدا فاتحه مع الصلوات🌷
هدایت شده از کاروان حج دکترفاضلی 34002میبد
◼️ فرارسیدن سالروز شهادت پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله وسلم) و شهادت امام حسن ( علیه‌السلام ) ، بر وجود نازنین امام زمان ارواحنا فداه و همه منتظران تسلیت باد.
هدایت شده از جهاد تبیین
🔴ترامپ: اگر رییس جمهور شوم تمام درمان های نازایی را رایگان می‌کنم تا آمریکایی‌ها بتوانند بچه بیاورند. ✍پی نوشت: برای ما نسخه سگ و گربه فرزندی تجویز می کنند! @bidariymelat
درددل یک دانشجو با استاد آزاد ارمکی(به بهانه‌ی صحبت‌های جنجالی ایشان) استاد عزیز سلام؛ به عنوان دانشجویی که سال‌ها پای درس اساتیدی چون شما نشسته‌ام، اجازه دهید کلام‌تان را مرور کنیم. در برنامه‌ای فرمودید: "صداوسیما صبح تا شب آموزش دینی میدهد ، سرمایه را بگذارید برا جاده سازی...چرا اینقدر روحانی تولید میکنید و... " 🔹استاد عزیز، صدها انتقاد به سیستم حوزه و روحانیت وارد است اما یکبار هم که شده سیستم دانشگاه را بررسی کنیم؛ 🔹چند درصد از دانشجوها پس از هزینه‌های میلیاردی بیت‌المال، به درد جامعه می‌خورند و اساسا جامعه را دارند؟آنچه ما در دانشگاه تبریز( وسایر دانشگاه‌ها)دیدیم خیلی نادر بود. ضمنا نه رییس دانشگاه آخوند بود نه مدیر گروه نه وزیر علوم! از حدود ۱۳۰واحد درسی هم که خواندیم فقط ۲ استاد آخوند داشتیم! در دانشگاه‌ها که دست آخوندها نیست چه کرده ایم و چقدر با نقطه‌ی مطلوب فاصله داریم؟ 🔹چندین استاد متخصص مدیریت و روانشناسی و ... داشتیم، غالبا هم معترض به نظام و... حالا میفهمم مثل شما مهمل می‌گفتند و کشور دست خودتان بوده! اتفاقا دو استاد جامعه شناس هم داشتیم (یادم هست ۱۵ سال پیش دنبال کتاب «مبانی جامعه شناسی بروس کوئن Bruce Kohen » بودم که همکارتان معرفی کرده بود! ۴۰سال است دانشگاه‌ها برمحور همین آموزه‌های غربی می‌چرخند نه بر محور نهج‌البلاغه! ) از ۱۹ وزیر کشور چندتایشان آخوند بوده اند؟ ۱۸دانشگاهی و ۱ آخوند ؟ یا برعکس ؟ از بین ۲۷۰ نماینده‌ی مجلس چند نفر روحانی بودند؟ ۱۰٪یا ۲۰٪؟ ۸۰ درصد دانشگاهی بوده اند و همکاران شما! حالا کدام قشر باید طلبکار باشد؟ حوزویان یا دانشگاهیان ؟ 🔹 فرمودید جایی پیدا نمیکنید که روحانی در آن نباشد! استاد بزرگوار، آموزش و پرورش نیاز به روحانی دارد ( که نداریم!) نوجوانانی که در سن بلوغ به هزاران مشکل گرفتارند نیاز به یک بزرگتر برای راهنمایی یا حداقل درددل دارند، حضور روحانیت چه آسیبی برایشان دارد؟ اگر روحانیون پای صحبت جوان و نوجوان ننشیند، شما حاضرید برای‌شان وقت بگذارید ؟ یا اصلا حضور در مدرسه را دون شأن خود می‌دانید ؟ حضور در پادگان‌ها چطور؟ قبول می‌کنید با حداقل حق‌الزحمه (و گاهی رایگان) به این مراکز بروید و کمکی بکنید؟ حضور در مراکز بهزیستی چطور؟ همه‌ی این‌ها نیاز به روحانی دارند و برای اکثرشان روحانی نداریم، مدارس و پادگان‌ها که هیچ، حتی بیش از ۵۰درصد مساجد ما روحانی ندارند! با کدام آمار می‌گویید روحانی زیاد داریم؟ 🔹 فرمودید مردم را بی‌فرهنگ حساب کرده‌اند که همه چیزتان را ما باید درست کنیم. نگاهی به رویکرد دین بکنید، آیا به جز «تبیین و ارائه‌ی آموزه‌های دینی» اجبار و الزامی هم می‌بینید؟ اتفاقا این یعنی پیشفرض این است که شما مردم عقل دارید و توان و انتخاب؛ و وظیفه‌ی مبلغ دین (همچون انبیا) صرفا و ارائه‌ی آموزه‌هاست ، نه الزام و اجبار! 🔹 فرمودید این سرمایه‌ها را بگذارید برای جاده سازی و... . از میلیاردها پولی که صرف فوتبال می‌شود نمی‌خواهید بگویید؟ راستی بودجه‌ی دانشگاه‌ها را هم با حوزه‌های علمیه مقایسه کنید، میدانید استاد حوزه ساعتی ۲۵هزار می‌گیرد و استاد دانشگاه ماهی ۲۰میلیون؟ خنده‌دار است نه؟ 🔹استاد عزیز ؛ بنده بعد از حدود ۹سال تحصیل در رشته‌های مدیریت و روانشناسی و مشاوره ، و زندگی با دانشجویانی با افکار متفاوت، با فضای دانشگاه خوب آشنا هستم خروجی‌اش را هم در جامعه میبینم ، اینکه لباس روحانیت متفاوت است و به چشم می‌آید دلیل نمی‌شود از میلیون‌ها دانشجو و استاد غافل شویم و نپرسیم: «راستی این همه استاد و دانشجو برای کشورشان چه کرده‌اند»! کاش به جای حرفهای عوام‌فریبانه و بی‌پایه کمی هم علمی و بر اساس آمار صحبت کنید! 🖌مجید ابطحی فارغ‌التحصیل دانشگاه دولتی تبریز پی‌نوشت: منکر ارزش کار دانشگاه و دانشجو نیستیم، غرض پاسخ به استاد ارمکی است و سخن در مقایسه‌ی کارآمدی دو فضای علمی (حوزه و دانشگاه) است. یادداشت‌های یک طلبه 👇 @yaddashtthayeyektalabeh
هدایت شده از اکرم رضایی
هاشم عازم تجارت می‌شود و به مقصد می‌رسد. مقصد کجاست؟ فلسطین پس از مدتی وی مسموم شده و جان می‌سپرد و پیکرش در غزه کنونی دفن می‌گردد. امری که امروزه بدان ترور بیولوژیک اطلاق می‌شود. در سیاق اجتماعی عرب اجازه نمی‌دهند زن پس از نگه داشتن عده بدون شوهر بماند. اما پس از مسمومیت هاشم، همسر وی به حسب وصیت مذکور ازدواج نمی‌کند تا فرزند خود مراقبت کند. به حدی حفاظت اطلاعات را سفت و سخت رعایت کرد که حتی خاندان هاشم هم خبر نداشتند که از بزرگ‌شان پسری مانده است. ۱۰سال از این ماجرا می‌گذرد. جناب مطلب، برادر هاشم مهمان خانواده می‌شود. آن جا متوجه حضور بچه شده و از ماجرا مطلع می‌شود. گلایه می‌کند که چرا او را بی‌خبر گذاشته که آن وصیت را در مقابلش قرار می‌دهند. با یک توافقی بچه را به مکه می‌آورد. حتی خانواده نزدیک او هم نمی‌دانند که پسر همراه مطلب، فرزند هاشم است! بین مردم جا می‌افتد که مطلب در این سفر تجاری برده‌ای خریده که این برده در مکه معروف می‌شود به که؟ عبد المطلب که چه کسی می‌شود؟ پدر بزرگ پیامبر در مرحله اول یهود تلاش کرد تا پسری متولد نشود و پیغمبری به دنیا نیاید. نوزادکشی جریان باطل در در لباس دستگاه فرعون سابقه‌دار است. از بچه‌کشی امروزشان در لباس اسرائیل در غزه تعجب نباید. از عبدالمطلب، پسری به نام عبدالله به یادگار ماند. بزرگ می‌شود و جوان. دختری یهودی را در مقابل او با هدف هانی‌ترپ قرار می‌دهند که مثلا دلربایی کند و به اهداف خود برسند. موفق نمی‌شوند. این‌ها را از یهود بدانیم، از روش تزیپی لیونی تعجب نمی‌کنیم. بارها شنیده‌ایم که پیامبر یتیم بوده است. اما چه شد که پدر ایشان در جوانی فوت می‌کند؟ نوشته‌اند که علت وفات عبدالله را در مدینه چنین بوده که عبدالله برای تجارت با کاروان قریش رهسپار "شام" شد و در بازگشت بر اثر بیماری، در مدینه وفات كرد. عبدالله را هم ترور می‌کنند. اما آن زمانی که ایشان را ترور کردند، نمی‌دانستند که آمنه پیامبر را باردار است. یهود، پدر پیامبر را هم شناسایی می‌کنند و ترور. آمنه، مادر پیامبر در سال هفتم پس از عام الفیل، حضرت محمد را برای زیارت قبر عبدالله و نیز دیدار با دایی‌های عبدالله که از بنی‌نجار بودند، به مدینه برد. بنا بر قول مشهور، در راه بازگشت از مدینه در ابواء در سن ۳۰ سالگی از دنیا رفت. رفت؟ به همین سادگی؟ عبدالمطلب در هنگام وفات از پسر خود ابوطالب قول می‌گیرد که از محمد محافظت کند و او قول می‌دهد. ابوطالب محافظت از محمد را بر عهده می‌گیرد. او از تجار بزرگ حجاز بود و طبعا کار تاجر در سفر است. اما ابوطالب ۴ سال تجارت خودش را متوقف می‌کند. چرا؟ فقط به خاطر حفاظت از پیامبر. "چشمش از سفر ترسیده شده است." یهود تلاش کرد اساسا پیغمبری به دنیا نیاید؛ نشد. اکنون تلاش می‌کنند که به پیغمبری مبعوث نشود. چندین بار نقشه ترور او در نوجوانی را کشیدند؛ نشد. حال این پیغمبر به رسالت مبعوث شده است. ماموریت جدید چیست؟ اجازه ندهند پیامبر حکومت تشکیل دهد. برای همین، پشت پرده بیشترین غزوات پیامبر، یهود است. بیشترین خیانت به رسول خدا را هم همین یهود کرد. اگر از ما و شما بپرسند که مهم‌ترین دشمن پیامبر که بود؟ عمدتا می‌گوییم مشرکان. در حالی که این طور نبود. اساسی‌ترین دشمن پیامبر در راستای برقراری حکومت نبوی، یهود است: لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا عنودترین و لجوج‌ترین اول یهود است. بعد مشکرین قرار دارد. چرا لحن خدا و قرآن این قدر نسبت به یهود پر غضب است؟ سوال درست، مقدمه پاسخ درست است. در فیلم الرساله اثر مصطفی عقاد که به محمدرسول‌الله معروف شده، آیا دیده‌اید هیچ تصریح که نه، حتی اشاره‌ای به نقش مخرب یهود در دوران پیامبر بشود؟ خیر چرا؟ چون کمپانی فیلم‌کو که آن را ساخته، متعلق به صهیونیسم است. می‌خواهد آن طور که خود می‌خواهد تاریخ را روایت کند. در اثر مجیدی هم تازه آن هم با یک سری ظرافت‌هایی یک اشاره‌هایی به این مسئله شده است. شاید چشم‌شان ترسیده از سریال موسی کلیم‌الله و ماجرای فرج‌الله سلحشور. برادران! پیامبر ما را به شهادت رساندند. رحلت در اسناد تاریخی نیست. شهادت پیامبر جز اسناد قوی شیعه است. یعنی مسموم؛ یعنی ترور بیولوژیک آدرس غلط تاریخ کجاست: آن زن یهودی در خیبر ایشان را مسموم کرد. این غلط است. چرا؟ چون از جریان خیبر تا شهادت، ۴ سال زمان گذشته است. این چه سمی است که طی ۴ سال اثر نکرده است؟! پیغمبر را جریان نفوذ ترور کرد. ادامه معرفتی آن جریان نفوذ در سال ۶۰ هم می‌خواست امام را ترور کند که موفق نشد. عمر گرامی پیامبر در زمان شهادت، ۶۳ سال بود. با طبع جسمی ایشان، یعنی ما با یک مرد کامل تو پر استخوان‌دار چهارستون مواجه هستیم و نه یک پیر فرتوت دست به کمر خمیده. در روایت می‌گوید هنوز قسمت زیادی از محاسن پیامبر سیاه بوده است.
هدایت شده از ذوالفقاریون
🔷 پاسخ "کیهان" به سخنان نادرست پناهیان آقای پناهیان کدام طرف ایستاده‌اید؟! 🔹۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانه‌های زنجیره‌ای و لشگر مجازی‌شان و حتی برخی جریان‌های داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمی‌کردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر می‌رسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند! 🔹«الدهرُ يَومان: يومٌ لكَ و يومٌ علَيكَ»، روزگار دو روز است؛ روزی با تو و روزی بر تو. این کلام مولا را ما سال‌هاست در کیهان زندگی کرده‌ایم. نه از تعریف و تمجید افراد سرمست شدیم و نه از تقابل و طعنه همان افراد هراسان. سال‌هاست که به تقابل و طعنه و بدگوئی مخالفان کمترین اهمیتی نداده‌ایم، بنابراین بدیهی است که اظهارات آقای پناهیان را که در مقایسه با آنها بسیار ناچیز است، نادیده می‌گیریم و به آن اهمیتی نمی‌دهیم. ولی کاش آقای پناهیان سخنان اخیر خود را با تبلیغات مشابه رسانه‌های بیگانه علیه کیهان به مقایسه بنشیند و اگر تفاوتی در آن دید، ما را هم بی‌خبر نگذارد! 🔹کلی‌گویی کار آسانی است. انتظار آن بود که آقای پناهیان به جای کلی‌گویی، دقیقاً بفرمایند کیهان در کجا و چگونه دوقطبی‌سازی کرده است؟! کیهان به این فریب که تمام وزیران معرفی شده با هماهنگی و نظر مثبت حضرت آقا انتخاب شده‌اند اعتراض کرد و در حالی که خواص در مقابل این فریب خطرناک سکوت کرده بودند، اسناد و دلایل محکمی بر بطلان آن ارائه کرد. آیا سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «بیشتر وزرای معرفی شده را نمی‌شناختم و نظری ندادم» تأییدی بر ادعای ما نبود؟ 🔹کیهان به حضور زاویه‌دارها در برخی پست‌های حساس اعتراض کرد، یعنی دقیقاً از دستورالعمل رهبر معظم انقلاب به آقای رئیس‌جمهور پیروی کرد. کجای این اقدام کیهان دوقطبی‌سازی است؟! کیهان در دفاع از دستاوردهای ۳ ساله شهید رئيسی اعلام کرد که دولت آن شهید بزرگوار اسب زین شده به دولت چهاردهم تحویل داده است و به فهرست بلند بالایی از این دستاوردها اشاره کرد. آیا دفاع از شهید رئیسی در مقابل هجوم ناجوانمردانه گروهی از مدعیان اصلاحات، دوقطبی‌سازی است؟! 🔹کیهان در گزارشی مستند تاکید کرد که به کارگیری افراد زاویه‌دار و بیگانه با انقلاب «وفاق ملی» نیست. این نیز تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست که در کمتر از دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید؛ سه مرتبه و در سه سخنرانی مجزا به تفصیل نسبت به انتصاب افراد بدسابقه و بیگانه با انقلاب هشدار داده‌اند. کجای این کار دوقطبی‌سازی است؟! آقای پناهیان سخن شما به عنوان یک روحانی انقلابی باید سنجیده و حساب شده باشد. نمی‌خواهیم از کیهان تعریف کنید و از بدگویی‌تان علیه کیهان هم نگران نیستیم ولی از افتادن شما به دام بدخواهان بیم داریم؛ به خاطر خودتان و نه خودمان. ما دوستدار شما هستیم و نمی‌خواهیم ببینیم اظهارات شما با تشویق و حمایت دشمنان نظام و اسلام روبرو شود؛ کسانی که دشمن شما نیز هستند. 🔹مطالبه‌گری؛ دوقطبی‌سازی نیست و منافاتی هم با وفاق و حفظ اتحاد ندارد؛ همانطور که رهبر انقلاب هم ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ فرمودند: «ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سه‌گانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّه‌ی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها.» 🔹اگر این موارد دوقطبی‌سازی است پس تکلیف جهاد تبین و جنگ روایت‌ها و ضرورت دفاع از آموزه‌های انقلاب چه می‌شود؟‌آیا تاکید رهبر انقلاب بر مقابله با مفسدان دوقطب‌سازی است؟ و یا طرد ملی‌گرایان و نهضت آزادی و انجمن حجتیه از سوی حضرت امام دوقطبی‌سازی بوده است؟ 🔹از کیهان به عنوان روزنامه دوقطبی‌ساز سخن گفته‌اید و بعد به روزنامه‌های اطلاعات و جمهوری اسلامی هم اشاره کرده‌اید! چرا از روزنامه‌های زنجیره‌ای مثل هم‌میهن و سازندگی و اعتماد و شرق نامی نبرده‌اید؟! آیا نگاهی گذرا به مطالب آنها که کارویژه‌شان نفرت‌پراکنی و دوقطبی‌سازی است در این چند سال انداخته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، رسم آزادگی چه می‌شود؟و اگر جوابتان منفی است و از آنها خبر ندارید که، چه عرض کنیم؟! 🔹و بالاخره کیهان یاد گرفته است که خط‌شکن باشد؛ از طعنه‌ها و تهمت‌ها نرنجد و با فشار و تهدید از مسیر خود منحرف نشود و یا شانه خالی نکند و به لطف و عنایت خدای مهربان از این راه باز نمی‌گردد. آقای پناهیان شما از اظهارات نادرست‌تان برمی‌گردید؟/ کیهان @akhbarevijeh1
هدایت شده از ذوالفقاریون
♻️ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ ✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. ✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. ❇️ خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. ❇️ مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. ✅ بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. ✅ اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. ✍️ عبدالله محمدی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران) https://eitaa.com/sokhanesadeed
هدایت شده از ذوالفقاریون
9.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 حجت الاسلام سید علی خمینی به موضوع مهمی اشاره کرد : 🔹در زمان ده ساله امام راحل، افراد سخنور و اندیشمند و با ریشه، که بین مردم محبوبیت داشتند، در واقع سخنان امام جامعه را به خوبی تبیین می کردند و امام کمتر مورد سیبل دشمنان بود. 🔹ولی در زمان جانشینش امام خامنه ای، حتی خواص جامعه که زمانی در خط مقدم نظام و مسئول بودند، خلاف مسیر رهبری گام بر داشتند و امام جامعه یک تنه، بار فرهنگی تبیین در امور مختلف را بعهده دارد 🔹(خدا را شکر متدینین، که غالبا مسئولیت رده بالایی هم در نظام ندارند، پشت آقا بوده و هستند). 🔹لاجرم این امام جامعه است، که مورد سیبل بیشتر دشمنان قرارگرفته . ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از اخبار ویژه
🔻 بی‌بی‌سیِ حامی اسراییل و اوکراین (برده ی غرب) چطور مخاطب رو گول میزنه؟ خبر مربوط به اوکراین: انتخاب تصویر تخریب و ویرانی تا احساسات بیننده رو تحریک کنه خبر مربوط به غزه: خانواده ای سالم و عکسی شاد تا به بیننده القا کنه اتفاقی نیفتاده اوکراین: نام حمله کننده رو عمدا مینویسه غزه: نام حمله کننده(اسراییل) رو نمینویسه کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
دوقطبی چیست؟ اختلاف دو جور است: یک وقت دو نفر با هم اختلاف سلیقه دارند، در فلان مسئله‌ی سیاسی، در فلان حُب و بغض؛ با همدیگر هم دوستند، رفیقند، با هم چایی می‌خورند، با هم سر سفره می‌نشینند، اختلاف نظر هم دارند؛ یک وقت هم هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود ــ هرچه می‌خواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بد ــ از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر می‌شود از طرف او محکوم است؛ اسم این «دوقطبی» است. دوقطبی در جامعه ایجاد می‌کنند. هر کاری طرف مقابل بکند، این طرف او را محکوم می‌کند، ولو خوب باشد. اینها از کارهایی است که امروز مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران مشغولند.۱۴۰۲/۱۰/۱۹ بیانات در دیدار مردم قم اینکه می‌گویند دوقطبی دوقطبی، معنای دوقطبی اختلاف سلیقه نیست؛ خب اختلاف سلیقه همیشه هست، همیشه بوده. معنای دوقطبی این است که وقتی این اختلاف سلیقه به وجود آمد در هر تصمیمی به جای اینکه به حق و مصلحت فکر کنیم، به جایگاه این دسته‌بندی فکر می‌کنیم؛ دستۀ ما این‌جوری می‌خواهد، پس باید این بشود؛ حالا حق هست یا نیست، مصلحت هست یا نیست فرقی نمی‌کند؛ معنای دوقطبی این است.۱۴۰۲/۰۳/۰۳ بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی @aminavak313