eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
13.1هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
25 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
مکتب قرآن
🔸 هر اندازه انسان در خدمت قرآن كریم باشد باز راه دارد، چون یك سوی قرآن «عربی مبین» است كه در سوره «زخرف» فرمود: ﴿إِنّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنَاً عَرَبِیاً لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ﴾ و سوی دیگرش منزه از عبری و عربی بودن تازی و فارسی بودن و مانند آن است، فرمود: ﴿وَ إِنَّهُ فی أُمِّ الْكِتابِ لَدَینا لَعَلِی حَكیمٌ﴾. این قرآن در آغازش «علیّ حكیم» است و در انجامش «عربی مبین». 🔸 اگر كسی به این «عربی مبین» اعتصام كرد و آن را فهمید و باور كرد و عمل نمود، كم كم بر اساس «اِقرَأْ و َارْقَ»، همین طناب را می ‌گیرد و بالا می ‌رود، تا به آن علی حكیم بار یابد، از علوّ الهی طرفی ببندد و از بهره ببرد. 📚 پیام موضوعی تاریخ: 1384/07/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 672 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ویژگی عالمان مورد احترام در قرآن زمان‌شناسی و خودشناسی: امام صادق (ص) در معرفی عالمان مورد احترام می ‌فرماید: صاحب فقه و خرد، دارای اندوه و حزن و بیداری در شب است، سر در جامه بندگی نهاده و در تاریكی شب برپا می‌ خیزد و در حالی به عمل می ‌پردازد كه خشیت الهی او را فرا گرفته و بیمناكانه خدا را می‌خواند و به شأن خود توجه دارد و مردم زمان خود را می‌ شناسد و از مطمئن ‌ترین برادرانش وحشت دارد. خدا اركان این‌گونه عالم را استوار می ‌كند و روز قیامت به او ایمنی می ‌بخشد. [1] [1]. (الكافى، ج1، ص49). 📚 مفاتیح الحیات ص 357 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
21.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
معبود منافقان
🔹 ... روایت این است که امام (علیه السلام) فرمود منافق فقط ‌در جایی که دنیا مطرح است، قرآن چاپ می ‌کند، سخنرانی می ‌کند و مانند اینها؛ در جایی که دنیا مطرح است و فقط برای دنیا کار می کند. منافق می ‌کند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
  معبود منافقان
🔹 سیدنا الاستاد را خدا غریق رحمت کند! المیزان را باید در این ‌گونه از موارد شناخت. درباره منافقین در بعضی از آیات دارد که ﴿لاَ یذْكُرُونَ اللّهَ إِلاّ قَلِیلاً﴾؛ اینها کم به یاد خدا هستند. خب منافق که اصلاً به یاد خدا نیست، چون خدا را قبول ندارد قیامت را قبول ندارد؛ این طور نیست که گاهی به یاد خدا باشد. آن ‌که گاهی به یاد خداست و گاهی غافل است، جزء ﴿وَ الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ﴾ است که در کنار منافقین به آنها اشاره شده؛ بله، آنها که «ضعیف الایمان» هستند این ‌طورند؛ اما منافق اصلاً به یاد خدا نیست، چون ﴿هُمْ لِلْكُفْرِ یوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلایمَانِ﴾. 🔹 وقتی کسی از کافر بدتر است که ﴿إِنَّ الْمُنَافِقِینَ فِی الدَّرْكِ الأسْفَلِ مِنَ النَّارِ﴾، اصلاً خدا را قبول ندارد تا اینکه کم به یاد خدا باشد! در این جا یک روایت هست _ ایشان غالب این روایات را خوب بررسی می ‌کنند و لطایف آن را در بحث روایی ذکر می ‌کنند _ روایت این است که امام (علیه السلام) فرمود منافق فقط ‌در جایی که دنیا مطرح است، قرآن چاپ می ‌کند، سخنرانی می ‌کند و مانند اینها؛ در جایی که دنیا مطرح است و فقط برای دنیا کار می کند. منافق می ‌کند نه اینکه برای خدا و قیامت کاری کند، چون اصلاً به اینها معتقد نیست. 1️⃣ اصل اوّل این است که فقط و فقط برای دنیا کار می ‌کند؛ اگر قرآن چاپ می‌ کند، اگر مجلس تشکیل می ‌دهد، اگر تسبیح در دست می ‌گیرد، هر کاری می ‌کند فقط برای دنیاست. 2️⃣ اصل دوم اینکه ﴿مَتَاعُ الدُّنْیا قَلِیلٌ﴾؛ دنیا چیز اندکی است. 3️⃣ اصل سوم اینکه چون فقط برای دنیا کار می‌ کنند و لا غیر، پس ﴿لاَ یذْكُرُونَ اللّهَ إِلاّ قَلِیلاً﴾. شبهه این است که منافق اصلاً خدا را قبول ندارد تا کم یا زیاد به یاد خدا باشد؛ امام فرمود منافق برای دنیا خدا را یاد می ‌کند و دنیا هم است! آپارات: https://aparat.com/v/L6oVC 📚 سوره مبارکه فتح جلسه 5 تاریخ: 1395/03/08 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
   موهبت شکر
🔸 گفتند شكر، دو خصیصه دارد: یكی است؛ یكی . كسی که نعمتی دارد، اگر شاكر باشد، این شكر دو كار می ‌كند: یكی اینکه این نعمت موجود را حفظ می ‌كند و دوم اینکه آنچه این فرد ندارد را صید می‌ كند. اینكه در سوره مباركه «ابراهیم» گذشت: ﴿لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّكُمْ﴾، معنایش همین است؛ یعنی و ! اینكه فرمود من اضافه می ‌كنم یعنی آنچه دارید را حفظ می ‌كنم و آنچه ندارید را هم به شما می ‌دهم؛ این است. 🔸 كفران نعمت هم در معرض تهدید است! غالباً تهدید الهی به صورت ضمنی و تلویحی است؛ ولی وعده الهی و تحبیب الهی صریح است؛ این مسئله ﴿لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ﴾ از همین قبیل است، نفرمود «لئن كفرتم لاعذبنّكم». غالباً وعده را به صورت صریح و مطابقه و وعید را به صورت ضمنی و تلویحی ذكر می ‌كند. فرمود: ﴿مَن شَكَرَ فَإِنَّمَا یشْكُرُ لِنَفْسِهِ﴾ چون خدای سبحان است ﴿وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّی غَنِی كَرِیمٌ﴾. 📚 سوره مبارکه نمل جلسه 13 تاریخ: 1391/02/31 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
استقبال از کتاب عقلانیت شهود در نمایشگاه/ حضور کارشناسان علمی در محل غرفه مرکز نشر اسراء 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
مسئول غرفه مرکز بین المللی نشر اسراء: به همت انتشارات مرکز نشر اسراء، امسال حدود 340 عنوان اثر در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته که از این تعداد 15 عنوان کتاب، چاپ اول می باشد، همچنین در این غرفه در بخش بین الملل نیز حدود 70 اثر به زبان های بین المللی ترجمه شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra