eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
13.2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
25 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
  رسوایی خیانت
🔸 هیچ گاه انسان دستش به دراز نمی ‌شود مگر اینكه آبروی او ریخته است! ما اگر به فكر بهشت نیستیم و به فكر دنیا هستیم، لااقل در دنیا آبرومندانه زندگی كنیم! 🔸 وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) در كلمه «وبی» یا «موبی» را ذكر كرده است. این كلمات برای آن است كه به ما بفهماند كه دنیا مزرع سرسبز و خرّمی است ولی علف هایش است؛ به طرف این سرسبزی و خرّمی نروید كه این آبروبَر است! وبا از آن بیماری ‌های آبروبَر است. یك مرتشی همین است؛ به فكر خودتان باشید! بالاٴخره شما می‌ خواهید آبرومندانه و طیب و طاهر زندگی كنید. اگر وظیفه ‌اش را انجام بدهد یقیناً پرونده ‌ها كم می ‌شود؛ به فكر باشید. فرمود اینها «وبی» است، نروید در این علف های سرسبز و خرّم، برای اینكه درست است كه سبز است اما وباخیز است. 🔸 دو قسم است: یك قسم است كه همه ما می ‌دانیم که مال است و مادّی است؛ اما آیا القاب و اجلال و تكریمی كه قبلاً نمی ‌كردند، قبلاً به كسی می ‌گفتند حجّت الاسلام، حالا چون پرونده در دست اوست، یك «و المسلمین» روی آن اضافه كردند، یك «آیت الله» اضافه كردند، آیا این رشوه است یا نه؟ خب احترام كردن های بی‌ خود، تجلیل كردن ها، اكرام ها، اینها همه‌ شان حساب و كتاب دارد؛ خب قبلاً كه این آقا این‌ طور احترام نمی‌ كرد، پس الآن كار دارد که این گونه احترام می کند! اگر من با بی‌اعتنایی او را رد كردم من مرتشی نیستم؛ اما اگر من خوشم آمد و پذیرفتم، من شدم و او شده ! 📚 دیدار مسئولان قوه قضائیه با حضرت استاد تاریخ: 1390/04/05 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ویژه برنامه سیمای حج 🔹 موضوع: احکام و مناسک حج براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته 🔹 جلسه: 3 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژه برنامه بعثه آیت الله العظمی جوادی آملی در مدینه منوره 1444هـ 🔹 موضوع: صهبای حج 🔹 جلسه: 3 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 هم اکنون پخش زنده درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : https://tv.esra.ir سامانه مجازی آموزش: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 4. بیماران پاداش عیادت از بیمار پاداش مرگ در راه عیادت: امیرموٴمنان (علیه السلام) فرمود: بهشت را برای شش گروه ضمانت كردم... و كسی كه برای عیادت بیماری برود و آن‌گاه بمیرد. [1] [1]. ضَمِنْتُ لِسِتَّةٍ الْجَنَّةَ: ... وَ رَجُلٌ خَرَجَ یعُودُ مَرِیضاً فَمَاتَ فَلَهُ الْجَنَّةُ (الفقیه، ج1، ص140). 📚 مفاتیح الحیات ص 369 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
32.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ویژه برنامه ماه ذی الحجه 1444 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: سلسله سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در ماه ذی الحجه، با عنوان «شعائر حج» از شبکه تلویزنی اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir پخش می گردد. 🔹 موضوع: شعائر حج 🔹 جلسه: 4 آپارات: https://aparat.com/v/UOpYk 🆔 @m_vaezjavadi
باید در همه اوصاف علمی و عملی از افراط و تفریط پرهیز کرد 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
اولین جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی صبح امروز به صورت مجازی از سر گرفته شد. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه به ادامه مبحث شرح نهج البلاغه ـ حکمت 108 ـ پرداختند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
باید در همه اوصاف علمی و عملی از افراط و تفریط پرهیز کرد
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
اولین جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی صبح امروز به صورت مجازی از سر گرفته شد. 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه به ادامه مبحث شرح نهج البلاغه ـ حکمت 108 ـ پرداختند.معظم له بیان داشتند: این حکمت که مربوط به است، جزء کلمات نورانی و مبسوط حضرت امیر است که از ضرار نقل شده است. 🔹 ایشان اظهار داشتند: قلب اگر معتدل باشد، اوصافی دارد که امیرالمومنین تبیین می کند و اگر تربیت شده نباشد خیلی از نعمت های الهی که نصیبش می شود را کم یا زیاد می کند، یا راه افراط می رود یا تفریط، پیشینیان در فن اخلاق می گفتند حکمت، شجاعت و مانند آن هر کدام از این عناوین دو طرف دارند یکی افراط و دیگری تفریط و آن هسته مرکزی این اوصاف هست که خوب است و اخلاق را در هسته مرکزی خلاصه می کردند. 🔹 ایشان سپس در تشریح این حکمت بیان داشتند: ضرار به نقل از حضرت امیر می گوید، یک مرکز و پاره گوشتی به نام قلب هست که خیلی کار می کند، این قلب، امری مادی است که اندیشه و انگیزه دارد، معارف را باور دارد و اندیشه اش، شعبه عملی نفس است. اما اینکه چرا قلب اینقدر عظمت دارد، چون هم حکمت را و هم اضداد حکمت را درک می کند وَ ذَلِكَ أَنَّ لَهُ مَوَادَّ مِنَ الْحِكْمَةِ وَ أَضْدَاداً مِنْ خِلَافِهَا. ایشان بیان داشتند: امیرالمومنین سپس نمونه ها را ذکر می کند که فَإِنْ سَنَحَ لَهُ الرَّجَاءُ أَذَلَّهُ الطَّمَعُ، رجا خوب است، امید خوب است اما اگر از حد بگذرد به طمع می رسد و بعد از طمع نیز حرص است که این دو ناپسند است. 🔹 ایشان در پایان بیان داشتند: امیرالمومنین پس از ذکر این نمونه ها فرمودند: فَكُلُّ تَقْصِيرٍ بِهِ مُضِرٌّ وَ كُلُّ إِفْرَاطٍ لَهُ مُفْسِد، افراط و تفریط هر دو ناپسند و بد است، در همه اوصاف علمی و عملی هم بد است هم و انسان باید همواره در هسته مرکزی کار کند که از آن هسته مرکزی به نام یاد می شود. یعنی خیر الامور اوسطها به همین اشاره دارد، هر چند اگر کسی مانند امام معصوم که خود صراط مستقیم و ترازوی عمل هست، این اصل برای چنین شخصیتی عوض می شود و خیرالامور برای او اعلاها و اکثرها و اشدها و اوفرها است، برای همین امام مجتبی علیه السلام کل اموالش را می بخشد، برای ایشان این به معنای اسراف نیست چون می داند که به چه کسی این اموال را هدیه می دهد و چرا هدیه می دهد. مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/fa/w/1611410 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
24.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 روح حج

🔸 در دهه ذی حجه مهم ترین حادثه ای كه رخ داد است و ابلاغ برائت و تبری به دست امیر تبری یعنی علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه آلاف التحیة و الثناء) است. این تعبیر كه احجار كعبه سود و زیانی نمی ‌رسانند، در بیانات اهل بیت آمده است، تا زائران كعبه بدانند كه در كنار كعبه گِل، آن كه و رهبری است محفوظ است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 روح حج

🔸 در دهه ذی حجه مهم ترین حادثه ای كه رخ داد نزول سوره «برائت» است و ابلاغ برائت و تبری به دست امیر تبری یعنی علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه آلاف التحیة و الثناء) است. همان وحی ای كه تبرّی را آورد دستور ابلاغش را هم صادر كرد كه «لاَ یؤَدِّیهَا إِلاَّ أَنْتَ أَوْ رَجُلٌ مِنْكَ»؛ این تبرّی را انسانی كه است باید ابلاغ كند و آن یا توی پیغمبر هستی یا كسی كه جای تو باشد، لذا وجود مبارك امیرالمؤمنین علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه آلاف التحیة و الثناء) كه است، عهده‌ دار تبلیغ سوره تبرّی از مشركین شد. اگر حج فقط جنبه عبادی می‌ داشت، تقرب بود و اطراف احجار گشتن بود، این در جاهلیت هم بود و با تفاوت كوتاهی در اسلام ظهور كرد؛ ولی اساس حج و چیز دیگری است. 🔸 امام باقر كه مظهر علم ذات اقدس الهی است و است (علیه آلاف التحیة و الثناء)، وقتی به مكه مشرف شد دید مردم كنار كعبه می ‌گردند و طواف می‌ كنند فرمود: «هَكَذَا كَانُوا یطُوفُونَ‏ فِی‏ الْجَاهِلِیةِ»؛ در جاهلیت هم همچنین اشواط سبعه داشتند و دور این كعبه می ‌گشتند، اسلام نیامده است تا همان سنت جاهلی را ادامه بدهد بلکه «إِنَّمَا أُمِرُوا أَنْ یطُوفُوا بِهَا ثُمَّ ینْفِرُوا إِلَینَا فَیعْلِمُونَا وَلَایتَهُمْ وَ مَوَدَّتَهُمْ وَ یعْرِضُوا عَلَینَا نُصْرَتَهُمْ ثُمَّ قَرَأَ هَذِهِ الْآیةَ ﴿فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النّاسِ تَهْوی إِلَیهِمْ﴾»؛ فرمود دور این سنگ ها گشتن در جاهلیت هم بود. این تعبیر كه احجار كعبه سود و زیانی نمی ‌رسانند، در بیانات اهل بیت آمده است، تا زائران كعبه بدانند كه در كنار كعبه گِل، آن كه و رهبری است محفوظ است. امام باقر فرمود اینها موظف ‌اند كه اطراف این سنگ ها بگردند اما بعد از طواف، ما بار یابند و مودتشان و نصرتشان و آمادگی شان و «حُضورُ الحاضر وَ قِیامُ الحجة بِوُجودِ النّاصر» را بر ما ، بعد این كریمه را قرائت كرد كه ﴿فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النّاسِ تَهْوی إِلَیهِمْ﴾. آپارات: https://aparat.com/v/B9OqA 📚 سخنرانی در کنگره حج - امام احیاگرحج ابراهیمی تاریخ: 1370/02/31 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra