eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.4هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حقیقت جاوید ▫️ (صلوات الله و سلامه علیها و علی أمها و أبیها) سوگند یاد کرد فرمود: «فَكِدْ كَیدَكَ وَ اسْعَ‏ سَعْیكَ‏ وَ نَاصِبْ جُهْدَكَ فَوَ اللَّهِ لَا تَمْحُو ذِكْرَنَا وَ لَا تُمِیتُ وَحْینَا»؛ قسم به خدا قسم به خدا تو قدرت نداری نام ما را محو کنی؛ «تو» یعنی کسی که طرفدار باطل است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 حقیقت جاوید ▫️ (صلوات الله و سلامه علیها و علی أمها و أبیها) سوگند یاد کرد فرمود: «فَكِدْ كَیدَكَ وَ اسْعَ‏ سَعْیكَ‏ وَ نَاصِبْ جُهْدَكَ فَوَ اللَّهِ لَا تَمْحُو ذِكْرَنَا وَ لَا تُمِیتُ وَحْینَا»؛ قسم به خدا قسم به خدا تو قدرت نداری نام ما را محو کنی؛ «تو» یعنی کسی که طرفدار باطل است. این سخن نورانی زینب کبری (سلام الله علیها) الیوم هم جاری است؛ یعنی هیچ هیچ قدرت ندارد، را از بین ببرد. ▫️ گاهی از اینها تعبیر می ‌کردند به ، گاهی تعبیر می ‌کردند به ، گاهی به عدل مسلّم؛ اینها ناظر به مسئله است، ناظر به مسئله است، ناظر به مسئله و و امثال اینهاست. اینها «حقّ لا یموت»؛ اینها مردنی نیستند! اینکه فرمود قسم به خدا تو نمی‌ توانی نام ما را محو کنی، حقّ ما را از بین ببری؛ نه یعنی دودمان اموی و مروانی، بلکه عباسی هم که توانستند ائمه (علیهم السلام) را یا مقتول یا مسموم بکنند، آنها هم نتوانستند نام را محو کنند. ▫️ جهان با «حق» خلق شده است، باطل یک امر عاریتی است. خدای سبحان فرمود ما کلّ این عالم را با یک مصالح خاص خلق کردیم: ﴿خَلَقَ السَّماوَاتِ وَ الأرْضَ بِالْحَقِّ﴾؛ یعنی اگر یک مهندس، یک معمار بخواهد بگوید من این بِنا را، این دیوار را با چه مصالحی ساختم، می‌ گوید این را با سیمان ساختم یا با آهن ساختم یا با سنگ ساختم، خدا می‌ فرماید کلّ این نظام، مصالح ساختمانی اش است: ﴿خَلَقَ السَّماوَاتِ وَ الأرْضَ بِالْحَقِّ﴾. اگر ساختمانی مصالحش حق بود، خب باطل را نمی پذیرد؛ هیچ ممکن نیست بطلان در جا داشته باشد! در بیانات نورانی ائمه (علیهم السلام) است که «مَنْ صَارَعَ الْحَقَّ صَرَعَه»؛ هر کس با حق در بیفتد، پشتش به خاک می ‌افتد. «مَنْ صَارَعَ الْحَقَّ صَرَعَه»‏؛ یعنی حق او را به زمین می ‌زند. ▫️ وجود مبارک به حق قیام کرده است، هیچ تردیدی در حقانیت او نبود و چون با حق و به حق قیام کرده است، مناسب با ساختار نظام خلقت است و می ‌ماند. آن کس که خواست با این حق به نبرد قیام بکند، همان بیانات (سلام الله علیها) است که فرمود قسم به خدا نمی ‌توانی نام ما را محو کنی، چون ما با قیام کرده‌ایم، ما به قیام کرده‌ایم. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1397/07/05 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 هدایت عالمگیر ▫️ خطبه‌ های نورانی سه بخش است: بخشی از سخنرانی ‌های نورانی آن حضرت مربوط به مسائل و قرآن و عترت است؛ بخشی هم مربوط به مسائل است كه حوزه دوم است و بخش سوم بیانات آن حضرت مربوط به است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 هدایت عالمگیر ▫️ مطلب مهمی كه درباره خطبه‌ های نورانی مطرح است آن است كه محتوای خطبه‌ های آن حضرت سه بخش است: بخشی از سخنرانی ‌های نورانی آن حضرت مربوط به مسائل و قرآن و عترت است؛ بخشی هم مربوط به مسائل است كه حوزه دوم است و از ملی و نِحله بودن بالاتر است؛ یعنی شامل حال مسلمان‌ ها و مسیحی‌ ها و كلیمی ‌ها می ‌شود كه موحّدند و خدا را قبول دارند و بخش سوم بیانات آن حضرت مربوط به است. این بخش سوم، بین‌المللی است نه محلّی یا منطقه‌ای، مربوط به است؛ خواه انسان موحد باشد خواه ملحد، یك سلسله مسائل دارد. گفته‌ های آن حضرت خواه شفاهی و خواه كتبی, خواه به صورت خطبه خواه به صورت خطابه در این عناصر سه‌گانه و محوری دور می ‌زند. ▫️ سخنرانی‌های آن حضرت خواه در مدینه خواه در مكه خواه در بین راه خواه در شب عاشورا خواه در روز عاشورا مربوط به است. اگر در مكه فرمود: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ»، سخن از انسانیت است كه مرگ برای انسان زیور است، زیرا در , انسان مرگ را می‌ میراند نه مرگ انسان را! انسان مسلّط بر زینت است، نه زینت مسلّط بر انسان. ▫️ همان‌طوری كه ذات اقدس الهی در قرآن كریم نسبت به سه بخشِ محلّی و منطقه ‌ای و بین ‌المللی رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) را آگاه كرد تا آن حضرت جوامع را در این سه ضلع و سه بخش هدایت كند، هم این سه فراز را دارد. ▫️ اگر در قرآن كریم آمده است: ﴿قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً﴾ با مردم حرفِ خوب بزنید، اختصاصی به محلّی و منطقه ‌ای ندارد؛ اگر فرمود: ﴿لاَ تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیاءَهُمْ﴾ هیچ از را كم نگذارید، اختصاصی به محلّی و منطقه ‌ای ندارد، یك امر فرا ملّی و فرا منطقه ‌ای است یعنی بین ‌المللی است و اگر می‌بینید در مشرق و مغرب عالم نام حسین بن علی (سلام الله علیهما) می ‌درخشد برای جهانی بودن اوست. آپارات: https://aparat.com/v/9HBm1 📚 پیام به همایش ملی شعر عاشورایی تاریخ: 1391/10/13 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 قیام طهور ▫️ گاهی از ذوات قدسی اهل بیت (علیهم السلام) به مطهّر یاد می ‌كنند و گاهی می ‌فرماید كسی كه طیب و طاهر شد، سرزمین طیب و طاهر, میوه طیب و طاهر می‌ دهد: ﴿وَ الْبَلَدُ الطَّیبُ یخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ﴾. ما در زیارت این ذوات قدسی می ‌خوانیم: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی فِیهَا دُفِنْتُمْ»؛ شما دو وصف دارید: یكی برای خود شماست و دیگر اینكه در سرزمینی كه شما زندگی می ‌كنید، آن را هم به وصف خود متّصف كردید. شما طیب و طاهر هستید و در ، آلودگی راه ندارد؛ سرزمینی هم كه شما در آن آرمیده ‌اید، آن سرزمین را طیب و طاهر می ‌كنید; یعنی امام معصوم وقتی شربت شهادت می ‌نوشد، گذشته از اینكه خودش طیب و طاهر است، آن عصر و تاریخ را ، آن مصر و سرزمین را طیب و طاهر می‌ كند، آن مردمی را كه با او آشنا هستند و راه او را طی می ‌كنند طیب و طاهر می ‌كند. ▫️ اگر ما تاریخ حضرت را نگاه كنیم، می‌ بینیم تاریخ طهارت است، چه اینكه اگر تاریخ اموی و مروانی را بنگریم، می ‌بینیم آلودگی است؛ آنها كسانی هستند كه جاهلیت به «اَنجاس» خود آنها را آلوده كرده است و حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیهما) و طاهری است كه جاهلیت به «اَنجاس» خود، او را آلوده نكرده است. ▫️ وجود مبارك حسین ‌بن‌ علی را با آن وضع شهید كردند؛ وقتی از وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) سؤال كردند که در این نهضت و مبارزه دو طرفه چه كسی پیروز شد، فرمود: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ‏ وَقْتُ‏ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ‏ ثُمَّ أَقِمْ»؛ اگر خواستید بفهمید چه كسی پیروز شد، هنگام نماز، اذان و اقامه بگو، ببین چه كسی پیروز شد! در اذان و اقامه، نام مبارك پیغمبر را می ‌برید؛ یعنی مسئله زنده شد, مسئله زنده شد و همچنین مسئله و صلاح و فلاح زنده شد؛ ما رفتیم با این نهضت و فداكاری مان دین را زنده كردیم و برگشتیم و مخصوصاً نام مبارك پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) زنده شد، وقتی نام پیغمبر زنده باشد، «حُسَینٌ‏ مِنِّی» هم زنده خواهد بود. 📚 ویژه برنامه نهضت سید الشهدا در مقام عقل و عدل تاریخ: محرم 1393 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 فرزند مکه و منا ▫️ سخنان امام سجاد (سلام‏ الله‌علیه) که بر منبر شام ایراد فرمود، نشان می‏ دهد که حضرات معصومین (علیهم‏السلام) به رسیده ‏اند. در بخش هایی از سخنان آن حضرت آمده است: «أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنًی أَنَا ابْنِ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا» من فرزند مکه و منا هستم؛ یعنی آن عبادتی که باید در مکه و منا انجام بگیرد من به آن رسیده ‏ام و آن مرا به اینجا رساند، نه اینکه من فرزند سرزمین مکه و منا هستم. ▫️ آنان که در منا زندگی می‏ کنند و اهل آن سرزمین ‏اند فرزند منا نیستند؛ آنکه می‏ دهد تا زنده و محفوظ بماند او فرزند مناست. با اینکه در این مسافرت حسین‏ بن علی (سلام ‏الله‌علیه) از مکّه برگشت و دیگر به مشعر و منا و عرفات نرفت و در منی قربانی نکرد، قبل از روز دهم ذی الحجه حضرت از مکّه به طرف کوفه حرکت کردند، امام سجاد (علیه ‏السلام) هم به منا نرفت و قربانی نکرد، با این وجود فرمود: من هستم. 📚 کتاب حکمت عبادات ، ص35 تاریخ: 1387/02/09 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
29.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» 🔹 با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» حول محور کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی اثر گران سنگ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تولید گردیده است. ◀️ جلسه: دهم تاریخ: محرم 1401 علاقمندان می توانند این برنامه را از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسرء در فضای مجازی مشاهده نمایند. 🆔 @a_javadiamoli_esra
آخرین وصیت امام سجاد علیه السلام / از آه مظلوم بترسید! ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: آخرین وصیت امام سجاد به امام باقر است، فرمود پسرم! «إِیاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّه»؛ فرمود ظلم همه جا حرام است، جزء گناهان کبیره است؛ اما آن ظلمی که مظلوم هیچ پناهی جز خدا ندارد، از او بترسید! چون او به هر حال آه که می ‌کشد خدا را می‌ خواهد، غیر از خدا کسی دیگر را ندارد. فرمود بین آه مظلومی که هیچ پناهی ندارد، با بارگاه ملکوتی خدا هیچ حجابی نیست. مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir درس اخلاق تاریخ: 1396/01/17 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مکتب زیارت ▫️ سرّ اینكه آنچه كار انبیاست در (سلام الله علیه) مشهود است، این است كه حسین ‌بن ‌علی وارث انبیاست. زیارتنامه‌ های آن حضرت، تبیین سیره, سریره و سنّت سالار شهیدان است كه اگر كسی خواست حسین ‌بن ‌علی(سلام الله علیهما) را بشناسد، یكی از راه ‌های آن, بررسی این زیارتنامه ‌هاست. ▫️ بررسی این زیارت ‌ها نشان می‌ دهد كه ائمه (علیهم السلام) در صدد تبیین وجود مبارك سالار شهیدان بودند. ▫️ این زیارتنامه‌ ها را شما یك بار مطالعه كنید؛ غیر از خواندن كه ثواب دارد، كسی که بخواهد , سنّت حسین ‌بن‌ علی و موقعیت حسین ‌بن ‌علی (صلوات الله و سلامه علیهما) را خوب بررسی كند، یكی از بهترین راه ‌ها بررسی زیارتنامه ‌هاست. 📚 ویژه برنامه نهضت سید الشهدا در مقام عقل و عدل تاریخ: محرم 1393 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 402 🔸 توجه به خانواده در روز جمعه گرچه نیكی به خانواده، همواره مطلوب است، روز جمعه برای احسان به خانواده اهمیت ویژه‌ ای دارد تا زمینه توجه به جایگاه روز جمعه و معنویت‌ گرایی از این طریق برای خانواده فراهم گردد، از این رو رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: خانواده خود را روز جمعه از میوه یا گوشتی بهره ‌مند سازید تا با آمدن جمعه شادمان شوند.[1] [1] . أَطْرِفُوا أَهَالِیكُمْ فِی كُلِّ جُمعَةٍ بِشَىْ‏ءٍ مِنَ الْفَاكِهَةِ او اللَّحْمِ حَتَّی یفْرَحُوا بِالْجُمُعَةِ (الكافى، ج6، ص299). 📚 مفاتیح الحیات ص 247 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
30.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت معاونت رسانه بنیاد اسراء، همزمان با دهه اول ماه محرم ۱۴۰۱، برنامه تلویزیونی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی تولید و آماده پخش می گردد. ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. ⏪ جلسه: چهارم تاریخ: محرم 1401 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سبب راستین ▫️ ما وقتی در جهان، زندگی و خواهیم داشت كه 1️⃣ نظام هستی را بشناسیم 2️⃣ جایگاه انسان را در نظام هستی بشناسیم 3️⃣ پیوند انسان و جهان را هم خوب ارزیابی كنیم و با سامان یافتن این مثلث، خود را بشناسیم... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 سبب راستین ▫️ ما وقتی در جهان، زندگی و خواهیم داشت كه 1️⃣ نظام هستی را بشناسیم 2️⃣ جایگاه انسان را در نظام هستی بشناسیم 3️⃣ پیوند انسان و جهان را هم خوب ارزیابی كنیم و با سامان یافتن این مثلث، خود را بشناسیم. ▫️ عدّه زیادی بر این باورند كه این نظام هستی به وسیله سلسله علل و معلول می ‌گردد و هر كاری علّتی دارد و خدای سبحان این علل است، سلسله جنبان این علل است، اوّلین علّت اوست بقیه علل و اسباب بعدی‌ اند و همان تفكر جهان ‌بینی، در مسائل اخلاقی و سیاسی و اجتماعی اینها اثرگذار بوده و می باشد؛ یعنی گاهی كار را به دیگری واگذار می ‌كنند، او را به عنوان علّت قریب می ‌شناسند؛ گاهی نیازی دارند به كسی مراجعه می‌ كنند و از او به عنوان واسطه در فیض یا سبب قریب كمك می ‌طلبند یعنی او را سبب می ‌دانند گرچه خداست. این تقریباً یك است که از نظر موحّدان جهان‌ بین، یك نگاه میانی است؛ ولی وجود مبارك مانند سایر ائمه (علیهم السلام) را مظاهر و آیات الهی می ‌دانند و اگر از غیر خدا به عنوان سبب یاد می‌ شود بازگشتش به این است كه به نظر ما اینها سبب ‌اند؛ ولی همان خدای سبحان است كه ﴿وَمَا بِكُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾. ▫️ ما لازم نیست راه های طولانی را طی بكنیم و بگوییم این شیء مسبَّب از آن سبب قریب است، آن مسبَّب از سبب دیگر است و چون تسلسل باطل است به رأس سلسله برسیم؛ آیا ما باید تسلسل را باطل كنیم و به نقطه آغازین برسیم یا در همین قدم اوّل می ‌توانیم خدا را ثابت كنیم؟ یعنی این مجاری واقعاً اسباب ‌اند واقعاً علل‌ اند منتها خدای سبحان رأس علل است كه تا این سلسله را طی نكنیم به خدا نمی ‌رسیم یا همه اینها مجاری فیض ‌اند و در عین حال كه خدای سبحان اینها را وسیله قرار داد، خدای سبحان به هر كدام از اینها، از كسی یا چیزی كه سبب قریب اینهاست نزدیك تر است؟ اهل‌بیت (علیهم السلام) این راه دوم را كه است نه راه فلسفه و كلام به ما آموختند و در دعاهای نورانی امام سجاد این مطلب شكوفاتر است. لازم نیست ما سلسله را طی كنیم و بگوییم چون تسلسل باطل است در رأس سلسله خداست، بلكه خدا را در همین قدم اول باید بكنیم و بیابیم. آپارات: https://aparat.com/v/Yy0Sa 📚 دیدار اعضای برگزار کننده همایش حضرت امام سجاد علیه السلام با آیت الله العظمی جوادی آملی تاریخ: 1390/09/02 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 رسالت حسینی ▫️ وجود مبارك سید‌الشهداء مطابق آنچه در زیارت اربعین آمده است، برای دو كار خون مقدس خود را اهدا كرد: یكی كه مردم را عالم كند و یكی كه مردم را عاقل كند _ جامعه اول باید عالم شود، بعد باید عاقل شود _ «وَ بَذَلَ‏ مُهْجَتَهُ فِیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَةِ». این «جهالت» در مقابل علم است و آن «ضلالت» در مقابل عقل است؛ تا جامعه عالم نشد، رو به سعادت نمی ‌نهد و اگر عالم شد، تا عاقل نشد، به مقصد نمی‌ رسد. ▫️ الآن تمام مشكلاتی كه دولتمردان یا شهروندان ما دارند، به همین برمی‌گردد؛ یا قانون و دستور شرع را نمی‌ دانند و یا می ‌دانند و عمل نمی ‌كنند. مشكلات جامعه ما كمبود مواد غذایی و کمبود آب و کمبود زمین و کمبود معدن نفت و گاز نیست، مشكلات جامعه ما فقدان همین مسائل اخلاقی است؛ آنجا كه دزدی، رانت‌خواری، ربا، رشوه، باند‌بازی و مانند اینها هست، اینها یا به فقد علم بر می ‌گردد یا به فقد عقل بر می ‌گردد. ▫️ وجود مبارك سالار شهیدان، حسین ‌بن ‌علی ‌بن ‌ابی طالب (سلام الله علیهم) قیام كرد تا اولاً مردم را عالم كند و ثانیاً عاقل كند: «لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَةِ». این دو كار یعنی اول كار ، بعد كار ؛ یعنی اول مردم را باسواد كردن، بعد متخلّق به اخلاق الهی كردن، سِمَت رسمی انبیای الهی بوده است. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1383 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 403 🔸 پاداش نیکی به خانواده رسول خدا) صلی الله علیه و آله و سلم) به امیرموٴمنان علی (علیه السلام) فرمود: خدمت به خانواده، كفاره گناهان بزرگ، موجب فرونشاندن خشم الهی، مهریه حوریان بهشتی و موجب فزونی حسنات و درجات است. ای علی! به خانواده خدمت نمی‌ كند مگر صدّیق یا شهید یا مردی كه خدا برایش خیر دنیا و آخرت را خواسته است.[1] [1] . ... ٍ یا عَلِىُّ! خِدْمَةُ الْعِیالِ كَفَّارَةٌ لِلْكَبَائِرِ وَ یطْفِئُ غَضَبَ الرَّبِّ وَ مُهُورُ حُورِ الْعِینِ وَ یزِیدُ فِی الْحَسَنَاتِ وَ الدَّرَجَاتِ. یا عَلِىُّ! لا یخْدُمُ الْعِیالَ إِلاّ صِدِّیقٌ أَوْ شَهِیدٌ أَوْ رَجُلٌ یرِیدُ اللَّهُ بِهِ خَیرَ الدُّنْیا وَ الآخِرَة (جامع الاخبار، ص103). 📚 مفاتیح الحیات ص 247 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 صحیفه وحی ▫️ وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) با این دعاهای نورانی، را زنده كرد. شما وقتی این ادعیه نورانی را بررسی می ‌كنید ملاحظه می ‌فرماید كه غالب این ادعیه قرآن را دارد... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 صحیفه وحی ▫️ وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) با این دعاهای نورانی، را زنده كرد. شما وقتی این ادعیه نورانی را بررسی می ‌كنید ملاحظه می ‌فرمایید كه غالب این ادعیه قرآن را دارد؛ یعنی آیات قرآن را دارد معنا می ‌كند (یك) و این گزاره‌ ها را كه به صورت خبری است به ما تعلیم می ‌دهد در جمله ‌های انشایی كه با دعا از خدای سبحان بخواهیم (دو). هم با قرآن، قرآن را به ما نزدیك می‌ كند و در دسترس ما قرار می ‌دهد و هم با ما را به دامن قرآن می ‌كشاند كه به آنچه خدا گفت ما عمل بكنیم. ▫️ در بسیاری از آیات كه اوصافی را خدای سبحان برای مؤمنان ذكر می ‌كند كه اینها به صورت جمله خبریه است، غالب آنها به صورت جمله انشایه در ادعیه حضرت آمده است. این برای آن است كه دست ما را بگیرد و به راه ببرد. كسی كه اهل دعاست و می‌ خواهد به آن برسد، راهی «إلی الله» است و در بستر صراط مستقیم. ▫️ حضرت آیات را تفسیر می ‌كند اولاً، گزاره ‌های تفسیری را كه جمله خبریه است به صورت دعا كه جمله انشائیه است در می ‌آورد ثانیاً، به ما‌ می ‌فرماید این مطالب را و از خدا بخواهید ثالثاً كه شما بشوید آن آیات الهی رابعاً؛ این می ‌شود یك جامعه. 📚 سخنرانی در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام تاریخ: 1384/11/22 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا