سلام
در قرآن کریم آمده است که شما را امّتی میانه قرار دادیم تا بر مردم گواه باشید و رسول خدا صل الله علیه و اله نیز بر شما گواه باشد.
با توجّه به اینکه همه افراد امت اسلامی بر راه میانه نبودهاند و ویژگیهای شهادت را نداشتهاند، میتوان دریافت که مراد از امت میانه در آیه شریف، تنها کسانی خاص است.
در روایات نیز آمده است که مراد از «امّت میانه» امامان معصوم علیه السلام است
ضمنا تمام صفات الهی در سطح دنیایی در ائمه معصومین تجلی پیدا کرده
و البته در اولیاء الهی هم این چنین است
مثلا کسی دارای صفت سخاوت باشد درباره او میگویند فلانی دارای اخلاق خدایی است
تمام افعال خوب ما برگرفته از صفات الهی است .
سلام
الان که دلت بیشتر شکسته اس، توبه کن و اعمال شب قدر رو انجام بده. نگو روم نمیشه
بگو خدایا اشتباه کردم که به خودم ظلم کردم. تو جوشن کبیر خدا رو "یا کریم الصفح" خطاب میکنه یعنی یه طوری میبخشه که میگی خدایا، راستی واسه فلان گناه بخشیدی؟
خدا در جواب میگه کدوم گناه؟ من که یادم نمیاد. :)
گول شیطونو نخور. همین که الان ناراحتی، یعنی هنوز قلبت زنده اس... خودتو احیا کن.
معانی جوشن کبیر رو هم همزمان با چشم بخون
به بندگان من خبر ده که منم آمرزنده مهربان... (حجر/49)
سلام
برای درک بهتر آیات، علاوه بر ترجمه به تفاسیر هم مراجعه کنید
گاها در یک آیه چند نکته میخواد بیان بشه
به هیچ وجه امر به توبه دلیل بر گنهکار بودن خانم ها نیست
ضمنا خداوند در ایام عادت خانم ها رو از خودش دور نکرده، بلکه به آنها به خاطر سختی ایام عادت تخفیف و نوعی استراحت داده
و چه بسا تحمل درد و سختی این ایام، اجر و پاداش فراوانی داره