eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
277 دنبال‌کننده
1هزار عکس
355 ویدیو
70 فایل
همراه ما باشید... @ahmadi313313 خادم کانال اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5847958621907846689.pdf
134.9K
◽️تفسير سوره انعام «بخش1»☘ 📖 تعداد صفحات :3⃣ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
⁉️ می خواهید بدانید اهل بهشت هستید یا نه؟! 👈🏼وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ أَبِي‌بَكْرٍ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه‌السلام قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‏: «مَنْ أَرَادَ أَنْ يَعْلَمَ أَنَّهُ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَيَعْرِضُ حُبَّنَا عَلَى قَلْبِهِ فَإِنْ قَبِلَهُ فَهُوَ مُؤْمِنٌ وَمَنْ كَانَ لَنَا مُحِبّاً فَلْيَرْغَبْ فِي زِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ عليه‌السلام فَمَنْ كَانَ لِلْحُسَيْنِ عليه‌السلام زَوَّاراً عَرَفْنَاهُ بِالْحُبِّ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ وَكَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَمَنْ لَمْ يَكُنْ لِلْحُسَيْنِ زَوَّاراً كَانَ نَاقِصَ الْإِيمَانِ». 📚 كامل الزيارات، ج 1، ص 193 📝 حضرت امام محمد باقر عليه‌السّلام مى‏فرمودند: كسى كه مى‏‌خواهد بداند آيا اهل بهشت هست يا نه، پس دوستی و محبّت ما را بر دلش عرضه كند، اگر دلش آن را پذيرفت پس او مؤمن است، و كسى كه محبّ و دوست‏دار ما است بايد در زيارت امام حسين عليه‌السّلام راغب باشد، بنا بر اين شخصى كه زائر امام حسين عليه‌السّلام باشد ما او را محبّ خود مى‏‌دانيم و از اهل بهشت خواهد بود و كسى كه زیاد به زیارت امام حسين عليه‌السّلام نرود ایمانش ناقص است. 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
🔑 آیا میدانید قاتل شیطان کیست❓ ◽️ اسحاق بن یعقوب می گوید: «از امام صادق (ع) پرسیدم: اینکه خداوند به شیطان فرمود منتظر وقت معلوم باش، این وقت_معلوم کی خواهد بود؟ حضرت فرمودند🔻 روز قیام ماست. وقتی خداوند او را برانگیخته می کند و آماده ی قیام در مسجد کوفه است، در آن وقت شیطان در حالی که با زانوهای خود راه می رود به آنجا می آید و می گوید: ای وای، از خطر امروز! قائم پیشانی شیطان را گرفته و گردنش را می زند. آن موقع روز وقت معلوم است که مدت او به آخر میرسد.» 📚بحارالانوار، ج2، ص 231 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
این شخص فوق‌العاده است! آقای تمجیدی از شاگردان حاج ملا‌آقاجان میفرمود:در مجلس ترحیم ملاآقاجان یکی از دوستانم به نام ابوالقاسم‌طاهری را ملاقات کردم که ایشان آن موقع دانشجو بود و برایم خاطره‌ای از ملاآقاجان تعریف کرد که: روزی در مشهد در مجلسی علامه طباطبایی و شهیدمطهری و ملاآقاجان حضور داشتند،در آنجا سوالاتی بعنوان گفت‌و‌گوی مذهبی به میان آمد که هرچه علامه طباطبایی و شهیدمطهری سوال میکردند،حاج ملاآقاجان فقط و فقط با آیات قران پاسخ میداد و آنجا بود که علامه فرمود:(این مرد فوق‌العاده است) 📚ارواح مهربان/ص۱۳۶ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
🔴 چرا سلمان شد ❓ 🔹عنْ مُحَمَّدِ بْنِ يُوسُفَ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ بُزُرْجَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا أَكْثَرَ مِنْكَ سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ فَقَالَ لاَ تَقُلْ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانُ اَلْمُحَمَّدِيُّ أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ؟ قُلْتُ لاَ قَالَ لِثَلاَثٍ أَحَدُهَا إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ وَ اَلثَّانِيَةُ حُبُّهُ اَلْفُقَرَاءَ وَ اِخْتِيَارُهُ لَهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعُدَدِ وَ اَلثَّالِثَةُ حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ ما كانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ . 🔸یکی از یاران امام صادق (سلام الله علیه) از ایشان پرسید: چقدر از شما می‌شنوم که سلمان فارسی را نام می‌برید؟ حضرت فرمود: نگو سلمان فارسی، بگو سلمان محمدی. می‌دانی چرا زیاد نام سلمان را می بریم؟ عرض کردم‌: نه نمی دانم. 🔻فرمود: به خاطر سه ویژگی. ۱. خواستة امیرالمؤمنین را بر خواستة خود مقدم می داشت. ۲. محرومین از فقرا را دوست داشته و بر ثروتمندان ترجیح می‌داد. ۳. علم و عالمان را گرامی می داشت. سلمان، عبد صالح خدا، حق‌گرا و مسلمان بود و از مشرکین نبود. 📚 بشارةالمصطفی لشیعةالمرتضی، جلد ۱، صفحه ۲۶۷ ‌ ⬅️ نکته ای که در این روایت قابل توجه است این است که حضرت نفرمود ما رو دوست داریم چون صاحب است ، چون از برخوردار است ، چون به رسیده و یا چون دارد ..... امام معصوم سلمانی را که بتصریح روایات تمام مدارج ایمان را داراست اینطور معرفی می کند که خواست امام را بر خواست خود مقدم می کرد .... 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
4_6026369806742061558.pdf
17.59M
⭐️ فایل ( نفس الرحمان فی فضائل سلمان رضوان الله علیه ) در احوالات جناب " رضوان الله تعالی علیه " 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
🔻 ✔️به نیابت از امام زمان علیه السلام به زیارت قبور معصومین علیهم السلام بروید ◽️به نیابت از امام زمان علیه السلام زیارت کنید، یعنی از این‌جا به مشهد برو به نیابت امام زمان علیه السلام، زیارت امام رضا علیه السلام را انجام بده. چون به نیابت امام زمان علیه السلام داری به مشهد می ‌روی، خودت می ‌فهمی که نائب امام زمان، دیگر به زن مردم نباید نگاه کند. نائب امام زمان، دیگر نباید مال مردم را بخورد، در سفر نیابت امام زمان دیگر کلاه سر این و آن نباید بگذارد، خودت به خودت تلقین می ‌کنی، این کار، شما را تهذیب و تربیت می ‌کند و شما را به راه دین و اسلام وادار می ‌کند به نیابت حضرت بقیه الله علیه السلام به زیارت حضرت رضا علیه السلام بروید، به نیابت امام زمان به زیارت حضرت معصومه علیها السلام بروید. به نیابت امام زمان علیه السلام به کربلا و بقاع متبرکه عالیات بروید، اگر مکه واجب خود را رفته‌ای، دومرتبه به نیابت آن حضرت مکه برو، خیلی اثر دارد... 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
حضرت امام جعفر صادق سلام الله علیه🔻 "إنّ أمرنا مستصعب لايحتمله إلّا ملك مقرّب، أو نبيّ مرسل، أو عبد مؤمن امتحن اللَّه قلبه للإيمان" أمر ما( مسائل مربوط به امامت و ولايت)سخت و دشوار است، قبول نمى كند آن را مگر فرشته مقّرب پروردگار يا پيامبر مرسل و يا بنده اى كه خدا در مورد ايمان، قلب او را امتحان كرده است. 📚بصائر الدرجات: ۲۶ باب ۱۲ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
1_309648510.pdf
124.4K
📚موضوع: تأويلات سوره انعام👏🔑 💠بخش دوم 📖 تعداد صفحات :4⃣ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
✔️معنای روایت{هَلَكَ الْمُسْتَعْجِلُون‏}چیست❓ ◽️گاهی پرسیده می شود که اگر دستور به دعا برای تعجیل فرج رسیده و همواره دوستان اهلبیت سفارش به درخواست فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال شده اند، پس چگونه در برخی روایات مانند"هَلَكَ الْمُسْتَعْجِلُونَ" کسانی که درخواست تعجیل در فرج دارند" مذمت شده اند❓ 🔑در پاسخ و در وجه جمع بین این دو دسته از روایات می توان چنین گفت🔻 شکی نیست در این که انتظار فرج، غصّه و دعا برای تعجیل در فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از اعمالی است که بسیار بر آن تأکید شده، لکن ممکن است برخی افراد، به واسطه طولانی شدن زمان غیبت، زبان به اعتراض گشایند و از خداوند متعال گلایه مند شوند و با حالت شکوه و نارضایتی از خداوند متعال و عدم رضاء به قضا و قدر الهی معترض شوند. بنابراین مقصود از استعجالِ مذمّت شده، چنین حالتی است. ◽️مرحوم علامه مجلسی نیز همین معنا را در روایت فوق می نگارد و سپس در تأیید آن می فرماید🔻 از این رو، امام سلام الله علیه پس از تعبیر فوق بلافاصله می فرماید"‏وَ نَجَا الْمُسَلِّمُونَ" کسانی که در برابر اراده پروردگار عالم، تسلیم محض باشند، نجات پیدا می کنند. پس در فراق امام عصر عجل الله فرجه و دعا برای فرج بایستی همواره تسلیم و راضی به قضاء الهی بود و در اثر طولانی شدن عصر غیبت، زبان به گلایه نگشود. باتوجه به نکته مذکور عباراتی از قبیل"اللهم انا نشکو الیک فقد نبیّنا وغیبة وليّنا" نيز در همین راستا معنا می شود. 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/32933806
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ حضرت استاد شوشتری 🔻 دستورالعمل نامه نگاری خدمت حضرت ولی عصر سلام الله علیه... ◽️در پست بعدی روایت روش نامه نگاری ارسال میشود. 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
✍ حضرت استاد شوشتری 🔻 دستورالعمل نامه نگاری خدمت حضرت ولی عصر سلام الله علیه... ◽️در پست بعدی روا
⬇️نسخه ے منقول⬇️ 🔸در (تحفة الزائر) مجلسی و (مفاتیح النجاة) سبزواری مروی است که هرکه را حاجتی باشد آنچه مذکور می‌شود بنویسد در رقعه ای و در یکی از قبور ائمه علیهم السلام بیندازد یا ببندد و مهر کند و خاک پاکی را گل سازد و آن را در میان آن گذارد و در نهری یا چاهی عمیق یا غدیر آبی اندازد به حضرت صاحب الزمان علیه السلام می‌رسد و او بنفسه متولی برآوردن حاجت می‌شود. 🔻نسخه رقعه مذکوره 🔻 (بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ کَتَبْتُ یا مَوْلایَ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْکَ مَسْتَغیثا وَ شَکَوْتُ ما نَزَلَ بی مُسْتَجیرا بِاللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثُمَّ بِکَ مِنْ اَمْرٍ قَْد دَهَمَنی وَ اَشْغَلَ قَلْبی وَ اَطالَ فِکْری وَ سَلََبنی بَعْضَ لُبّی وَ غَیَّرَ خَطیرَ نِعْمَةِ اللّهِ عِنْدی اَسْلَمَنی عِنْدَ تَخَیَّلِ وُرُودِهِ الْخَلیلُ وَ تَبَرَّءَ مِنِّی عِنْدَ تَرائی اَقْبالِهِ اِلَیَّ الْحَمیمُ وَ عَجَزَتْ عَنْ دِفاعِهِ حیلَتی وَ خانَنی فی تَحَمُّلِهِ صَبْری وَ قُوَّتی فَلَجَاْتُ فیهِ اِلَیْکَ وَ تَوَّکَلْتُ فی الْمَسْئَلَةِ للّهِ جَلَّ ثَناؤُهُ عَلَیْهِ وَ عَلَیْکَ فی دِفاعِهِ عَنّی عِلْما بِمَکانِکَ مِنَ اللّهِ رَبِّ العالَمینَ وَلیِّ التَّدْبیرِ وَ مالِکِ الاُمُورِ واثِقا بِکَ فِی الْمُسارِعَةِ فِی الشَّفاعَةِ اِلَیْهِ جَلَّ ثَناؤُهُ فی اَمْری مَتَیَقّنا لاِجابَتِتِه تَبارَکَ وَ تَعالی اِیّاکَ بِاِعْطائی سُؤْلی وَ اَنْتَ یامَوْلایَ جَدیرٌ بِتَحْقیقِ ظَنّی وَ تَصْدیقِ اَمَلی فیکَ فی اَمْرِ کَذا وَ کَذا) (و به جای کذا و کذا نام حاجت خود را ببرد) (فیما لا طاقَةَ لی بِحَمْلِهِ وَ لاصَبْرَ لی عَلَیْهِ وَ اِنْ کُنْتُ مُسْتَحِقّا لَهُ وَ لاَضْعافِهِ بِقَبیحِ اَفْعالِی وَ تَفْریطی فِی الْواجِباتِ الَّتی للّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَاَغثِنی یا مَوْلایَ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْکَ عِنْدَ اللَّهَفِ وَ قَدِّمِ الْمَسْئَلَةَ للّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فی اَمْری قَبْلَ حُلُولِ التَّلَفِ وَ شَماتَةِ الاَعْداءِ فَبِکَ بَسَطَتِ النِّعْمَةُ عَلَیَّ وَ اَسْئَلِ اللّهَ جَلَّ جَلالِهِ لی نَصْرا عَزیزا وَ فَتْحا قَریبا فیهِ بُلُوغُالا مالِ وَ خَیْرُ الْمَبادی وَ خَواتِیمُ الاَعْمالِ وَ الاَمْنُ مِنَ الْمَخاوِفِ کُلُّها فی کُلِّ حالٍ اِنَّهُ جَلَّ ثَناؤُهُ لِما یَشاءُ فَعّالٌ وَ هُوَ حَسْبی وَ نِعمْ الْوَکیلُ فِی الْمَبْدَءِ وَالْمالِ. ) 👈آنگاه بر بالای آن نهر یا غدیر برآید و اعتماد بر یکی از وکلای حضرت نماید یا عثمان سعید العَمری یا ولد او محمّد بن عثمان یا حسین بن روح یا علی بن محمّد السَمَری و یکی از آن جماعت را ندا نماید و بگوید: (یا فُلانَ بْنَ فُلانٍ سَلامٌ عَلَیْکَ اَشْهَدُ اَنَّ وَفاتِکَ فی سَبیل اللّهِ وَ اَنَّک حَیُّ عِنْدَاللّهِ مَرْزُوقٌ خاطَبْتُکَ فی حَیاتِکَ الَّتی لَکَ عِنْدَاللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هذِهِ رُقْعَتی وَ حاجَتی اِلی مَوْلا نا علیه السلام فَسَلِّمْها اِلَیْهِ وَ اَنْتَ الثِّقَةُ الاَمینُ). پس نوشته را در نهر یا چاه یا غدیر اندازد که حاجت او برآورده می‌شود. ✍و [محدث نوری می‌فرماید: ] از این خبر شریف چنین مستفاد می‌شود که آن چهار شخص معظم چنانچه در غیبت صغری واسطه بودند میان رعایا و آن جناب در عرض حوائج و رقاع و گرفتن جواب و ابلاغ توقیعات، در غیبت کبری نیز در رکاب همایون آن جناب هستند و به این منصب بزرگ مفتخر و سرافرازند پس معلوم شد که خوان احسان و جود و کرم و فضل و نعم امام زمان علیه السلام در هر قطری از اقطار ارض برای هر پریشان درمانده و گم گشته و وامانده و متحیر و نادان و سرگشته و حیران گسترده و باب آن باز و شارعش عام با صدق اضطرار و حاجت و عزم با صفای یویت و اخلاص سریرت اگر نادان است شربت علمش بخشند و اگر گمشده است به راهش رسانند و اگر مریض است لباس عافیتش پوشند. 📚منتهی الآمال،شیخ عباس قمی‌،ج۲،ص۸۸۴ الی ۸۸۶