eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
13هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام‌ رسان‌ ها شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق : 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
جلد دوم کتاب الصوم منتشر شد 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
جلد دوم کتاب صوم حاصل تحقیق و تقریر درس خارج فقه حضرت استاد آیة الله العظمی جوادی املی (مد ظله العالی) است که به همت پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و مرکز بین المللی نشر اسراء، منتشر شد. 👈 علاقه‌مندان به تهیه آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌توانند به سایت www.nashresra.ir مراجعه کنند. 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
نقش صبر و امید در رسیدن به اهداف / تأکید بر تعهد اجتماعی و پایبندی به پیمان در روابط انسانی 🔹
پایگاه اطلاع‌ رسانی اسراء
: جلسه هفتگی درس اخلاق آیت‌الله العظمی جوادی آملی امروز (چهارشنبه) سوم بهمن 1403در مسجد اعظم قم به‌صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
نقش صبر و امید در رسیدن به اهداف / تأکید بر تعهد اجتماعی و پایبندی به پیمان در روابط انسانی 🔹
پایگاه اطلاع‌ رسانی اسراء: 
جلسه هفتگی درس اخلاق آیت‌الله العظمی جوادی آملی امروز (چهارشنبه) سوم بهمن 1403در مسجد اعظم قم به‌صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. 👈 در این جلسه، آیت‌الله العظمی جوادی آملی، و را از جمله فضیلت‌های مورد تأکید در آیات و روایات دانستند و یادآور شدند که وعده خداوند برای رساندن صابران به مقصد، حتمی است. ایشان بیان داشتند: امیرالمومنین در می فرمایند: «لَا يَعْدَمُ الصَّبُورُ الظَّفَرَ، وَ إِنْ طَالَ بِهِ الزَّمَانُ»، انسان صابر هرگز ناامید نمی‌ شود و حتماً به هدف و مقصد خود خواهد رسید، حتی اگر زمان طولانی سپری شود. 🔹 معظم له صبر را مفهومی سه ‌ضلعی معرفی کردند که شامل انتخاب هدف عاقلانه، شناخت راه مستقیم و انتظار عاقلانه برای رسیدن به مقصد است. کسی که هدف عاقلانه و حکیمانه دارد ، راه مستقیم را با چراغ هدایت شناسایی کرده و در مسیر سیر و سلوک است ، و به انتظار رسیدن به مقصد به سر می ‌برد . چنین فردی نه بی‌ هدف است، نه بی‌ حرکت، و نه ناامید. 🔹 رجا و امید هدفمند و همراه با عمل است، اما آرزو، بی‌عمل و بی‌ هدف است، آرزو بدون هدف و تلاش انسان را محروم می کند، لذا عمل و داشتن هدف، به ‌عنوان دو عنصر ضروری برای مطرح شده است. 🔹 انسان در کارهای شخصی، مسئولیت محدودی دارد. اما زمانی که وارد تشکیلات یا گروهی می ‌شود، مسئولیت او نسبت به اهداف و اقدامات آن تشکیلات به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. اگر کسی بدون آگاهی وارد یک گروه با اهداف نادرست شود یا حتی تنها به آن راضی باشد، دو گناه بر عهده او خواهد بود، (رضایت قلبی) و (همکاری با آن گروه). 🔹 حضرت علی (علیه السلام)، بر اهمیت تعهد و عهد_و_پیمان_‌ها، به‌ویژه در روابط بین‌المللی و سیاسی تأکید کرده و بیان می دارند انسان‌ها باید همچون میخ‌های محکم (اوتاد) باشند که نه می‌لرزند و نه اجازه می‌دهند دیگران بلرزند. در تمامی معاملات، روابط اجتماعی و سیاسی، همواره باید اصول تعهد رعایت شود. 🔹 افراد باید در تعهدات خود مانند اوتاد باشند و اجازه ندهند روابط‌شان از مسیر حق منحرف شود. ◀️ معظم له در پایان با بیان اهمیت نهج‌البلاغه، به ارزش خطبه‌ های حضرت امیرالمومنین علی (علیه‌ السلام) اشاره کردند و آن را گنجینه‌ای از معارف الهی و دانستند. ↙️ لینک خبر: https://news.esra.ir/fa/w/5362474 📚 درس اخلاق تاریخ: 1403/11/03 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 3. برخی از مصادیق خدمات عمومی 🔹
 أ. صدقه و کمک مالی برای رفع نیازهای مردم
آداب صدقه
صدقه با دست خود:
از امام صادق ع دربارهٴ برترین صدقه پرسیدند. فرمود: صدقه دهی در حالی که سالم و آزمند و امیدوار به دوام زندگی باشی و از تهیدستی بهراسی. صدقه را به تأخیر مینداز تا آن‌گاه كه نفس به حلقوم رسید بگویی: این، برای فلان و این، برای بَهْمان... .[1] [1]. سُئِلَ الصّادق ع: أَىُّ الصَّدَقَةِ أَفْضَلُ؟ قال: أَنْ تَتَصَدَّقَ وَ أَنْتَ صَحِیحٌ شَحیحٌ تَأْمُلُ الْبَقَاءَ وَ تَخَافُ الْفَقْرَ وَ لا تُمْهِلْ حَتَّی إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ قُلْتَ لِفُلانٍ كَذَا وَ لِفُلانٍ كَذَا أَلاَ وَ قَدْ كَانَ لِفُلانٍ (الدعوات، ص107). 📚 مفاتیح الحیات ص 550 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠
 قیامت حاضر

🔸 وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود جهنم همچنین بهشت به شما شماست... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
قیامت حاضر

🔸 وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) فرمود جهنم همچنین بهشت به شما شماست؛ این قدر نزدیک است! انسان تا نفسش بند آمد می ‌فهمد کجاست، هنوز جسد او را نَشُستند می ‌فهمد کجاست، معلوم می ‌شود این قدر نقد است! است، است، فرمود این از بند کفش شما به شما نزدیک ‌تر است، این نسیه نیست. 🔸 تعبیر قرآن کریم هم این نیست که ما قیامت را ایجاد می ‌کنیم، نه، قیامت الآن هست، آن گاه در آن روز، این بر می ‌خیزد. فرمود: ﴿یوْمَ تَقُومُ السّاعَةُ﴾ _ ﴿السّاعَةُ﴾ یعنی قیامت _ این هست، الآن موجود است؛ منتها آن روزی که است، می‌گویند این ساعت، قیام می ‌کند. ﴿یوْمَ یقُومُ النّاسُ لِرَبِّ الْعالَمینَ﴾ است، ﴿یوْمَ یقُومُ اْلأَشْهَادُ﴾ است، ﴿یوْمَ یقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلائِکةُ صَفّاً﴾ است، ﴿یوْمَ تَقُومُ السّاعَةُ﴾ است، پس الآن هست؛ منتها آن روز، این نشسته بر می ‌خیزد. 🔸 خب پس است، اگر نقد شد هیچ کس نمی ‌تواند بگوید من یواشکی امضا کردم به کسی نگو یا حالا شما رفیق ما بودی این مالیات را کم بده! آدم باید باشد که بگوید حالا به کسی نگو، یعنی چه به کسی نگو؟! ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/BQdug ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/SR4yW7PCcIA 📚 درس اخلاق تاریخ: 1381/06/14 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
جنود حق
🔹 امیرالمومنین (سلام الله علیه) فرمود: «جَوَارِحُكُمْ‏ جُنُودُه‏‏»؛ فرمود اگر ـ خدای ناکرده ـ خدا خواست کسی را بگیرد، از جای دیگر لشکرکشی نمی‌ کند، زیرا اعضای ما، جوارح ما، هستند و خدا ما را با اعضای خود ما می‌گیرد. 🔹 گاهی انسان حرفی می زند که رسوا می شود، جایی را امضا می‌ کند که رسوا می ‌شود، جایی که نباید برود می ‌رود و رسوا می ‌شود. فرمود انسان را با زبان او، با دست او، با چشم او، با گوش او، با پای او می ‌گیرد. 👈 چرا کاری کنیم که خدا ما را با اعضا و جوارح ما بگیرد؟! 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1397/09/31 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 کانال های دروس آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام‌ رسان‌ ها شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق 1️⃣ تلگرام Telegram: 🆔 https://t.me/esratvtelegram 2️⃣ ایتا Eitaa: 🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross 3️⃣ سروش Soroush: 🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross 👈 خدا در قرآن فرمود: ﴿أَنَّ اللَّهَ یحْی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها﴾ تنها زمین مرده در زمستان، در بهار زنده نمی شود، را هم با زنده می کند. ...برکت اجرای حد برای جامعه اسلامی بیش از برکت نزول باران برای آنها است... . 📚 درس خارج فقه تاریخ: 1403/11/02 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
33.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرآن حقیقتاً مایه حیات انسان و جامعه است / ضرورت جهانی اندیشیدن در ارائه معارف قرآنی 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
آیت‌الله العظمی جوادی آملی در پیام به همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم، بر در حیات انسان و جامعه تأکید کردند... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
قرآن حقیقتاً مایه حیات انسان و جامعه است / ضرورت جهانی اندیشیدن در ارائه معارف قرآنی 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
آیت‌الله العظمی جوادی آملی در پیام به همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم، بر در حیات انسان و جامعه تأکید کردند. 👈 ایشان ضمن تقدیر از تلاش‌ های اساتید و پژوهشگران حاضر در این همایش بیان داشتند: قرآن نه ‌تنها یک کتاب علمی است که درباره آن پژوهش انجام می ‌شود، بلکه خود قرآن انسان را یاری می ‌کند و اوست. معظم له با اشاره به آیه شریفه ﴿اسْتَجِيبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ﴾، بیان داشتند: این آیه شریفه، نشان ‌دهنده این است که قرآن حقیقتاً مایه حیات انسان است، این حیات تنها یک مفهوم ظاهری نیست، بلکه به مربوط می ‌شود و قرآن در گوهر انسان نقش ‌آفرین است. ◀️ محصول حوزه است و این تلاش چهل‌ ساله به برکت تلاش اساتید، شهدا و نظام اسلامی بوده است. خون برکتی بزرگ برای جامعه اسلامی است و حیات علمی و دینی ما مرهون آن است. حوزه می‌تواند با بهره‌گیری از توان علمی خود، هم نظام را حفظ کند و هم در برابر و دشمنان اسلام بایستد. 🔹 ما باید آثاری تولید کنیم که به تبدیل شوند و برای نسل‌ های آینده باقی بمانند، نه صرفاً مقالاتی که پس از مطالعه کنار گذاشته شوند. 🔹 خونی پاک ‌تر از خون شهید نداریم، اما خداوند در قرآن حتی به خون شهید قسم نخورد، بلکه به و مرکب قسم یاد کرد، زیرا این مرکب است که است چراکه علم و دانش است که جوامع را متحول می کند. 🔹 کتابی برای تمام جهانیان است و پیام آن نیز باید جهانی باشد. اگر جهانی سخن می ‌گوییم، . علوم انسانی تنها به مباحثی مانند فقه و اخلاق محدود نمی‌شود؛ بلکه تمام نظام هستی، از آسمان‌ ها تا زمین، کتابخانه‌ ای است که برای فهم انسان و بهره ‌گیری او از آن آفریده شده است. 🔹 اگر هست، نیز باید همراه آن باشد؛ چراکه این دو، مکمل یکدیگر در ایجاد تمدن الهی هستند. نهج‌ البلاغه به دنبال جاهلیت ‌زدایی است، نه صرفاً جهالت‌ زدایی یا جهل ‌زدایی. این وظیفه فردی هر انسان است، اما هدف اصلی امیرالمومنین علی (علیه السلام)، برطرف کردن جاهلیت و ایجاد جامعه ‌ای الهی، متمدن و آبرومند است. ▫️ ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند که تلاش‌ های پژوهشگران و علمای اسلامی، علاوه بر و ، زمینه ‌ساز و جاهلیت‌ روبی نیز باشد. ↙️ لینک خبر (فیلم و متن): https://news.esra.ir/fa/w/5365688 ↙️ آپارات: https://www.aparat.com/v/htza8xo ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/w-3AvQu5bEE 📚 پیام به نخستین همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم تاریخ: 1403/11/04 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra