eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
 عبد خالص

🔹 مجاهد نستوهی چون بین اِقامه عمود دین و تأمین خیمه آن، به روش معقول و مقبول جمع سالم نمود، نه چون مُفرطان یا مُفرّطان دیگر كه یا در صدد جمع بین حرب آهن و محراب نبودند و یا در محدوده جمع مكسّر گرفتار آمدند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
عبد خالص

🔹 صلابت، استواری و نفوذ ناپذیری، از عناصر محوری است. چنین رجالی با خدای خود پیمان ستبر و ناگسستنی دارند و در كیان داخلی و حفظ استقلال و استغنای همه‏ جانبه، هویتی خودكفا داشته و به خود متكی ‏اند و در قبال بیگانگان، حیثیتی سازش ناپذیر و دست نیافتنی دارند. چنین مردانِ دین باور از آسیب و از گزند _غفلت_خطرزا مصون ‏اند، چنین نام ‏آورانی كه اهل سداد اند، قول سدید و متقن دارند: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً﴾ و سیره صلاح و فلاح آنها سدّ محكم در برابر یأجوج استبداد و مأجوج استعمار است، زیرا است: «فَإِنَّ تَقْوَى اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد وَ ذَخِیرَةُ مَعَاد» و دگر اندیشان صلاحیت مقاومت در برابر دشمنان را ندارند: «فلیس باَهْل اَنْ یسدّ به ثغر». 🔹 اگر مجاهد نستوهی چون بین اِقامه عمود دین و تأمین خیمه آن، به روش جمع سالم نمود، نه چون مُفرطان یا مُفرّطان دیگر كه یا در صدد جمع بین حرب آهن و محراب نبودند و یا در محدوده جمع مكسّر گرفتار آمدند؛ نه جمع سالم. چنین مدافعی می ‏تواند نموداری از رجال مذهبی، سیاسی صحنه‏ های به یادماندنی اسلام باشد، زیرا ایمان به قرآن حكیم و تولّی عترت طاهرین (علیهم‌السلام) در او به نصاب لازم رسید و در مقام وفا، و در مرحله صفا، خدا بوده است. 📚 پیام به كنگره شهید نواب صفوی (رضوان الله علیه) / سروش هدایت، ج3، ص175. تاریخ: دی ماه 1383 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 السابقون
🔸 قرآن كریم روی برخی از امور خیلی تكیه می ‌كند، می ‌فرماید كارهای بی ‌سابقه دو قسم است: یك قسم فقط است كه یك كار عادی است، برخی ‌ها زودتر می‌ روند برخی دیرتر، این هنر نیست، نه آن‌ کسی كه زودتر رفته است از فضیلت ممتاز برخوردار است، نه آن‌كه دیرتر رفته است محروم; بلكه یك كار عادی است، فرصت عادی است که انسان به تدریج وارد صحنه یک می‌شود. اما یك وقت است كه كسی قدرت ندارد این كار را انجام دهد؛ در این‌جا برای ضعف معرفت یا ضعف قدرت نمی‌توانند برخی‌ها قدم بردارند؛ اینكه درباره امیر مؤمنان علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه أفضل صلوات المصلّین) آمده است كه «أَوَّلُ‏ الْمُسْلِمِینَ‏ إِسْلَاماً» است، جزء سابقین اوّلین است برای این است كه آن روز تشخیص ایمان و كفر، عدل و ظلم، عقل و جهل، خیر و شرّ، حسن و قبیح كار آسانی نبود، كه همه اعماق افراد جاهلی را تسخیر كرده بود، در آن صحنه انسان تشخیص بدهد كه حق با وحی و نبوّت است، كار آسانی نیست؛ اول بودن در آن‌جا تنها اول زمانی نیست، ، كمال، رتبه و مانند آن است. 🔸 این اول بودن می‌خواهد، می‌ خواهد كه بالاصاله و بالذّات از ناحیه خدای سبحان است، بعد به دنبال آنها برای انبیا و اولیاست، بعد در مرحله سوم برای شاگردان انبیا و اولیا مانند و همرزمانشان (رضوان الله علیهم اجمعین) است. آن وقتی كه اینها قیام كردند جزء بودند كه قرآن ﴿السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ﴾ به عظمت یاد می‌ كند. گذشته از آنكه نواب صفوی (رضوان الله علیه) اول بود از نظر و اول بود از نظر و ، اول بود از نظر ؛ او سید شهدای قبل از انقلاب بود. در آن عصر و مصر عده ‌ای شربت شهادت نوشیدند؛ ولی سید شهدای آنها همین نوّاب صفوی (رضوان الله تعالی علیه و علی هؤلاء) بود، خدای سبحان او و همرزمانش را با محشور بفرماید! 📚 پیام سالگرد شهید نواب صفوی (رضوان الله تعالی علیه) تاریخ: 1393/10/16 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 558 3. تعامل با متظاهران به اسلام برخی اوصاف منافق 🔸 ادعای دروغین ایمان: و از مردم كسانی ‌اند كه می‌ گویند: به خدا و روز رستاخیز ایمان آورده ‌ایم، در حالی كه موٴمن نیستند.[1] نیرنگبازی: آنان با خدا و كسانی كه ایمان آورده ‌اند سخت نیرنگ می ‌بازند؛ ولی جز خود را فریب نمی ‌دهند، و این را در نمی ‌یابند.[2] انحصارطلبی: می ‌گویند: اگر به مدینه بازگردیم، قطعاً آن كه عزیزتر است آن را كه زبون ‌تر است از آن‌جا بیرون خواهد كرد، و حال آنكه عزّت، همه از آن خدا و پیامبرش و موٴمنان است امّا منافقان نمی ‌دانند.[3] [1]. ﴿و مِنَ النّاسِ مَن یقولُ ءامَنّا بِالله و بِالیومِ الآخِرِ و ما هُم بِمُؤمِنین﴾ (سورهٴ بقره، آیهٴ 8). [2]. ﴿یخـٰدِعونَ اللهَ و الَّذینَ ءامَنوا و ما یخدَعونَ اِلاّ اَنفُسَهُم و ما یشعُرون﴾ (سورهٴ بقره، آیهٴ 9). [3]. ﴿یقولونَ لَئِن رَجَعنا اِلَى المَدینَةِ لَیخرِجَنَّ الاَعَزُّ مِنها الاَذَلَّ ولله العِزَّةُ و لِرَسولِهِ و لِلمُؤمِنینَ و لـٰكِنَّ المُنـٰفِقینَ لا یعلَمون﴾ (سورهٴ منافقون، آیهٴ 8). 📚 مفاتیح الحیات ص 305 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 فهرست دروس و سخنرانی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دروس تفسیر: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/1984 دروس فقه: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/10424 دروس اخلاق، سخنرانی و پیام: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross/9215 تذکر: با توجه به اینکه در پیام رسان ایتا فایل های قدیمی را نمی توان دانلود کرد، دوستان محقق به سایت اسراء (http://news.esra.ir/) (http://news.esra.ir/) یا پیام رسان تلگرام (https://t.me/esratvtelegram) (https://t.me/esratvtelegram)مراجعه کنند. 🔶🔹💠🔹🔶 🔸سایت وب تی وی : تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir 🔸کلاس مجازی: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli کانال دروس بنیاد اسراء در پیام رسان های اجتماعی. 1️⃣ تلگرام Telegram: https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_doross
صلابت، استواری و نفوذ ناپذيری، از عناصر محوری هويّت مردان مؤمن 🔹 در محكمه این بزرگوارها [فدائیان اسلام] رفتم، چیزی كه دیدم جز اعجاب و شگفتی نبود، با اینكه اینها تقریباً روشن بود كه محكوم به اعدام هستند، با اینكه روشن بود آنها كه دارند محاكمه می‌كنند چه می‌ گویند، چطور استدلال می‌ كنند؛ اما اینها كسانی بودند كه واقعاً ... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
صلابت، استواری و نفوذ ناپذيری، از عناصر محوری هويّت مردان مؤمن 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: 27 دی ماه، سالروز شهادت و همرزمانش از جمعیت فداییان اسلام می باشد که پس از مبارزات خستگی ناپذیر به دست عوامل رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و به خیل شهدای انقلاب اسلامی پیوستند. بدین مناسبت فرازهایی از پیام های حکیم متأله حضرت که به مناسبت مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی و همرزمانش در سال های گذشته، ایراد فرموده اند را از نظر می گذرانیم. 🔹 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در یکی از این پیام ها، در رابطه با این اسطوره نستوه و همرزمانش اظهار داشتند: سخن درباره شهدای كه رفتگان ‌شان مورد عنایت ویژه ذات اقدس الهی هستند و وارثان آنها هم مورد تأیید الهی‌ اند، در دو بخش مطرح است: یكی درباره جریان شهادت، یكی ویژگی‌ های نوّاب صفوی و شهید واحدی و سایر همرزمانش. بخش اول كه مربوط به شهداست؛ چون پاسخ مثبت به دعوت انبیا عموماً و دعوت ختمی مرتبت و نبوّت (علیهم آلاف التحیة و الثناء) خصوصاً داده‌ اند زنده شده ‌اند و رسیدند به یك زندگی كه مرگ در پی آن نیست. روایتی وارد شده است كه شهدا را استثنا كرد، پس شهید زنده از دنیا وارد برزخ می ‌شود و زنده از برزخ وارد قیامت كبرا می ‌شود و از كلّ این صحنه‌ ها برخوردار است؛ سرّش آن است كه حیاتی پیدا كرده است كه مرگ ندارد. 🔹 جناب سید بزرگوار نواب صفوی ـ كه درود و رحمت الهی بر او و همرزمان و بر همه شهدا باد! ـ دارای چند ویژگی بود: اولاً ، درست است كه انسان می‌تواند و موظّف است در برابر ناملایمات شجاع باشد؛ ولی بخشی از شجاعت كسبی نیست، بلکه بعضی از شجاعت‌ها است. آن شجاعت ممتاز شهید نوّاب صفوی هر كس از نزدیك با او آشنا بود و آن عصر و مصر را می‌دید باور می‌ كرد كه این كسبی نیست، ﴿ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتیهِ مَنْ یشاءُ﴾؛ این ‌طور بود، برخی از همرزمانشان (رضوان الله علیه) هم در مرحله بعد این‌طور بودند. 🔹 روزی در مدرسه مروی، آن سال‌ ها ما تحصیل می ‌كردیم و سنّ ما هم در حدود بیست سال بود، بعضی از متدینین آمدند در مدرسه مروی ظاهراً گفتند كه محاكمه شروع شد، مناسب است بعضی از طلاّب و روحانیون در آن محكمه شركت كنند. من هم از مدرسه مروی در محكمه این بزرگوارها رفتم، چیزی كه دیدم جز اعجاب و شگفتی نبود، با اینكه اینها تقریباً روشن بود كه محكوم به اعدام هستند، با اینكه روشن بود آنها كه دارند محاكمه می‌كنند چه می‌ گویند، چطور استدلال می‌ كنند؛ اما اینها كسانی بودند كه واقعاً ... . مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/fa/w/950655 🌐 https://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 وعده الهی
🔹 شما از هیچ چیزی نهراسید، فقط از خدا! به هیچ چیزی نداشته باشید، مگر به خدا! 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 وعده الهی
🔹 شما از هیچ چیزی نهراسید، فقط از خدا! به هیچ چیزی نداشته باشید، مگر به خدا! 🔹 مرحوم کلینی (رضوان الله علیه) در جلد هشت کافی،[1] یعنی روضه کافی از وجود مبارک معصوم (سلام الله علیه) نقل می ‌کند که حضرت به یکی از اصحاب و شاگردان خود فرمود: اگر من بگویم تو درس خود را بخوان، تو کار علمی خود را انجام بده، هزینه‌ تو با من! آیا آرام می ‌شوی؟ عرض کرد، آری «یا بْنَ رَسُولِ اللَّه»! معصوم یا پسر معصوم وقتی عهده‌ دار هزینه من باشد، به من بگوید تو درس خود را بخوان هزینه تو به عهده من، یقیناً من مطمئن هستم. 🔹 فرمود همین را خدا به شما داد، ما که هر چه داریم از ناحیه خداست! مگر خدا وعده نداد و نفرمود شما «الْعِلْم...‏ الدُّعَاةُ إِلَی دِینِه‏»؟![2] به دنبال علم بروید! مگر نفرمود تحصیل علم واجب است؟ مگر نفرمود تا نفَس می‌ کشید، به دنبال سواد بروید؟ نه بی ‌راهه بروید، نه راه کسی را ببندید! فقط سواد و سواد، آنچه را آموختید، ، آنچه را عمل کردید، با عمل خود به جامعه ، زبان شما هم مانند عمل شما مبلّغ باشد. فرمود همین وعده را خدا به شما داد چرا آرام نمی ‌شوید؟[3] [1]. ر.ک: الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج‏8، ص49. [2]. الخصال، ج‏1، ص186و187. [3]. منیة المرید، ص160; «أَنَّ اللَّهَ تَعَالَی قَدْ تَكَفَّلَ لِطَالِبِ الْعِلْمِ بِرِزْقِهِ خَاصَّةً عَمَّا ضَمِنَهُ لِغَیرِهِ». آپارات با کیفیت مناسب: https://aparat.com/v/KvPzh 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1395/05/24 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
جاهلیت فرهنگی
🔸 نسبت به یکدیگر دروغ نگویید! ، جامعه را نااَمن می ‌کند. جامعه ‌ای که دروغ می ‌گوید یا به دروغ اکتفا می ‌کند، یک است. 🔸 جاهلیت گاهی به نداشتنِ است؛ مثل اینکه افرادی به رَهزنی مشغول باشند که فرمود: ﴿یتَخَطَّفُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِهِمْ﴾ و یک وقت است که جاهلیتِ است که به یکدیگر دروغ می ‌گویند، جامعه را ناامن می ‌کنند؛ یا به دروغ بسنده می ‌کنند، به دروغ اکتفا می ‌کنند و بر اساس خبرهای دروغ، برنامه ‌ریزی می ‌کنند. 🔸 دروغ گفتن، از نشأت می‌ گیرد _ از جهلی که در مقابل عقل است _ و همچنین بر اساس حرف دروغگو برنامه ‌ریزی کردن، از جهل انسان نشأت می‌گیرد _ از جهلی که در مقابل عقل است _ این می ‌شود . فرمود نه دروغ بگویید و نه به دروغ اعتماد کنید، بی ‌تحقیق سخن نگویید و بی‌ تحقیق سخنی نپذیرید. 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 9 تاریخ: 1395/08/01 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 559 3. تعامل با متظاهران به اسلام برخی اوصاف منافق 🔸 ترس از مرگ: هنگامی كه جهاد بر آنان واجب شد، بر خلاف انتظار، گروهی از ایشان از مردم [= مشركان] ترسیدند، مانند ترس از خدا یا ترسی بیشتر، و گفتند: پروردگارا چرا پیكار را بر ما مقرّر داشتی؟... .[1] زورمداری طبقه‌گرایی: و چون به آنان گفته شود: شما نیز همان‌ گونه كه مردم ایمان آورده‌ اند ایمان بیاورید، گویند: آیا چنان ‌كه بی‌ خردان ایمان آورده ‌اند ایمان بیاوریم؟[2] [1]. ﴿فَلَمّا كُتِبَ عَلَیهِمُ القِتالُ اِذا فَریقٌ مِنهُم یخشَونَ النّاسَ كَخَشیةِ الله اَو اَشَدَّ خَشیةً و قالوا رَبَّنا لِمَ كَتَبتَ عَلَینَا القِتالَ...﴾ (سورهٴ نساء، آیهٴ 77)‌. [2]. ﴿و اِذا قیلَ لَهُم ءامِنوا كَما ءامَنَ النّاسُ قالوا اَنُؤمِنُ كَما ءامَنَ السُّفَهاءُ﴾ (سورهٴ بقره، آیهٴ 13). 📚 مفاتیح الحیات ص 305 و 306 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 مُنذِران الهی
🔸 نه قرآن وعده داد كه «لكل فردٍ هاد» و نه توقع است كه «لكلّ فردٍ رسول»، همه ‌اش سخن از مملكت است و قوم است؛ فرمود: ﴿إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ﴾ نه «لكلّ واحدٍ واحدٍ هاد» ﴿وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أن اعْبُدُوا اللّهَ﴾. 🔸 هر محلّی و منطقه ای پیام‌ آوری دارد حالا یا پیامبر اولواالعزم است یا غیر اولواالعزم است یا امامانی هستند كه جانشینان پیامبرند یا شاگردان آنها هستند كه حجت خدا را به مردم می‌ رسانند. اینكه فرمود: ﴿قُمْ فَأَنذِرْ﴾، بعد فرمود هم اگر مبلّغان الهی بشوند كار انبیا را انجام می ‌دهند! اگر ﴿إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرُ﴾ هست اگر ﴿قُمْ فَأَنذِرْ﴾ هست، از آن طرف هم فرمود: ﴿فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا﴾؛ این انذار نشان می ‌دهد كه مبلغّان دین، وارثان انبیا (علیهم السلام) هستند. 🔸 در قیامت دیگر سؤال نمی ‌كنند كه مگر تو پیغمبر اولواالعزم نداشتی یا پیغمبر نداشتی یا امام نداشتی، می ‌گویند مگر نیامدند؟! مگر در فلان حسینیه نبودی؟! مگر در فلان مسجد نبودی؟! مگر فلان عالِم نگفت خدا حق است، قیامت حق است؟! مگر واجبات را نگفت، محرّمات را نگفت؟! این خزنه جهنم از او سؤال نمی ‌كنند كه مگر تو پیغمبر نداشتی، می ‌گویند مگر تو روحانی نداشتی: ﴿أَلَمْ یأْتِكُمْ نَذِیرٌ﴾. مگر در زمان خود انبیا (علیهم السلام)، خود پیامبران به درِ خانه همه مردم می ‌رفتند؟! 📚 سوره مبارکه سجده 3 تاریخ: 1391/12/22 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 560 3. تعامل با متظاهران به اسلام برخی اوصاف منافق 🔸 سازشكاری با دشمن: ... این از آن روست كه آنان به كسانی كه از قرآن و احكام آن ناخشنود بودند وعده همكاری دادند و گفتند: در پاره‌ ای از امور ـ تا آن‌جا كه راز ما فاش نشود ـ از شما پیروی خواهیم كرد، [غافل از آنكه] خدا نهانكاری آنان را می‌ داند.[1] [1]. ﴿ذٰلك بِاَنَّهُم قالوا لِلَّذینَ كَرِهوا ما نَزَّلَ اللهُ سَنُطیعُكُم فى بَعضِ الاَمرِ و اللهُ یعلَمُ اِسرارَهُم﴾ (سورهٴ محمّد، آیهٴ 26). 📚 مفاتیح الحیات ص 306 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
شروع درس شرح تفسیر القرآن الکریم حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی 

🔸 به اطلاع طلاب و فضلای گرامی می رساند درس صدرالمتألهین توسط استاد مرتضی جوادی از شنبه 1401/11/01 ساعت 11:15 الی 12 شنبه ها برگزار می گردد. 🔹لینک پخش زنده درس : https://el.esra.ir/ch/ostad-morthza-javadi-tafsir-alquran 🔹 لینک پخش زنده درس استاد: https://el.esra.ir/ch/falsafe-asfar-jelde9 🔹لینک پخش زنده درس خارج فقه استاد: https://el.esra.ir/ch/kharejfegh-ejtehad-taghlid ▫️ در ضمن دروس استاد در کانال ایشان به روال سابق، بارگزاری خواهد شد. فهرست 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 بر مدار حق

