eitaa logo
"القائِمُ المُنتَظر (سلام الله علیه)"
283 دنبال‌کننده
1هزار عکس
346 ویدیو
69 فایل
همراه ما باشید... اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ در روز پایانی ماه رمضان اعمال‌مان را به ولی‌مان هدیه کنیم. 💠 استاد سیدمحمّدمهدی میرباقری: «در روز پایانی ماه رمضان همه اعمال‌مان را به دست ولی‌مان بسپاریم. بهتر است که این اعمال را به ایشان هدیه کنیم. او که محتاج نیست و این هدیه معنایش این است که شما برای ما نگه‌داری کنید. سیدبن‌طاوس در اعمال شب نیمه‌شعبان می‌گوید که آخر شب به اعمال خود معجب نشوید! هیچ چیز از خودتان ندارید و خود را دست خالی ببینید! مبادا ما روز آخر ماه رمضان مُعجب شویم که ما روزه گرفتیم! اگر مُعجب شوید هیچ چیز از این ماه بیرون نمی‌برید! بلکه بگویید که این اعمال از توفیقات خداوند است و آن را به دست امام زمان(ع) بسپارید تا آنرا حفظ کنند و به امام زمان(عج) بگویید شما این ناقابل را از طرف ما به خدا عرضه بدار...». ☑️ @mirbaqeri_ir
مهدی جان به داد شیعیان مظلوم و بی امام برس...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دروغ ممنوع، حتی به شوخی ✍از مهم‌ترین ویژگی هایی که باید تمامی مؤمنین، یعنی شیعیان آقا امیرالمؤمنین سلام الله علیه آن را رعایت کنند، دوری از دروغ‌گویی است حال دروغ راست باشد و یا شوخی. 🔻در روایتی مولانا امیرالمؤمنین، حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیهما فرمودند: 🔸الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ علیه السلام: لَا يَجِدُ عَبْدٌ حَقِيقَةَ الْإِيمَانِ حَتَّى يَدَعَ الْكَذِبَ جِدَّهُ وَ هَزْلَه‏؛ 🔹هیچ بنده‌ای به حقیقت ایمان نمی‌رسد مگر اینکه دروغ را چه جدی و چه شوخی رها کند. 📚المحاسن، ج1، ص118، ح126.
هدایت شده از هواداران کوی یار
♦️حضرت استاد آیت الله شوشتری: من در موضوع تشرف خدمت امام زمان خیلی کار کرده ام خلاصه و محصول مطالعاتم این شده که سه شرط برای ملاقات ضروری است ۱ -تقوای خالص و عمیق و کامل: آدم بی تقوا را به جایی راه نمی دهند ۲- عشق و علاقه شدید به حضرت مهدی علیه السلام تا حد بی قراری : یعنی آنقدر در عشق قوی باشد که واقعاً بیتاب و بیقرار شده باشد و حالت اضطرار برایش پیش آمده باشد ۳ -مداومت بر اذکار و اوراد مخصوص ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ✔️ کانال هواداران کوی یار  👇👇👇 🆔 @havadaraneyar
📝بهترین و بدترین کار در کلام امیرالمؤمنین حضرت علی سلام الله علیه 🔻در روایتی نورانی، وجود مقدس امیرمؤمنان سلام الله علیه فرمودند: 🔸عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْجَدَلِيِّ قَالَ: قَالَ لِي أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیهما السلام يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَ لَا أُحَدِّثُكَ بِالْحَسَنَةِ الَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا أَمِنَ مِنْ فَزَعِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ بِالسَّيِّئَةِ الَّتِي مَنْ جَاءَ بِهَا أَكَبَّهُ اللَّهُ عَلَى وَجْهِهِ فِي النَّارِ قُلْتُ بَلَى قَالَ الْحَسَنَةُ حُبُّنَا وَ السَّيِّئَةُ بُغْضُنَا؛ 🔹ابی عبد الله جدلی می‌گوید: امیرالمؤمنین [حضرت] علی بن ابی طالب سلام الله علیهما به من فرمود: ☘آیا کار نیکی را برات بگویم که هر کس آن را همراه با خود [به صحرای محشر] بیاورد، از وحشت روز قیامت در امان است؟ و بدی‌ای هم برایت بگویم که که هر کس آن را با خود [به صحرای محشر] بیاورد، خداوند او را با صورت [و با خواری] به آتش می‌اندازد؟ عرض کردم آری. ☘حضرت فرمود: [آن] نیکی، دوستی ما [اهل بیت] بوده و [آن] بدی، دشمنی ما است. 📚المحاسن، ج1، ص150، ح69.
در سینه هیچ نیست به جز آرزوی تو ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرّ تأکید به ولایت ائمه سلام الله علیهم اجمعین من اراد الله بدء بكم و من وحّده قبل عنکم 🔻مرحوم آیت الله شیخ جواد کربلایی رضوان الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 وَ الْعَصْرِ * إِنَ‌ الْإِنْسَانَ‌ لَفِي‌ خُسْرٍ * إِلاَّ الَّذِينَ‌ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ‌ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِ‌ وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ سوگند به عصر * که انسانها همه در زیانند * مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی توصیه نموده‌اند./ سوره عصر آیه ۱ - ۳. 🔺️ امام صادق (سلام الله علیه) در تفسیر این آیات فرمودند: منظور از "عصر" عصر خروج حضرت قائم است. منظور از انسانهایی که در زیانند دشمنان ما هستند... و منظور از "توصیه به صبر" یعنی صبر در دوران فترت (غیبت امام). 📚 كمال الدين، ج۲، ص۶۵۶.
🔵 فضائل و رذائل اخلاقی🔻 «غضب» 🔹یکی از صفات رذیله که امّ المصائب و امّ الرذائل است، اینست که غریزۀ غضب در انسان تحریک گردد و تسلط بر اعصاب از او گرفته شود؛ خواه ناخواه زبان و گوش و چشمش به دست شیطان سپرده می‌شود. در روایت می‌خوانیم در وقت غضب، شیطان در انسان نفوذ می‌کند و به قول عوام شیطان در پوست او می‌رود و این یک شیطان مجسم می‌شود و هرچه از او برآید، می‌کند. عقلش نمی‌تواند کار کند و وجدان اخلاقی او نمی‌تواند کار کند و خواه ناخواه غریزۀ غضب، بدون کنترل می‌شود و هرچه از دستش برآید، انجام می‌دهد. درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛
اَلسَّلامُ عَلى اَئِمَّةِ الْهُدى وَمَصابيحِ الدُّجى وَاَعْلامِ التُّقى... روز جهانی بقیع
18.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تلقی ما از امام زمان(سلام الله علیه) 🎙استاد علی صفایی حائری(ره)۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210111-WA0023.mp3
7.39M
💭پست ویژه💭 🔈 خدمتگزاری به امام عصر🔻 ◾️روشی خاص برای توسل امام زمان "عج" در ... 🔍خدمتگزارش بشویم... ✔️از دست ندهیم. 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
🔺چه عزیزانی که گوش داده اند و چه بزرگوارانی که گوش نکرده اند ، جا دارد دوباره گوش بکنیم🔺
🔰 همگی شما در بهشت هستید 💠 عَنْ مُوسَی بْنِ بَکْرٍ قَالَ: کُنَّا عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ رَجُلٌ فِی الْمَجْلِسِ أَسْأَلُ اللَّهَ الْجَنَّهَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنْتُمْ فِی الْجَنَّهِ فَاسْأَلُوا اللَّهَ أَنْ لَا یُخْرِجَکُمْ مِنْهَا فَقَالُوا جُعِلْنَا فِدَاکَ نَحْنُ فِی الدُّنْیَا فَقَالَ أَ لَسْتُمْ تُقِرُّونَ بِإِمَامَتِنَا قَالُوا نَعَمْ فَقَالَ هَذَا مَعْنَی الْجَنَّهِ الَّذِی مَنْ أَقَرَّ بِهِ کَانَ فِی الْجَنَّهِ فَاسْأَلُوا اللَّهَ أَنْ لَا یَسْلُبَکُمْ 🌀 موسی بن بکر گوید:به همراه جمعی در محضر حضرت صادق علیه السلام بودیم. یکی از مردان حاضر در مجلس عرض کرد: «از خداوند بهشت می خواهم.» حضرت فرمود: «شما در بهشت هستید. از خدا بخواهید که شما را از آن بیرون نبرد!» گفتند: «قربانت شویم! ما که در دنیا هستیم.» فرمود: «مگر شما به امامت ما اعتراف ندارید؟» گفتند بلی. فرمود: «این معنی بهشت است که هر کس به آن اعتراف کند، در بهشت باشد. پس از خدا بخواهید که آن را از شما نگیرد.» 📚 محاسن برقی: ص 161
(نفعنا الله من برکات وجوده)می فرمایند: 🔻شخصی چهل سال زحمت کشید و دائم در طلب ملاقات حضرت حجت عجل الله فرجه بود تا این که عاقبت به محضر مقدس محبوب و مطلوبش شرف حضور یافت. او که روز ها وسال های پر از درد فراق امامش بر وی سخت گذشته بود در اولین ملاقات ، از حضرتش گلایه کرد و عرضه داشت : آقا جان، شما که عاقبت مرا پذیرفتید ، ای کاش زود تر توفیق شرف یابی به محضرتان عنایت می فرمودید ، چون در این چهل سال به آتش فراق شما سوختم ، حضرت فرمودند : 👈اگر شما را زود تر می پذیرفتم ، از ما نان و سبزی میخواستید . حالا که معطل شدید می دانید که چه بخواهید. 🔻با دوام استغاثه و استقامت در وادی امام زمان عجل الله فرجه می توان به قرب خداوند نائل آمد . در مسیر خدا جویی ، قرآن کریم میفرماید : [إنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَة...سوره فصلت آیه ۳۰] در این آیه پس از این که سالک ،خدای متعال را انتخاب کرد و عملا گفت :ربُنا الله ، اورا نصیحت می کند که در این راه استقامت ورزد. در وادی امام زمان عجل الله فرجه هم این چنین است .بنده شخصی را سراغ دارم که تا چند سال پیش زنده بود (شاید هنوز هم زنده باشد.) ایشان در زمان رژیم سابق ارتش یک درجه دار بود وبه ارتش محمد رضا پهلوی خدمت میکرد ،وی اهل تبریز بود .همسرش بی حجاب بود و خودش هم نماز نمی خواند و از نیرو های طاغوتی بود . ولی اتفاقی افتاد که ایشان توبه کرد و همه روزه چند ساعت در منزل نماز قضا می خواند همسرش از تغیر حالت او متعجب شده و به شدت به شوهرش اعتراض میکرد . ایشان حاضر شد زنش را با همین کیفیت تحمل کند به شرط این که او هم ایشان را با چهره جدید تائب و مذهبی اش تحمل کند ، ولی زن نپذیرفت و عاقبت در این کش مکش ، زن تقاضای طلاق کرد و قبل از این که بچه دار شوند ،از شوهرش جدا گشت ارتش شاهنشاهی به جهت همین تغیر وضیعت وی را از ارتش اخراج کرد ولی او دست از امام زمان عجل الله فرجه بر نداشت . او با فروش اموالی که داشت ، زیارت حرمین شرفین و مشهد مقدس مشرف شد و توبه کرد. وتوبه او واقعی بود . در تمام مدت عمرش به توسلات و زیارت مربوط به حضرت مهدی سلام الله علیه مداومت داشت وشانزده سال به همین منوال گذشت تا این که روزی در مسجد جمکران ، در حال قدم زدن و زمزمه یابن الحسن ،یابن الحسن بود که ،ناگهان جوانی پیش او آمد و به ایشان گفت : آیا تو فلانی هستی ؟ گفت:بله ،آن جوان گفت : بشارت به شما بدهم حضرت مهدی سلام الله علیه ، الان در پشت بام مسجد جمکران با جمعی از حواریون خود حضور دارند و مرا مأمور کرده اند که شمارا به حضور ایشان ببرم . شما خوب میدانید ،شخصی که این همه فداکاری کرده و بعد از این همه سال استقامت و استغاثه ، به اوبشارت ملاقات دهند ، چه حالی پیدا می کند . ((به امید وصال تو همه عمر زنده باشم چو نباشد این سعادت ،نه من ونه زندگانی)) ایشان به اتفاق فرستاده حضرت ، به پشت بام مسجد رفتند .(( ساختمان قدیمی مسجد )) . وقتی به آن جمع وارد شد سلام داد و حضرت جواب سلامش را داده و فرمودند:مرحبا فلانی! خوب استقامت کردی.بعد حضرت بلافاصله بلند شدند و به بعضی از افرادی که در خدمتشان بودند گفتند: با من بیایید و از بعضی دیگر خداحافظی کردند و به او فرمودند: شما هم میتوانی بیایی. از این قبیل قصه بسیاراست،ولی به قول مرحوم امام((آنرا که خبرشد،خبرش باز نیامد.)) . مرحوم حجت السلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی در سال آخر عمر امام ،خدمتشان عرض کرده بودند:پدر جان! من حالا فهمیده ام که غیر از این تحصیلات ظاهری موجود، حقایقی هست که در اختیار همه نیست. شما، یا خودتان مرا تعلیم فرمایید یا به کسی که وارد باشد راهنماییم کنید. امام فرمود : احمد،((آن را که خبر شد خبرش باز نیامد.))و البته در اینجا نکته ای است که نباید غافل بود و آن اینکه اثبات این تشکیلات به نحوه ای که ذکر شد مورد تامل است، زیرا کسانی که خارج از این تشکیلات اند به کلی بی خبرند و آنان که داخل تشکیلات اند افشای اسرارنمی کنند. ((کس ندانست که منزلگه معشوق کجاست اینقدر هست که بانگ جرسی می آید)) 📚غم عشق ص ۹۴
⁉️ ؟ 📌 در روایات مربوط به عصر آخرالزمان و پیش از ظهور حضرت بقیہ اللّه الاعظم ( عج ) از معصومین علیهم السلام اشاراتی به وقوع مرگ سفید و مرگ سرخ داریم. که نیاز به بررسی و تحلیل این اخبار است. 🔹 قطعأ این چنین اخبار را باید با نگاهی روشن و بروز کالبد شکافی کرد. 🔸 مرگ سرخ قطعأ و یقینأ کشتار وسیعی است که ممکن است فرامنطقه ای و در جغرافیایی وسیع صورت بگیرد و یا میتواند در یک جغرافیای خاص و موقعیت منحصر بوجود بیاید. زمان شروع تا پایان آن مشخص نیست اما طبق برداشت ها از روایات دیگر، منتهی خواهند شد به سال ظهور حضرت حجت عج 🔸 از امير المؤمنين علي ع منقول است که فرمود : 🔹 پيش روي قايم ـ عليه السلام ـ مرگي سرخ و مرگ سفيد پديدار گردد و ملخ هاي خونرنگ وقت و بي وقت هجوم آورند، اما مرگ سرخ يعني شمشير و مرگ سفيد يعني طاعون.. بنابر اين، مقصود از مرگ سرخ کشته شدن در اثر جنگ و مقصود از مرگ سفيد مُردن در اثر شيوع بيماري هاي مانند طاعون و های ناشناخته خواهد بود. 🔸 پس نتیجتأ بیماری های ویروسی و عفونتی در آخرالزمان شیوع عجیبی خواهند داشت. 📚 بحار الانوار ، ج ۵۲ ، ص ۱۱۳ کانال " القائِمُ المُنتَظَر(عج)" 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
🔻آيا قرآن، صريح ‌تر از اين بگويد که: «وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‏» و اينكه براى انسان، بهره‌اى جز سعى و كوشش او نيست. 🔸يا در روايات اهل بيت، روايات باب عمل و باب جهاد و باب استقامت، باب تنبلي و سستي و ... را ببينيد، بعد قضاوت کنيد که آيا اين نوع تفکرات با دستگاه اهل بيت مطابق است؟ 🔹حضرت امير در نهج البلاغه مي‌ فرمايند: لا تَكُن مِمَّن يَرجو الآخِرَةَ بِغَيرِ العَمَلِ... يُحِبُّ الصّالِحينَ و لا يَعمَلُ عَمَلَهُم، و يُبغِضُ المُذنِبينَ و هُوَ أحَدُهُم ...!؛ چونان كسى مباش كه بدون عمل، به آخرت اميد مى ‌بندد... مردمان نيك‌ كردار را دوست مى ‌دارد؛ اما اعمال آن‌ها را انجام نمى‌ دهد، گنهكاران را دشمن مي ‌دارد؛ اما خود در جرگه آن ‌هاست... 🔸مؤمن بايد قلبي بزرگ داشته باشد که جاي «لَيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» را بشناسد و بداند اين تابلو را کجا قرار دهد و تابلوي «وَعَلَى اللهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» را نيز کجا قرار دهد. بايد همه آن‌ ها را کنار يکديگر قرار دهد و بهره ببرد؛ نه‌ اينکه يکي را بگيرد و آن ‌را با بقيه معارض ببيند...
* 🔻هر کسی باید برای حرکت خودش، در امور تربیتی به صورت حساب شده نسخه داشته باشد؛ این نسخه وجود دارد، در قرآن هست، در روایات هست؛ ولی کار دارد، باید آن را پیدا کرد، چیزی را فروگذار نکردند، چیزی را کم نگذاشتند. 🔸گفته بود که هر شب تا صبح ذکر می گویم و همین قال الباقر و قال الصاق ها ذکر من است. انسان بتواند در ابتدا خودش به یک سامانی برسد و بعد از آن برای جامعۀ خود هم یک خدمتی بکند، این خدمتی ماندگار می شود، این قال الباقر و قال الصادق ها می ماند. 🔻نفوسی که در آینده خواهند آمد، بر ما حق دارند. نسل هایی که در آینده خواهند آمد. تا می توانیم کار کنیم، منتها فرد جوهره دار می خواهد. 🔸به علامۀ امینی نگاه کنید، چقدر صدمه خورد تا یک کتابی ماندگار در ولایت اهل بیت نوشت که تا قیامت برای او کتاب است؛ تا قیامت برای او اثر ماندگار است. هم خود او رشد کرد، هم خود او پیشرفت کرد، هم خود او ولایی تر و ولایی تر و ولایی تر شد، هم اثری ماندگار شد. 🔹یا در سبک محدث قمی نگاه کنید؛ چه قدر بزرگوار و چه بااخلاص بود. این همه کتاب دعا نوشتند؛ ولی این مفاتیح در آخر جایگاه خود را دارد. این کارها آسان نیست؛ برای تحقق این کارهای ماندگار، در ابتدا یک سفری به خود می خواهد و یک حرکت معنوی، بعد از آن نصیب می آید. نصیب که آمد، یک اثری ماندگار می گذارد. ‌ شیخ جعفر ناصری
🔑سرانه تفکر! "سرانه مطالعه" هر ساله در کشور مشخص میشود ، که البته آمار، چیزی در حد فاجعه است ولی فاجعه ای بدتر وجود دارد، در حالی که کسی به آن توجه ندارد و آن "سرانه تفکر" است! و چه بسا به ظاهر تحصیل کرده هایی که اهل تفکر نیستند. ما در عصر مدرنیته بعضا با شیک پوشان جاهلی طرف هستیم که نهایتا صحبتهایی تقلیدی برخی افراد را بدون فکر، در غالبی به ظاهر عقلی تکرار میکنند و خود را باسواد می نامند! چه بسیار مشهوراتی که همه تکرار میکنند یا انجام میدهند ولی اگر تحقیق و فکر بشود اشتباه بودنشان آشکار میشود... همدیگر را دعوت به مطالعهِ همراه بکنیم تا این اندازه محتاج برداشت ها و فهم ها و فکرهای درست یا غلط این و آن نباشیم .
🔴توجیه نکنید! امام صادق سلام الله علیه فرمود🔻 عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام‏ قَال:َ مَنْ عَذَرَ ظَالِماً بِظُلْمِهِ سَلَّطَ اللَّهُ عَلَيْهِ مَنْ يَظْلِمُه،ُ‏ فَإِنْ دَعَا لَمْ يَسْتَجِبْ لَهُ وَ لَمْ يَأْجُرْهُ اللَّهُ عَلَى ظُلَامَتِهِ. (الكافي؛ ج‏2؛ ص334) ⬅️ هر کس برای ظلمِ ستمگری، عذر بتراشد [و آن را توجیه کند] ؛ خداوند کسی را بر او چیره می سازد که بر او ستم کند؛ پس اگر خدا را [برای دفع آن ظلم] بخواند، او را اجابت نخواهد کرد و در عوضِ [صبر بر] آن ستم، به او پاداش نخواهد داد.
✔️امام باقر سلام الله علیه در حدیثی درباره توصیف احوال قبل از ظهور می‌‌فرماید🔻 زمانی حضرت مهدی(سلام الله علیه) ظهور می‌‌نماید که مردم از بسیاری مشکلات و مصیبت‌های بزرگ صبح و شام آرزوی مرگ می‌‌کنند[۱]. ✔️در روایتی دیگر نیز فرموده‌اند🔻 زمانی خواهد آمد که مردم تمنای مردن دارند[۲].  ✔️امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) در حدیثی فرمودند🔻 قبل از ظهور حضرت قائم(عج) مرگ سرخ و مرگ سفید خواهد بود که مرگ سرخ، کشته شدن با شمشیر است و مرگ سفید، مردن از مرض وبا است[۳].  ✔️امام صادق(سلام الله علیه) فرمودند🔻 پیش از قیام حضرت قائم(عج) دو نوع مرگ پدیدار خواهد شد، یک مرگ سرخ و دیگری مرگ سفید و با این دو نوع مرگ آنقدر مردم بمیرند که از هر هفت نفر پنج نفر خواهند مرد و مرگ سرخ، قتل با شمشیر است و مرگ سفید، مردن از مرض وبا می‌‌باشد[۴].  ✔️امام صادق(سلام الله علیه) فرمودند🔻 ظهور واقع نخواهد شد مگر زمانی که دو سوم مردم از دنیا بروند. شخصی پرسید: اگر دو سوم مردم بمیرند دیگر چه چیز باقی خواهد ماند؟! حضرت پاسخ داد: (شما شیعیان و دوستان حضرت مهدی(عج) باقی می‌‌مانید) آیا دوست ندارید که جزو آن یک سوم باقی مانده باشید؟![۵] ✔️امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) فرمودند🔻 حضرت مهدی(عج) زمانی قیام خواهد کرد که یک سوم مردم کشته شده باشند و یک سوم مردم بمیرند و یک سوم از آنان باقی مانده باشد[۶].  ✔️رسول خدا(صلواة الله علیه وآله)فرمود🔻 زمانی خواهد رسید که بهترین آرزوی مؤمن، مرگ اوست و در آن زمان دجال قیام خواهد کرد[۷]. ✔️در روایتی دیگر فرمودند🔻 در آخرالزمان مردم بر سر قبرها می‌‌روند، بر روی آن می‌خوابند و می‌‌گویید: ای کاش من به جای شخصی بودم که در این قبر مدفون گشته؛ آنان برای شوق دیدار خداوند چنین نمی‌گویند، بلکه بلا به حدی شدید است که تمنای مرگ می‌‌کنند[۸][۹]. 📚۱ سید محمود موسوی دهسرخی، یأتی علی الناس زمان، ص ۵۵۰. ۲ همان، ص ۶۴۲. ۳ غیبت نعمانی: ص ۲۷۷. ۴ بحار الأنوار: ج ۵۲، ص ۲۰۷. ۵ همان. ۶ ملاحم: ص ۵۸. ۷ سید محمود موسوی دهسرخی، یأتی علی الناس زمان، ص ۲۲۱. ۸ همان: ص ۲۶۹. ۹ حیدرزاده، عباس، فرهنگنامه آخرالزمان، ص ۵۴۳-۵۴۴ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
شبانه روز منتظر " ارواحنافداه " باشید ... 🔻قال الصادق سلام الله علیه : تَوَقَّعْ أمْرَ صَاحِبِکَ لَیْلَکَ وَنَهارَکَ. شبانه‌ روز منتظر ظهور مولایت باش. 📚بحارالأنوار، جلد ۹۸، صفحه ۱۵۹
💥 مردم بزرگوار ایران باید بدانند همان‌طور که فتوحات نظامی به دستِ سردار بزرگی همچون شهید قاسم سلیمانی محقق می‌شود، فتوحات اقتصادی هم به دست یک فرد انقلابی، که سرش را به خدا سپرده و زاهد و فارغ از تعلقات دنیایی است، واقع می‌شود و اگر از این جنس نباشد فتحی واقع نمی‌شود. 💠 آیت‌الله میرباقری: «فتوحات اسلامی به دست سردارانی چون واقع می‌شود که چهل سال در لبه مرگ راه رفتند و با روحیه شهادت‌طلبی، هر روز، خود را در معرض خطرهای بزرگ‌تری قرار دادند. سردار سلیمانی به تعبیر رهبر بزرگوار، بارها و بارها مرگ را تجربه کرد. من سوریه نرفته‌ام، ولی آنهایی که رفته‌اند وقتی صحنه درگیری سوریه را تعریف می‌کنند، آدم می‌فهمد که قدم‌زدن‌های استوارِ یک فرماندۀ بزرگ جنگ بر روی آن بلندی‌ها یعنی چه؟ در عرصه اقتصادی هم شخصیت‌هایی از این جنس می‌توانند فتوحات بزرگ را رقم بزنند و اگر از این جنس نباشند، فتحی واقع نمی‌شود. مردم بزرگوار ایران باید بدانند همان‌طور که به دست سرداری چون شهید سلیمانی می‌شدند، هم باید به دست یک فرد انقلابی که سرش را به خدا سپرده، و زاهد و فارغ از تعلقات دنیایی است، واقع شوند. عدالت اسلامی با دست کسی که تعلقات دنیایی داشته باشد، محقق نمی‌شود.» ۱۴۰‌۰/۲/۳۰ ☑️ @mirbaqeri_ir
یکی از انواع هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژه‌ی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. سید‌علی‌خامنه‌ای ۸۹/۴/۲ 💭 " کانال القائِمُ المُنتَظَر " 💭 http://eitaa.com/joinchat/3293380629C1715141e20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_417653865.pdf
70.1K
🔺تأويلات سوره غاشیه🔺 📖 تعداد صفحات :2⃣
⚡️ امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با به مبارزه برخاستند و يک در را بنیان نهادند. ⚡️ یکی از مکاید در طول تاریخ، مکتب‌سازی‌های بدلی بوده است. 💠 : 🔸 مکتب‌سازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت است که هميشه دنبال مي‌کند. اين مکتب‌سازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع مي‌شود تا بعد در دوره بني‌اميه و معاويه به جايي مي‌رسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(ع) را رصد مي‌کند و هر کاري حضرت مي‌کنند بدلش را مي‌سازد. فرقه‌هاي کلامي و گرايش‌هاي معنوي منحرف که الان پيدا می‌شود تصادفي نيست و همان‌طور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايش‌هاي باطل را مديريت مي‌کنند، در دوره‌هاي قبل هم همين‌طور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيده‌اند. اينها مکتب‌سازي است و ريشه‌اش به دستگاه طواغیت و شیاطین برمي‌گردد. درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم به‌شدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف اسلام، تحريف و حتي روش فقاهت، تحريف که در همه اين‌ها مکتب‌سازي‌هاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اين‌ها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بني‌اميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند. شأني که وجود مقدس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در اين زمينه دارند چيست؟ 🔸 همان‌طور که شيخ مفيد نقل کرده‌اند قبل از امام باقر(ع)، تشيع که مکتب حق است يک روشن و حتي يک و يا داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت مي‌شديم، ولي امامین صادقین(ع) يک درست کردند. در صدر اسلام واقعا اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي مي‌کردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم به‌شدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهري‌گري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.» ☑️ @mirbaqeri_ir