سلام
یکی به خاطر ویژگی های متفاوت این دو هست
یکی از دلایلش هم اینکه اگه نمازها قضا داشت مشقت و سختی زیادی ایجاد میشد
و خیلی ها نمیتونستن انجام بدن
مثلا سالی ۱۰۰ روز قضا باید میخوندن و این ی جورایی خیلی سخت و اکثرا نمیتونستن انجام بدن
و خداوند تکلیف ب ما لا یطاق ( چیزی که بندگان نمبتوانند انجام بدهند) نمکیند.
سلام
هر چیزی ک غیر واقع باشه دروغ حساب میشه و جزو گناهان کبیره
بدونید ک عادت به دروغ زندگی آینده و اعتبار شما رو از بین میبره
ولی سخن راست هر چند در ظاهر به ضرر شما هم باشه شما رو معتبر میکنه چون دیگران به شما و سخنانتون اعتماد میکنند
متاسفانه چند روز پیش ی آقایی تماس گرفته بود ک زندگیشون با مشکل مواجه شده و تو مراحل جدایی از همسرش بود مشاوره میخواست
بعد کلی صحبت مشخص شد همه مشکلات از دروغ های اول ازدواج و خواستگاری شروع شد
دروغ ب خانواده دختر خانم ...عامل اصلی طلاق این دو زوج بود .
برای ترک این خصلت تمرین کنید
برای خودتون ی دفترچه داشته باشید و هر موقعیتی ک میخواستید دروغ بگید و نگفتید رو علامت بزنید و هر روز تلاش کنید اون علامت ها رو زیاد کنید تا ی مدت بعد ترک بشه
سلام
کلیاتشو میگم
مصادیقش ده جلد کتاب میشه
اولا اینکه مقام واقعی انسان رو اون جور ک خلق شده بهش نشون میده و اونجایی ک باید برسه ( کمال انسانی ) براش مهیا میکنه
انسان روبیخود تو توهم یا به غفلت نمیبره
ک خیال کنه تو این دنیا باید خدایی کنه یا اینکه فقط مشغول کار لغو و بیهوده باشه
حق و حقوق همه انسانها بلکه همه موجودات رو با عدالت مشخص کرده ن بر اساس قانون زور و خیانت ک هر کس قدرتش بیشتر باشد از مزایای بیشتری برخوردار است ( چیزی ک دنیای کنونی دچار آن است)
تعریفش از انسانیت ، عدالت ، آزادی و....بر اساس حق و حقوق واقعی است ک ب کسی ظلم نشود ن بر اساس میل و سلایق شخصی و من دراوردی
احکام فردی دین مطابق با روحیه ، احساس حتی و توجه به سلامت جسمی انسان وضع شده
سبک زن زندگی دینی بهترین شاهد این عنوان است .
از مستحبات و واجبات بیدار شدن صبح گرفته تا موقع خواب پر است از احکامی که رعایت آنها سلامت جسمُ روحُ نشاط ما رو تامین میکنه ک دقت و ظرافت این احکام پر از زیبایی
زیبایی های دیگه از احکام اجتماعی دین قابل مشاهده است
احکام رفتار با خانواده
فامیل
همسایه
حتی دشمن ک چقدر ما احکام درباره رفتار با دشمن داریم ک چ حقوقی باید از دشمن رعایت بشه
رعایت حقوق حیوانات ک خیلی مفصل
و بهترین زیبایی از دین رو میشه ارتباط بنده با خدایش را نام برد ک چقدر زیبا انسان را معبودش وصل میکند و به او می آموزد ک بدون پیوستن ب خدا هیچ چیزی در عالم لذت و زیبایی حقیقی و واقعی را ندارد.
البته اگه فرصت بود مصداقی ذکر بشه خیلی جدابتر میشد
ک حجم سوالها زیاد و متاسفانه فرصت ما کم .