سلام
هر چیزی ک غیر واقع باشه دروغ حساب میشه و جزو گناهان کبیره
بدونید ک عادت به دروغ زندگی آینده و اعتبار شما رو از بین میبره
ولی سخن راست هر چند در ظاهر به ضرر شما هم باشه شما رو معتبر میکنه چون دیگران به شما و سخنانتون اعتماد میکنند
متاسفانه چند روز پیش ی آقایی تماس گرفته بود ک زندگیشون با مشکل مواجه شده و تو مراحل جدایی از همسرش بود مشاوره میخواست
بعد کلی صحبت مشخص شد همه مشکلات از دروغ های اول ازدواج و خواستگاری شروع شد
دروغ ب خانواده دختر خانم ...عامل اصلی طلاق این دو زوج بود .
برای ترک این خصلت تمرین کنید
برای خودتون ی دفترچه داشته باشید و هر موقعیتی ک میخواستید دروغ بگید و نگفتید رو علامت بزنید و هر روز تلاش کنید اون علامت ها رو زیاد کنید تا ی مدت بعد ترک بشه
سلام
کلیاتشو میگم
مصادیقش ده جلد کتاب میشه
اولا اینکه مقام واقعی انسان رو اون جور ک خلق شده بهش نشون میده و اونجایی ک باید برسه ( کمال انسانی ) براش مهیا میکنه
انسان روبیخود تو توهم یا به غفلت نمیبره
ک خیال کنه تو این دنیا باید خدایی کنه یا اینکه فقط مشغول کار لغو و بیهوده باشه
حق و حقوق همه انسانها بلکه همه موجودات رو با عدالت مشخص کرده ن بر اساس قانون زور و خیانت ک هر کس قدرتش بیشتر باشد از مزایای بیشتری برخوردار است ( چیزی ک دنیای کنونی دچار آن است)
تعریفش از انسانیت ، عدالت ، آزادی و....بر اساس حق و حقوق واقعی است ک ب کسی ظلم نشود ن بر اساس میل و سلایق شخصی و من دراوردی
احکام فردی دین مطابق با روحیه ، احساس حتی و توجه به سلامت جسمی انسان وضع شده
سبک زن زندگی دینی بهترین شاهد این عنوان است .
از مستحبات و واجبات بیدار شدن صبح گرفته تا موقع خواب پر است از احکامی که رعایت آنها سلامت جسمُ روحُ نشاط ما رو تامین میکنه ک دقت و ظرافت این احکام پر از زیبایی
زیبایی های دیگه از احکام اجتماعی دین قابل مشاهده است
احکام رفتار با خانواده
فامیل
همسایه
حتی دشمن ک چقدر ما احکام درباره رفتار با دشمن داریم ک چ حقوقی باید از دشمن رعایت بشه
رعایت حقوق حیوانات ک خیلی مفصل
و بهترین زیبایی از دین رو میشه ارتباط بنده با خدایش را نام برد ک چقدر زیبا انسان را معبودش وصل میکند و به او می آموزد ک بدون پیوستن ب خدا هیچ چیزی در عالم لذت و زیبایی حقیقی و واقعی را ندارد.
البته اگه فرصت بود مصداقی ذکر بشه خیلی جدابتر میشد
ک حجم سوالها زیاد و متاسفانه فرصت ما کم .
آخوند
سلام
اولا این درصد ها رو از کجا میگید ؟؟
۸۰ درصد جامعه مخالف رهبرن ؟؟
ما ک بین مردم چنین چیزی رو نمیبینیم
خیلی ها به همه مسئولین بد میگن اخرش میگن حساب رهبر از اونا جداست و...
این درصد رو اصلا قبول ندارم خیلی از واقعیت دور
این ی بحث ک بماند
بحث دوم مخالفهای واقعی بین عموم مردم اونایی ک قبول ندارن
مگه هر مخالفتی با شخصی دلیل بر نا حق بودن اون شخص
حالا شما این سوال میاد ذهنتون خب برخی چهره های علمی هم مخالف هستن
ی مثال از تاریخ ( اهمیت تاریخ خودنون اینجا مشخص میشه ، آدم ذهنش نسبت به مسائل باز میشه و بهتر میتونه حق رو از باطل تشخیص بده )
تو تاریخ زمان امیرالمومنین علیه السلام هم عده ای از عموم مردم هم برخی از افرادی ک سرشناس بودند و جزو صحابه پیامبر صل الله علیه و اله بودند با امیر المومنین علیه السلام مخالفت میکردند ( عموم مردم جاهلان ،خوارج و خواص مثل طلحه و زبیر ک لقب سیف الاسلام داشتند ....)
خب حالا این مخالفت ها دلیل بر ناحق بودن حضرت بود ؟؟
بس این دلیل هم از بین میره
اما نکته بعدی
مخالفان چند نوع هستند
افرادی ک واقعا شناختی از رهبری ندارن
و فقط در حد شبکه های ماهواره ای و کلیپ هایی ک مشغول تخریب هستن ایشون رو میشناسن
مثلا میگن ایشون کلیکسیون برترین اسب های دنیا رو داره ،،ثروت میلیاردی داره ک چند هزار میلیارد دلار تو بانک های سوئیس و...داره
(در حالی ک دشمنان ایشون این حرفها رو تکذیب کردند
مهاجرانی ک از مخالفان و به نوعی دشمنان نظام و رهبری هست گفت :یک لکه سیاه در زندگی رهبری و خانواده ایشان نیست )
بعضی مخالفان ،مخالف مبانی رهبری هستن
مثلا رهبری پایبند به قوانین اسلامی هستن مثل مقابله با فساد و بی بند و باری و....
مثل پادشاه عربستان نیست ک چند روز اعتراض کردند کاواره ها ، خوانندگی زنان و...رو آزاد کرد
خب این پایبندی به اصول قطعا مخالفانی خواهد داشت همون هایی ک اهل فسق و فساد و هرزگی هستن باید مخالف ایشون باشند
و درباره برخی چهره ها باید بگم امام زمان علیه السلام هم تشریف بیارند برخی از اینا مقابلش می ایستند
بله برخی مراجع درباره محدوده اختیارات ولی فقیه نظرات متفاوتی دارند ولی این دلیل هیچ موقع درباره شخص رهبری دخالت نداره
بحث میکنن درباره اینکه اختیارات ولی فقیه در زمان غیبت در چه حدی است
شما رفتار مرحوم آیت الله بهجت رو درباره رهبری نگاه کنید
وقتی رهبری قم مشرف شدن حضرت آیت الله بهجت اومده بودن به استقبالشون گفتن شما چرا اومدین
گفت :اگر مردم می دانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس در خانه نمی نشست
یا ملاقات های مکرر و محرمانه بین خودشان
یا گرفتن ختم صلوات در سفر رهبری به کردستان و....
این سخن من نیست
مظمون سخن اساتید بزرگ اخلاق
درباره رهبری خوب شناخت داشته باشید
و با تمام وجود از ایشان اطاعت کنید و به فرموده هاش عمل کنید
چون اطاعت از ایشون تمرین اطاعت از امام زمان علیه السلام و آمادگی برای ظهور است.
https://eitaa.com/a_khond/1030
سلام بزرگوار
نه خدا نکنه
اون همه هم بد نیستیم
شما خیلی بزرگوار و محترم هستید.
اینکه فرمودین من لیاقت این کار رو ندارم اصلا دلیل قابل قبولی نیست و ی جوری غیر مستقیم شونه خالی کردن از وظیفه است
من افرادی رو دیدم نماز نمیخونن ( کلا بی نمازن) و میگن ما لیافت نماز خوندن نداریم !!!
اینم شد دلیل ؟؟
اینا فکرایی ک مستقیما از طرف شیطان القا میشه
بر فرض محال شما لیاقت نداری خب اینو بدست بیار
البته ن اینکه بگید من اول لیاقت به دست بیارم بعد این کار رو انجام بدم
چون در اون صورت هیچ موقع این امتیاز رو به خودتون نمیدین
اما فرمودین کتاب معرفی کنم
چندتا کتاب خیلی خوب تو این زمینه نوشته شده
برای خانم ها ک واجب اینا رو بخونن برای آقایون هم واجب اینا رو بخونن
کتاب حجاب شهید مطهری
معروفترین کتاب در مورد حجاب است و شاید بهترین کتاب در مورد حجاب که برگرفته از بخشی از سلسله سخنرانیهای استاد مطهری در انجمن اسلامی پزشکان است.
کتاب ترگل
شامل بیست دلیل عقلی برای پوشیدگی و حجاب است .
کتاب جواهرانه
به صورت تخصصی به شکلی خلاقانه و به روز با نگاهی جامع به جایگاه و کرامت زن به موضوع حجاب و عفاف پرداخته است.
دختران آفتاب
تنها کتابی است که رهبر معظم انقلاب در تقریظ آن نوشتند: «بنده بهترین کتابی که راجع به عفاف و حجاب خواندهام همین کتاب دختران آفتاب است»