🔸 مصالح ساختمانی عالَم، است؛ این عالَم، «باطل» را نمی پذیرد. ممکن نیست کسی با فریب بتواند زندگی کند با دروغ بتواند زندگی کند، بالاخره یک وقت رسوا می شود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
بر مدار حق

🔸 اگر کسی سؤال بکند که این مسجد را با چه چیز ساختید؟ آن مهندس می گوید که مثلاً با سیمان و آهن و امثال اینها؛ اما حالا سیمان با چه چیزی ساخته شد؟ آهن با چه ساخته شد؟ مثلاً می گوید مواد اوّلی آنها، فلان است. خب مواد اوّلی آن با چه ساخته شد و صورتی که به این جهان داده شده با چه ساخته شد؟ مصالح ساختمانی عالَم، » است؛ این عالَم، «باطل» را نمی پذیرد. 🔸 اگر سؤال بکنند که دستگاه گوارش شما، روده و معده شما با چه چیزی ساخته شد، طبیب یک نحو جواب می دهد ولی آن جواب نهایی این است که اینها ؛ یعنی دستگاه روده و معده نظیر یک تُنگ نیست نظیر یک ظرف خالی نیست که هر چه به آن بدهی جا بدهد. الآن در یک تُنگ خالی شما چه سمّ بریزی و چه عسل بریزی جا می دهد؛ اما این دستگاه روده و معده دستگاهی است که به «حق» خلق شده است، اگر غذای سالم دادید تحویل می گیرد و هضم می کند و اگر غذای مسموم دادید بالا می آورد؛ یعنی من برای این خلق نشدم. 🔸 این مربوط به طبیعت بود؛ فطرت ما هم این‎ چنین است یعنی اگر حرف حق و حرف صحیح را به فطرت تحویل دادیم، قبول می کند؛ اما اگر آدم بخواهد کسی را فریب بدهد، فطرت نمی پذیرد، بالا می آورد! همان‌ طوری که ، باطل را بالا می آورد و ، باطل را بالا می آورد، هم باطل را بالا می آورد؛ 👈 یعنی ممکن نیست کسی با فریب بتواند زندگی کند با دروغ بتواند زندگی کند، بالاخره یک وقت رسوا می شود. اینکه یک وقت رسوا می شود یعنی این ، این را بالا آورده است! ساختار عالَم، باطل را نمی پذیرد؛ فرمود ما که این عالَم را خلق کردیم این را با باطل خلق نکردیم: ﴿وَ مَا خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الأرْضَ وَ مَا بَینَهُمَا بَاطِلاً﴾. ↙️ لینک آپارات: https://aparat.com/v/Ukiao 📚 سوره مبارکه جاثیه جلسه 9 تاریخ: 1394/12/18 🌐 https://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
  مِهر راسخ
🔸 مسامحه در دین, تساهل در دین, تسامح در دین، از یك طرف ایمان و از یك طرف كفر, از یك طرف ایمان و از طرفی نفاق، در قلب جمع نمی ‌شود. 🔸 حضرت امیر (سلام الله علیه) فرمود كسی که حبّ ما را دارد با دوستی دشمنان ما جمع نمی ‌شود؛ نه انسان دو قلب دارد و نه در قلب دو مكتب جا می ‌گیرد: ﴿مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَینِ فِی جَوْفِهِ﴾. خب اگر هر كسی یك دل دارد و ، دیگر ممكن نیست شما هم غدیری باشید هم سقفی, هم غدیر را قبول داشته باشید هم سقیفه را؛ اینكه شدنی نیست! فرمود دوستان ما هرگز دوستانِ دشمنان ما نیستند. 🔸 چه در مسئله توحید چه در مسئله وحی و نبوت چه در مسئله امامت، دو متضاد در یك دل جا نمی ‌گیرند؛ هم ایمان باشد هم كفر, هم ایمان باشد هم نفاق, هم غدیر باشد هم سقیفه، این جمع نمی ‌شود، لذا فرمود: ﴿مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَینِ فِی جَوْفِهِ﴾. 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 2 تاریخ: 1392/01/18 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra