15.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ويژه برنامه ماه مبارک رمضان
#تصویری
🔸 جلسه 20
#ادب_بندگی
#باز_نشر
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
شب بیست و یکم.mp3
4.76M
💠 پیام موردی ويژه برنامه ماه مبارک رمضان
#صوتی
🔸 شب بیست و یکم
تاریخ: 1390
#باز_نشر
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
شب بیست و یکم.pdf
138.2K
💠 پیام موردی ويژه برنامه ماه مبارک رمضان
#متن
🔸 شب بیست و یکم
تاریخ: 1390
#باز_نشر
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
13.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شب بیست و یکم رمضان
◽️ #شب_قدر
🔹 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله العالی)
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 شب بیست و یکم رمضان
◽️ #حق_محور
🔹 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله العالی)
🆔 @a_javadiamoli_esra
جان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم.mp3
794.1K
🏴 روز بیست و یکم ماه مبارک #رمضان 1442
▪️ جان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم)
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 جان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم)
▪️ در فضیلت ماه مبارک رمضان ائمه به ما فرمودند که «أَنْفَاسُكُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَة»؛ یک انسان صائم که نفس می کشد، او دارد عبادت می کند؛ می خوابد، دارد عبادت می کند. بعد در این قسمتهای آخر فرمود به اینکه درهای بهشت باز است، بکوشید که به روی شما نبندند! درهای جهنم بسته است، بکوشید که باز نکنند! این #رحمت خیلی است! آن گاه وجود مبارک امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در پایان خطبه گفت که «فَقُمْتُ وَ قُلْتُ یا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِی هَذَا الشَّهْر»؛ به حضرت عرض کردم این دستورات نماز و روزه و مانند آن که مشخص است، به نظر شریف شما بهترین عمل و #با_فضیلت_ترین_عمل در ماه مبارک رمضان چیست؟ «فَقَالَ یا أَبَا الْحَسَنِ أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ»؛ #پرهیز_از_کار_حرام، قول حرام، فکر حرام، از حرام انسان جدا بشود بهترین کار است، چون بقیه راه باز است، این حرام است که راه را می بندد. حضرت امیر آن سؤال را کرد و حضرت این جواب را داد.
▫️ بعد وجود مبارک پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) گریه کرد. حضرت امیر می گوید: «فَقُلْتُ یا رَسُولَ اللَّهِ مَا یبْكِیكَ» چرا گریه می کنید؟ «فَقَالَ یا عَلِی لِمَا یسْتَحَلُّ مِنْكَ فِی هَذَا الشَّهْرِ كَأَنِّی بِكَ» آنچه که برای تو حلال می شمرند یا حلول می کند، من برای آن گریه می کنم، چرا؟ «وَ أَنْتَ تُصَلِّی لِرَبِّكَ وَ قَدِ انْبَعَثَ أَشْقَی الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ شَقِیقُ عَاقِرِ نَاقَةِ ثَمُودَ فَیضْرِبُكَ ضَرْبَةً عَلَی قَرْنِكَ تَخْضِبُ مِنْهَا [بِهَا] لِحْیتُكَ»؛ من برای این گریه می کنم که تو داری نماز میخوانی، أشقی الأولین و الآخرین با شمشیرش سر مطهر تو را می شکافد و محاسن شما رنگین می شود.
▪️ مثل إبن ملجم کسی نیامده است، حتی شمر به شقاوت إبن ملجم هم نیست؛ برای اینکه شمر با یک خطر روبرو بود، ولی إبن ملجم با دو خطر روبرو بود. آن کسی که امام (سلام الله علیه) او را به هلاکت برساند، یقیناً اهل جهنم است و هیچ شفاعتی شامل او نمی شود؛ آن کسی که خودش امامی را شهید کند، یقیناً اهل جهنم است. إبن ملجم با شمشیرش امامی را شهید کرد و با شمشیر امام دوم یعنی امام حسن کشته شد، این امر بین الإمامین بود. آن شمر و امثال شمر را مختار کشت. هیچ کسی اگر با شمشیر امام کشته بشود اهل نجات نیست. بنابراین شقاوت إبن ملجم بیش از شقاوت شمر است؛ لذا فرمود به اینکه او «أَشْقَی الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ» است. از نظر عاطفه جریان شمر حساب دیگری دارد؛ اما محروم ترین انسان کسی است که با شمشیر امام کشته بشود و با شمشیر او امامی کشته بشود.
▪️ «قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع فَقُلْتُ یا رَسُولَ اللَّه»؛ من بلند شدم عرض کردم آن وقتی که مرا شهید می کنند «فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِی فَقَالَ ص» بله «فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِكَ». «ثُمَّ قَالَ یا عَلِی مَنْ قَتَلَكَ فَقَدْ قَتَلَنِی وَ مَنْ أَبْغَضَكَ فَقَدْ أَبْغَضَنِی وَ مَنْ سَبَّكَ فَقَدْ سَبَّنِی لِأَنَّكَ مِنِّی كَنَفْسِی رُوحُكَ مِنْ رُوحِی وَ طِینَتُكَ مِنْ طِینَتِی».[1]
[1]. إقبال الأعمال(ط ـ القدیمة)، ج1، ص2.
#سالروز_شهاد_امیر_المؤمنین_علیه_السلام
#با_فضیلت_ترین_عمل
#پرهیز_از_محارم_الهی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس خارج فقه نکاح ـ جلسه 444
تاریخ: 1398/02/11
🆔 @a_javadiamoli_esra
27.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ويژه برنامه ماه مبارک رمضان
#تصویری
🔹 جلسه 21
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی
تاريخ جلسه: 1375
#حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_esra