سلام
یکی به خاطر ویژگی های متفاوت این دو هست
یکی از دلایلش هم اینکه اگه نمازها قضا داشت مشقت و سختی زیادی ایجاد میشد
و خیلی ها نمیتونستن انجام بدن
مثلا سالی ۱۰۰ روز قضا باید میخوندن و این ی جورایی خیلی سخت و اکثرا نمیتونستن انجام بدن
و خداوند تکلیف ب ما لا یطاق ( چیزی که بندگان نمبتوانند انجام بدهند) نمکیند.